Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Men det gjør vi jo ikke, får da går vi konk?

Joda, der ligger vel utfordringen. Rent sportslig tror jeg vi vil klare oss greit med de vi har og de som kommer tilbake etter skade, men spørs om premiepenger veier opp for salgsinntekter. Forsvinner noen ut synes jeg jo de bør erstattes, så å bytte ut en spiller med en som kan bli like god og få inn 10-15 Mill må jo være bra :)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Antar vi får inn en spiller i sommervinduet med god høyde ala Nilsson til å rydde opp når langballene hagler inn på oss

Det tror jeg ikke. MMS og Hanche er bankers inne på laget.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En defensiv midtbanespiller som også kan spille midtstopper hadde vært fint. Ellers - har ikke sett Marius Østvold noe særlig, kan han være midtbanespilleren vi trenger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Nå som Boli er tilbake etter sommerpausen vil vel ingen savne Nimely på lønningsposten. Selger vi Ohi derimot vil jeg gjerne beholde Nimely ut sesongen.

 

Nimely har kontrakt ut 2017

 

http://www.stabak.no/nyheter/dette-er-var-nye-spiss

Yes, det jeg mente var at vi kan godt fristille/ terminere han fra den kontrakten for å spare penger på lønnsbudsjettet. En gammel Pl spiller hvis sin agent mente var et bedre kjøp enn Bendtner før sesongen er nok ikke den billigste i stallen. Mest sannsynlig den dyreste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Nå som Boli er tilbake etter sommerpausen vil vel ingen savne Nimely på lønningsposten. Selger vi Ohi derimot vil jeg gjerne beholde Nimely ut sesongen.

 

Nimely har kontrakt ut 2017

 

http://www.stabak.no/nyheter/dette-er-var-nye-spiss

Yes, det jeg mente var at vi kan godt fristille/ terminere han fra den kontrakten for å spare penger på lønnsbudsjettet. En gammel Pl spiller hvis sin agent mente var et bedre kjøp enn Bendtner før sesongen er nok ikke den billigste i stallen. Mest sannsynlig den dyreste.

Med mindre det finnes saklig grunn til oppsigelse så tviler jeg på at Nimely vil gå frivillig uten å få kompensasjon tilsvarende det han ville fått i lønn ut kontrakten, så det går nok opp i opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En defensiv midtbanespiller som også kan spille midtstopper hadde vært fint. Ellers - har ikke sett Marius Østvold noe særlig, kan han være midtbanespilleren vi trenger?

Om han kommer tilbake til der han var før skaden, som desverre tar tid, så JA

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meningsløst å fristille Nimely. Han har fortsatt et ganske bra scoringssnitt ift. antall spilte minutter, spesielt hvis vi tar med målet mot LSK som like gjerne kunne vært godkjent.

Det at han også takler presset som er på han i nevnte situasjon, å score alene med keeper over overtiden når vi trenger et mål, er grunn nok alene til å beholde ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meningsløst å fristille Nimely. Han har fortsatt et ganske bra scoringssnitt ift. antall spilte minutter, spesielt hvis vi tar med målet mot LSK som like gjerne kunne vært godkjent.

Det at han også takler presset som er på han i nevnte situasjon, å score alene med keeper over overtiden når vi trenger et mål, er grunn nok alene til å beholde ham.

Som vi vet fra før, og rekdal var inne på mot LSK! Vi har en god spiller der som trenger tid til å akklimatisere og få tilbake selvtilliten som spiller.

 

Jeg håper egentlig Nimely blir i flere år, for jeg tror han har nivået inne og vel så det. Sett han gjerne inn på kant isteden for Granli og sett SEB/Mauritz på topp/bak spiss framover.

 

Foresten, var det Kassi eller Nimely som puttet siste mot LSK? Det som ble annullert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Meningsløst å fristille Nimely. Han har fortsatt et ganske bra scoringssnitt ift. antall spilte minutter, spesielt hvis vi tar med målet mot LSK som like gjerne kunne vært godkjent.

Det at han også takler presset som er på han i nevnte situasjon, å score alene med keeper over overtiden når vi trenger et mål, er grunn nok alene til å beholde ham.

Som vi vet fra før, og rekdal var inne på mot LSK! Vi har en god spiller der som trenger tid til å akklimatisere og få tilbake selvtilliten som spiller.

 

Jeg håper egentlig Nimely blir i flere år, for jeg tror han har nivået inne og vel så det. Sett han gjerne inn på kant isteden for Granli og sett SEB/Mauritz på topp/bak spiss framover.

 

Foresten, var det Kassi eller Nimely som puttet siste mot LSK? Det som ble annullert.

 

Nimely

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Meningsløst å fristille Nimely. Han har fortsatt et ganske bra scoringssnitt ift. antall spilte minutter, spesielt hvis vi tar med målet mot LSK som like gjerne kunne vært godkjent.

Det at han også takler presset som er på han i nevnte situasjon, å score alene med keeper over overtiden når vi trenger et mål, er grunn nok alene til å beholde ham.

Som vi vet fra før, og rekdal var inne på mot LSK! Vi har en god spiller der som trenger tid til å akklimatisere og få tilbake selvtilliten som spiller.

 

Jeg håper egentlig Nimely blir i flere år, for jeg tror han har nivået inne og vel så det. Sett han gjerne inn på kant isteden for Granli og sett SEB/Mauritz på topp/bak spiss framover.

 

Foresten, var det Kassi eller Nimely som puttet siste mot LSK? Det som ble annullert.

Nimely ... er det bare meg som synes LSKs første mål var offside, og Nimelys ikke var det ... #sliterennåmedpoengtapet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Meningsløst å fristille Nimely. Han har fortsatt et ganske bra scoringssnitt ift. antall spilte minutter, spesielt hvis vi tar med målet mot LSK som like gjerne kunne vært godkjent.

Det at han også takler presset som er på han i nevnte situasjon, å score alene med keeper over overtiden når vi trenger et mål, er grunn nok alene til å beholde ham.

Som vi vet fra før, og rekdal var inne på mot LSK! Vi har en god spiller der som trenger tid til å akklimatisere og få tilbake selvtilliten som spiller.

 

Jeg håper egentlig Nimely blir i flere år, for jeg tror han har nivået inne og vel så det. Sett han gjerne inn på kant isteden for Granli og sett SEB/Mauritz på topp/bak spiss framover.

 

Foresten, var det Kassi eller Nimely som puttet siste mot LSK? Det som ble annullert.

Nimely ... er det bare meg som synes LSKs første mål var offside, og Nimelys ikke var det ... #sliterennåmedpoengtapet

 

LSK sin første goal skulle vært avblåst for offside ja. Nimely sin goal var offside.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Meningsløst å fristille Nimely. Han har fortsatt et ganske bra scoringssnitt ift. antall spilte minutter, spesielt hvis vi tar med målet mot LSK som like gjerne kunne vært godkjent.

Det at han også takler presset som er på han i nevnte situasjon, å score alene med keeper over overtiden når vi trenger et mål, er grunn nok alene til å beholde ham.

Som vi vet fra før, og rekdal var inne på mot LSK! Vi har en god spiller der som trenger tid til å akklimatisere og få tilbake selvtilliten som spiller.

 

Jeg håper egentlig Nimely blir i flere år, for jeg tror han har nivået inne og vel så det. Sett han gjerne inn på kant isteden for Granli og sett SEB/Mauritz på topp/bak spiss framover.

 

Foresten, var det Kassi eller Nimely som puttet siste mot LSK? Det som ble annullert.

Nimely ... er det bare meg som synes LSKs første mål var offside, og Nimelys ikke var det ... #sliterennåmedpoengtapet

 

LSK sin første goal skulle vært avblåst for offside ja. Nimely sin goal var offside.....

 

 

Veldig hårfin på Nimely. TV-bildene yter ikke rettferdighet, ettersom kameraet ikke var på linje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

 

Meningsløst å fristille Nimely. Han har fortsatt et ganske bra scoringssnitt ift. antall spilte minutter, spesielt hvis vi tar med målet mot LSK som like gjerne kunne vært godkjent.

Det at han også takler presset som er på han i nevnte situasjon, å score alene med keeper over overtiden når vi trenger et mål, er grunn nok alene til å beholde ham.

Som vi vet fra før, og rekdal var inne på mot LSK! Vi har en god spiller der som trenger tid til å akklimatisere og få tilbake selvtilliten som spiller.

 

Jeg håper egentlig Nimely blir i flere år, for jeg tror han har nivået inne og vel så det. Sett han gjerne inn på kant isteden for Granli og sett SEB/Mauritz på topp/bak spiss framover.

 

Foresten, var det Kassi eller Nimely som puttet siste mot LSK? Det som ble annullert.

Nimely ... er det bare meg som synes LSKs første mål var offside, og Nimelys ikke var det ... #sliterennåmedpoengtapet

LSK sin første goal skulle vært avblåst for offside ja. Nimely sin goal var offside.....

Veldig hårfin på Nimely. TV-bildene yter ikke rettferdighet, ettersom kameraet ikke var på linje.

Trodde selv det var Nimely, avisene skriver Kassi så ble usikker! Den offsiden var feil da angrepsspiller går frem og stopper ut. Kamera også noe skrått. PS sett med blå øyne

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Nimely borte, Ohi som ryktes bort, Mauritz-Hansen som ryktes bort på lån, så står vi fort igjen med en svært rusten Boli og en purung Pedersen på topp. Bør/må vel i så fall signeres en spiss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Nimely borte, Ohi som ryktes bort, Mauritz-Hansen som ryktes bort på lån, så står vi fort igjen med en svært rusten Boli og en purung Pedersen på topp. Bør/må vel i så fall signeres en spiss?

Må vel se an hva som skjer med Ohi først. Mauritz-Hansen skal ikke til Asker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider




Supporternes drømmekjøp



Overgangsvinduet er åpent og supporterne drømmer om nye spillere. Her er forsterkningene fansen vil ha til de 16 eliteserieklubbene.


AV PETTER FLØTTUM

PUBLISERT 26.07.2017 - OPPDATERT 26.07.2017 11:07



Frem til 18. august kan de norske klubbene handle. VG har tatt pulsen på Eliteserien-supporternes overgangsdrømmer.


Få med deg stort og smått fra overgangsvinduet i vårt direktestudio!



BRANN: HÅPER INGEN FORSVINNER

Bataljonen-leder Roger Lillebøe Hansen venter seg ikke den store handlerunden i sommer.


– Jeg er like kjedelig som treneren, og håper først og fremst å beholde de vi har, sier han.


Han har likevel ett klart ønske: En ny spiss som garanterer ti mål i sesongen.


Drømmesigneringer er Rosenborgs formspiss Matthías Vilhjálmsson (30), så han kan få spilletiden han fortjener.


Realistisk håper han at det trekkes en kanin opp av hatten, en mindre merittert spiller som passer i Brann-systemet.


VGs analyse: Tid for forsterkninger – dette bør Brann gjøre (+)



ROSENBORG: FORVENTER FORSTERKNINGER

I Trondheim er forventningene klare: Dagens spillere må prestere bedre, og det skal kjøpes.


– Det bli kjøpt, sjø, sier Kjernen-talsperson Espen Viken.


Fikk du med deg? Rosenborg fikk avslått bud på eliteseriestjerne


Nysigneringer skal gå rett inn og forsterke laget på tre områder:


– I midtforsvaret, en offensiv midtbanespiller og det hadde vært veldig trivelig med en på topp som bøtter inn mål, sier han.


VGs analyse: Dette bør Rosenborg gjøre nå (+)








MOLDE: HÅPER PÅ EN GAMMEL HELT

Tornekatter-leder Svein Erik Jenset håper på to ting: At Magnus Wolff Eikrem (26) kommer hjem, og at Ole Gunnar Solskjær finner seg en ny venstreback.


Moldenseren Wolff Eikrem er inne i sin siste kontraktssesong i svenske Malmö, og en exit i sommer er ikke umulig.


Jenset ser heller ikke bort fra en Molde-retur for klubbløse Vegard Forren (29), som nå trener med romsdalingene.


Fikk du med deg? Rosenborg og Molde i budkrig for å sikre seg Vikings toppscorer



VÅLERENGA: VIL HA UNGE OG LOKALE

Klanen-talsperson Erling Rostvåg mistenker et rolig overgangsvindu, men tror Ronny Deila får ett hull å fylle:


– Jeg tar for gitt at Gyas Zahid forsvinner, sier supporterlederen, som også har fått med seg at Wolff Eikrem kanskje kan være tilgjengelig.


Klubben har et vell av midtbanespillere å velge mellom, ingen som kan erstatte 22-åringens kreative bidrag.


Panzer-Hagens nye trenerliv: Langer ut mot norske spillere (+)


Klanen-talspersonen ønsker også en forsterkning på backplass.


I motsetning til Rosenborg-supporteren, krever ikke Rostvåg etablerte stjerner.


– Det hadde vært kult med spillere med fremtiden foran seg, ikke en dyr leiesoldat, sier han.


Én etablert spiller kunne derimot også han tenkt seg, for å være snill med ham, er Rosenborgs Vilhjálmsson.








STABÆK: VIL BRUKE SPISSMILLIONER I FORSVAR

Eliteseriens toppscorer, Ohi Omoijuanfo (23), kan forsvinne til England. Da får klubben i det minste noe å kjøpe for, sier Stabæk Support-styreleder Bjørnar Posse Sandboe.


– Det hjelper veldig hvis vi får noen og 20 millioner for ham, sier han.


Sandboe stoler likevel på at de har målscorere i laget. Det brenner mer bakover på banen.


– Jeg håper vi kan forsterke forsvaret og defensiv midtbane noe, sier supporterlederen.


Noen konkrete navn har han ikke på ønskelisten, men slik er livet som Stabæk-supporter.


– Vi har ikke noen penger, så vi må handle deretter, sier Sandboe.


Bryter med Stabæk: Midtbaneprofil klar for fransk klubb








ODD: VIL BRUKE RAFIK-MILLIONER PÅ MÅLSCORER

Odd har innkassert rundt 20 millioner kroner på salget av Rafik Zekhnini (19), samtidig som Fredrik Oldrup Jensen er solgt til belgisk fotball. Oddrane-talsperson Therese Togstad Berg håper pengene kan gi laget en sårt ønsket målscorer.


Supporterlederen håper og tror Odd ikke bruker alt på én eller to spillere.


– Jeg er trygg på at klubben prøver å finne en uslepen diamant fremfor en storspiller, sier Togstad Berg.


Om de ikke forsterker, vil det bety en skuffet supporterleder.


– Med frisk kapital fra Zekhnini bør det komme noen inn, slår hun fast.


Fikk du med deg? Zekhnini solgt til Fiorentina for snaut 20 mill.



SARPSBORG 08: FORVENTER SALG

I Sarpsborg er Fossefallet-leder Kjetil André Frøne forberedt på at spillere vil forsvinne.


Anders Trondsens (22) spill har skapt interesse i Italia, Krépin Diatta (18) har pengesterke beilere og Sindre Rosted (22) har vist seg som en solid midtstopper.


– Hvis noen av diss forsvinner så regner jeg med at forsterkninger eller erstattere allerede er klare, mener Frøne.


Lest denne? Østfold-fotballen snudd opp ned på 10 år (+)


Sarpsborg 08-ledelsen har fått mye skryt for måten de har funnet gull blant gråstein i lavere divisjoner.


– Vi er ikke helt i posisjon til å hente noen med et navn, men de som kommer har nok noe å fare med, mener han.


VG-lupen: Rosted er den neste salgsvaren (+)



STRØMSGODSET: RYDDER VEI FOR TALENTENE

I Drammen venter ikke Godsetunionen-leder Thor Arne Hanssen at det skjer all verden.


Det mest realistiske, mener han, er at klubben selger og låner ut spillere, for å gjøre veien kortere til A-laget for klubbens unge spillere.


– Det er så mange unge talenter nedover i systemet som må få sjansen, mener han.


Han håper likevel at klubbledelsen ser etter forsterkninger i tre posisjoner: En midtstopper, en kreativ midtbanespiller som kan gi laget fremdrift og en målvakt. Det siste er mest sannsynlig, tror supporterlederen.


– Målvakten vår blir ikke noe yngre. Jeg tipper de er på jakt etter en som kan være førstelagskeeper allerede neste år, sier Hanssen.


Lurer du på hvem din klubb bør hente fra divisjonen under? Sjekk oversikten: Disse er best i 1. divisjon








SANDEFJORD: TRENGER EN SPISS

Lars Bohinen har allerede hentet inn forsvarerne Crescendo van Berkel og Varg Støvland. Nå trenger de bare en spiss, så er Blåhvalene-leder Jan Thore Halvorsen fornøyd.


– Det tror jeg skjer i løpet av den neste uken, sier han.


De siste ukene har klubben vært på jakt etter den tidligere superstjernen Diego Forlán, men 38-åringen kommer ikke gratis.


Om det lar seg gjøre, ser gjerne Halvorsen at den tidligere Manchester United-spissen ikler seg Sandefjord-drakt. Og han tror fremdeles spissen holder et høyt nok nivå.


– Ja, det tror jeg da, sier supporterlederen.


Utenom Forlán har han ingen konkrete navn på hvem han ønsker.


– Vi må hente spillere gratis eller på pån, og det er ikke så mange av dem nå på sommeren, sier Halvorsen.


Lest denne? Derfor ble disse best av de gode (+)



HAUGESUND: VIL HA RUTINE PÅ MIDTEN

Mandag ble det klart at Filip Kiss (26) flytter til Saudi-Arabia. Skal Maakeberget-leder Arild Flesjå være en fornøyd mann når overgangsvinduet stenger, så bør klubben ha erstattet ham med en rutinert og kreativ midtbanespiller.


– Klubben har vært flink til å hente inn nye, gode spillere når noen forsvinner, så jeg krysser fingrene for at de gjør det nå også, sier han.


Supporterlederen regner med at Kiss-overgangen ga gode penger i klubbkassen, og håper derfor Haugesund har litt å bruke nå i sommer.


Om de har nok til å hente den han aller helst ønsker seg, er derimot tvilsomt.


– Ingenting hadde vært morsommere enn å snappe han RBK og Molde kjemper om, men det er nok en prislapp litt over det vi har, sier supporterlederen og sikter til Vikings Samuel Adegbenro.


Fikk du med deg? Tidligere RBK-spiss stoppet Haugesunds Europa-håp



TROMSØ: HÅPER PÅ KØBENHAVN-HJELP

Som en del av avtalen som holder Tom Høgli i FC København ut året før han kommer hjem til Tromsø, ligger det at den danske klubben skal hjelpe Tromsø med speiding.


Det håper Isberget-leder Alf Edvard Masternes kan hjelpe klubbens nye trener opp og frem.


Så du? Her er mannen som skal redde Tromsø fra nedrykk


– De ressursene vil kunne komme med gode tips på spillere utenfor landegrensene, sier supporterlederen.


Masternes mener årets sesong har vist at Tromsø trenger forsterkninger i alle ledd, men tviler på at det er mulig å hente fra Eliteserien. Derfor vil han ha dansk speiderhjelp, samtidig som han håper klubben ser til Island.


– Jeg har en favoritt i spillere fra Island. De takler både nordnorsk mentalitet og klima, sier han.



LILLESTRØM: FORVENTER FORSTERKNINGER I BEGGE ENDER

Lillestrøm har så langt i sommer henter den 19 år gamle nigerianeren Charles Chinedu Ezeh.


Dermed gjenstår kun tre ting, mener Kanari-fansen-leder Kenneth Kvebek: De trenger en midtstopper, en målvakt og en spiss.


For mens klubbens selv sier de trenger forsterkninger fremst og bakerst, er ikke supporterlederen i tvil om at de trenger en ny forsvarsspiller.


Som flere av hans supporterkolleger i Eliteserien, har også Kvebek et håp om at en gammel kjenning kan komme tilbake. For helt fremst på banen har han blinket seg ut engelskmannen Gary Martin (26) som mannen til å banke inn målene de trenger.


– Jeg skulle gjerne sett at vi fikk til en utlånsavtale av Martin. Han er en perfekt spiss for oss slik vi spiller nå, mener han.


Leste du denne? Tror motstanderne frykter Lillestrøms sluttminutt-ekspertise



SOGNDAL: HÅPER LANDSLAGSSTOPPEREN FLYTTER HJEM

For lederen av Sogndals supportergruppe, Saftkokaradn, er det ett navn som står lang tover alle andre på ønskelisten: Even Hovland.


28-åringen står uten klubb og har fått et tilbud fra sin gamle arbeidsgiver, men har ennå ikke bestemt seg for om han skal takk ja eller nei.


Utover det venter han ikke noe ras av nye spillere til Sogndal


– Normalt sett bruker ikke Sogndal å hente spesielt mange på sommeren, sier Vadseth.


Supporterlederen har likevel sett seg ut én spiller fra divisjonen under, som han gjerne skulle sett i Sogndal-drakt: Endre Kupen.


– Han har et eller annet ved seg, så det hadde vært moro å se ham på høyre nivå i alle fall, sier Vadseth og Florøs 27 år gamle spiss som har bøttet inn mål i 1. divisjon i år.


Tallene avslører hvilket lag som slår flest langpasninger: – Vi kan ikke være naive heller


Kupen scoret tre da Florø slo Fredrikstad:








AALESUND: VIL HA TILBAKE GAMMEL HELT

For at Stormen-leder Jostein Hjeldnes skal være fornøyd med overgangsvinduet, så må Aalesund i det minste gjøre et forsøk på å signere Michael Barrantes (33).


Costaricaneren fikk 133 kamper i Eliteserien for klubben før han dro til Kina, men står nå uten klubb.


– Jeg tror faktisk det er mulig, men det blir sannsynligvis bare en kort opptreden, sier supporterlederen.


Han ønsker seg i tillegg en ny spiss, men er usikker på om det skjer.


– Jeg forventer at det blir en rolig sommer, dessverre. Det virker ikke som det er noe entusiasme blant styre og stell som tilsier at vi kan skaffe store saker og ting, sier Hjeldnes.


Fikk du med deg denne? Norge har stupt på FIFA-rankingene etter at Semb ble toppfotballsjef



VIKING: DRØMMER OM BERISHA-LÅN

Karol Mets (24) er sannsynligvis på vei bort og Samuel Adegbenro (21) ser tapt ut for Viking, som er nødt til å selge for å holde skuten flytende.


Vikinghordene-leder Roar Åkerlund håper likevel klubben greier å forsterke.


Aller mest brenner det på stopperplass, men supporterlederen ønsker seg nye folk i alle ledd.


– Jeg håper de greier å lande et par-tre forsterkninger som går rett inn og hever laget. Vi trenger rutine og erfaring for å takle høsten slik den nå blir, sier han.


Han største drøm er at Veton Berisha (23) kommer hjem en tur fra Greuther Fürth og skyter Viking til ny kontrakt i Eliteserien.


– Det er et skudd i blind, men det sitter en Veton på benken i Tyskland. Et lån ut sesongen hadde vært en drøm. Om det er realistisk er en annen sak, sier Åkerlund.


Viking mistet seieren: – Stor fare for at vi rykker ned



KRISTIANSUND: HÅPER PÅ EN USLEPEN DIAMANT

Nyopprykkede Kristiansund henger fremdeles godt med i kampen om fornyet kontrakt, 17 kamper ut i sesongen. Uglan-leder Jarl Ivar Eriksen håper en 1. divisjonsspiller eller en utenlandsk juvel kan være med og sikre plassen.


– Jeg tror vi trenger å få inn et par som går rett inn og forsterker laget, sier han.


Kristiansund har ikke økonomi til å hente fra øverste hylle i Norge, og må derfor se nedover eller utover. Eriksen ønsker seg to spillere som forsterker laget, og tror det er mulig å finne i deres prisklasse.


– Det er helt klart at det finnes en god del i 1. divisjon som er mer enn gode nok til å spille her, men det spørs om det er mest gunstig å se utenlands. Der kan man hente spillere på eliteserienivå til en tredjedel av prisen det koster i Eliteserien, sier supporterlederen.


Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vinduet for å få spillere inn stenger midnatt natt til 17. august: https://www.fotball.no/lov-og-reglement/overganger/2017/justering-av-overgangsvindu/

 

 

Jeg vet ikke helt hvor lenge de internasjonale vinduene er åpne, men mistenker at de er åpne noe lenger i høst-vår-ligaene. Britene pleier vel å ha åpent til og med 1. september, men mange andre vinduer stenger 24 timer før?

 

 

 

Dersom vi skal selge Ohi for en pen slump og bruke noen av disse pengene på forsterkninger på en gjennomtenkt måte, forutsetter nok det at han blir solgt ganske snart. Gjør vi det som med Dio (og selger lenge etter at det norske vinduet er stengt), vil det selvfølgelig være helt umulig å bruke pengene på forsterkninger før til vinteren. Hvilket i og for seg kanskje kan være like greit, hvis man tar på seg kassererbrillene...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det veit jeg ærlig talt ikke hvordan du kan være så sikker på.

 

Da hadde vi Keita, Asante og Ghanassy til å lage mål. Nå har vi vel egentlig kun Brochmann?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det veit jeg ærlig talt ikke hvordan du kan være så sikker på.

 

Da hadde vi Keita, Asante og Ghanassy til å lage mål. Nå har vi vel egentlig kun Brochmann?

Kassi har en bunnsolid skuddfot. Synd at han ikke kommer i posisjon til å skyte oftere.

 

Ellers delvis enig. M-H og Boli kan enten bli kjempesuksess eller floppe, umulig å si her og nå. Nije putter sikkert et par mål til men er ikke akkurat toppscorermateriale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen av disse var jo rene spisser, og beviste seg aldri som effektive målscoree. Nå har vi Boli, Hansen og Pedersen. Jeg vet at ingen av disse har bevist at de kan score jevnlig på eliteserienivå i år, men to av dem har levert bra på lavere nivåer og har definitivt potensiale til å gjøre det i ES, og Boli var ikke så aller verst i 2014.

Jeg mener det er større sannsynlighet for at en av disse kan ta over stafettpinnen nå, enn at en av de du nevnte skulle gjøre det etter Diomande.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen av disse var jo rene spisser, og beviste seg aldri som effektive målscoree. Nå har vi Boli, Hansen og Pedersen. Jeg vet at ingen av disse har bevist at de kan score jevnlig på eliteserienivå i år, men to av dem har levert bra på lavere nivåer og har definitivt potensiale til å gjøre det i ES, og Boli var ikke så aller verst i 2014.

Jeg mener det er større sannsynlighet for at en av disse kan ta over stafettpinnen nå, enn at en av de du nevnte skulle gjøre det etter Diomande.

 

Glemte Pedersen, sry. Men jeg tror at vi bør legge om til to spisser hvis vi skal få maks ut av trioen du nevner. Selv om i hvert fall to av dem har bevist fysisk styrke over gjennomsnittet så er jeg skeptisk til noen av dem som ensom target man. Dog, sjansen for at vi bytter formasjon midt i sesongen er vel (og bør strengt tatt være) ganske liten.

 

Hadde vært magisk om en eller annen tullerusk klubb kjøpte en av de andre spillerne våre for store penger, slik at Ohi kunne blitt ut sesongen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aldri skjønt snakket rundt to spisser? 4-4-2? Hvor skal man bruke Luc Kassi og Tonny Brochmann da? Sindre Mauritz-Hansen er hentet for å spille bak spissen, second striker som den rollen kalles. I en kamp han starter, vil laget se annerledes ut enn når Brochmann, Kassi eller Vetlesen bekler den plassen. Det er nok det nærmeste man kommer 2 spisser i STB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...