Gå til innhold

De andre lagene


Rich
 Del

Anbefalte innlegg


 

Det er jo tull. Sannsynligvis hadde det aldri blitt mål om spillet hadde fått fortsette. Synes det er veldig greit med Røaseier, så slipper vi at andre lag kan skryte i forhold til oss. Dog kampen var jevnere enn forventet, men sitter med følelsen av at Røa hadde hatt et ekstra gir å sette inn. Noterte ellers en entusiastisk Two can play that game et stykke ovenfor meg på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvis man drar frem feilaktige offsideavblåsninger som et spesielt problem for akkurat denne kampen, så har man nok ikke vært på mange kvinnekamper :blink:

 

Det gjorde jeg da ikke.

 

Jeg så ikke kampen, og jeg har ikke sett situasjonen. Det som står i artikkelen er:

Åtte minutter før slutt dunket Matheson inn utligningen etter å ha blitt spilt gjennom – trodde hun. Den kanadiske jenta ble avblåst for offside. TV-bildene viste at det var feil avgjørelse.

 

Det er det eneste jeg har å gå ut ifra, og sånn som det står der tolker jeg det til at målet var et faktum, men ble feilaktig annulert for offside.

 

Poenget mitt var at rare offsideavgjørelser har vært et problem i veldig mange av de kvinnekampene jeg har vært på, og det har vært mye klaging på dårlige linjedommere. Dermed ble jeg ikke overrasket over at det var en feilaktig offsideavgjørelse i denne kampen også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Two can play that game var riktig så ivrig, ja.

 

Hør på hva kommentatorene sier før de ser situasjonen i reprise. De har ingen kritikk. Når de ser reprisen, er de verdens beste linjedommere. Frode Olsen bør tas med noen klyper salt.

 

Når det er sagt var det en dårlig og jevn kamp på halv maskin (vi har jo bare spilt mot dere og årets Champions League-finalist). Tror Røa gleder seg veldig til torsdag nesten uansett resultat.

 

På tross av alle morsomheter om å male Stabæk rødt, tror jeg at det var like greit å la malingspannet stå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ballen gikk faktisk i mål, men det var lenge etter at dommer hadde blåst, og Matheson var heldig som unngikk kort. Både forsvar og keeper stoppet da dommer blåste, og hadde ganske sikkert hindret scoring. La meg si det slik jeg har sett adskillig verre avvininger, og ble litt overrasket over at kommentatorene så kjapt kunne si at det var feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvis man drar frem feilaktige offsideavblåsninger som et spesielt problem for akkurat denne kampen, så har man nok ikke vært på mange kvinnekamper :blink:

 

Det gjorde jeg da ikke.

 

Jeg så ikke kampen, og jeg har ikke sett situasjonen. Det som står i artikkelen er:

Åtte minutter før slutt dunket Matheson inn utligningen etter å ha blitt spilt gjennom – trodde hun. Den kanadiske jenta ble avblåst for offside. TV-bildene viste at det var feil avgjørelse.

 

Det er det eneste jeg har å gå ut ifra, og sånn som det står der tolker jeg det til at målet var et faktum, men ble feilaktig annulert for offside.

 

Poenget mitt var at rare offsideavgjørelser har vært et problem i veldig mange av de kvinnekampene jeg har vært på, og det har vært mye klaging på dårlige linjedommere. Dermed ble jeg ikke overrasket over at det var en feilaktig offsideavgjørelse i denne kampen også.

 

Kritikken var ikke rettet mot deg, men den som skrev artikkelen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viser til min forrige kommentar.

Eventuelt, nei, Røa spilte ikke bra. Det sier de for så vidt selv.

 

(PS: De har hele 0 baklengs på tre kamper også)

 

 

Røa i de to siste kmapen jeg har sett har minnet meg om FCK. Hovedfokus på å mure igjen bak. De gjør det de må. Lite underholdene , men effektivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viser til min forrige kommentar.

Eventuelt, nei, Røa spilte ikke bra. Det sier de for så vidt selv.

 

(PS: De har hele 0 baklengs på tre kamper også)

 

 

Røa i de to siste kmapen jeg har sett har minnet meg om FCK. Hovedfokus på å mure igjen bak. De gjør det de må. Lite underholdene , men effektivt.

Går da Røa for 0-0 og å vinne på straffekonk i fremtidige CL kamper??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde noen malt RØA i midtsirkelen vår hadde de startet en "krig" de ikke kunne vunnet. Hadde nok blitt kjipt å finne igjen speakerboden i lysakerelva....

 

En viktig forskjell hadde vært at speakeren "vår" hadde heller ikke mast på hele publikum med at noen hadde vært framme med malerpenselen heller. Makan til moralisering han Røa-speakeren holdt på med forrige lørdag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kopierer inn denne listen jeg lagde før sesongstart med noen kommentarer:

 

Skulle jeg satt opp en "hatliste" ville vel Røa tronet øverst (og det kommer fra en som har sett ganske mange kamper med Røa de siste årene). Regjerende mestere, og rett på den andre siden av kommunegrensen.

---Her kan man vel si forventningene ble innfridd selv om tribunemotstanden var så som så. Litt godlynt drittslenging begge veier, samt noen idioter.

 

Deretter har man Kolborn. Beste laget i fylket de siste årene, og også da en lokalmotstander.

---Tullete "supportere" får man jo en slags medfølelse for. Så veldig stort hat ble det vel egentlig ikke.

 

Team Strømmen. Nok et Akershuslag, men litt vanskelig å hate siden søsteren til Jon spiller der.

---Neste år som Lillestrøm Sportsklubb Kvinner Fotballklubb kunne det jo bli noe, men slik opplegget er tviler jeg at det blir noe særlig til supporterkamp. Navnet er uansett lett å hate.

 

Trondheims/Ørn. Erkerivalen til Asker i mange år, og var jo en periode kvinnenes svar på Rosenborg. Nå bare en skygge av seg selv, og derfor bryr man seg egentlig ikke så mye om dem lenger.

---Fortsatt en skygge, men stjal jo poeng fra oss der oppe, samt vaffeljukset er jo en grunn til å mislike.

 

Arna/Bjørnar. Fra Bergensdistriktet. Skulle jo være grunn nok til å "hate."

---Ble tatt godt i mot. Fikk min egen tribune. Skuffende resultat, men det var også det negative.

 

Sandviken. Se Arna/Bjørnar. Dog laget er none hakk dårligere enn naboklubben.

---Her var jeg ikke, men knuste dem så enkelt og greit. Neste år er de heller ikke i Toppserien.

 

Klepp. Ikke noe spesielt å si om dem, annet enn at de kan være irriterende gode defensivt.

---Her derimot har vi vel det som i det minste rykker opp som en god nummer to som hatlag. Eneste lag som tok poeng fra oss på Nadderud. SMS mm, og et lag med en tøff spillestil. I tillegg en del gufne "hjemmesupportere."

 

Amazon Grimstad. Ustabile til tusen, kjipt hvis de har dagen mot oss.

---Heller ikke her var jeg, men Grimstad høres egentlig bare hyggelig, og vi slo dem to ganger.

 

Fløya. Egentlig bare OK med en tur til Tromsø.

---Med keeperen borte neste år blir det vel verre å mislike dem. Dessuten årets bortetur for min del med klar margin.

 

Fortuna Aalesund. Egentlig bare OK med en tur til Ålsesund.

---Hyggelig tur, grei seier og en fin kveld. Dessverre ingen kamp for kvinnene der i 2010.

 

Kattem. Litt mitt sympatilag siden de er til de grader lillesøster av Trondheims/Ørn (selv om resultatene de siste årene har vært ganske like). Klubben har jo i tillegg blitt sendt langt ut fra sitt lokale området for å spille sine hjemmekamper.

---Stort sett hyggelig her også, men samme vaffeljukset som Ørn.

 

Så de to nykommerne:

 

Linderud/Grei.

---Var overraskende tøffe i cupen, selv om seieren egentlig ikke var truet. Kul bortetur, og med Siris søstre. Libach derimot kan vel bli et mulig hatobjekt (ser nå at hun har røket korsbåndet) som en typisk tankspiss.

 

Donn.

---Ingen anelse, men ser gjerne at noen av Startsupporterne holder seg langt unna her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vaffeljuks?

Vennligst forklar.

 

Tror det går på at de er stekt på forhånd. Litt som pølsene vi fikk på Maracana, som var ferdig plassert i brød med ketchup, sennep og sprøstekt løk og pakket i pakker som lå i kjøledisken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det ikke noe med at det i utgangspunktet så ut på prisen som om vaflene var veldig billige, men så fikk man bare en halv plate? Synes å huske at sexxes har skrevet det før en gang...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det ikke noe med at det i utgangspunktet så ut på prisen som om vaflene var veldig billige, men så fikk man bare en halv plate? Synes å huske at sexxes har skrevet det før en gang...

 

Jepp stemmer. De fleste steder koster det 15 kroner for en plate. På kampene til Trondheimslagens står det at det koster 10 kr, men man får bare en halv plate. Så en hel plate koster faktisk 20 kr. Det synes jeg er juks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En viktig forskjell hadde vært at speakeren "vår" hadde heller ikke mast på hele publikum med at noen hadde vært framme med malerpenselen heller. Makan til moralisering han Røa-speakeren holdt på med forrige lørdag...
Eh, ikke overdriv. Det var Stabæksupportere som faktisk tagget en bane. Dette er irriterende og barnslig i Tippeligaen, men i Toppserien, der vaffelsalg sannsynligvis er egen post på budsjettet er det faktisk dritkjipt.

 

20 kroner for en hel vaffel er landeveisrøveri.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har deg mistenkt for å ønske hardt og inderlig at du kunne være en av oss, men tror at noen ville bli lei seg om du forlot Røa til fordel for et lag med tilhengere, og derfor fortsatt henger med den marginale gjengen rundt gatekrysset.

 

Uansett: Hvorfor klage under kampen på malinga? Hvordan vet du at den eventuelle gjerningsmannen var på tribunen? Og hva tjener sånn klaging til når du vet at den store majoriteten av publikum kun synes påskriften STABÆK kun pynter opp en ellers trist "arena"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor være blaa'a når du kan vinne serien og cupen?

For hva det er verd, jeg holder med Røa fordi jeg er glad i Røa (som i enklaven mellom de blodtørstige sosiale klatrerne fra Ullern, de virkelighetsfjerne airheads fra Holmenkollen og de fra Ris og Vindern som er litt av begge). Det kommer faktisk før fotballen. Og resultatene. Så derfor tar jeg det med fatning om Elise Thorsnes' flørting med dere og Camilla Huses sutring til Smaalenene faktisk er alvorlig, og ikke grov overdrivelse.

 

Strengt talt klaget speaker før kampen, men det er flisespikking. Vanligvis i Tippeligaen får dette avisoppslag, og jeg ser ikke helt hvordan en speakers kommentar kan flippe dere sånn ut. Det var en teit begynnelse for alle parter å spraylakkere banen. Å være tøffere enn Røafans er som å skryte at du kan banke opp en førsteklassing. Big deal. Move on.

 

Nå er dere en flott gjeng og alt det der, men jeg har et behov dere ikke kan dekke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva var det egentlig speakeren sa? Hørte det ikke i farta.
han snakket til oss som om vi var en gjeng med 9år gamle drittunger, nå betviler jeg ikke at det er noen 9år gamle drittunger som har gjort det, men de fleste av oss er betydelig eldre en det, og kunne aldri tenke oss å gjøre noe sånt.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det var:

"Vi er imponert over hvor mye Stabækfansen har støttet opp om laget sitt,

vi er også imponert over at dere kan stave "Stabæk",

vi er ikke imponert over at dere har malt "Stabæk" på baneteppet.

Forholdet er politianmeldt."

 

Om det var på sin plass eller ikke, er ikke så viktig. Uansett tror jeg de som stod bak dekorasjonen var fornøyd med oppmerksomheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I min verden er dette å rekke langfingeren opp i trynet på samtlige tilreisende fans. I NIFs regelverk står det klart og utvetydig at "speakertjenesten skal være nøytral". På samme måte irriterer klovnespeakeren på Ullevaal (VIF) meg grenseløst.

 

Vi kan alle være enige om at malingsaksjonen ikke var akseptabel. Det skal uansett tas opp med gjerningsmann/menn/kvinne/kvinner. For andre er dette helt uvedkommende. Det blir som å skjelle ut alle som har parkert riktig og betalt avgift for at noen andre har feilparkert.

 

Håper at dette overtrampet fra Røas side ble kommentert av NFFs delegat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I min verden er dette å rekke langfingeren opp i trynet på samtlige tilreisende fans. I NIFs regelverk står det klart og utvetydig at "speakertjenesten skal være nøytral". På samme måte irriterer klovnespeakeren på Ullevaal (VIF) meg grenseløst.

 

Vi kan alle være enige om at malingsaksjonen ikke var akseptabel. Det skal uansett tas opp med gjerningsmann/menn/kvinne/kvinner. For andre er dette helt uvedkommende. Det blir som å skjelle ut alle som har parkert riktig og betalt avgift for at noen andre har feilparkert.

 

Håper at dette overtrampet fra Røas side ble kommentert av NFFs delegat.

 

Med den rapporten han kom med etter kampen vil jeg tro at også dette er tatt med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

De andre lagene
×
×
  • Opprett ny...