Gå til innhold

Strømsgodset - Stabæk


Andrew
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg har også en god magefølelse. (Den kan selvsagt bli urolig hvis en uventet startoppstilling tikker inn.) Om Pontus er frisk og Andersson er spilleklar, er vi kun svekket på én plass. En kraftig svekkelse, selvsagt, slik Alan har spilt i det siste. Vi har likevel kvaliteter i laget som burde vaere mer enn tilstrekkelig til å ta (tre) poeng mot Godset. (Godset tapte mot Aafk i forrige serierunde. Jeg kan ikke forestille meg en startellever som kan matche Aalesund.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høyst usannsynlig at en spiller som har falt ut av startelleveren til Sandefjord blir å finne i startoppstillingen (eller på benken) i ettermiddag. Sannsynligvis er det Dagsavisen som ikke har fått med seg at han er utleid. (Etter min ringe hukommelse stammer i tilleggg JJ-sitatet fra post-FFKseieren.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høyst usannsynlig at en spiller som har falt ut av startelleveren til Sandefjord blir å finne i startoppstillingen (eller på benken) i ettermiddag. Sannsynligvis er det Dagsavisen som ikke har fått med seg at han er utleid. (Etter min ringe hukommelse stammer i tilleggg JJ-sitatet fra post-FFKseieren.)

 

 

Dette blir for enkelt. At Steners ikke er i startoppstillingen for Sandefjord, kan ha noe med spillesystem og spillertyper å gjøre, og trenger ikke bety at han ikke kunne gjort en god jobb for oss. Vi trenger de midtbanespillerne vi kan få tak i for øyeblikket. Steners er på sitt beste en god spiller, men han som alle andre må brukes riktig.

 

Ellers er det nok riktig at Dagsavisen ikke har fått med seg at han er utleid. Men i vårt akutte behov for midtbanespillere, er det ikke spesielt usannsynlig at Tommy hentes hjem.

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forkjølet står det på tv2.

 

Faen Nilsen leker med Kjøle allerede!

 

Kjølo er Konge!

Det som ødlegger matchen i dag er midbanen som ikke klarer å spille fri spissene.

Utrolig at man savner spillere som Annan og Somen allerde! eller?!

Det burde være mulig å klare å sette et system som sier at man ikke skal være feige og spille riktige passninger til spissene som vi har gjordt hittil i år!

Når Hauger spiller 95% av passningene bakover begynner han å ligne John Barnes i Liverpool for noen år siden!

Når man hele tiden skal spille på det sikkre blir det ikke en eneste farlig overgang!

Kamara og Anderson skal ha skryt i dag for å prøve :)

På en annen side vil jeg rette et velretta spark rett i Nff rumpa, man spiller ikke kamper når tempraturen er høyest i Norge, det gjelder alle lagene ikke bare Stabæk!!!!

Hvem bryr seg om Em når Norge ikke er med ?

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette var en jevn kamp. 3-4 store sjanser til begge lag og kanskje et lite overtak i ballinnehav til Godset. Vi skulle hatt straffe. IA mener de rundspilte oss og på Godset-forumet skriver folk at de pissa på oss. Hjelp meg folkens; er det meg eller de det er noe galt med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette var en jevn kamp. 3-4 store sjanser til begge lag og kanskje et lite overtak i ballinnehav til Godset. Vi skulle hatt straffe. IA mener de rundspilte oss og på Godset-forumet skriver folk at de pissa på oss. Hjelp meg folkens; er det meg eller de det er noe galt med?

 

De spillte 0-0 hjemme mot Norges beste lag. De er happy. :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette var en jevn kamp. 3-4 store sjanser til begge lag og kanskje et lite overtak i ballinnehav til Godset. Vi skulle hatt straffe. IA mener de rundspilte oss og på Godset-forumet skriver folk at de pissa på oss. Hjelp meg folkens; er det meg eller de det er noe galt med?

 

De. Godset var best i første, vi hadde mesteparten i andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pontus ble forKjøløet...

 

Bra Mike fikk sjansen. Han spilte en grei kamp, men synes vi er mindre stabile bakover i dag enn tidligere. Det kan nok ha noe å gjøre med en ny midtbane, også.

 

Synes 0-0 er et godt resultat. Vi setter innpå Kamara og Hedenstad (16 år!) på slutten. Ingenting vondt om dem, de er store talenter begge to. Men det sier litt om det laget vi stilte i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


0-0 borte mot Strømsgodset med det laget vi stiller med i dag er meget bra. Uten Somen, Alan, Annan og Pontus har vi et godt førstedivisjonslag. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med å unngå tap. Imponerende at ikke hele laget faller sammen og går på en kjempesmell når fire av de fem-seks beste er borte. All honnør til dem som spilte i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette var en jevn kamp. 3-4 store sjanser til begge lag og kanskje et lite overtak i ballinnehav til Godset. Vi skulle hatt straffe. IA mener de rundspilte oss og på Godset-forumet skriver folk at de pissa på oss. Hjelp meg folkens; er det meg eller de det er noe galt med?

 

 

Det er slikt det pleier å være. :rolleyes: Selv i Fredrikstad er det mange som mener at FFK rundspilte oss og mener at de var "uheldige" som tapte - med 3-0. Slike overpatriotiske noksagter, uten fotballforståelse, vil alltids finnes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


0-0 borte mot Strømsgodset med det laget vi stiller med i dag er meget bra. Uten Somen, Alan, Annan og Pontus har vi et godt førstedivisjonslag. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med å unngå tap. Imponerende at ikke hele laget faller sammen og går på en kjempesmell når fire av de fem-seks beste er borte. All honnør til dem som spilte i dag.

 

 

Enig at med laget vi stilte i dag skal vi primært være fornøyd med å unngå tap. En jevn kamp som kunne vippet begge veier.

 

Men ikke desto mindre så understreker denne kampen at vi er nødt til å få inn et par kvalitetsspillere til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å kalle laget i dag et godt førstedivisjonslag er vel å pisse på Tom, Mike og Johan?

 

Er ikke så rart laget fremstår dårligere når 3/4 klare førstevalg er ute. Det tar uansett litt tid for de som ikke har spilt til vanlig å komme inn i flyten til resten av laget. Når Henning knapt har spilt etter skaden og Johan slet med strekk, er jeg fornøyd med resultatet.

 

Fantastisk sesong til nå, men vi kan ikke forvente seier i hver kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å kalle laget i dag et godt førstedivisjonslag er vel å pisse på Tom, Mike og Johan?

Det var på ingen måte ment sånn, og jeg vil spesielt ikke si at det er enkeltspillere som trekker ned nivået, for det er laget som svekkes ved sånne tap. Helheten. Det komplementære. Og det er ganske naturlig for alle lag at de svekkes når 4 av de desidert beste blir borte. Én spiller utgjør ikke nødvendigvis den helt store forskjellen, men når det nærmer seg et halvt lag er det klart at det gir betydelige utslag.

 

Alle de vi manglet mot Godset er spillere som har noe ekstra og som ikke bare er blant de beste vi har, men også løfter de øvrige spillerne på laget. Spillere som får helt ok medspillere til å fremstå som toppspillere hos en gullkandidat. Spesielt tungt er det å mangle så mye av midtbanen og, ikke minst, så mye kreativitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet i dag var ikke kun et nykomponert lag, men mye av skylden hadde Nannskog. Daniel lå ikke i den posisjonen han pleier, var litt her og der. Spilte til tider som møtende spiss, noe som ikke passer han i det hele tatt. Noe som også var med på å gjøre at Veigar og Daniel foretok samme løp, og ødla hverandres rom. Både i møtende og stikkende situsjoner! (Litt sur der, men men). I tilegg var Johan svært tung i beina og så ikke ut til å være i form! Tom slet også med kondisjonen (varmen) utover i matchen, noe som gjorde at han beveget seg innover og klarte ikke å holde bredde i spillet....bla bla bla osv osv osv. En daff kamp i varmen, som vi skal være så som så fornøyde med i dag!

 

NB! Dagens desidert beste utespiller var Keller, jobber steinhardt og gjør stort sett riktige valg som skaper mange farlige og stopper farilige situasjoner! KELLER!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet i dag var ikke kun et nykomponert lag, men mye av skylden hadde Nannskog. Daniel lå ikke i den posisjonen han pleier, var litt her og der. Spilte til tider som møtende spiss, noe som ikke passer han i det hele tatt. Noe som også var med på å gjøre at Veigar og Daniel foretok samme løp, og ødla hverandres rom. Både i møtende og stikkende situsjoner! (Litt sur der, men men). I tilegg var Johan svært tung i beina og så ikke ut til å være i form! Tom slet også med kondisjonen (varmen) utover i matchen, noe som gjorde at han beveget seg innover og klarte ikke å holde bredde i spillet....bla bla bla osv osv osv. En daff kamp i varmen, som vi skal være så som så fornøyde med i dag!

 

NB! Dagens desidert beste utespiller var Keller, jobber steinhardt og gjør stort sett riktige valg som skaper mange farlige og stopper farilige situasjoner! KELLER!

 

? :blink:

 

Nannskog har skylden for at halve laget vårt hadde karantene, var solgt eller spilte landskamp? Tror det er vel så mye der forklaringen ligger som i at Daniel spilte møtende spiss(noe han forøvrig gjør med jevne mellomrom)

 

Hva gjelder Tom så trekker jo han innover fordi han er høyrebent. Har neppe noe med kondisjonen hans å gjøre..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette var en jevn kamp. 3-4 store sjanser til begge lag og kanskje et lite overtak i ballinnehav til Godset. Vi skulle hatt straffe. IA mener de rundspilte oss og på Godset-forumet skriver folk at de pissa på oss. Hjelp meg folkens; er det meg eller de det er noe galt med?

 

Det er deg.

 

Godset var mye bedre enn oss i denne kampen, det får man bare innrømme først som sist. Vi ranet med oss et poeng og skal være veldig fornøyde med det. Særlig kantspillet deres slet vi stort med. De kom til sjangse på sjangse. Midtbanen fungerte dårlig. Keller gjorde en av sine beste kamper for Stabæk, Morten var god, ellers var ikke dette en kamp jeg vil huske lenge. Kamara hadde et bra innhopp, og hedenstad gjorde slettes ikke bort seg.

 

Jeg vet ikke helt med den straffesituasjonen. Jeg føler vi skulle hatt en klar straffe der, men har ikke sett tv-bildene. Moen dømte en sjeldent god kamp, så jeg lar tvilen komme han til gode. Vi fortjente uansett ikke seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette var en jevn kamp. 3-4 store sjanser til begge lag og kanskje et lite overtak i ballinnehav til Godset. Vi skulle hatt straffe. IA mener de rundspilte oss og på Godset-forumet skriver folk at de pissa på oss. Hjelp meg folkens; er det meg eller de det er noe galt med?

 

Det er deg.

 

Godset var mye bedre enn oss i denne kampen, det får man bare innrømme først som sist. Vi ranet med oss et poeng og skal være veldig fornøyde med det. Særlig kantspillet deres slet vi stort med. De kom til sjangse på sjangse. Midtbanen fungerte dårlig. Keller gjorde en av sine beste kamper for Stabæk, Morten var god, ellers var ikke dette en kamp jeg vil huske lenge. Kamara hadde et bra innhopp, og hedenstad gjorde slettes ikke bort seg.

 

Jeg vet ikke helt med den straffesituasjonen. Jeg føler vi skulle hatt en klar straffe der, men har ikke sett tv-bildene. Moen dømte en sjeldent god kamp, så jeg lar tvilen komme han til gode. Vi fortjente uansett ikke seier.

 

 

Jeg har sett TV-bildene. Straffen er soleklar når man ser den i slow. Spørsmålet blir da hvordan Moen var plassert og om Veigar må betale for tidligere sesongers fallesyke

Godset-Stabak_06.jpg

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette var en jevn kamp. 3-4 store sjanser til begge lag og kanskje et lite overtak i ballinnehav til Godset. Vi skulle hatt straffe. IA mener de rundspilte oss og på Godset-forumet skriver folk at de pissa på oss. Hjelp meg folkens; er det meg eller de det er noe galt med?

 

Det er dessverre deg det er noe galt med. Jeg frykta som alltid at dette skulle gå på ræva, men bortsett fra 2. omgang mot FFK (som vi vant 2-0!) er det lenge siden laget har vært så tafatt. Godset eide midtbanen, og lot oss ikke komme gjennom et kompakt midtforsvar. Hvor mange cornere fikk vi i mot? 15? Jon var BB og den Stabækspilleren som hadde ballen klart mest. Vi produserer 2 100%-ere (straffen idioten ikke dømte til Veigar og Nannskogs fra 2 meter rett før slutt) og et par stor i første, så sjansemessig var det ikke fullstendig katastrofe (=landslagsnivå). Men midtbanen var aldeles forferdelig, både offensivt og defensivt. Det værste er hva som ikke skjer når vi har ballen. Ingen beveger seg, knapt nok ballfører. Godset derimot hadde bevegelse i alle ledd og ville vinne. Bare udugelige avsluttere hos drammenserne og en Jon i tidenes form holdt oss inne i matchen. Feriefotball på det verste.

 

Hva betyr dette framover? Strengt tatt var bare Tom nytt blod på midtbanen, og Mike i forsvar. Ingen av disse to var noe svakere enn resten av laget. Kamara som kom innpå synes jeg var meget bra offensivt, også tatt i betraktning av at han hadde "friske" bein. Plutselig fikk vi en fungerende høyrekant. Sentral midtbane var mildt sagt elendig, men vi spiller mot et lag som slett ikke er så dårlig - Nyan og Winsnes er erfarne og teknisk/taktisk gode spillere, som i går ikke sto noe som helst tilbake for våre.

 

Det er soleklart at vi savner både muskelmannen Somen og arbeidsjernet Annan. Og i går hadde vi trengt en spiller som Alan som faktisk kan ta en ball fra egen banehalvdel, drible av 4 mann i stor fart og forhåpentlig lure en meget god keeper som Espen Johnsen. Dette er likevel ingen unnskyldning for at defensivt gode spillere som Hauger, Keller og Stenvoll ikke klarer å vinne dueller, og at spillere ikke hjelper hverandre når vi har ballen.

 

Skuffa, men veldig glad for 1 poeng (=ran) slik kampen ble.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Maset om at midtbanen er så voldsomt svekket etter Somens forsvinningsnummer må bygge på fordommer fra forrige sesong. Etter Brann-kampen stupte formkurven hans.

 

Men midbanen var svak i går. Ikke så merkelig. Keller måtte trekkes ned på back fordi Høiland slet voldsomt i første omgang. (Uvisst av hvilken grunn.)

 

Da gjensto Kamara, en halvskadet Andersson, Stenvoll og en litt under pari Hauger.

 

Vi savnet ikke Somen. Vi savnet Keller, en Andersson og Hauger i kampform, og selvsagt, Alan. (Keller er enorm, men selv ikke han kan dekke hele høyresiden alene.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I motsetning til andre her inne mener jeg at Kamara skal ha kjeft for å ikke prøve mer! Flere ganger han fikk ballen på høyreside 30-40 meter fra mål med motorvei inn til 5 meteren, uten å sette fart. Kamara har fortsatt mye å gå på når det gjelder det taktiske! En Somen, Alan eller kanskje til og med Keller hadde satt fart å skjært inn, noe som ville skapt store farligheter for godset forsvaret.

Ingen tvil om at Kamara har potensiale, men han må bli mye mer bestemt i spillestilen og tørre litt mer! Kanskje er han bedre som spiss.

Endret av Bjersk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han kom inn med energi og selvtillit, men spilte tryggere og tryggere utover. Jeg så også motorveien du snakker om, men jeg tror vi ble lurt av vinkelen. Når man står lavt og rett bak mål kan det se ut som om det er mer plass mellom forsvarerne enn det egentlig er. Dette var kampen som ga meg fornyet håp om at Kamara kan ta steget fra morgendagen spiller til dagens, eller i det minste litt tidligere på morgendagens spiller. Om han greier å stabilisere selvbildet sitt noe tror jeg han kan prestere etterhvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Banens beste var etter min mening helt klart Jon Knudsen.

Gjennom hele matchen virket laget tafatte og manglet offensiv drivkraft, som jeg tror vil komme tilbake neste kamp med Alan, for da har vi flere muligheter å spille på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Strømsgodset - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...