Gå til innhold

Champions League 2009/2010


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Skulle Stabæk slå ut FC København er det teoretisk mulig å bl seedet. Det vil neppe skje, men kan jo se på muligheten ved å ta for meg kampene i 3. kvalrunde.

 

Slovan Bratislava-Olympiakos. Slovan seedet bak oss, mens Olympiakos er foran. Olympiakos røk mot kyriotisk motstand i fjor, kan ryke her også, men er selvsagt favoritter.

 

FC Zürich-NK Maribor. Zürich seedet foran oss, mens Maribor er bak. Tror det er mindre sjanse for overraskelse her, men er ikke sikker på at Zürich er så gode.

 

Sheriff Tiraspol-Slavia Praha. Sheriff seedet bak oss, mens Slavia er foran. Tsjekkia er vel litt på vei ned, og Sheriff kan overraske her.

 

FK Aktobe-Maccabi Haifa. Aktobe seedet bak oss, Maccabi foran. Tviler på at det skjer noen bombe (det var kanskje feil ord å bruke når det er snakk om et israelsk lag), men helt umulig er det heller ikke her.

 

FK Baku-Levski Sofia. Baku seedet bak oss, Levski foran. Tja, Rosenborg ble slått ut av et dårligere lag enn Baku, og Levski er ikke i nærheten av hva laget var. Kan skje en bombe her.

 

FK Ventspils-BATE Borisov. Ventspils seedet bak oss, BATE foran. Er BATE i nærheten av sist sesong vinner de dette lett, men tror de er litt svakere. Dog kanskje den sikreste kampen her.

 

RB Salzburg-Dinamo Zagreb. Begge lag seedet foran oss, så vil ikke innvirke på vår seeding. Foretrekker dog Salzburg videre om vi skulle ende som useedet.

 

APOEL Nicosia-Partizan Beograd. Begge lag seedet foran oss, og ingen tvil om at APOEL er å foretrekke. Tror dog Partizan avanserer greit.

 

Levadia Tallinn-DVSC Debrechen. Begge la er seedet bak oss. Skulle vi bli seedet er Levadia å foretrekke, men begge disse lagene skal vi slå.

 

Dvs. at to lag foran oss blir uansett slått + at vi naturlig nok i dette tilfelle vil ha slått ut FC København. Samtidig er to lag seedet foran oss uansett videre. Da er det kun to lag foran oss til som kan avansere for at vi skal bli seedet.

 

Seedingsrekkefølgen er som følgende:

 

Olympiakos

Slavia Praha

Levski Sofia

Partizan Beograd

Maccabi Haifa

Dinamo Zagreb

FC Zürich

BATE Borisov

RB Salzburg

APOEL Nicosia

STABÆK

Slovan Bratislava

FK Ventspils

NK Maribor

DVSC Debrechen

Sheriff Tiraspol

FK Baku

Levadia Tallinn

FK Aktobe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 637
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Seedingsrekkefølgen er som følgende:

 

Olympiakos

Slavia Praha

Levski Sofia

Partizan Beograd

Maccabi Haifa

Dinamo Zagreb

FC Zürich

BATE Borisov

RB Salzburg

APOEL Nicosia

STABÆK

Slovan Bratislava

FK Ventspils

NK Maribor

DVSC Debrechen

Sheriff Tiraspol

FK Baku

Levadia Tallinn

FK Aktobe

 

 

Her mangler du vel et lag sexxes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC Zürich-NK Maribor. Zürich seedet foran oss, mens Maribor er bak. Tror det er mindre sjanse for overraskelse her, men er ikke sikker på at Zürich er så gode.

 

 

Zürich er gode, kun Basel som er bedre enn dem i Sveits. De to lagene er som Man Utd og Chelsea har vært de siste sesongene. Den sveitsiske ligaen èr faktisk ganske mye bedre enn tippeligaen.

Zürich er enn hard nøtt å knekke!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC Zürich-NK Maribor. Zürich seedet foran oss, mens Maribor er bak. Tror det er mindre sjanse for overraskelse her, men er ikke sikker på at Zürich er så gode.

 

 

Zürich er gode, kun Basel som er bedre enn dem i Sveits. De to lagene er som Man Utd og Chelsea har vært de siste sesongene. Den sveitsiske ligaen èr faktisk ganske mye bedre enn tippeligaen.

Zürich er enn hard nøtt å knekke!

 

Nja, sveitsisk liga hadde vel en opptur for noen år siden, og selv da var jo Tromsø svært nær ved å slå dem ut (ledet vel 3-1 i Basel). Har inntrykk av nivået er lavere nå. Nå skal sies at fra min ungdom at sveitsisk motstand var noe av det sikreste for at et norsk lag skulle avansere.

 

Utelot forøvrig FC København med vilje siden Stabæk er nødt til å slå dem ut for at oppsettet mitt skal kunne bli aktuelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er spent på oppgjøret APOEL - Partizan også. APOEL endte opp 15 poeng foran fjorårets sensasjonslag i CL - Anorthosis. De har flere rutinerte landslagsspillere fra Polen, Hellas og Kypros. Spillere med erfaring fra Nederlandsk Eresdivisjon, den Portugisiske toppserien, Serie A, Bundesliga, PL og the Championship. Partizan har ikke det samme internasjonale snittet i laget. Mulig jeg bommer stygt men jeg ville satt penga på APOEL i dette oppgjøret.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC Zürich-NK Maribor. Zürich seedet foran oss, mens Maribor er bak. Tror det er mindre sjanse for overraskelse her, men er ikke sikker på at Zürich er så gode.

 

 

Zürich er gode, kun Basel som er bedre enn dem i Sveits. De to lagene er som Man Utd og Chelsea har vært de siste sesongene. Den sveitsiske ligaen èr faktisk ganske mye bedre enn tippeligaen.

Zürich er enn hard nøtt å knekke!

 

Nja, sveitsisk liga hadde vel en opptur for noen år siden, og selv da var jo Tromsø svært nær ved å slå dem ut (ledet vel 3-1 i Basel). Har inntrykk av nivået er lavere nå. Nå skal sies at fra min ungdom at sveitsisk motstand var noe av det sikreste for at et norsk lag skulle avansere.

 

Utelot forøvrig FC København med vilje siden Stabæk er nødt til å slå dem ut for at oppsettet mitt skal kunne bli aktuelt.

 

 

 

Skal sies at Sveitsisk liga ifjor lå 37 plasser over oss på IFFHS klubliste;)

 

Edit: leif

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og i år ligger sveitsisk liga 14 plasser bak oss. Har sett denne listen før, men må si den er veldig dus.

 

Er ganske sikker på at vi hadde hatt en fair sjans mot de fleste lag i ligaene på de 10-20 neste plassene, hvis ikke slått mange enkelt. Har nå opplevd Argentinsk fotball et år og de er oss overlegene tekniske, men taktisk og tempomessig synes jeg ting går for sakte.

 

Listen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gikk ikke så bra for AAB i europa heller, dette forteller vell litt om Dansk liga dette også...

 

http://msn.tv2sporten.no/fotball/ovrig/article2827467.ece

Den er nok som vår liga, ustabil.

 

Fin lesning på FCK forumet forresten. Så klart de er favoritter, men er imponert hvor arrogant og hovmodig den gjengen er. Hvis ikke Ståle har en helt annen holdning tror jeg de kan forberede seg på en stor overaskelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naturligvis ser FCK-fansen på seg selv som favoritter. Men det handler mest om at de har en økonomi som er hinsides alle andre nordiske lag og ambisjoner som står i stil. FCK "skal" kvalifisere seg til CL, nær sagt uansett hvem møter i kvalifiseringsrundene. De er nok ikke helt på det nivået ennå, at slike forventninger er realistiske. Selv om de er på gang er det langt i fra sikkert at de klarer å stabilisere seg på et europeisk nivå slik som RBK gjorde etter en del prøving og feiling i CL.

 

Danskene er kjempefavoritter når man kun legger økonomi og ambisjoner til grunn. Rent sportslig er det derimot ikke noen kvalitetsforskjell mellom dem og oss i enkeltkamper. Over tid vil de være mer stabile enn oss, mye pga nettopp det med størrelse og ambisjonsnivå. Men hvilken rolle spiller vel det over to kamper? Maksimalnivået deres er i beste fall et like hakk bedre enn vårt, og bunnivået deres er ikke mye å skryte av. Vi er ikke avhengige av at København har en dårlig dag for å slå dem, det holder at vi presterer på vårt toppnivå. Særlig på denne tiden av sesongen.

 

Selv om de har mer erfaring enn oss med europeiske turneringer, skal vi heller ikke glemme at vi også faktisk har en del spillere med erfaring fra diverse ligaer og landslagsfotball. Alle faktorer tatt i betraktning mener jeg det er 50/50 hvem som går videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kære Stabæk-fans

 

Vi glæder os til at prøve kræfter med jeres hold i Parken på onsdag - det kan blive to meget lige opgør. I dag fik FCK så taget lidt revanche for den pauvre sæsonstart (0-2 mod Nordsjælland), da oprykkerne fra HB Køge fik en 7-1-lussing - selv om de nåede at være foran... Det er ikke uden bekymring, vi går ind til kampene; det ER blevet bemærket, at Stabæk er kommet i omdrejninger, selv om 2-2 og indsatsen mod en oprykker som Start ikke er imponerende for et mesterhold.

 

I skal nok ikke regne med kæmpestort publikum på onsdag. I dag kom kun lidt over 14.000 tilskuere, og mange FCK-fans er desværre på ferie lige nu. Vi håber på to fair og velspillede opgør! Velkommen i København.

 

Broderlige hilsner fra kontinentet

 

Langegutt

Endret av Langegutt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


7-1 for FCK mot et nyopprykket lag og 2-2 for Stabæk mot et nyopprykket lag sier vel mer om kvaliteten til dansk fotball generelt enn kvalitet til FCK og Stabæk spesielt. Toppnivået i dansk serie er høyt, men bredden virker dårlig. Spesielt med tanke på at SAS-ligaen har kun 12 lag. Da burde man i det minste forvente at man hadde 12 konkurransedyktige lag. I Norge er det kansje litt omvendt. Vi har faktisk ca 16 klubber som sportslig og økonomisk kan forsvare å ha en plass i øverste divisjonen. Men vi makter ikke helt å etablere en stabil toppelite. Mest pga de økonomiske forskjelle ikke er signifikant store nok. FCK derimot har vel budsjetter som overgår de fleste klubber i Skandinavia mange ganger, og kan lett etablere seg i toppen i Danmark.

 

Uansett. Lykke til. Håper dere ikke dreper spenningen i Parken. Vi er rufsete borte under press. Personlig tror jeg vi har en god sjans om vi ikke taper med mer enn 2 mål i Parken. For hjemme virker vi veldig gode!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I skal nok ikke regne med kæmpestort publikum på onsdag. I dag kom kun lidt over 14.000 tilskuere, og mange FCK-fans er desværre på ferie lige nu.

 

Ironisk nok er dette mer enn enn vi noensinne har hatt tidligere selv :unsure:

Endret av draupnir
Lenke til innlegg
Del på andre sider


7-1 for FCK mot et nyopprykket lag og 2-2 for Stabæk mot et nyopprykket lag sier vel mer om kvaliteten til dansk fotball generelt enn kvalitet til FCK og Stabæk spesielt. Toppnivået i dansk serie er høyt, men bredden virker dårlig. Spesielt med tanke på at SAS-ligaen har kun 12 lag. Da burde man i det minste forvente at man hadde 12 konkurransedyktige lag. I Norge er det kansje litt omvendt. Vi har faktisk ca 16 klubber som sportslig og økonomisk kan forsvare å ha en plass i øverste divisjonen. Men vi makter ikke helt å etablere en stabil toppelite. Mest pga de økonomiske forskjelle ikke er signifikant store nok. FCK derimot har vel budsjetter som overgår de fleste klubber i Skandinavia mange ganger, og kan lett etablere seg i toppen i Danmark.

 

Uansett. Lykke til. Håper dere ikke dreper spenningen i Parken. Vi er rufsete borte under press. Personlig tror jeg vi har en god sjans om vi ikke taper med mer enn 2 mål i Parken. For hjemme virker vi veldig gode!

Nu vil jeg godt nok også sige, at det er et YDERST sjældent tilfælde at noget sas liga hold taber 7-1 i superligaen.

 

HB-Køge var faktisk rigtigt godt med i 1. halveg, og med lidt held kunne de da godt gå til pausen med 2-2. (Og HB-Køge, som hed Herfølge dengang, fik sjovt nok også tæsk af Brøndby med hele 7-0 for blot et par år siden, så de har deres øjeblikke :lol: )

 

Men en tidlig scoring i 2. halveg knækkede dem, mens FCK spillerne oppede sig, og HB Køge spillerne løb tør for energi, og fik en tur i FC maskinen. Den slags sker, og kvaliteten på alle holdene i sas ligaen er bedere end nogensinde (min mening ;) )

 

Der er rigtig mange hold i 1. division med massere af kvalitet (Vejle, Viborg, AB, Horsens, Lyngby...)

 

Her er der højdepunkter fra kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=bqeUNXZ9j6k

Endret av Goddy
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Seedingsrekkefølgen er som følgende:

 

Olympiakos

Slavia Praha

Partizan Beograd

Dinamo Zagreb

FC Zürich

BATE Borisov

RB Salzburg

APOEL Nicosia

STABÆK

Slovan Bratislava

NK Maribor

DVSC Debrechen

Sheriff Tiraspol

Levadia Tallinn

 

Interessante kamper for oss i morgen

Aktobe - M. Haifa 28/07 17.00

Bakı - Levski 28/07 17.00

 

Interessante kamper for oss på onsdag

Ventspils - BATE 29/07 17.00

Sheriff - Slavia Praha 29/07 19.00

Slovan Bratislava - Olympiacos 29/07 20.00

Zürich - Maribor 29/07 20.15

 

København - Stabæk 29/07 20.15

 

Mindre interessante kamper

Levadia - Debrecen 29/07 18.00

APOEL - Partizan 29/07 19.00

Salzburg - Dinamo Zagreb 29/07 20.30

 

Med "interessante" menes at utfallet har betydning for om vi blir seedet eller ikke, lag ranket bak oss er i fet skrift. Det er altså disse vi skal heie på!

 

I tillegg til at vi åpenbart trenger å slå ut FCK, må riktig lag vinne i minst fire av de såkalt interessante kampene. Så med to borteseire på tirsdag, kan vi i praksis glemme en eventuell seeding i playoffen.

 

Kilde: uefa.com

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Baku-Levski endte 0-0. Ikke veldig imponerende det siste kvarteret i hvertfall. Forøvrig norsk dommerkvartett med Svein Oddvar Moen som hoveddommer.

 

Aktobe-Maccabi Haifa står 0-0 ved pause.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Seedingsrekkefølgen er som følgende:

 

Olympiakos

Slavia Praha

Partizan Beograd

Dinamo Zagreb

FC Zürich

BATE Borisov

RB Salzburg

APOEL Nicosia

STABÆK

Slovan Bratislava

NK Maribor

DVSC Debrechen

Sheriff Tiraspol

Levadia Tallinn

 

Interessante kamper for oss i morgen

Aktobe - M. Haifa 28/07 17.00

Bakı - Levski 28/07 17.00

 

Interessante kamper for oss på onsdag

Ventspils - BATE 29/07 17.00

Sheriff - Slavia Praha 29/07 19.00

Slovan Bratislava - Olympiacos 29/07 20.00

Zürich - Maribor 29/07 20.15

 

København - Stabæk 29/07 20.15

 

Mindre interessante kamper

Levadia - Debrecen 29/07 18.00

APOEL - Partizan 29/07 19.00

Salzburg - Dinamo Zagreb 29/07 20.30

 

Med "interessante" menes at utfallet har betydning for om vi blir seedet eller ikke, lag ranket bak oss er i fet skrift. Det er altså disse vi skal heie på!

 

I tillegg til at vi åpenbart trenger å slå ut FCK, må riktig lag vinne i minst fire av de såkalt interessante kampene. Så med to borteseire på tirsdag, kan vi i praksis glemme en eventuell seeding i playoffen.

 

Kilde: uefa.com

 

FK Baku 0 - 0 Levski Sofia

Aktobe 0 - 0 Maccabi Haifa

Sparta Prague 3 - 1 Panathinaikos

Anderlecht 5 - 0 Sivasspor

Ventspils 1 - 0 BATE Borisov

Tallinna FC Levadia 0 - 1 Debrecen

APOEL Nicosia 2 - 0 Partizan Belgrade

FC Sheriff 0 - 0 Slavia Prague

Shakhtar Donetsk 2 - 2 FC Timisoara

Slovan Bratislava 0 - 2 Olympiakos Piraeus

FC Copenhagen 3 - 1 Stabaek

Zurich 2 - 3 NK Maribor

RB Salzburg 1 - 1 Dinamo Zagreb

Celtic 0 - 1 Dynamo Moscow

Sporting Lisbon 0 - 0 FC Twente Enschede

 

Her er alle resultatene fra kvaliken, det ser ut til at det som ventet blir mye å håpe på at fire lavere rankede lag skal vinne. Maribor og Ventspils har gode utgangspunkt, mens Baku, Aktobe og Sheriff alle spilte 0-0 hjemmi i første kamp. Slovan Bratislava er ute.

Mao, ikke spesielt store sjanser for bedre seeding, men uansett har vi selv en jobb å gjøre mot FCK hjemme.

 

Når det er sagt var det ingen av de seedede lagene som imponerte i går heller, med unntak av Olympiakos.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sterkt av Anderlecht!! 5-0 seier over forrige sesongs tyrkiske mester Sivasspor! :o

 

Edit: Ser nå at de ble tatt igjen av Besiktas mot slutten av sesongen.

Endret av nr.25
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg tror den seedingen ikke er særlig egnet til å reflektere styrkeforskjellen mellom lagene - den forteller noe om tidligere meritter, men lite om kvaliteten på lagene. Alle disse sør og østeuropeiske klubbene holder en jevnt høy kvalitet. Derfor tror jeg det er relativt hipp som happ hvem av disse vi evt. møter i siste runde.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tar en oversikt over hvordan seedingsrekkefølgen er (naturlig nok dropper jeg FC København da dette ikke vil ha interesse for oss om den klubben er med videre). Setter lagene som vant første kamp, samt de som spilte uavgjort borte som "videre." Da vil det se slik ut:

 

Olympiakos

Slavia Praha

Levski Sofia

Maccabi Haifa

Dinamo Zagreb

 

APOEL Nicosia

Stabæk

Venstpils

Maribor

Debrechen

 

Ser man på resultatene regner jeg med at Olympiakos og Debrechen går greit videre (pussig nok at det i såfall er henholdsvis det best seedete og det dårligst useedete laget(best og dårligst må tas med en klype salt)).

 

Maribor har et kjempeutgangspunt med seier borte samt mange mål, bør greie det, men laget er vel ikke bedre at de kan rote det bort hjemme. APOEL bør også avansere, men det har jo en tedens til å være stor forskjell på kypriotiske lag hjemme og borte. Usikre kilder hevder imidlertid at Partizan ikke er spesielt bra for tiden.

 

Det siste laget (utenom FC København) som vant Ventspils tror jeg ryker. At de slår BATE 1-0 hjemme tar jeg egentlig som et tegn på at BATE ikke holder samme nivå som i fjor, men tror de vinner klart hjemme mot Ventspils.

 

Salzburg-Dinamo Zagreb endte 1-1. Tror Dinamo tar det hjemme, men sikker er jeg ikke.

 

Tre kamper endte 0-0, og man antar at bortelagene skal ha en fordel. Levski imponerte ikke i bortekampen mot Baku. Ikke sikker på at laget vinner hjemmekampen, og da er de ute.

 

Maccabi Haifa imponerte visstnok heller ikke i kampen mot Aktobe. Tror de avanserer, men det kan bli tøft.

 

Selv Slavia Praha kan slite mot Sheriff.

 

Dermed tar jeg en liste over lagene jeg tror avanserer (igjen med oss i stedet for FC København av naturlige grunner):

 

Olympiakos

Slavia Praha

Levski Sofia

Maccabi Haifa

Dinamo Zagreb

 

BATE Borisov

APOEL Nicosia

Stabæk

Maribor

Debrechen

 

Olympiakos og Dinamo Zagreb er lagene jeg ikke ønsker. Ventspils vil nok være drømmemotstander (og også en kamp det kan settes opp buss til. Er vel ikke veldig mye lenger busstur, men selvsagt en atskillig lenger fergetur), ellers er det litt hipp som happ, men vet at en del ønsker en tur til Israel! Uansett FC København må slås ut først. Hvis ikke får man komme med en annen oversikt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Champions League 2009/2010
×
×
  • Opprett ny...