Gå til innhold

Stabæk-Aalesund 26/5 kl 19:00 på Nadderud


Sol
 Del

Anbefalte innlegg


vet ikke helt hvilken tråd jeg skal sette dette i:

 

Nå som Stabæk begynnner å bli fulltallige og klare for å stille med sitt 1.lag lurer jeg på hva folk synes om formasjon fra nå av.

 

Her er ett forslag og kom gjerne med andre forslag:

 

--------------------------Knudsen

 

--------------------MMS------------Pontus-------------------

-------- JIH--------------------------------------Holmvik

------------------Anthony--------Henning-----------

-----------Somen----------------------------Alan

------------------------Veigar---------------------------

----------------------------------Nannskog

 

Er ikke store forandringen fra før, men du får sannsynligvis norges beste defansive midtbane, samtidig som Henning har mulig å presse opp i mellomrommet og bruke sin gode skuddfot som ett ekstra våpen. Sånn som laget spiller om dagen kjenner gutta hverandre veldig godt og det går på mye forståelse og samhold. Håper det beholder det trykket de har på motstanderene fram over og kjører over dem som de har vist på sitt beste. Er i England for øyeblikket, så gleder meg til å se laget Live når jeg kommer hjem. Kom gjerne på synspunkter om hvordan vi skal starte fremover, for blandt annet å få Henning Hauger i gang og bli den kommende midtbanespillerene på landslaget som en god del av oss tror han kommer til å bli.

 

Stolt av å være Stabøk fan og gleder meg til å se dem igjen:rolleyes:

 

 

Her var det mye rott for å prøve å få formasjonen riktig

Endret av Sol
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Aalesund startet sesongen bra i år med 6p etter 4 kamper. Deretter har det blitt 3 strake tap, de to siste med stygge sifre, 4-0 hjemme mot Lyn og 5-0 borte mot FFK. Vi får topp mot bunn:

1. Stabæk 17 13-3

12. Aalesund 6 11-16

 

Vi har statistikken på vår side mot Aalesund, de 3 siste kampene har Stabæk vunnet alle med god margin (4-2, 4-1 og 3-1).

Totalt: 4-1-1 (15-9)

Serie: 3-1-0 (12-5)

Serie ( H ): 2-0-0 (7-3)

Serie ( B ): 1-1-0 (5-2)

Cup: 1-0-1 (3-4)

 

 

Historien tilsier en morsom kamp med mange mål. Det faktum at Aalesund har to stygge smeller i de to siste kampene gir sannsynligvis utslag i et svært forsiktig og defensivt Aalesund. Dersom gutta får et tidlig mål tror jeg det kan rakne skikkelig for Aalesund (på nytt), og det kan bli en riktig så trivlig blå aften.

 

Målsjanser, mål, effektivitet og resultatestimat

Stabæk

Målsjanser: 39 (Snitt: 5,6)

Mål: 13 (Snitt: 1,9)

Effektivitet: 33 %

Målsjanser i mot: 24 (Snitt: 3,4)

Mål i mot: 3 (Snitt: 0,4)

Effektivitet: 13%

 

Aalesund

Målsjanser: 36 (Snitt: 5)

Mål: 11 (Snitt: 1,2)

Effektivitet: 33%

Målsjanser i mot: 37 (Snitt: 5,3)

Mål i mot: 16 (Snitt: 2,3)

Effektivitet: 43 %

 

For å estimere et sluttresultat:

((Skapte målsjanser (snitt) + Målsjanser i mot for motstanderlaget (snitt)/2 )

x ((Effektivitet angrep eget lag + effektivitet i forsvar motstander)/2)

Tallene rundes ned til nærmeste heltall

Antall mål Stabæk (5,6+5,3)/2 x (0,33+0,43)/2 = 5,45 x 0,38 = 2,071

Antall mål Aalesund (5+3,4)2 x (,33+,13)/2 = 4,2 x 0,23 = 0,966

Resultat: 2-0

 

(Pga feil resultat mot Lyn, er formelen litt revidert, men forrige utgave ga rett resultat mot

Kamma og RBK)

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


De to neste kampen blir sesonges to store ytterpunkt så langt. Aalesund har tapt alle sine bortekamper og er inne i en dårlig trend. Dette er kampen vi bare SKAL vinne. Neste kampe borte mot FFK er mot seriens beste lag utenom oss, og de har vunnet alle kampene sine hjemme. Med andre ord den (på papiret) vanskeligste kampen i år. Takler vi dette presset med seier hjemme og minst et poeng borte mot FFK begynner jeg å tenke gull - selv om det bare er spilt 1/3 av kampene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Under normale omstendigheter bør dette bli en krystallklar H. Alt tilsier at Stabæk er best. Aafk's bestemann, Adin Brown, er også ute, og erstatteren virker ikke som han helt holder nivået som kreves. 9 baklengs på to kamper kan umulig skape trygghet bakover, og ikke scorer dem heller. Alt annet enn en storseier vil overraske meg.

 

Ser for meg en kamp der Aafk vil prøve å legge seg max defensivt, og satse på dødballer og kontringer. Skulle vi være så uheldige å slippe inn et mål først vil dette bli en grusom kamp, med spill mot etablert forsvar hele veien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ser du ingen grunn til at han ikke skal spille? Dette er en perfekt mulighet til å skape selvtillit hos den nykomponerte mitdbanen! Mest sannynlig Johan-Annan! Hvorfor bruke en spiller som skal bort på et av de dårligste lagene på paipiret, vel og merke. Hvis han drar 1. juni, som det ryktes er det dumt å la han spille, når han da i neste match mot en sterk motstander er Red Bull Salzburg spiller, tipper han spiller maks litt under 1 omgang, for å få den hyllesten og takken Somen fortjener av alle som ELSKER Stabæk av hele sitt blaae hjerte!

 

Dumt av Stabæk og selge, men ingen nag ovenfor Somen som vil tjene penger både det han er god i!

 

Somen Somen Somen A. Tchoiy!

 

Gleder meg til å se han i PL om et par år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ser du ingen grunn til at han ikke skal spille? Dette er en perfekt mulighet til å skape selvtillit hos den nykomponerte mitdbanen! Mest sannynlig Johan-Annan! Hvorfor bruke en spiller som skal bort på et av de dårligste lagene på paipiret, vel og merke. Hvis han drar 1. juni, som det ryktes er det dumt å la han spille, når han da i neste match mot en sterk motstander er Red Bull Salzburg spiller, tipper han spiller maks litt under 1 omgang, for å få den hyllesten og takken Somen fortjener av alle som ELSKER Stabæk av hele sitt blaae hjerte!

 

Dumt av Stabæk og selge, men ingen nag ovenfor Somen som vil tjene penger både det han er god i!

 

Somen Somen Somen A. Tchoiy!

 

Gleder meg til å se han i PL om et par år!

Hvis Janne anser Somen som den beste spilleren på den plassen han ønsker å bruke ham skal Somen selvfølgelig spille. Aafk skal slåes også etter 90 minutter spilt fotball, ikke bare på papiret med tabellen på en uke før matchen. Dessuten er vel neppe selvtillitt et problem i Stabæk om dagen..... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvtilliten er på topp sånn som elvern og troppen er komponert nå! Men ikke nødvendigvis for den nye som kommer inn i elveren etter at Somen har dratt sin vei. I tillegg er jeg veldig veldig i tvil om at Henning går inn i elvern sammen med Annan, da får du to defensive sentrale, noe som ikke vil passe inn Stabæks spillestil, i tillegg vil det ta lang tid for Henning å komme tilbake til samme form. Selvfølgelig kan enten Henning eller Annan fungere som offensive, men de har langt i fra de samme offensive dimmensjonene som Johan. Men den som vet best av alle heter Jan Jönsson og jeg skal ikke utfordre han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støttes.

 

Andersson bør selvsagt starte denne kampen. Vi vil uansett vaere bedre på samtlige plasser. Spillerne bør selvsagt ikke undervurdere Aafk. (Men laget er utvilsomt et av de mest hjelpeløse i Tippeligaen.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvtilliten er på topp sånn som elvern og troppen er komponert nå! Men ikke nødvendigvis for den nye som kommer inn i elveren etter at Somen har dratt sin vei. I tillegg er jeg veldig veldig i tvil om at Henning går inn i elvern sammen med Annan, da får du to defensive sentrale, noe som ikke vil passe inn Stabæks spillestil, i tillegg vil det ta lang tid for Henning å komme tilbake til samme form. Selvfølgelig kan enten Henning eller Annan fungere som offensive, men de har langt i fra de samme offensive dimmensjonene som Johan. Men den som vet best av alle heter Jan Jönsson og jeg skal ikke utfordre han.

 

Det var da endelig godt... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye dyster lesning om Aafk:

-Dette må snues

 

Det er nok viktig å gå ut i fullt tempo fra start i denne kampen. Aalesunds forsvar preges av feil og sannsynligvis usikkerhet. Dette kan eksponeres tydelig hvis de settes under press fra første minutt på Nadderud. Dessuten passer forsvaret deres for Stabæk, da hurtighet er en mangelvare. Defensivt regner jeg med at Pontus og MMS vil ha kontroll på Aarøy. Han har vel ikke utviklet seg så mye som spiller siden i fjor, og da gikk det jo fint.

 

Ingen i Stabæk kommer til å undervurdere Aafk, men dette er en kamp Stabæk skal vinne. Midtbanen og Nannskog/Veigar vil nok få lite rom i starten av kampen, men dette vil åpne seg etter hvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får vi igang vårt eget spill i denne kampen kan jeg ikke forestille meg at et blekt bortelag har mye å stille opp med. Så lenge vi unngår å gi Aalesund for mange cornere og frispark på vår banehaldel skal vårt forsvar med Annan i spissen ha full kontroll på hjemmebane.

 

Hvis dette blir Somens siste kamp i blå drakt stemmer jeg for å ha han på benken, men hvis han er aktuell for FFK borte 1. juni bør vi beholde han i laget.

 

Knudsen

 

Høiland...Skjønsberg...Segerstrøm...Holmvik

 

Keller.......Annan.......Tchoyi.......Alanzinho

 

Nannskog.........Gunnarsson

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På papiret en av de klareset hjemmeseirene i sesongen. Virker som gutta nå har en annen selvtillit enn i fjor, og går ut og bestemmer seg for å vinne.

 

Dette går veien!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir nok en av tippeligaens støsrte "overkjøringskamper". Duket for 6-0 med hat trick av Daniel, 2 av johan og 1 en perle av Veigar (lengste stang øverst i vinkelen fra 20 meter). detaljer er fett!

Håper veldig på mål av Somen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gutta vet at de nesten ikke slipper inn mål, og at de vil skape sjanser nok til å score i hver kamp. Det gir trygghet.

 

Dette blir avskjedskampen til Somen på hjemmebane. Han fortjener vel en takk for innsatsen på en eller annen måte

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir nok en av tippeligaens støsrte "overkjøringskamper". Duket for 6-0 med hat trick av Daniel, 2 av johan og 1 en perle av Veigar (lengste stang øverst i vinkelen fra 20 meter). detaljer er fett!

Håper veldig på mål av Somen!

 

Erfaringsmessig er det svært ofte slik at et lag som har tapt stort i en runde vinner i neste runde. Aalesund ble slått 5-0 i forrige runde og vil nok bevise mye mot oss. Aalesund er også et lag man aldri vet helt hvor er. De kan spille strålende og de kan spille skikkelig ræva. Jeg tror de hever seg noe mot oss.

 

Men - Ham Kam tapte stort i runden før de møtte oss - vi slo dem likevel.

 

Jeg er derfor optimist men tror definitivt ikke på noen storseier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir nok en av tippeligaens støsrte "overkjøringskamper". Duket for 6-0 med hat trick av Daniel, 2 av johan og 1 en perle av Veigar (lengste stang øverst i vinkelen fra 20 meter). detaljer er fett!

Håper veldig på mål av Somen!

 

Erfaringsmessig er det svært ofte slik at et lag som har tapt stort i en runde vinner i neste runde. Aalesund ble slått 5-0 i forrige runde og vil nok bevise mye mot oss. Aalesund er også et lag man aldri vet helt hvor er. De kan spille strålende og de kan spille skikkelig ræva. Jeg tror de hever seg noe mot oss.

 

Men - Ham Kam tapte stort i runden før de møtte oss - vi slo dem likevel.

 

Jeg er derfor optimist men tror definitivt ikke på noen storseier.

AAfk tapte også stort runden før. Hjemme mot Lyn 0-4, og vi slo Lyn 0-2(burde hvert mye mer). Så jeg ser hvor s-simen får tallet 6-0 fra.. Men er stor fallhøyde her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Aalesund 26/5 kl 19:00 på Nadderud
×
×
  • Opprett ny...