Gå til innhold

Kamptråd: RBK-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Onsdag 6. august kl 19:00 spilles neste kamp, som er en hengekamp fra forrige serierunde. Resultatene gikk vår vei denne runden, med poengtap for Engen, Lyn og FFK. Med seier i hengekampen, vil Lyn og Viking være 10p bak, Brann 11, B/G og Enga 12 p bak og Rosenborg 13 p bak. FFK vil være 4 p bak, og Tromsø 3, 5 eller 6 p bak. Og med overkommelig motstand neste runde mot AaFK hjemme og FFK-TIL, ser det unektelig lyst ut, spesielt dersom gutta viser det samme som i 1. omg mot Glimt.

 

RBK har vært ustabile med følgende siste 5 resultat i serien:

TIL-RBK 4-0

Viking-RBK 0-1

Kamma-RBK 2-1

RBK-AaFK 3-1

B/G-RBK 1-1

(2-1-2)

 

Vi har til sammenligning

Stabæk-BG 4-1

Stabæk-FFK 5-1

Stabæk-Viking 0-0

VIF-Stabæk 2-1

Stabæk-TIL 2-4

(2-1-2)

Mao like mange kamper vunnet, men vi har utvilsomt formutviklingen på vår side.

 

Denne kampen blir et absolutt være-eller-ikke-være for RBK mtp gullkampen. De er 7p bak med seier, 13p bak med tap. De har et stygt tap å revansjere, og det er lenge siden de har fått spille på eget gress, sannsynligvis er de ivrige etter å vise seg frem. Med andre ord en god del faktorer som tilsier topp tenning i barteland. Det er litt skummelt. Til vår fordel er RBKs forsmsvikt (eller kanskje mangel på form i det hele tatt), og at de nok har begynt å merke kjøret med mange Intertotokamper og tett kampprogram.

 

Jeg tror at RBK vil vise se fra en annen side enn 9.-plassen skulle tilsi, og det blir nok en meget tøff kamp. Forhåpentligvis vil de har skuldre på høyde med tinningen og nerver langt utenpå drakten, samtidig som de er "nødt" til å satse offensivt. Det tror jeg passer våre gutter bra, de er sterke på kontringer, og med selvtillitten de har spilt på seg de siste kampene tror jeg at det kan gå veien, men de er nødt til å trå til for fullt fra start. Er de mulig med reprise fra 19.10.03 (1-6)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Dette høres ut som en typisk kamp for Tom Stenvoll. Han er god på det med viktige mål, også mot RBK.

 

Tror på en jevn kamp og håper Iversen ikke kommer brått tilbake i scoringsform.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drit i statistikken. RBK er og skal være solide hjemmefavoritter. 3 poeng til oss på lommelerkendal vil være en utrolig sterk prestasjon.

 

Jeg vil ha PF fra start, og kunne godt tenkt meg TS i stedet for BH mot bartene:

 

JK

JIH-MMS-MK-TS

CK-JA-PF-ACGDC

VPG-DN

 

Svakheter: Luftstyrke defensivt mot sønn av en alkis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drit i statistikken. RBK er og skal være solide hjemmefavoritter. 3 poeng til oss på lommelerkendal vil være en utrolig sterk prestasjon.

 

Jeg vil ha PF fra start, og kunne godt tenkt meg TS i stedet for BH mot bartene:

 

JK

JIH-MMS-MK-TS

CK-JA-PF-ACGDC

VPG-DN

 

Svakheter: Luftstyrke defensivt mot sønn av en alkis.

Merker at jeg ville være meget fornøyd med uavgjort her ja...... :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker at jeg ville være meget fornøyd med uavgjort her ja...... :unsure:

Merker at jeg ikke vil være særlig fornøyd med annet enn 3 poeng

 

 

Merker at alt annet enn 3-poengere, seriegull og cupfinale nå er en skuffelse. Skummelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


bakkekontakten har åpenbart forlatt oss når uavgjort borte mot helenorgesrosenborg vil være en skuffelse...

 

Enig i at Sandberg er en sterk utfordrer ift å ta ut sønnavenalkis, men som det skrives, JJ tar ikke ut laget etter motstander, og endrer lite. Glimt-kampen ga ikke signaler om store utskiftninger, muligens med et unntak for BHs klønete straffemiss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil være sånn passe fornøyd med 3 poeng. Men det stinker uavgjort lang vei av den kampen. Tror oddsselskapene opererer med 1.0001 i 14090_1_jpg_32417e.jpg +s for uavgjort.

 

Tviler på at Sandberg har spilt seg rett inn på laget. Enig i at Supertom bør få muligheten fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Glimt-kampen ga ikke signaler om store utskiftninger, muligens med et unntak for BHs klønete straffemiss.

 

På den annen side ga hans overlegg til Keller, som sistnevnte legger ned til MMS, en hyggelig start på kampen.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med unntak av Pontus S og Annan er vel alle skade- og karantenefrie. RBK fikk ingen nye karanterer mot TIL. Iversen ble vel småskadet og byttet ut for det. Ellers var status i RBK før kampen:

Juska Savolainen, Michael Kleppe Jamtfall og Abdou Razack Traoré er ute med skader.

Målvakt Rune Almenning Jarstein og forsvarer Kris Stadsgaard er usikre.

 

RBKs bakre rekker oser vel ikke av kvalitet og rutine om dagen:

Alexander Lund Hansen

Mikael Lustig-Alejandro Lago-Andreas Nordvik-Roy Miller

Lenke til innlegg
Del på andre sider


bakkekontakten har åpenbart forlatt oss når uavgjort borte mot helenorgesrosenborg vil være en skuffelse...

 

Enig i at Sandberg er en sterk utfordrer ift å ta ut sønnavenalkis, men som det skrives, JJ tar ikke ut laget etter motstander, og endrer lite. Glimt-kampen ga ikke signaler om store utskiftninger, muligens med et unntak for BHs klønete straffemiss.

 

Vil si det virker som du lever i fortiden. Rosenborg er på nedre halvdel av tabellen, slått ut av cupen, og virker som laget må spille i Europacup for å heve seg. Dog kan selvsagt storlaget Stabæk føre til ekstra motivasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir vel knapt med tid for Henning for å finne formen skikkelig, så Johan starter nok denne. Om Pontus er tiltenkt en offensiv rolle, så ser jeg for meg en sentral midtbane bestående av Henning og Pontus utover høsten (gitt at Annan forsvinner selvsagt).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir vel knapt med tid for Henning for å finne formen skikkelig, så Johan starter nok denne. Om Pontus er tiltenkt en offensiv rolle, så ser jeg for meg en sentral midtbane bestående av Henning og Pontus utover høsten (gitt at Annan forsvinner selvsagt).

 

Tenkte akkurat det samme på kampen i går HH og PF kan funke knallbra, da har vi JA som supersub som kan spille begge kanter, off sentral samt spiss pluss Plami sentralt - knallbra:=)

 

Men mot RBK starter nok PF for Annan, ellers som mot Bodø-Glimt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, alt ligger til rette for en kjempesmell på onsdag, desverre. Jeg er ganske så sikker på at RBK kommer til å male istykker det porselenaktige Stabækspillet med hardt press i ballfører og tette markeringer. De første 5 minuttene blir nok avgjørende for kampens utfall. Et Stabæklag som kommer sjevt ut mot Rosenborg på bortebane, er et Stabæklag som har vanskelig for å kjempe seg inn i kampen igjen. Jeg er kanskje i overkant negativ, og blir superhappy om De Blaa får med seg noe som helst av poeng hjem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, alt ligger til rette for en kjempesmell på onsdag, desverre. Jeg er ganske så sikker på at RBK kommer til å male istykker det porselenaktige Stabækspillet med hardt press i ballfører og tette markeringer. De første 5 minuttene blir nok avgjørende for kampens utfall. Et Stabæklag som kommer sjevt ut mot Rosenborg på bortebane, er et Stabæklag som har vanskelig for å kjempe seg inn i kampen igjen. Jeg er kanskje i overkant negativ, og blir superhappy om De Blaa får med seg noe som helst av poeng hjem.

Jaja, pessimister blir sjelden skuffet...... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør Tom eller Bjørnar starte på back? Tom har vist god form de siste kampene, og fortjener vel egentlig å starte en kamp snart. Bjørnar har ikke spilt seg ut, men med denne ukens avisspekulasjoner om fremtiden er jeg redd han ikke har tankene på rett plass. Stabæk må stille topp skjerpet fra start mot RBK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei, stabæk-supportere. To spennende kamper i morgen, med uvisst utfall. I verste fall havner dere seks poeng foran oss, i beste fall vil vi begge ha 31 poeng. I så fall tror jeg gullkampen vil stå mellom Stabæk og TIL. Ser fram til en interessant fotballhøst!

Endret av brutus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei, stabæk-supportere. To spennende kamper i morgen, med uvisst utfall. I verste fall havner dere seks poeng foran oss, i beste fall vil vi begge ha 31 poeng. I så fall tror jeg gullkampen vil stå mellom Stabæk og TIL. Ser fram til en interessant fotballhøst!

 

Gullet blir nok delt ut på Alfheim i siste serierunde, men ikke til Tromsø;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei, stabæk-supportere. To spennende kamper i morgen, med uvisst utfall. I verste fall havner dere seks poeng foran oss, i beste fall vil vi begge ha 31 poeng. I så fall tror jeg gullkampen vil stå mellom Stabæk og TIL. Ser fram til en interessant fotballhøst!

 

Gullet blir nok delt ut på Alfheim i siste serierunde, men ikke til Tromsø ;)

 

Jeg tror også at gullet blir delt ut på Alfheim 2. november, og håper du må bite i deg den uttalelsen. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør Tom eller Bjørnar starte på back? Tom har vist god form de siste kampene, og fortjener vel egentlig å starte en kamp snart. Bjørnar har ikke spilt seg ut, men med denne ukens avisspekulasjoner om fremtiden er jeg redd han ikke har tankene på rett plass. Stabæk må stille topp skjerpet fra start mot RBK

 

Bjørnar bør starte uten tvil! Å sette ham ut av laget når han har storspilt i år, er vel ikke så smart når man samtidig ønsker å forlenge med ham...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: RBK-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...