Gå til innhold

Stabæk-FFK


Mortimer
 Del

Anbefalte innlegg


Dette blir etter min mening kampen som avgjør om vi skal kjempe om gullet eller om vi faller helt sammen og ender på alt fra 4-8 plass.

 

Med seier tar vi tilbake tabelltoppen og laget får en viss ro før høstsesongen virkelig setter inn. Med tap mot FFK vil vi uansett ikke være dårligere enn nr 2 etter neste runde, men med brann, lyn, tromsø og vålerenga pesende like bak kan vi fort dette ned på 6.plass før vi tar i mot bodø glimt hjemme siden kampen mot RBK er flyttet. Nå er vi riktignok litt heldig i og med at lagene rett bak oss på tabellen har en del innbyrdes oppgjør før vår kamp mot glimt. I tillegg skal vi ikke avskrive rosenborg enda.

 

Lyn - Brann

Fredrikstad - Brann

Vålerenga - Tromsø

Vålerenga - Fredrikstad

Tromsø - Rosenborg

 

Vi kan jo bare krysse fingrene og håpe alle disse kampene ender uavgjort.... Hvis ikke skal vi ikke se bort ifra at serielederen etter møte på lerkendal heter rosenborg...

 

Mot ffk vil jeg se en av disse lagoppstillingene:

 

Alternativ 1

 

JON

Høiland - Skjønsberg - Segerstrøm - Holmvik

 

Hauger

Keller Alanzinho

Gunnarson

 

Nannskog Tømmernes/Kamara

 

 

Annan er fortsatt ute med suspensjon. Johan Andersson KAN ikke brukes mot Wehrman/Gashi. Det blir litt som å sende puddelen sin ut i bakgården med to sultne rottweilere som pussig nok synes puddel er det beste man kan spise på denne jord. Nå skal det sies at Veigar antagelig vil få mye juling og lite frispark grunnet tidligere stup på banen, men det større mulighet for at han takler wehrman/gashi bedre enn andersson

 

I tillegg ønsker jeg at JJ snart tør å bytte inn en av ungutta. Igår satt vel kamara med drakta på i 15 min uten å få spille.

 

En annen artig tanke jeg lekte med er å gå ut i en slags 4-5-1 formason med hauger-keller-veigar på midten og en løpskåt nannskog på topp med veldig offensive kanter i stenvoll og alan.

 

 

JON

 

Skjønsberg - Kjølø - Segerstrøm - Holmvik

 

Hauger Høiland

Gunnarson

 

Keller Alanzinho

 

Nannskog

 

Alternativene for JJ er ihvertfall tilstede, hvis segerstrøm blir klar da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Prøver meg igjen med Pontus på midtbanen:

 

Jon

Høiland - Kjølø - Skjønsberg - Holmvik

 

Keller - Segerstrøm

 

Tømmernes Veigar Alan

 

Timber - Nannskog

 

Hvorfor nøye seg med 12 utespillere når man kunne vært enda mer overlegne med 13... :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver meg igjen med Pontus på midtbanen:

 

Jon

Høiland - Kjølø - Skjønsberg - Holmvik

 

Keller - Segerstrøm

 

Tømmernes Veigar Alan

 

Timber - Nannskog

 

Hvorfor nøye seg med 12 utespillere når man kunne vært enda mer overlegne med 13... :D

 

 

:lol: Sett på et par mann til du. Tømmernes spiller på to plasser ser du. Stryk han fra spissplass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


-------------Knudsen------------

 

Høiland--MMS--Pontus--Bjørnar

 

--Tom--Henning--Keller--Alan--

 

Nannskog og Pall

 

 

Smak på denne (3-5-2);

Mike var ganske bra igår og fortjener ny tillitt. Han dirigerer bra bak.

 

Jon

Mike-MMS-Pontus

Høiland-Keller-Henning-Alan-Bjørnar

Veigar- Nann

 

Da har vi en joker i Johan (har vært god som innbytter før)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


-------------Knudsen------------

 

Høiland--MMS--Pontus--Bjørnar

 

--Tom--Henning--Keller--Alan--

 

Nannskog og Pall

 

 

Smak på denne (3-5-2);

Mike var ganske bra igår og fortjener ny tillitt. Han dirigerer bra bak.

 

Jon

Mike-MMS-Pontus

Høiland-Keller-Henning-Alan-Bjørnar

Veigar- Nann

 

Da har vi en joker i Johan (har vært god som innbytter før)

 

Hva får deg til å tror at janne bytter formasjon? Tror det er ganske utenkelig med 3 backslinje mot ffk som er gode på overganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er enkelte ting som taler for en 3-5-2-formasjon, med en backlinje bestående av MMS-MK-PS har vi relativt sikker linje bak, og Bjørnar passer i mine øyne ganske bra i en kantrolle i 3-5-2, og tror kanskje også JIH kan takle rollen, men tviler uansett på at et formasjonsskifte er aktuellt foran en så viktig kamp, dog kan det være nyttig å øve inn en backupformasjon å ha i bakhånd.

 

Det som er viktigst som vi kan gjøre er å stille opp ppå tribunen og gjøre en helvetes innsats! De siste tre kampene har vært så som så fra vår side, men nå må vi vise hva vi er gode for, på lik linje med gutta. FFK stiller anageligvis med mye folk, og er bra på sitt beste, så her må vi vise hvem som er på hjemmebane!

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


-------------Knudsen------------

 

Høiland--MMS--Pontus--Bjørnar

 

--Tom--Henning--Keller--Alan--

 

Nannskog og Pall

 

 

Smak på denne (3-5-2);

Mike var ganske bra igår og fortjener ny tillitt. Han dirigerer bra bak.

 

Jon

Mike-MMS-Pontus

Høiland-Keller-Henning-Alan-Bjørnar

Veigar- Nann

 

Da har vi en joker i Johan (har vært god som innbytter før)

 

Hva får deg til å tror at janne bytter formasjon? Tror det er ganske utenkelig med 3 backslinje mot ffk som er gode på overganger.

 

Tviler på at han bytter formasjon men min tanke er at man må spille med de spillerne som er best og som er i form.

Og med Stabæks noe tynne midtbane tror jeg 3 på midten sentralt kunne vært bra mot sterke Gashi og Kasey.

Med 3 sentralt vil det også kanskje skape mer rom for Veigar i mellomrommet. Dvs F.stad ikke har folk nok til å ta ut Veigar.

Den som vinner midtbanen vinner ofte kampen.

Alle trenere bør vurdere formasjonsendring utfra spillermaterialet og formspillere. Ikke minst ville det overraske F.stad med 3 sentralt på midten. Keller og Henning som balansespillere og Alan som en fri mann. Høiland og Bjørnar klarer begge kantrollene sine, det er jeg rimelig overbevist om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver meg igjen med Pontus på midtbanen:

Har ikke tenkt på det før, men jeg tror også med litt kamptrening at Pontus kunne gjort det bra som sentral midtbanespiller. Men er vel kanskje ikke noe særlig å satse på mot FFK i en så viktig kamp. Tror Janne kjører samme lag som i går hvis ikke Pontus og Henning skulle bli klare da..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir etter min mening kampen som avgjør om vi skal kjempe om gullet eller om vi faller helt sammen og ender på alt fra 4-8 plass.

 

Med seier tar vi tilbake tabelltoppen og laget får en viss ro før høstsesongen virkelig setter inn. Med tap mot FFK vil vi uansett ikke være dårligere enn nr 2 etter neste runde, men med brann, lyn, tromsø og vålerenga pesende like bak kan vi fort dette ned på 6.plass før vi tar i mot bodø glimt hjemme siden kampen mot RBK er flyttet. Nå er vi riktignok litt heldig i og med at lagene rett bak oss på tabellen har en del innbyrdes oppgjør før vår kamp mot glimt. I tillegg skal vi ikke avskrive rosenborg enda.

 

Lyn - Brann

Fredrikstad - Brann

Vålerenga - Tromsø

Vålerenga - Fredrikstad

Tromsø - Rosenborg

 

Vi kan jo bare krysse fingrene og håpe alle disse kampene ender uavgjort.... Hvis ikke skal vi ikke se bort ifra at serielederen etter møte på lerkendal heter rosenborg...

 

Da regner jeg med at du tipper at kampen mot Fredrikstad ender uavgjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høiland spilte genialt på søndag. Tror han og Mike vil klare seg bra der bak.

 

Enig med at Johan ikke bør spille fra start. Han løp rundt som en hodeløs kylling på søndag. :blink:

Han glimter til av og til, men du for noen feilpassninger!

 

Komentar fra Daniel i dag, han ønsker flere supportere på kamp. Er det noe vi kan finne på for å hjelpe til der eller? Så de solgte billetter til Vikingkampen for 50kr stk for å skaffe fler folk.

 

Noe vi kan bidra med???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høiland spilte genialt på søndag. Tror han og Mike vil klare seg bra der bak.

 

Enig med at Johan ikke bør spille fra start. Han løp rundt som en hodeløs kylling på søndag. :blink:

Han glimter til av og til, men du for noen feilpassninger!

 

Komentar fra Daniel i dag, han ønsker flere supportere på kamp. Er det noe vi kan finne på for å hjelpe til der eller? Så de solgte billetter til Vikingkampen for 50kr stk for å skaffe fler folk.

 

Noe vi kan bidra med???

Les Ingebrigts artikkel på Stabak.no. Her gjelder det å få med seg alt som kan krype og gå. Naboen som har reist på ferie bør få en pen liten reminder om at det er kamp! Send en melding til alle du kjenner (og ikke kjenner) og få de på kamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høiland spilte genialt på søndag. Tror han og Mike vil klare seg bra der bak.

 

Enig med at Johan ikke bør spille fra start. Han løp rundt som en hodeløs kylling på søndag. :blink:

Han glimter til av og til, men du for noen feilpassninger!

 

Komentar fra Daniel i dag, han ønsker flere supportere på kamp. Er det noe vi kan finne på for å hjelpe til der eller? Så de solgte billetter til Vikingkampen for 50kr stk for å skaffe fler folk.

 

Noe vi kan bidra med???

Les Ingebrigts artikkel på Stabak.no. Her gjelder det å få med seg alt som kan krype og gå. Naboen som har reist på ferie bør få en pen liten reminder om at det er kamp! Send en melding til alle du kjenner (og ikke kjenner) og få de på kamp!

Vi starter en SMS-kampanje også.

Gutta trenger deg! Avlys ferien! Gå på toppkampen Stabæk-FFK på Nadderud mandag kl 19. Send denne videre til 10 venner! http://wap.stabak.no/a.jsp?aid=4582171

 

Klemz fra Stabækkontoret

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan dessverre ikke komme på den kampen, er på ferie som mange andre. Selvfølgelig støtter man laget i med- og motgang, men å klage og "rakke ned" på folk som er på ferie tror jeg ikke gagner Stabæk i det hele tatt. Vanlige supportere kommer aldri til å legge opp ferien etter terminlisten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meningen var vel neppe at man skal rakke ned på de som er på ferie, men det er maaaange som er hjemme, og som godt kunne ha bruk for litt høy-kulturell fotball! :) Nå gjelder det å kapre de som er hjemme!!!!

 

Jeg har i allefall gjort mitt! De som har med seg billetten sin til Stabæk-Fredrikstad til bokhandelen på bekkestua før 25 juli er med i trekningen av en haug barnebøker etc. Det hjelper sikkert ikke så veldig mye, men det er i allefall en dytt fra min side!

 

Fantastisk med ny islending også!! DET blir bra det! Gleder meg til august. Nå trenger vi bare et par til nå, så....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg leser at Plankehaugen mobiliserer skikkelig og i går var nesten 8 busser fulle. Målet er visstnok 2000 "frekstinger" på Nadderud. Kilde

 

Kom an bæringer!

 

Èn gang tidligere har jeg opplevd at det var flere bortesupportere enn Stabæksupportere på Nadderud. Det var serieavslutningen i 1997, håper vi aldri opplever det igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I samtlige "uttak" over figurerer Hauger. Er det bare jeg som ikke har fått med meg at han er skadefri?

 

Flott i så fall. Ikke at Keller ikke spilte bra i "hans" rolle mot Viking. Men Tom på høyre flanke holdt, som ventet, alt annet enn Tippeliganivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror kampen mot FFK avgjøres på midten. Derfor flørter jeg med tanken om en 4-5-1 oppstillng, eller med en 4-1-4-1, der Veigar trekkes ned som offensiv sentral midt, med Henning som anker bak ham. Jeg vet det er uvant å tenke defensivt på Nadderud, men mot et FFK i flyt tror jeg Wehrmann og Gashi kan bli en lei nøtt for vår nykomponerte midtbane. Veigar vil jo uansett markeres ut av kampen om han inntar sin vante rolle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-FFK
×
×
  • Opprett ny...