Gå til innhold

Women's Champions League


gufa
 Del

Anbefalte innlegg


Thorsnes puttet for Røa etter 13 minutter, men hviterusserne utlignet på overtid i 1. omgang. Haavi har fått et gult kort, og Røa har ikke trengt å gjøre bytter. Det har derimot Zorka gjort. Ikke gis det inntrykk av at hviterusserne spiller spesielt stygt heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Dersom Røa nå vinner hjemmekampen også, så er vi veldig nærme å få med også sølvvinneren i toppserien 2011 i CL. Sølvvinneren fra årets serie blir ikke med uansett (med mindre vi tar gull og Røa vinner CL-finalen).

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke skjønne at Norge ikke har 2 lag i Champions League når Røa stadig vekk kommer langt!

Hvordan funker systemet?

 

Valur kommer også stadig vekk langt, derfor er Island et lite knepp foran oss. Team Strømmen dro jo også ned snittet vårt (man regner ut en gjennomsnittlig prestasjon av det enkelte lands deltakere), ettersom de røyk ut i gruppespillet (=kvalikken) i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke skjønne at Norge ikke har 2 lag i Champions League når Røa stadig vekk kommer langt!

Hvordan funker systemet?

 

Nå har Røa røket i innledende puljespill to ganger de siste årene (bla av et islandsk lag), så det var vel først og fremst sist sesong klubben kom langt, og da ble det jo ødelagt av at Team Strømmen (Lillestrøm) røk i innledende puljespill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Arsenal på Nadderud i flomlys hadde vært kos.

 

 

Anglofil, er det deg? laugh.gif

 

 

Seriøst: det som hadde vært stort hadde vært å knuse et skikkelig storlag/lag fra en av de store ligaene.

 

Følgende lag kunne jeg tenkt meg å vinne over:

* Valur - bare for å vise at islandske lag faktisk ikke er bedre enn oss.

* Svenske lag - Umeå klinger selvfølgelig godt historisk sett, men også Linköping, Hudkrem FC og Cider FC hadde vært artig.

* Lyon - CL-finalist med landslagskapteinen på laget.

* Tyske lag - selve målestokken i Europa. Slår man et av disse - aller helst regjerende seriemester - er man virkelig et europeisk topplag.

 

 

Men aller mest vil jeg bare at vi kommer til CL. Så disse drømmene skal jeg vel bare legge i bankboksen inntil vi eventuelt har slått Røa i overimorgen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etterso både Breidablik og Valur gikk på 0-3 idag, har faktisk Norge allerede passert Island og igjen inntatt den viktige åttendeplassen på nasjonsrankingen. Den siste plassen som gir to lag i CL. Ettersom de gikk på såpass stygge tap, og jeg forventer at Røa klarer å vinne på hjemmebane og gå videre til neste runde, virker det ganske sikkert at vi klarer å holde oss foran. Dette gjelder altså for CL-sesong 2012/13, og for gull- og sølvvinner for neste års serie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norske lag de siste fem årene: 05/06: Røa røk i innledende puljespill mot islandske Valur.

06/07: Kolbotn røk i semifinale mot svenske Umeå.

07/08: Kolbotn røk i puljespill mot danske Brøndby og franske Lyon.

08/09: Røa røk i puljespill mot russiske Zvezda og tyske Frankfurt.

09/10: Røa røk i kvartfinale mot Potsdam.

 

Så at Røa har gjort det så bra er en liten overdrivelse. Ved siden av Kolbotn er Ørn eneste laget som har nådd semifinale.

 

Forøvrig er Arsenal et av to ikketyske lag som har vunnet CL. Umeå er det andre.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er begge de islandske lagene slått ut av årets turnering, og det er klart at Røas innsats allerede er nok til at Norge passerer Island på ranking for 2012/13.

 

Med mindre østerrikske Neulengbach skulle prestere å slå ut regjerende mester Turbine Potsdam, betyr det at sølvvinneren neste år får en plass i kvalikken i Champions League. For å sikre dobbel deltakelse også året etter, bør nok Røa gå enda litt videre i turneringen, for foreløpig ligger vi på tiendeplass for 2013/14. Men her teller jo også neste års prestasjoner i CL inn.

 

 

Jeg tør vel uansett si med sikkerhet at det er helt usannsynlig at vi, om vi vinner serien, blir seedet i første runde av CL - slik Røa ble i år (men bare såvidt). Vi vil jo kun ha nasjonspoeng å gå på - ingen egne klubbpoeng. Det kan dermed bli tøft å komme til andre runde, hvis vi er uheldige med trekningen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg tør vel uansett si med sikkerhet at det er helt usannsynlig at vi, om vi vinner serien, blir seedet i første runde av CL - slik Røa ble i år (men bare såvidt). Vi vil jo kun ha nasjonspoeng å gå på - ingen egne klubbpoeng. Det kan dermed bli tøft å komme til andre runde, hvis vi er uheldige med trekningen...

 

Tja, er ikke meningen å vinne CL da, og således kan det kanskje være bedre å møte Turbine Potsdam i 1. runde enn i en semifinale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, er ikke meningen å vinne CL da, og således kan det kanskje være bedre å møte Turbine Potsdam i 1. runde enn i en semifinale.

 

 

Er litt usikker på om du prøver å være morsom her, men jeg tar det for god fisk:

 

Det viktigste må da være at chixa får flest mulig kamper de første årene, slik at vi både får en bedre seeding, og en bedre rutine fra motstandere fra et helt annet nivå enn Kattem og Donn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, er ikke meningen å vinne CL da, og således kan det kanskje være bedre å møte Turbine Potsdam i 1. runde enn i en semifinale.

 

 

Er litt usikker på om du prøver å være morsom her, men jeg tar det for god fisk:

 

Det viktigste må da være at chixa får flest mulig kamper de første årene, slik at vi både får en bedre seeding, og en bedre rutine fra motstandere fra et helt annet nivå enn Kattem og Donn.

 

Er i såfall klubben som er morsom som har det som målsetning, og ærlig talt burde jo Norge absolutt hatt lag i CL-finalen. Det har til nå aldri skjedd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

CHAMPIONS LEAGUE!!

Fy faen som jeg gleder meg til å ta imot storlag fra Europa!!

Jeg tør nesten ikke drømme om å ta imot Arsenal på Nadderud.

 

1. Hvordan fungerer seedingen?

2. Er det noen kvalik?

3. Intressant artikkel i Budstikka i dag, der går de jo offentlig ut å sier at de har som mål å vinne hele Champions League

4. Hvor og hvordan spilles finalen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


CHAMPIONS LEAGUE!!

Fy faen som jeg gleder meg til å ta imot storlag fra Europa!!

Jeg tør nesten ikke drømme om å ta imot Arsenal på Nadderud.

 

1. Hvordan fungerer seedingen?

2. Er det noen kvalik?

3. Intressant artikkel i Budstikka i dag, der går de jo offentlig ut å sier at de har som mål å vinne hele Champions League

4. Hvor og hvordan spilles finalen?

 

1. Dette er det mest kompliserte spørsmålet. Norge er rangert som nummer ni, og det gjør at vi går rett inn i cupspillet. Ihvertfall de 11 best rankete nasjonene får sin seriemester direkte inn der. Deretter kommer klubbseedingen, og det er langt verre da man ikke vet hvilke lag som kvalifiserer seg før utpå våren, samt at i motsetning til nasjonsrankingen teller også resultatene denne sesongen. Dvs. at dess bedre Røa gjør det dess nærmere seeding vil vi være. At Røa som har deltatt noen ganger bare såvidt ble seedet gjør dessverre sannsynligheten til at vi blir seedet minimal. Tror jeg så en klubbranking et sted med er ikke sikker på hvor. Dukker den opp igjen skal jeg poste det her.

 

2. Ja, det er kvalik. Det er for de landene som har ranket lavere, og vil ikke gjelde oss.

 

3. Dette var vel ikke et direkte spørsmål, men ja dette har vært målsetningen lenge. Man har bare ikke gått ut med det offentlig.

 

4. Finalen i 2012 (som jo er den aktuelle for oss) spilles i München 17. mai. Det er samme som for herrene med en kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4. Finalen i 2012 (som jo er den aktuelle for oss) spilles i München 17. mai. Det er samme som for herrene med en kamp.

 

Det er vel fast prosedyre at finalen går i samme by som, og rett før, herrenes mesterligafinale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var og så Røa-Zvezda, og nivået på lagene skremte hverken meg eller Stabæks representanter. Som min far sa var dette to svakere lag enn de to vi så lørdag. Er faktisk villig til å gi han rett. Målet til Thorsnes er flott, men tre minutter på overtid får Zvezda et frispark som settes i mål. Riktignok godt plassert, men i keeperhjørnet og ikke spesielt hardt. En brukbar keeper burde tatt den greit.

 

Ellers kan nevnes at vår tidligere venstreback knapt nok sparket ballen fremover i kampen. Det var tversover eller bakover. Høyrebacken til Røa holdt et helt annet nivå. Ellers merket jeg meg at Siri Nordby var usedvanlig svak bak der. Bommet flere ganger på enkle baller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stusser veldig over kamptidspunktene Røa har på CL kampene sine.

De har vel såvidt jeg har fått med meg alle gått på en onsdag enten kl 1430 eller 1500.

Noen som vet om dette er vanlig kamptidspunkt?

I såfall er det ikke sikkert CL på Nadderud neste høst blir den festen mange av oss ser for seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stusser veldig over kamptidspunktene Røa har på CL kampene sine.

De har vel såvidt jeg har fått med meg alle gått på en onsdag enten kl 1430 eller 1500.

Noen som vet om dette er vanlig kamptidspunkt?

I såfall er det ikke sikkert CL på Nadderud neste høst blir den festen mange av oss ser for seg.

 

 

 

 

 

 

Det sto at kampen skulle begynne 15.00, men da vi kom var kampen alt i gang. Den startet 14.30. Mistenker at noen ikke hadde tenkt på at det ikke er sommertid lenger da 15.00 ble satt som starttidspunkt.

 

Tidspunktet kampen skal spilles på er nok opp til lagene, men da mange lag ikke har godt nok flomlysanlegg blir det tidlig kampstart, og lite publikum (ikke at jeg tror det hadde blitt spesielt mye på Røa uansett).Derfor er det kun to kamper i denne runden som spilles på kveldstid. Lysanlegget på Nadderud holder vel mål, så regner med kampstart der kl. 19.00. Ingen bekymring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa spiller 15.00 i Perm i dag. Det betyr imidlerid at kampen spilles 19.00 lokal tid. Visstnok er spillerne på sightseeing for å se på jernbanesystemet.

 

Takk og lov for at vi ikke skal dit neste år (med eneste forbehold om at Zvezda ikke vinner CL).

 

Derimot kan vi havne her: http://en.wikipedia.org/wiki/Krasnoarmeysk,_Moscow_Oblast

 

eller her: http://en.wikipedia.org/wiki/Voronezh

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa ligger under 2-0 snaut 20 minutter før slutt. Må mao. score to på slutten.

 

Tapte 4-0. Røa er ikke hva de var så sent som i fjor...

 

 

Jeg innser at vi faktisk ikke er garantert at andreplassen fra neste års toppserie får spille CL 2012/13. Dersom Rayo Vallecano slår Arsenal i morgen, og deretter klarer enten en seier eller to uavgjorte i neste runde, er Spania forbi Norge og kaprer åttendeplassen på nasjonsrankingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SV Neulengbach mot Turbine Potsdam går direkte på Eurosport nå.

Potsdam tok ledelsen 1-0 og har vel samenlagt 8-0 til nå.

 

Kan ikke akkurat si at jeg er imponert eller skremt over nivået som blir vist.

Får vi beholde et like godt lagt til neste år kan det bli gøy. Om ikke skuldre og spenningsnivå er like høyt som mot Arna-Bjørnar i cupen.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa ligger under 2-0 snaut 20 minutter før slutt. Må mao. score to på slutten.

 

Tapte 4-0. Røa er ikke hva de var så sent som i fjor...

 

 

Jeg innser at vi faktisk ikke er garantert at andreplassen fra neste års toppserie får spille CL 2012/13. Dersom Rayo Vallecano slår Arsenal i morgen, og deretter klarer enten en seier eller to uavgjorte i neste runde, er Spania forbi Norge og kaprer åttendeplassen på nasjonsrankingen.

Vel, jeg tror Rayo taper i morgen, men at de fort går videre allikevel, og da er de nødt til å avansere til en semifinale for at Spania skal passere oss. At Rayo slo Arsenal har kanskje mest med at det engelske laget ikke har spilt seriekamper på over et halvt år! Egentlig er det vel bare Zvezda jeg tror de kan slå ut. Sorry for den Røa.

 

Nå ser det imidlertid ut som begge lagene foran oss på rankingen ryker (Danmark og Italia), med tanke på fremtidige år, men strengt talt vi skal jo vinne serien vært år, og i det vi har vunnet CL er vi uansett sikret toppseeding :lol:

 

Forøvrig 5-0 til Potsdam nå.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kult at alle kampene herfra og inn blir visst direkte på Eurosport:)

Sitter nå å ser på Neulengbach - Potsdam som nå er 0-9 med 3 min igjen.

Kos hvis kampene til Stabæk blir vist på Eurosport neste år:)

Endret av Herman.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Women's Champions League
×
×
  • Opprett ny...