Gå til innhold

Vi er på vei til Ullevaal


Albert
 Del

Anbefalte innlegg


Enig med luda kris.. flere som av diverse grunner ikke har medlemsskap, men allikevel ønsker å bidra i finalen.. er det ikke viktigst med mest mulig supportere da, og ikke at noen har enerett på å bidra.....

 

og jeg skjønner de i $$ prioriterer egne medlemmer, men dere er også en innflydelsesrik innstans, som kan påvirke klubben slik at flest mulig støtter stabæk. og det er vel intensjonen med supporerklubben. så skal man ikke se bort i fra flere blir medlem neste år også!!!

 

 

150KR

 

Trenger ikke hjelp til å melke kua når vi har foret den hele sesongen.

 

Ikke vondt ment, men jeg begynner å bli lei av alle spørsmålene fra folk som ikke er medlemmer men som absolutt skal "bidra" på ullevål og bare MÅ ha billett.

 

Dere gjør kanskje ikke samme feilen neste år da?

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 973
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


150KR

 

Trenger ikke hjelp til å melke kua når vi har foret den hele sesongen.

 

Ikke vondt ment, men jeg begynner å bli lei av alle spørsmålene fra folk som ikke er medlemmer men som absolutt skal "bidra" på ullevål og bare MÅ ha billett.

 

Dere gjør kanskje ikke samme feilen neste år da?

Arbeiderpartiet har alltid kjørt samme linje: Spiller ingen rolle om du er flink, har du partiboka i orden blir du statsråd i en AP-regjering...

 

Det viktigste her er mao ikke at du heier på de Blaa, men at du har medlemskortet i lomma.

 

Det er en veldig "oss" og "dem" holdning blant noen på forumet her. Har du ikke vært medlem siden Ålesund brant eller har et snitt på 150 forum-poster om dagen er du idiot, og du teller ikke. Kan dere ikke heller være glad for at det finns folk som kaller seg supportere, selv om de av ymse grunner ikke reiser land og strand rundt med SS? De snakker Stabæks sak på jobben, på fritida eller på ferie for det!

 

Det verste er kanskje at noen av dere faktisk mener det er bedre med 50 hard core fans som synger i et hjørne på Ullevåll enn 5700 blåkledte som jubler og klapper...

 

(Denne posten er ikke spesielt rettet mot deg, Mortimer...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er forsåvidt enig i at det er bedre med 5700 supportere enn 50.

 

Det skal poengteres at vi 1999 hadde et meget høyt medlemstall i BdB, som deretter begynte å dale... Hvorfor det? Jo nettopp pga at noen folk ser mindre nytte av å ha medlemskap i en supporterklubb(av ymse grunner(!)...Da blir det for dumt at de skal komme og nærmest forlange at SS skal stille opp og jobbe for å skaffe billett. Det er få billetter - mange har sikret seg en "rettighet" til billett. Hvis man er etterpåklok er det kanskje like greit å banke på døren hos klubben, prøve å få takk i en av de frie billettene istedet for å sutre over at dustene i SS ikke har mulighet eller spesielt lyst til å hjelpe folk som av forskjellige grunner ikke er medlem.

 

Når det kommer til partibok-eksempelet så funker vel ikke det helt. Vi i SS er medlemmer av flere grunner, en av de er for å nyte godt av de rettighetene SS har opparbeidet. Om du er flink eller ikke er dessverre revnende likegyldig, det er 150 kr i medlemsavgift som avgjør. Jeg er uansett ikke så veldig bekymret for at "flinkisene" i stb får fatt i billett...

 

Meld dere inn i SS, få et billig sesongkort på fornebu (med like god utsikt som de som betaler 3000), delta på gratis-turer til bortmatchene, gode priser på cupkamper osv...

 

PS: Dette er ikke et innlegg av elitistisk karakter - men de harde fakta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som er det merkelige her er jo alle som kaller seg supportere og trenger billett til cupfinalen uten å ha klart å rote seg til å betale 150 kroner for medlemsskap i supporterklubben i løpet av de første 275 dagene i år FØR semifinalen ble spilt, selv ved markedsføring av regelen før kampen. Da hjelper det lite at bestemor strikket stabæk strømper i treognitti. Man står rett og slett uten rett til billett. Jeg ser heller ikke nødvendigheten av å trygle om billett og samtidig kalle seg supporter på forumet til Stabæk Support i ettertid. Dette har ingen ting med antall poster på forumet, hvor mange borteturer du har vært på eller om du har sitti på samme sete siden 95.

 

Alle skal få lov til å snakke stabæk's sak så mye de orker, neste år kan de jo blant annet fortelle at de ikke fikk billetter til cupfinalen fordi de dreit seg ut, droppet å betale 150 kroner og måtte se kampen på tv.

 

Jeg vil heller ha 50 hardcore fans enn 5700 som sitter, klapper vennlig for lagoppstillingen, jubler ved mål og står i pausen.

 

(min personlige mening)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå får vi jo 1500 hardcore fans. Det er flott!

 

Det skrives mye opp og ned om at 150 kr er lite penger for mye moro. Og det er helt sant. Det er veldig dumt at noen ikke har tegnet medlemsskap, uansett om de i det hele tatt har tenkt seg på tur eller ståfeltet. Vi har gjort så godt vi kan for å advertere, en del nyheter på forsida har utelukkende dreid seg om medlemskort. Jeg skrev en artikkel før semifinalen om at det var SVÆRT smart å skaffe seg medlemskapet nå. Og de som ikke hørte på oss da, kan ikke forvente at vi går tilbake på de reglene vi har. Medlemmene er sikret billett. Hvorfor skal Per som kjørte langt og på et dårlig tidspunkt for å ordne medlemskort i tide før semien, oppleve at Kåre som kommer flere dager etterpå også får samme billett?

 

Jeg er så populistisk at jeg synes 5700 fans er bedre enn 50 hardcore. Men hvis de 5700 kommer et par uker før cupfinalen og ikke har sikret seg medlemsskap og billett, trenger ikke de få de samme fordelene som de 50 hardcore som meldte seg inn i tide.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange var det forresten i svingen i 98? Husker det var bra liv (i den grad jeg har god hukommelse).. og en masse blå og grønne kasteruller.

 

Det ser av opptakene ut til at det var ganske få, egentlig. Vi fikk vel under 3000 billetter. Det satt faktisk rbk-folk der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange var det forresten i svingen i 98? Husker det var bra liv (i den grad jeg har god hukommelse).. og en masse blå og grønne kasteruller.

 

Det ser av opptakene ut til at det var ganske få, egentlig. Vi fikk vel under 3000 billetter. Det satt faktisk rbk-folk der.

Såpass ja.. har aldri sett videoen i etterkant. Solgte VHS spilleren samme året :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes denne debatten har sporet litt av.

 

Det er Stabæk som har bestemt hvordan en del av de 5700 billetten klubben får tildelt skal fordeles. Klubben har da valgt å prioritere de som har sesongkort og de som var medlemmer i SS før semifinalen, i tillegg går noe til sponsorer og andre lokale klubber, og disse får mulighet til å kjøpe billetter først. De overskytende billetten (ca 1500-2000?) legges ut for salg i Stabækbutikken, hvor alle fritt kan møte opp.

 

Dette kan da ikke være noe krangle med SS om? Særlig ikke når dette var krystallklart kommunisert før semifnalen. Dette må eventuelt tas opp med klubben.

 

Når det er sagt, er jeg enig i at det virker som at mange i SS mener de er "bedre" eller "viktigere" supportere enn andre. Jeg synes det er en farlig holdning dersom den forsterker seg. Vi må holde fast ved at alle supportere er velkomne og at alle er like viktige. Det er summen som teller, og da trengs både de som kommer for å lage stemning og de som i større grad kommer for å oppleve stemning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes denne debatten har sporet litt av.

 

Det er Stabæk som har bestemt hvordan en del av de 5700 billetten klubben får tildelt skal fordeles. Klubben har da valgt å prioritere de som har sesongkort og de som var medlemmer i SS før semifinalen, i tillegg går noe til sponsorer og andre lokale klubber, og disse får mulighet til å kjøpe billetter først. De overskytende billetten (ca 1500-2000?) legges ut for salg i Stabækbutikken, hvor alle fritt kan møte opp.

 

Dette kan da ikke være noe krangle med SS om? Særlig ikke når dette var krystallklart kommunisert før semifnalen. Dette må eventuelt tas opp med klubben.

 

Når det er sagt, er jeg enig i at det virker som at mange i SS mener de er "bedre" eller "viktigere" supportere enn andre. Jeg synes det er en farlig holdning dersom den forsterker seg. Vi må holde fast ved at alle supportere er velkomne og at alle er like viktige. Det er summen som teller, og da trengs både de som kommer for å lage stemning og de som i større grad kommer for å oppleve stemning.

Veldig enig ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting å tenke på når det gjelder "oss" og "dem", er at $$ nå (dvs før semi'n) har ca. 1500 medlemmer. På supporterfeltet på fornebulandet står ca. 500 av disse. Dvs. det er helt normalt å kjøpe medlemskap i $$ uten å tilhøre den "indre krets" (evt. harde kjerne, stormsenteret e.l..)

 

Poenget: all denne opprørske klaginga på at det er dårlig av klubben å skille så tydelig mellom supportere med og uten $$-medlemskap kan bare ryke og reise!

 

I år får man stille seg i kø foran Stabækbutikken for å prøve å få en av de par-tusen billettene som legges ut der. Neste år melder man seg inn i $$!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Okei, jeg føler at jeg må forklare noen ting(hvertfall for min egen del)

 

Jeg har ikke meldt meg inn i $$ hittil i år pga. latskap. Enkelt og greit. I fjor var jeg medlem, hadde store planer om medlemsskap og sesongkort i år, så ble jeg innkalt. Føler at det er god nok grunn til å ikke ha sesongkort, og da glemte jeg å melde meg inn. Så er jeg her nå, sliter faktisk litt med å få endene til å møtes. Derfor må jeg prioritere mat og leie før et medlemsskap for 3 måneder. Likevel ønsker jeg å få med meg cupfinalen, og lurer derfor på om det er mulighet for å stå sammen med dere, istedet for å sitte sammen med nøytrale tilskuere på Hafslund. Håper på forståelse for dette, men skjønner selvsagt dersom det ikke ordner seg.

 

Og ja, neste sesong står jeg ved siden av dere på Telenor Arena, med medlemskort og sesongkort i lomma. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan også skrive med VELDIG store bokstaver, men jeg driter altså i om det koster 1 krone å bli medlem eller 1 million - jeg og mange flere har lyst til å bidra som stående syngende på Ullevaal. Og vi har ikke medlemsskap - uten at jeg synes folk skal måtte brette ut privatlivet sitt på internett for å ha en grunn som blir akseptert hos forumpolitiet. Om jeg er med i $$ eller ikke bør ikke ha noe å si, og det er heller ikke poenget. Selvom enkelte her ser det som selvsagt de er mye bedre supportere enn andre, fordi da altså har betalt disse 150 (150 kr), så burde man vel uansett skjønne at det ikke spiller noen jævla rolle om jeg melder meg inn nå eller ikke, for $$-billett får jeg uansett ikke. Så da kommer jo (igjen) poenget:

 

Er det ikke en idè å åpne for "unummererte" ståplasser på hele(eller deler av) VG nedre, så også de som ikke har dette medlemsskapet kan bidra til at vi er mindre underlegne Klanen enn om kun $$-medlemmer får lov til å stå på kampen. Da kan jo også den "harde kjernen" slippe å bli fyllt med småunger, sittende fans osv, som insisterer på å holde på setet sitt, og fritt velge å stille seg sammen. Er ikke $$ sitt hovedmål å støtte Stabæk, ikke trygge om at kun medlemmene får lov til å heie på Stabæk?

 

Så kanskje er det en del som synes det er moro å stå å synge på kamp, og så blir det sikkert med en del nye fjes også neste år..

 

I tillegg oppnår man jo følgende, at folk kommer tidlig for å få en god plass, og man slipper at tribunene er tomme 10 min før avspark.

 

Så igjen en apell: Mtp. $$ viktige rolle ovenfor klubben, er det kanskje mulig for styret å påvirke klubben til å gjøre dette. For de tenker ikke så langt selv. Og man ser ikke på kontoret der hvor hardt i blir pissa på av Klanen om ikke man mobiliserer skikkelig.

 

Og ja, jeg trenger fortsatt en billett, men det er i grunn ikke poenget. (Men om noen har en forkjøpsrett ekstra, send en PM da vel..:) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av ren nysgjerrighet, mener du folk uten $$-medlemsskap også bør få stå på ståfeltet vårt noen kamper slik at de kan bestemme seg om de vil melde seg inn eller ikke?

På nadderud er feltet fullt, det er det vel ikke på ullevål?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av ren nysgjerrighet, mener du folk uten $$-medlemsskap også bør få stå på ståfeltet vårt noen kamper slik at de kan bestemme seg om de vil melde seg inn eller ikke?

På nadderud er feltet fullt, det er det vel ikke på ullevål?

 

Si at vi har fått 1200 billetter fra Stabæk, og vi hadde 1200 medlemmer før semifinalen. Hvor mange billetter er det da til overs for nye medlemmer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av ren nysgjerrighet, mener du folk uten $$-medlemsskap også bør få stå på ståfeltet vårt noen kamper slik at de kan bestemme seg om de vil melde seg inn eller ikke?

På nadderud er feltet fullt, det er det vel ikke på ullevål?

 

Si at vi har fått 1200 billetter fra Stabæk, og vi hadde 1200 medlemmer før semifinalen. Hvor mange billetter er det da til overs for nye medlemmer?

Ok, jeg snakket ikke om billetter, jeg snakket om å få stå sammen med ss på finalen, selv om man ikke var medlem. Noe som bl.a ludacris har spurt om, men aldri fått noe svar på, bortsett fra at ikke kan få billett gjennom ss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom du vil stå unummerert eller finne billett til plasser i nærheten (eller midt i , for den saks skyld) må du nesten snakke med Stabæk som distribuerer de andre billettene. Vi har bare overtatt salget til medlemmer, og har ingenting med om de andre plassene i vg er nummerert eller ikke. Jeg tror ikke folk bryr seg om den uansett, om man ikke sitter da..

 

Ingen vil bli nektet å stå med oss sålenge det er plass.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med luda kris.. flere som av diverse grunner ikke har medlemsskap, men allikevel ønsker å bidra i finalen.. er det ikke viktigst med mest mulig supportere da, og ikke at noen har enerett på å bidra.....

 

og jeg skjønner de i $$ prioriterer egne medlemmer, men dere er også en innflydelsesrik innstans, som kan påvirke klubben slik at flest mulig støtter stabæk. og det er vel intensjonen med supporerklubben. så skal man ikke se bort i fra flere blir medlem neste år også!!!

Jeg synes det er litt frekt jeg - å be en organisasjon som man ikke er medlem av til å forhandle for seg... Tror neppe LO eller NHO ville synes det var en grei deal...

Ta kontakt med klubben sjøl og spør om mulighet. Jeg kan aldri tenke meg at $$ ville nekte noen Stabæk-supportere å stå på feltet dersom det er plass...

 

Og husk og melde deg inn til neste år! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det på tide å komme seg ut av skyttergravene.

 

Selv kommer jeg ikke til å være på cupfinalen i det hele tatt, og har ikke behov for at noen forhandler for meg eller noe som helst.

 

Spørsmålet noen har prøvd å stille her er så enkelt som:

 

Er det noen som kommer til å sette opp bånd rundt de plassene Stabæk Support har fått og passe på at ingen uten medlemskap kommer innenfor? Dette har da ingen ting med ståplassene på Nadderud, de er det som kjent begrenset med, og da er det en selvfølge at bare medlemmer kommer inn. Når folk står på Ullevål kommer det til å være plass til flere enn det er seter, så er ikke svaret så enkelt at de som vil gjerne kan kommer og stille seg med Stabæk Support og skape mest mulig liv FOR STABÆK? For det er vel det som er målet til Stabæk Support?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spørsmålet om hvordan man står osv. dreier seg vel mere om de som har kjøpt billetter og ønsker å sitte på de plassene de har fått er villige til å flytte seg om det blir flere stående supportere enn man har beregnet. Så det dreier seg vel i bunn og grunn ikke om hva $$ gjør, men hva alle som Arnstein gjør..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det på tide å komme seg ut av skyttergravene.

 

Selv kommer jeg ikke til å være på cupfinalen i det hele tatt, og har ikke behov for at noen forhandler for meg eller noe som helst.

 

Spørsmålet noen har prøvd å stille her er så enkelt som:

 

Er det noen som kommer til å sette opp bånd rundt de plassene Stabæk Support har fått og passe på at ingen uten medlemskap kommer innenfor? Dette har da ingen ting med ståplassene på Nadderud, de er det som kjent begrenset med, og da er det en selvfølge at bare medlemmer kommer inn. Når folk står på Ullevål kommer det til å være plass til flere enn det er seter, så er ikke svaret så enkelt at de som vil gjerne kan kommer og stille seg med Stabæk Support og skape mest mulig liv FOR STABÆK? For det er vel det som er målet til Stabæk Support?

 

Regner med at ingen fra oss kommer til å avgrense området vårt... Men det enkleste, hvis man vil stå sammen med Stabæk Support og skape mest mulig liv FOR STABÆK, er å melde seg inn i Stabæk Support.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men det enkleste, hvis man vil stå sammen med Stabæk Support og skape mest mulig liv FOR STABÆK, er å melde seg inn i Stabæk Support.

 

Om det er et problem at det ikke er plass, hjelper det ikke å melde seg inn. Er det noe det ikke blir liv av er det å være medlem av Stabæk Support.

 

Dette er en anledning til å inkludere flere i Stabæk Support, ikke en anledning til å peke nese til alle de som "var så dumme"!

 

Hva vil forresten skje med de billettene Stabæk Support har fått tildelt men ikke selger? Går de tilbake til Stabæk sitt vanlige billettsalg, eller kan Stabæk Support tjene litt penger på å auksjonere dem bort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om jeg er med i $$ eller ikke bør ikke ha noe å si

 

Hvis du ønsker å stå semmen med oss har jo det noe å si, da det ikke er sikkert at du får tak i billett i umiddelbar nærhet...

 

Jeg personlig vil bli mektig forbanna hvis jeg kommer inn på ullevåll og "de plassene vi blir forespeilet" er tatt av folk uten medlemsskap men som ønsker å stå med oss. Det vil jo drepe stemningen istedet for å skape mer stemning.

 

Selvfølgelig hyggelig at mange ønsker å bidra, men når dere har bæsja i skuffen, driti på leggen har armen i fatle og hue under armen så dere ikke fikk ordnet medlemsskap før semifinalen så er det ikke umulig at dere må ta til takke med de plassene dere får nummerert på billetten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om det er et problem at det ikke er plass, hjelper det ikke å melde seg inn. Er det noe det ikke blir liv av er det å være medlem av Stabæk Support.

Håper virkelig du bare mener synging på cupfinalen nå. Jo flere medlemmer Stabæk Support har, jo bedre blir borteturer, tifo og andre arrangementer. Som sørger for mer liv. Det er bare positivt å melde seg inn i Stabæk Support, for støtten går indirekte videre til Stabæk.

Dette er en anledning til å inkludere flere i Stabæk Support, ikke en anledning til å peke nese til alle de som "var så dumme"!

 

Hva vil forresten skje med de billettene Stabæk Support har fått tildelt men ikke selger? Går de tilbake til Stabæk sitt vanlige billettsalg, eller kan Stabæk Support tjene litt penger på å auksjonere dem bort?

 

Stabæk Supports medlemskap er for alle. Det er flere som er meldt inn bare for å støtte en god sak. Om det blir billetter til overs etter at de som var medlemmer før semifinalen har kjøpt kan du vel regne med at de går til de som ble medlem etter semien. Det er snakk om forkjøpsrett, og medlemmer har større fordeler pga organiseringen med klubben.

 

Meld deg inn i $$. Du støtter en god sak, og det er ikke snakk om mange kronene heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis du ønsker å stå semmen med oss har jo det noe å si, da det ikke er sikkert at du får tak i billett i umiddelbar nærhet...

 

Jeg personlig vil bli mektig forbanna hvis jeg kommer inn på ullevåll og "de plassene vi blir forespeilet" er tatt av folk uten medlemsskap men som ønsker å stå med oss. Det vil jo drepe stemningen istedet for å skape mer stemning.

 

Selvfølgelig hyggelig at mange ønsker å bidra, men når dere har bæsja i skuffen, driti på leggen har armen i fatle og hue under armen så dere ikke fikk ordnet medlemsskap før semifinalen så er det ikke umulig at dere må ta til takke med de plassene dere får nummerert på billetten.

 

Leser du i det hele tatt hva som skrives? Du bruker jo en argumentasjon som er helt bak mål.. Det er hverken snakk om å ta noens plasser, trampe noen på tærne eller noe, men finne en løsning som gjør at flest mulig Stabæk-fans bidrar på tribunen mot Vålerenga. At jeg og flere tydeligvis har bæsja i skuffen, driti på leggen har armen i fatle og hue under armen er nå så, men også du må jo se det ikke er så mye å gjøre med nå, eller?

 

Og ang. å drepe stemningen, så ville de 1600 medlemmene fyllt hele Fornebulandet. Det gjør de ikke. Muligens fordi det ikke er plass på feltet, men mer sansynlig fordi de ikke ønsker å stå å synge på kamp. Hva får deg til å tro disse vil bidra noe mer enn de som her uttaler et oppriktig ønske om dette? Fordi de har betalt 150 kroner?

 

Min intensjon og håp er at vi kan prøve å matche Enga på tribunen - enten man er sort, hvit, gutt eller jente eller har betalt 150 kroner. Jeg har full forståelse for om styret ikke har resusser til gjøre noe for dette, eller evt. ikke tror dette vil få flere til å bidra på kampen, men jeg er helt overbevist om at det vil bli en helt annen stemning på stadion om folk selv kan trekke mot "sangområdene" enn å sitte på anvist plass. Så lenge det er et så stort jag om billettene, og folk primært bare er fornøyd med en billett, og tar heller til takke med å sitte der de får plass. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å stå å synge midt blant familier og andre sittende..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vi er på vei til Ullevaal
×
×
  • Opprett ny...