Gå til innhold

Vi er på vei til Ullevaal


Albert
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 973
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Vi vet hvordan vi skal gjennomføre et bra tifo, men tiden, menneskene og alt det andre strekker ikke til.

 

Egentlig er det bare å innse at det vi dessverre ikke. Tifo-gruppen gjør en stor innsats og legger til rette, men inntil resten på tribunen forstår hva som skjer vet ikke vi det.

 

Forslaget om å faktisk legge ut/dele ut ark til alle som kommer er ikke så meningsløst som det høres ut. Folk flest tror jeg gjerne vil være med å holde et flagg e.l. dersom de forstår hvorfor. Tifo-gjengen høres, med all respekt, litt ut som hvilke som helst andre fagfolk som ikke forstår at "vanlige" mennesker ikke forstår dem.

 

Jeg er enig i at det burde være unødvendig. Men virkeligheten er ofte brutal - og den så vi på Søndag. Jeg tror det var mange på tribunen som gjerne ville støtte Stabæk, men som hadde lite peiling på hvordan de skulle gjøre det. Da er det opplæring som må til, og svart på hvitt er ingen dum ide.

 

Tifo-gruppa la alt til rette for et supert opplegg, all ære til dem for det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslaget om å faktisk legge ut/dele ut ark til alle som kommer er ikke så meningsløst som det høres ut.

Forslaget om å legge ut/dele ut ark til alle som kommer ER meningsløst dersom det ikke er noen som gjør det. 2500 ark er mye! Å kopiere opp krever tid og penger, å dele ut ved inngangen er en jobb som krever sitt av en eller flere personer og å feste 2500 ark på hvert enkelt sete er i hvert fall en stor jobb.

 

Ikke missforstå meg, forslaget er reelt, men det er en ting vi i tifogruppa har tenkt på for lenge siden. Denne gangen hadde vi ikke mulighet til å gi instruksjoner i hvordan man skulle bruke flagg, selv om vi visste det ville vært den beste løsningen.

 

Edit: Til info, her er et utkast av hva vi kunne ha skrevet hvis vi hadde hatt tid:

Kjære vakre Stabækfan!

 

Vi har på denne ekstraordinære dagen jobbet litt ekstra med å farge tribunen blaa og mørkeblaa, så vi ber deg lese nedenfor hvordan vi skaper best mulig stemning i dag!

 

Flaggene holdes nede fram til spillerne kommer ut. Det samme gjelder kasterullene, IKKE KAST FOR TIDLIG! Flaggene er plassert slik at det blir et mønster på feltet vårt, så ikke flytt på flaggene!

 

Signal for både kasteruller og flagging er når første Stabækspiller kommer til midtsirkelen! Da kaster du for harde livet før du flagger og jubler for harde livet!

 

Til deg som ikke har kastet kasteruller før:

Rull ut en til halvannen meter, hold fast i enden og kast slik at rullen ruller seg ut i lufta. Den bør kastes hardt, opp og ut! Ikke kast nedover, men omtrent 60 grader opp. Da ser det utrolig kult ut!

 

Selvsagt oppfordrer vi også alle til å bidra til lyd og stemning, enten bare brøl og jubel eller synging med de stående supporterne.

 

ps: Husk at forsangerne våre starter sangene!

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis folk ikke forstår seg på å holde et flagg som er på setet når du ankommer stadion tror jeg neppe det hjelper med en bruksanvisning. Sånne folk må jo stå i fare for å bli kvalt når de skal ta på kondom.

 

:wacko:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke hva folk drev med på søndag. Jeg merket at veldig mange flagget 3min før spillerne kom inn på, for så å kaste flagget å ta opp skjerfet når de entret banen!? Virket som om det spredde seg som ild i tørt gress.. Rart det ikke ringte noen bjeller hos folk når hele bendit flagget med samme type flagg som oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslaget om å faktisk legge ut/dele ut ark til alle som kommer er ikke så meningsløst som det høres ut.

Forslaget om å legge ut/dele ut ark til alle som kommer ER meningsløst dersom det ikke er noen som gjør det. 2500 ark er mye! Å kopiere opp krever tid og penger, å dele ut ved inngangen er en jobb som krever sitt av en eller flere personer og å feste 2500 ark på hvert enkelt sete er i hvert fall en stor jobb.

 

Ikke missforstå meg, forslaget er reelt, men det er en ting vi i tifogruppa har tenkt på for lenge siden. Denne gangen hadde vi ikke mulighet til å gi instruksjoner i hvordan man skulle bruke flagg, selv om vi visste det ville vært den beste løsningen.

 

Edit: Til info, her er et utkast av hva vi kunne ha skrevet hvis vi hadde hatt tid:

Kjære vakre Stabækfan!

 

Vi har på denne ekstraordinære dagen jobbet litt ekstra med å farge tribunen blaa og mørkeblaa, så vi ber deg lese nedenfor hvordan vi skaper best mulig stemning i dag!

 

Flaggene holdes nede fram til spillerne kommer ut. Det samme gjelder kasterullene, IKKE KAST FOR TIDLIG! Flaggene er plassert slik at det blir et mønster på feltet vårt, så ikke flytt på flaggene!

 

Signal for både kasteruller og flagging er når første Stabækspiller kommer til midtsirkelen! Da kaster du for harde livet før du flagger og jubler for harde livet!

 

Til deg som ikke har kastet kasteruller før:

Rull ut en til halvannen meter, hold fast i enden og kast slik at rullen ruller seg ut i lufta. Den bør kastes hardt, opp og ut! Ikke kast nedover, men omtrent 60 grader opp. Da ser det utrolig kult ut!

 

Selvsagt oppfordrer vi også alle til å bidra til lyd og stemning, enten bare brøl og jubel eller synging med de stående supporterne.

 

ps: Husk at forsangerne våre starter sangene!

god skrevet. synd at det ikke ble noe av det...

god tifo som tiltrekker flere enn de vante fjes betyr masse arbeid. saerlig naar det er mange og forskjellige mennesker samlet paa en tribune. paa millerntor er det 3000 staaende og syngende bare i sörsvingen, alderen varierer mellom 6 til 70 aar. paa den samme plassen staar ultra gruppen som lager flesteparten av tifoen. hver eneste hjemmekamp (og nesten hver bortekamp) blir det delt ut flyer med informasjoner om dagens tifo, tifogruppen, og hvordan man kan stötte tifo gruppen (finansiell eller kreativ). og ja, det er hard arbeid aa dele ut tusenvis av flyer rett foran kampen, eller spasere opp og ned hele tribunen for aa dele ut ballonger, banner, konfetti, brune og hvite flagg, tostangsflagg og instruere folk. men fordelen er: (nesten) alle vet hva som skjer, mange (og stadig flere) blir med (selv om ikke alle er like fornöyde med det ultra gjengen gjör).

 

vi burde virkelig pröve noe som dette neste sesong, kanskje ogsaa ga rundt og samle inn litt penger til tifogruppen, og pröve aa snakke med folk som virker interesserte men litt sjenerte og usikre angaaende tifo og tifogruppens arbeid.

 

alzgeimer: de fleste vet vel hvordan flagg etc. brukes. men noen trenger kanskje en slags ekstra oppfording, en personlig tale a la "ja, ogsaa du er viktig, ogsaa du er med, og vi trenger akkurat DEG" for aa vaakne/föle seg integrert i det hele. hvis det ikke hjelper med flyer kunne jo de som som staar ved siden av en som nekter aa bli med i aa lage stemning bare si "hei du, ta flagget ditt og vift med det som vi gjör" (ellers."syng med" naar en forblir helt stille) og saa faar man se om det hjelper. sikkert, det finnes noen som er helt resistent naar det gjelder tifo men jeg kunne tenke meg at de fleste blir med paa mange ting naar de först skjönner hvorfor og hvordan de skal gjöre det. men husk: man kan ikke tvinge folk til aa bli med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis folk ikke forstår seg på å holde et flagg som er på setet når du ankommer stadion tror jeg neppe det hjelper med en bruksanvisning. Sånne folk må jo stå i fare for å bli kvalt når de skal ta på kondom.

 

:wacko:

samtlige flagg der jeg stod manglet pinne, kunne stappet jr nedi men var forlite høl

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo noe i den siste setninga i "skjønner du nå" - "vi har krabba lenge, (men) nå skal vi opp og stå".

 

Det bør vel være rimelig innlysende når man har et fast supporterfelt på ca. 500, og for en enkelt kamp utvider til det tredobbelte, at man får mange urutinerte stående supportere. Jeg vet ikke hvor mye "de rutinerte" klumpet seg sammen, men håper at man tenkte tanken at man skulle spre rutinen litt utover $$-feltet denne dagen.

 

Som lærer kan jeg også opplyse om at det kommer lite godt ut av å tolke manglende forståelse som motvilje mot å ville forstå. Jeg prøver nå ikke å unnskylde idiotene som kastet flaggpinnene (det bør være åpenbart at man ikke skal gjøre, om ikke annet, av hensyn til de man kan komme til å treffe), men alle oss som likevel ikke deltok fullt ut på flaggviftinga - pga ødelagte flagg, at man valgte skjerf istedet, eller annet.

 

To positive ting:

Neste gang jeg (og mange urutinerte med meg) kommer i lignende situasjon vil vi imidlertid ha lært, og kan opplyse evt. nye urutinerte sidemenn på tribunen!

Men mest av alt; vi har folk "i Stabæk" som gidder å lage tifo, og som vet hvordan det skal gjøres!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

vi har fortsatt et lite forsprang på klanen da..

ca 8000 medl. delt på 30 er 1 tifo mann pr.266

SS: ca 1500 medl. delt på 6 er 1 tifo mann pr. 250

 

Vi får bare fortsette den positive utviklingen :)

 

Vi (engatifo) er sjelden mer enn 7-8 på dugnad, men på rigging kampdag kommer det gjerne litt fler. Årsaken til at vi var så mange før cupfinalen var at vi var redd for å ikke bli ferdig. Derfor brukte vi mye tid på bindende påmelding, ringe folk personlig og be dem stille osv. Det funka og tifoen blei ferdig på rekordtid.

 

Når det gjelder at folk skjønner hva som skjer, bør dere aldri overvurdere vurderingsevnen og innsikten til store masser mennesker. Tidligere hadde vi flyers på hver eneste kamp som ble delt ut i døra. Etterhvert begynner folk å skjønne at det er det samme som skjer hver eneste gang (prøv å være konsekvent på timing og sånn) og dermed blir ikke dette nødvendig. Har man ikke råd til flyers (noe vi har vært utsatt for bl.a. i sanggruppa) er det mange som har en jobb der man kan snike seg til å printe ut 50 A4-ark. det er 200 flyers størrelse A6 og da trenger man ikke mange medlemmer av gruppa før man har hustla til seg en flyer til hver.

 

Å legge flyers på setet tar MYE lengre tid enn å dele ut i inngangen, men krever innsats av færre folk samtidig (om man ikke har nok til å dekke alle innganger). Sist søndag ville nok ikke flyers på setene vært leselig, grunnet været.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi (engatifo) er sjelden mer enn 7-8 på dugnad, men på rigging kampdag kommer det gjerne litt fler. Årsaken til at vi var så mange før cupfinalen var at vi var redd for å ikke bli ferdig. Derfor brukte vi mye tid på bindende påmelding, ringe folk personlig og be dem stille osv. Det funka og tifoen blei ferdig på rekordtid.

 

Når det gjelder at folk skjønner hva som skjer, bør dere aldri overvurdere vurderingsevnen og innsikten til store masser mennesker. Tidligere hadde vi flyers på hver eneste kamp som ble delt ut i døra. Etterhvert begynner folk å skjønne at det er det samme som skjer hver eneste gang (prøv å være konsekvent på timing og sånn) og dermed blir ikke dette nødvendig. Har man ikke råd til flyers (noe vi har vært utsatt for bl.a. i sanggruppa) er det mange som har en jobb der man kan snike seg til å printe ut 50 A4-ark. det er 200 flyers størrelse A6 og da trenger man ikke mange medlemmer av gruppa før man har hustla til seg en flyer til hver.

 

Å legge flyers på setet tar MYE lengre tid enn å dele ut i inngangen, men krever innsats av færre folk samtidig (om man ikke har nok til å dekke alle innganger). Sist søndag ville nok ikke flyers på setene vært leselig, grunnet været.

Hepp!

Veldig fine tips her.

Jeg har en sånn jobb...kan lett stikke 50 kopierte ark i en konvolutt pg poste til hvem det skulle være.

Fra der jeg satt (VG øvre) så det uansett ganske bra ut med flaggene (selv om det bleknet litt da Klanen kom med sine...)

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi (engatifo) er sjelden mer enn 7-8 på dugnad, men på rigging kampdag kommer det gjerne litt fler. Årsaken til at vi var så mange før cupfinalen var at vi var redd for å ikke bli ferdig. Derfor brukte vi mye tid på bindende påmelding, ringe folk personlig og be dem stille osv. Det funka og tifoen blei ferdig på rekordtid.

 

Når det gjelder at folk skjønner hva som skjer, bør dere aldri overvurdere vurderingsevnen og innsikten til store masser mennesker. Tidligere hadde vi flyers på hver eneste kamp som ble delt ut i døra. Etterhvert begynner folk å skjønne at det er det samme som skjer hver eneste gang (prøv å være konsekvent på timing og sånn) og dermed blir ikke dette nødvendig. Har man ikke råd til flyers (noe vi har vært utsatt for bl.a. i sanggruppa) er det mange som har en jobb der man kan snike seg til å printe ut 50 A4-ark. det er 200 flyers størrelse A6 og da trenger man ikke mange medlemmer av gruppa før man har hustla til seg en flyer til hver.

 

Å legge flyers på setet tar MYE lengre tid enn å dele ut i inngangen, men krever innsats av færre folk samtidig (om man ikke har nok til å dekke alle innganger). Sist søndag ville nok ikke flyers på setene vært leselig, grunnet været.

Hepp!

Veldig fine tips her.

Jeg har en sånn jobb...kan lett stikke 50 kopierte ark i en konvolutt pg poste til hvem det skulle være.

Fra der jeg satt (VG øvre) så det uansett ganske bra ut med flaggene (selv om det bleknet litt da Klanen kom med sine...)

 

Har også en slik jobb. 50 sider er ikke en dråpe i havet engang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslaget om å faktisk legge ut/dele ut ark til alle som kommer er ikke så meningsløst som det høres ut.

Forslaget om å legge ut/dele ut ark til alle som kommer ER meningsløst dersom det ikke er noen som gjør det. 2500 ark er mye! Å kopiere opp krever tid og penger, å dele ut ved inngangen er en jobb som krever sitt av en eller flere personer og å feste 2500 ark på hvert enkelt sete er i hvert fall en stor jobb.

 

Ikke missforstå meg, forslaget er reelt, men det er en ting vi i tifogruppa har tenkt på for lenge siden. Denne gangen hadde vi ikke mulighet til å gi instruksjoner i hvordan man skulle bruke flagg, selv om vi visste det ville vært den beste løsningen.

 

Edit: Til info, her er et utkast av hva vi kunne ha skrevet hvis vi hadde hatt tid:

Kjære vakre Stabækfan!

 

Vi har på denne ekstraordinære dagen jobbet litt ekstra med å farge tribunen blaa og mørkeblaa, så vi ber deg lese nedenfor hvordan vi skaper best mulig stemning i dag!

 

Flaggene holdes nede fram til spillerne kommer ut. Det samme gjelder kasterullene, IKKE KAST FOR TIDLIG! Flaggene er plassert slik at det blir et mønster på feltet vårt, så ikke flytt på flaggene!

 

Signal for både kasteruller og flagging er når første Stabækspiller kommer til midtsirkelen! Da kaster du for harde livet før du flagger og jubler for harde livet!

 

Til deg som ikke har kastet kasteruller før:

Rull ut en til halvannen meter, hold fast i enden og kast slik at rullen ruller seg ut i lufta. Den bør kastes hardt, opp og ut! Ikke kast nedover, men omtrent 60 grader opp. Da ser det utrolig kult ut!

 

Selvsagt oppfordrer vi også alle til å bidra til lyd og stemning, enten bare brøl og jubel eller synging med de stående supporterne.

 

ps: Husk at forsangerne våre starter sangene!

 

Den teksten tror jeg ville gjort susen. Ellers bra innspill fra klanen om hvordan de har gjort det i tifo-gruppa der. Tror faktisk at ALLE både blodfans, nyankomne, motstandere og tv-seere syns bra tifo er helfett.

 

Melder meg herved frivillig til å dele ut flyers i døra/legge ut på seter, for tifo-gruppa en søndag i november 2009. Jeg har mulighet for å stille opp 5-6 timer før kampen og kan trykke opp minst 200 eks på jobben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vi er på vei til Ullevaal
×
×
  • Opprett ny...