Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

Absurd begravelsestemning her inne (før søndagens kamp).

1. Sandberg er en undervurdert keeper og en klar forsterkning i forhold til Sayouba. Trolig den beste målvakten i Vålerenga.

2. Valencic har svært gode skussmål fra HJK, et lag som ikke skal være svakere enn Stabæk.

3. Aboubakar Keita ser veldig solid ut.

4. Trenerskiftet forsterker allerede en del av manglene Stabæk har hatt i år.

 

Virker mest som det er nostalgi over bedre dager både når det gjelder Sayouba og Ordinas. Førstnevnte har ikke sett bra ut på årevis og Ordinas kamptaktikk var sjeldent imponerende.

Hysj. Ikke si det til noen. Man får jo inntrykk av at det finnes aktive brukere her inne som heller ville beholdt Ordinas og rykket ned så lenge det er nok akademi spillere i troppen og gamle travere får ny kontrakt.

 

 

Ja, det er jo snart ikke noe igjen av klubben de elsker. Men jeg forstår at klubben kan være vanskelig å kjenne igjen, det mangler noen hedersmenn og ganske mye naivt fiksfakseri og katastrofal organisering, og man har i tillegg begynt å ta poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenerbytte har selvfølgelig alt å si for resultatene i de to siste kampene. Har ikke noe med at Nije og Gyasi er tilbake, eller at vi har fått inn Sandberg, Keita og Valencic.

Skal man driste seg til å komme med en komplett ukvalifisert synsing over hvem som har bidratt mest til denne snuoperasjonen så ville jeg rangert det slik;1. Berg 2. Njie 3. Sandberg 4. Keita (spilt bare en kamp, men viste der så lovende takter der at han lett kan stige på denne rangeringen), 5. Enn Gyasi tilbake i preseasonform og ankomsten av vår nye Veigar Valencic hever konkurransen og nivået på treningen og jeg gleder meg til å se dem i blaatt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Absurd begravelsestemning her inne (før søndagens kamp).

1. Sandberg er en undervurdert keeper og en klar forsterkning i forhold til Sayouba. Trolig den beste målvakten i Vålerenga.

2. Valencic har svært gode skussmål fra HJK, et lag som ikke skal være svakere enn Stabæk.

3. Aboubakar Keita ser veldig solid ut.

4. Trenerskiftet forsterker allerede en del av manglene Stabæk har hatt i år.

 

Virker mest som det er nostalgi over bedre dager både når det gjelder Sayouba og Ordinas. Førstnevnte har ikke sett bra ut på årevis og Ordinas kamptaktikk var sjeldent imponerende.

Hysj. Ikke si det til noen. Man får jo inntrykk av at det finnes aktive brukere her inne som heller ville beholdt Ordinas og rykket ned så lenge det er nok akademi spillere i troppen og gamle travere får ny kontrakt.

 

 

Legger du energien din bevisst i å være kjip mot folk du ikke er enig med?

Det jeg skrev i en annen tråd, som du klubbet ned, var et hjertesukk, som Odd formulerte etterpå mye bedre enn meg, og som det bør være jævla god takhøyde for på et forum hvor det har vært så mye kritikk for at andre har blitt "kneblet" osv. Hvis det er et problem for deg at noen synes det er trist at kontinuitetsbærere forsvinner ut - selv om man, som jeg skrev, kan raskt bli i bedre humør og skifte standpunkt, som jeg er på vei til, så synes jeg det er trist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lørdag om en drøy uke blir en nøkkelkamp. Da skal HB og gutta opp til eksamen. Alt annet en 3 poeng i en sekspoengskamp er en stor nedtur. Jeg har virkelig trua på at det går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


@Ringo: I år har vi tatt nesten alle poengene våre mot andre bunnlag. Antar at statistikken er feil på en eller annen måte, uten at jeg helt vet hvordan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Venta på den, @ringo...

Mhm, men slik er det jo. Man må evne å se hele bildet.

 

Fem spillerbytter i start 11’eren, 2-3 i tverrliggeren og en spillestil som gir oss rom er også medvirkende årsaker til at vi får et resultat. Så er det lov å glede seg over resultatet, men litt tidlig å felle dom over de av oss som mener det ble gjort slett arbeid i sommerens overgangsvindu. Men klart resultatet gir større muligheter for et positivt utfall. Dog mer på tross enn på grunn av jobben som ble gjort med spillerlogistikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mhm, med en bedre midtbane hadde vi vunnet den matchen. RBK var slitene.

Det hadde vel holdt at Andre Hansen var ørlite dårligere. Det var vel ikke sånn at vi ikke spilte oss til sjanser. Og,,,, ville ikke midtbanen blitt bedre med Keita?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Venta på den, @ringo...

Mhm, men slik er det jo. Man må evne å se hele bildet.

 

Fem spillerbytter i start 11eren, 2-3 i tverrliggeren og en spillestil som gir oss rom er også medvirkende årsaker til at vi får et resultat. Så er det lov å glede seg over resultatet, men litt tidlig å felle dom over de av oss som mener det ble gjort slett arbeid i sommerens overgangsvindu. Men klart resultatet gir større muligheter for et positivt utfall. Dog mer på tross enn på grunn av jobben som ble gjort med spillerlogistikken.

Må være deilig å sitte med fasiten på at dette er et dårlig vindu. Selv om vi skulle ta mer enn nok poeng til å holde oss. For da er det bare flaks eventuelt. Man har jo alltid rett må vite.

 

Jeg synes det er helt feil at dette er et dårlig vindu. Mange grunner til det, men det viktigste som har skjedd har faktisk skjedd med de som allerede var her og med en som har reist,

 

Boli: Endelig får han spille spiss. Det er det han er og det er der han er soleklart best. Og jeg mener at Boli er ES beste spiss når han er i form. Han er et råskinn, forsvaret får aldri fred, han er glimrende førsteforsvarer og han skaper sjanser og uro med sin styrke og fart. Når han da også får selvtillit sitter også avslutningene. Mot Rbk hadde han egentlig to meget gode avslutninger i tillegg til målet, men dessverre var Andre Hansen i det umulige hjørnet.

 

Njie: Strålende å få ham inn, som en ny spiller, mye sterkere enn før skaden og er svært vnskelig å stoppe. Ser også betraktelig bedre ut mot etablert forsvar.

 

Ohi: Lenger ned i banen, er bedre der, er alt for dårlig som førsteforsvarer når han spiller toppspiss alene. Er også stort sett for treg til vinne løpeturene i bakrommet, Får mer tyngde og muskler lenger ned i banen, noe vi også har manglet,

 

Brochmann: Var (meget) god drøye halve fjoråret. Spiller på ekstremt små marginer. Har hatt utallige farlige balltap i år og holder alt for lenge på ballen. Helt riktig å sette ham ut og la ham gå. Totalt feil spillertype med Henning Berg, etter min mening.

 

I tillegg synes jeg Keita ser meget lovende ut og er akkurat den spillertypen vi trenger, Synes han ligner på en blanding av Ba og Lumanza,

 

Summa summarum. Balansen i laget har etter min mening blitt mange ganger bedre. I tillegg har vi fått folk tilbake fra skade, så benken ser bra ut. Jeppe har fått en konkurrent, som det virkelig ser ut som han trengte. Vår kjære slovener vet jeg lite om, så det får bli en bonus.

 

Jeg synes man har tatt helt riktige grep, og jeg er helt sikker på at vi holder oss med grei margin.

Forsiktig, nå. For mange gode argumenter, så forteller han oss om Bob igjen.

 

Fra spøk til alvor: jeg synes ting virker langt bedre, både på grunn av spillerlogistikk og en forbedret skadesituasjon. Likevel skal vi selvsagt være forsiktige med å friskmelde noe som helst. Alt kan skje, som vi alle vet.

Selv om vi skulle gå på en smell i Haugesund, er jeg forsiktig optimist med tanke på resten av sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mhm,

 

Nettop, poenget mitt var at en kamp er for lite grunnlag til å kunne konkludere hverken den ene eller andre veien. Spillere tilbake fra skade hadde vi hatt uansett vindu eller ikke, så det blir litt ved siden av temaet. Selv om alt selvsagt henger sammen.

 

Så, for å gjenta det jeg har sagt; sannsynligheten for å berge plassen ikke ble styrket av den jobben som ble gjort i sommer. Jeg står ved at den var for dårlig både kortsiktig og i et litt lenger perspektiv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mhm,

 

Nettop, poenget mitt var at en kamp er for lite grunnlag til å kunne konkludere hverken den ene eller andre veien. Spillere tilbake fra skade hadde vi hatt uansett vindu eller ikke, så det blir litt ved siden av temaet. Selv om alt selvsagt henger sammen.

 

Så, for å gjenta det jeg har sagt; sannsynligheten for å berge plassen ikke ble styrket av den jobben som ble gjort i sommer. Jeg står ved at den var for dårlig både kortsiktig og i et litt lenger perspektiv.

Så grunnlaget er for lite til å konkludere den ene eller andre veien, og likevel konkluderer du med at jobben som ble gjort var for dårlig?

Det høres litt arrogant ut, og det er ikke sånn jeg kjenner deg fra tidligere... 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Mhm,

Nettop, poenget mitt var at en kamp er for lite grunnlag til å kunne konkludere hverken den ene eller andre veien. Spillere tilbake fra skade hadde vi hatt uansett vindu eller ikke, så det blir litt ved siden av temaet. Selv om alt selvsagt henger sammen.

Så, for å gjenta det jeg har sagt; sannsynligheten for å berge plassen ikke ble styrket av den jobben som ble gjort i sommer. Jeg står ved at den var for dårlig både kortsiktig og i et litt lenger perspektiv.

Så grunnlaget er for lite til å konkludere den ene eller andre veien, og likevel konkluderer du med at jobben som ble gjort var for dårlig?

Det høres litt arrogant ut, og det er ikke sånn jeg kjenner deg fra tidligere...

Folk har en tendens til å huske det de vil huske :)

 

Opprinnelig var dette en respons på det jeg opplevde som en harselas med meningsmotstandere etter et enkeltstående resultat. Det blir for enkelt, og ja vi har i bestefall bare funnet en midlertidig løsning på et stort midtbaneproblem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Mhm,

Nettop, poenget mitt var at en kamp er for lite grunnlag til å kunne konkludere hverken den ene eller andre veien. Spillere tilbake fra skade hadde vi hatt uansett vindu eller ikke, så det blir litt ved siden av temaet. Selv om alt selvsagt henger sammen.

Så, for å gjenta det jeg har sagt; sannsynligheten for å berge plassen ikke ble styrket av den jobben som ble gjort i sommer. Jeg står ved at den var for dårlig både kortsiktig og i et litt lenger perspektiv.

Så grunnlaget er for lite til å konkludere den ene eller andre veien, og likevel konkluderer du med at jobben som ble gjort var for dårlig?

Det høres litt arrogant ut, og det er ikke sånn jeg kjenner deg fra tidligere...

Folk har en tendens til å huske det de vil huske :)

 

Opprinnelig var dette en respons på det jeg opplevde som en harselas med meningsmotstandere etter et enkeltstående resultat. Det blir for enkelt, og ja vi har i bestefall bare funnet en midlertidig løsning på et stort midtbaneproblem.

Og en midlertidig løsning (på sentral defensiv midt) er akkurat det vi trenger med tanke på våre unge talenter som bare trenger å få kjøpt seg litt tid, få muligheten til å senke skuldrene litt gjennom å bli litt avlastet, bli litt pushet, få erfaring, inspirert og får se hvor lista ligger. Med Keita på plass så trenger f.eks. ikke Tobbe og Hugo (John og Emil) lengre kjenne på ansvaret at de må redde Stabæk alene ved å vinne midtbanekrigen. Det hadde vært utrolig stas om Keita går rett inn i startelleveren til FCK over nyttår, og vi sitter igjen med en Hugo og en Tobbe som har tatt enda steg som etablerte, erfarne, kompromissløse ES spillere i veldig ung alder ... og med dertil høy pricetag ... blir spennende å se hvem Berg kjører i spann med Keita sentralt mot FKH, Tobbe eller Hugo ... og om han kommer til å variere det avhengig av hvem vi møter fremover
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi ikke at det kreves mer enn 10-12 seriekamper ved siden av Keita, så er Tobbe/Hugo klar for å dominere en eliteseriemidtbane? Intet hadde gledet meg mer, og Keita virker bra, men han er nå en gang en kortsiktig løsning. En kortsiktig løsning nå er i hvertfall bedre enn ingen løsning. Og vi virker å kunne styre oss unna et katastrofalt nedrykk, men vi trenger nok en ny general til å fylle hans sko når han (antageligvis) forsvinner til jul. Slik at Tobbe og Hugo fortsatt har en å "lene" seg på ved sin side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja - hyggelig om han blir det, men det er noe med å ikke legge for mange tunge steiner i byrden til en ung rygg tidlig. Dessuten vet vi av erfaring at en utvikling ikke nødvendigvis går rett frem og oppover. Det må være rom for at ting kan ta litt tid og stundom gå litt tregt og det er det ikke om klubben er helt avhengig av at man leverer.

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Mhm,

Nettop, poenget mitt var at en kamp er for lite grunnlag til å kunne konkludere hverken den ene eller andre veien. Spillere tilbake fra skade hadde vi hatt uansett vindu eller ikke, så det blir litt ved siden av temaet. Selv om alt selvsagt henger sammen.

Så, for å gjenta det jeg har sagt; sannsynligheten for å berge plassen ikke ble styrket av den jobben som ble gjort i sommer. Jeg står ved at den var for dårlig både kortsiktig og i et litt lenger perspektiv.

Så grunnlaget er for lite til å konkludere den ene eller andre veien, og likevel konkluderer du med at jobben som ble gjort var for dårlig?

Det høres litt arrogant ut, og det er ikke sånn jeg kjenner deg fra tidligere...

Folk har en tendens til å huske det de vil huske :)

 

Opprinnelig var dette en respons på det jeg opplevde som en harselas med meningsmotstandere etter et enkeltstående resultat. Det blir for enkelt, og ja vi har i bestefall bare funnet en midlertidig løsning på et stort midtbaneproblem.

Og en midlertidig løsning (på sentral defensiv midt) er akkurat det vi trenger med tanke på våre unge talenter som bare trenger å få kjøpt seg litt tid, få muligheten til å senke skuldrene litt gjennom å bli litt avlastet, bli litt pushet, få erfaring, inspirert og får se hvor lista ligger. Med Keita på plass så trenger f.eks. ikke Tobbe og Hugo (John og Emil) lengre kjenne på ansvaret at de må redde Stabæk alene ved å vinne midtbanekrigen. Det hadde vært utrolig stas om Keita går rett inn i startelleveren til FCK over nyttår, og vi sitter igjen med en Hugo og en Tobbe som har tatt enda steg som etablerte, erfarne, kompromissløse ES spillere i veldig ung alder ... og med dertil høy pricetag ... blir spennende å se hvem Berg kjører i spann med Keita sentralt mot FKH, Tobbe eller Hugo ... og om han kommer til å variere det avhengig av hvem vi møter fremover

 

Vi må få inn en solid erfaren midtbanespiller til seriestart neste år som kan være med oss frem til nye Nadderud

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ørjan Hopen sier i podcasten «Heia Fotball» at han jobber mot å kunne gjøre comeback i Eliteserien. Han er for tiden klubbløs. Noen som har noen formening om han? 

 

Jeg vet ikke mer om han enn det som har stått i mediene om spilleproblemer og billettsvindel. Han har ifølge seg selv lagt dette bak seg nå. 

En bra oppsummerende artikkel om det de snakker om i podcasten og: 

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Spilleavhengighet-forte-fotballproffen-til-bunnen-Na-skal-en-verdensmester-hjelpe-ham-tilbake-261708b.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...