Gå til innhold

Åpent spørsmål til styret om tribuneplassering


Alzheimer
 Del

Anbefalte innlegg


I mangel av endelig avklaring, eller muligens har den hengt i lufta i et halvt års tid(?):

 

1. Dere har bestemt at vi har felt D+E med seter.

2. Evt. endringer på dette skjer evt. tidligst i 2010. (Hvis Stabæk endrer sitt syn på at det må være seter på D+E)

3. Av frykt for å "skape negativitet" blir det ingen former for aksjoner

4. Kortsideplassering er fullstendig uaktuelt å vurdere. I hvert fall i 2009.

 

(5. Vi som ønsker å stå og synge plasserer oss bak cornerflagget (B1+deler av D) der 500 seter er fjernet.)

 

Om ingen fra styret korrigerer ovennevnte går jeg ut fra at dette er slik supporternes rammebetingelser på hjemmearenaen blir i 2009+.

 

Dette er selvsagt ikke en poll eller en ny diskusjonstråd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Tror vel du har feil på pkt. 3. Her er det vel heller formen for aksjon som må diskuteres.

Fra "Mer liv fra $$" tråden:

(Posse @ 10. Feb 2009, 15:59)

------------------------------------------------

QUOTE(Anders C @ 10. Feb 2009, 15:56)

1. Jeg mener styret nå skal prioritere rekruttering. Der er vi enige. Dog ikke på bekostning av kvaliteten.

 

2. Jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke kan ha aksjoner selv om vi aksepterer at setene blir stående en stund fremover. De blir jo i hvert fall ikke fjernet om vi møter opp som før og later som alt er i orden?

---------------------------------------------------

 

 

Aksjoner skal vi nok ha, Anders Synd du ikke hadde anledning til å delta på de vi har hatt. Men en sitt-ned-aksjon lar seg ikke forene med å tvinge folk til å stå på ståfeltet. Det er den aller viktigste årsaken til at det bør skrinlegges. Men bannere, protester etc, idéer på bordet.

Endret av HenrikM
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mangel av endelig avklaring, eller muligens har den hengt i lufta i et halvt års tid(?):

 

1. Dere har bestemt at vi har felt D+E med seter.

2. Evt. endringer på dette skjer evt. tidligst i 2010. (Hvis Stabæk endrer sitt syn på at det må være seter på D+E)

3. Av frykt for å "skape negativitet" blir det ingen former for aksjoner

4. Kortsideplassering er fullstendig uaktuelt å vurdere. I hvert fall i 2009.

 

(5. Vi som ønsker å stå og synge plasserer oss bak cornerflagget (B1+deler av D) der 500 seter er fjernet.)

 

Om ingen fra styret korrigerer ovennevnte går jeg ut fra at dette er slik supporternes rammebetingelser på hjemmearenaen blir i 2009+.

 

Dette er selvsagt ikke en poll eller en ny diskusjonstråd.

hvis jeg spørr deg finn.hvis du hadde vært i styret hadde det blitt ståfelt på d og e da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mangel av endelig avklaring, eller muligens har den hengt i lufta i et halvt års tid(?):

 

1. Dere har bestemt at vi har felt D+E med seter.

Det er for drastisk om vi nå i løpet av få uker skal bytte om på feltene, feks at vi får setefritt felt C istedenfor E. For å prøve kortsiden benytter vi CL-kvalik i sommer. Dersom det er vellykket kan vi se på muligheten for å kombinere felt C+D og la de som står på C også komme ned i Support-hjørnet i vrimlearealet, som vi skal være med å utforme. (Framfor å havne nedi Budstikkatribunen med barna)

2. Evt. endringer på dette skjer evt. tidligst i 2010. (Hvis Stabæk endrer sitt syn på at det må være seter på D+E)

Ja, dersom vi skal endre felt er det en omfattende prosess som i aller høyeste grad bør gjøres mellom to sesonger. Men i slutten av 2009, dersom det ikke skjer noe og det er behov for forandring, må vi gjøre noe. Vi skal ikke ende opp med to halvmisslykkede sesonger.

3. Av frykt for å "skape negativitet" blir det ingen former for aksjoner

Jo, aksjoner skal det bli. Vi har imidlertid fått grønt lys av Stabæk for å stripse setene i oppreist stilling. Det vil vi sjekke ut 27. februar. Det ødelegger en sitt-ned-aksjon, men fremmer at alle faktisk står. Viktig.

4. Kortsideplassering er fullstendig uaktuelt å vurdere. I hvert fall i 2009.

Dersom det heller mot at vi som supporterklubb fungerer best på kortside, og ikke i en kombinasjonsløsning med C+D evt, må vi gå grundig igjennom hvordan det kan gå. Vi er omtrent delt på midten hva gjelder meninger om langside og kortside, men det vil nok spille inn at vi er supporterklubb for Stabæk og ikke oss selv. Så dersom vi skaper best stemning på kortsiden, blir det tatt med i vurderingen.

 

(5. Vi som ønsker å stå og synge plasserer oss bak cornerflagget (B1+deler av D) der 500 seter er fjernet.)

Jess! Der står jeg hvertfall. Hvis vi tyner oss sammen kan faktisk alle stå der pr i dag. Det blir like trangt som på siste engakampen, og det var kos.

 

Om ingen fra styret korrigerer ovennevnte går jeg ut fra at dette er slik supporternes rammebetingelser på hjemmearenaen blir i 2009+.

 

Dette er selvsagt ikke en poll eller en ny diskusjonstråd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mangel av endelig avklaring, eller muligens har den hengt i lufta i et halvt års tid(?):

 

1. Dere har bestemt at vi har felt D+E med seter.

Det er for drastisk om vi nå i løpet av få uker skal bytte om på feltene, feks at vi får setefritt felt C istedenfor E. For å prøve kortsiden benytter vi CL-kvalik i sommer. Dersom det er vellykket kan vi se på muligheten for å kombinere felt C+D og la de som står på C også komme ned i Support-hjørnet i vrimlearealet, som vi skal være med å utforme. (Framfor å havne nedi Budstikkatribunen med barna)

 

Dette er altså umulig å teste ut i en treningskamp før seriestart? 1. omgang på langsida, 2. omgang bnytter vi til kortsida?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mangel av endelig avklaring, eller muligens har den hengt i lufta i et halvt års tid(?):

 

1. Dere har bestemt at vi har felt D+E med seter.

Det er for drastisk om vi nå i løpet av få uker skal bytte om på feltene, feks at vi får setefritt felt C istedenfor E. For å prøve kortsiden benytter vi CL-kvalik i sommer. Dersom det er vellykket kan vi se på muligheten for å kombinere felt C+D og la de som står på C også komme ned i Support-hjørnet i vrimlearealet, som vi skal være med å utforme. (Framfor å havne nedi Budstikkatribunen med barna)

 

Dette er altså umulig å teste ut i en treningskamp før seriestart? 1. omgang på langsida, 2. omgang bnytter vi til kortsida?

 

 

Et poeng da er at vi bør være mange om vi skal ha noen reelle testdata. Det er vi ikke mot rbk. Vi har solgt 30 billetter eller noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke helt utenkelig at det dukker opp mer enn 30 den 27.2? Jeg er ihvertfall ikke blant dem som kjøper billett til treningskamp ukesvis i forkant.

 

Det gjør det helt sikkert, men vi bør være mange hundre, oppimot tusen. Det er slik det evt ville sett ut i fremtiden om vi skifter posisjon. Jeg aner ikke om det er problematisk om vi går til kortsida mot rbk, men det er sesongkortinnehavere som der har kjøpt nummererte billetter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm... Nei, det er ikke lett gitt. Og jeg hadde tenkt å kjøpe en pølse i pausen, og da blir det fort til at jeg må rense tennene med tannpirker i 2. omgang - og da får jeg jo ikke sunget. Nei det er nok umulig, ja.

 

For ikke å tenke på de som har kjøpt treningskampsesongkort på kortsiden. For dem må det jo være en nedtur av dimensjoner om de måtte lide seg gjennom en omgang på langsiden. Hvem vil vel sitte der?

 

Jeg stopper der og takker for svar, selv om det var akkurat de svarene jeg fryktet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det som forundrer meg litt er at det skrives her at "Det er for drastisk om vi nå i løpet av få uker skal bytte om på feltene..."

men kortsiden skal vi pröve under cl kvaliken...hmmm...det betyr altsaa langside/hjörne under tl kampen og saa 3 dager senere kortside under cl kampen...jeg vet ikke hva dere synes men jeg kunne tenke meg at det blir vanskeligere aa bytte plassen midt i sesongen og rett foran en slik kamp. saerlig naar vi spiller cl maa vi vel ha support som funker bra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det som forundrer meg litt er at det skrives her at "Det er for drastisk om vi nå i løpet av få uker skal bytte om på feltene..."

men kortsiden skal vi pröve under cl kvaliken...hmmm...det betyr altsaa langside/hjörne under tl kampen og saa 3 dager senere kortside under cl kampen...jeg vet ikke hva dere synes men jeg kunne tenke meg at det blir vanskeligere aa bytte plassen midt i sesongen og rett foran en slik kamp. saerlig naar vi spiller cl maa vi vel ha support som funker bra?

Det er ingen som har sesongkort til CL-kvaliken, så om vi låner kortsida for å prøve ut tar vi ikke plassene til noen. Vi får ikke flyttet til nytt ståfelt verken i hjørnet eller på kortsiden før neste sesong.

 

Edit: Skjønner ikke hva du mener med support som fungerer bra, vi kan ikke stå på ståfeltet denne kampen uansett.

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


öh...vi som staar med stab support og har sesongkort faar altsaa kortsiden tildelt av klubben - slik at vi ikke tar plassene andre kan/vil/skal kjöpe?

 

edit til din edit: naar supportergjengen flytter fra en side til en annen side trenger supporterne litt tid til aa venne seg til det nye stedet. det betyr at det kan gi noen problemer med aa lage den vanlige (gode) stemningen. (er min erfaring)

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider


öh...vi som staar med stab support og har sesongkort faar altsaa kortsiden tildelt av klubben - slik at vi ikke tar plassene andre kan/vil/skal kjöpe?

 

Jeg har snakket litt med folk, og siden vi uansett ikke kan stå med ståfelt skal vi klare å bruke kortsida i CL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


öh...vi som staar med stab support og har sesongkort faar altsaa kortsiden tildelt av klubben - slik at vi ikke tar plassene andre kan/vil/skal kjöpe?

 

Jeg har snakket litt med folk, og siden vi uansett ikke kan stå med ståfelt skal vi klare å bruke kortsida i CL.

 

Ja, da blir det en mye bedre test enn i en treningskamp, gitt. Vi skal måle å stå på en langside med seter i TL mot å sitte under en CL kamp på en sittetribune på kortsiden - for da må vi være der i alle fall?

 

Bra test.

 

Bra taktikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


öh...vi som staar med stab support og har sesongkort faar altsaa kortsiden tildelt av klubben - slik at vi ikke tar plassene andre kan/vil/skal kjöpe?

 

Jeg har snakket litt med folk, og siden vi uansett ikke kan stå med ståfelt skal vi klare å bruke kortsida i CL.

 

Ja, da blir det en mye bedre test enn i en treningskamp, gitt. Vi skal måle å stå på en langside med seter i TL mot å sitte under en CL kamp på en sittetribune på kortsiden - for da må vi være der i alle fall?

 

Bra test.

 

Bra taktikk.

Hvem har sagt noe om å sitte? Kravet er at det skal være sitteplasser, samme som da vi spillte uefa på Nadderud i fjor. Er vel ingen som har planer om å sitte av den grunn? Kverulere fordi det er gøy?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


öh...vi som staar med stab support og har sesongkort faar altsaa kortsiden tildelt av klubben - slik at vi ikke tar plassene andre kan/vil/skal kjöpe?

 

Jeg har snakket litt med folk, og siden vi uansett ikke kan stå med ståfelt skal vi klare å bruke kortsida i CL.

 

Ja, da blir det en mye bedre test enn i en treningskamp, gitt. Vi skal måle å stå på en langside med seter i TL mot å sitte under en CL kamp på en sittetribune på kortsiden - for da må vi være der i alle fall?

 

Seriøst

 

Pleier du å sitte når vi gjester ullevåll. Det er jo sittetribune bak målet når vi står der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


öh...vi som staar med stab support og har sesongkort faar altsaa kortsiden tildelt av klubben - slik at vi ikke tar plassene andre kan/vil/skal kjöpe?

 

Jeg har snakket litt med folk, og siden vi uansett ikke kan stå med ståfelt skal vi klare å bruke kortsida i CL.

 

Ja, da blir det en mye bedre test enn i en treningskamp, gitt. Vi skal måle å stå på en langside med seter i TL mot å sitte under en CL kamp på en sittetribune på kortsiden - for da må vi være der i alle fall?

 

Seriøst

 

Pleier du å sitte når vi gjester ullevåll. Det er jo sittetribune bak målet når vi står der...

 

Da misforsto jeg hva Posse skrev.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må da være bedre å prøve ut nå enn i Champions Leauge? Da er det jo virkelig det gjelder.. Da er det jo bare dumt å bytte tribuneplassering, tar jo noen kamper før man venner seg til sånn vel........?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom diskusjoner som dette skulle komme til å ta all vår tid fram til seriestart, la meg minne om følgende scenario:

 

Vi kommer fra Norges kjipeste tippeligaarena.

Vi forklarer manglende trøkk og tilskuertall i TL med dette.

 

Vi skal nå inn i Norges feteste tippeligaarena (vi ser bort fra stoler her), med 2-3 ganger så mye plass som på Nadderud.

Hele Norge forventer at båtpusserne fra Bærum skal falle gjennom når vi ikke lenger har en "unnskyldning".

 

Er vi virkelig klar over hvilken utfordring vi står overfor?

Jeg ser hvertfall frem til sesongstart med skrekkblandet fryd (klisjéen passer for en gangs skyld).

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må da være bedre å prøve ut nå enn i Champions Leauge? Da er det jo virkelig det gjelder.. Da er det jo bare dumt å bytte tribuneplassering, tar jo noen kamper før man venner seg til sånn vel........?

det var det jeg lurte paa. men fordi vi "skal" sitte under cl kampen kan man vel ikke snakke om en test? og saa vidt jeg har forstaatt det er kortsiden ikke bare tilgjengelig til stab. supp. medlemmer - det betyr masse folk som ikke har peiling paa hva man gjör som staaende og syngende supporter (haaper ikke cl kvalik kampen blir som cupfinalen...stemningen der var - mildt sagt - katastrofalt)

 

geirti: du har helt rett med aa velge uttrykket "skrekkblandet fryd". er akkurat det jeg föler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hallo hallo hallo hallo!

 

Vi skal ikke sitte i champions league! Men vi får ikke stå på et ståfelt. Vi må stå med seter uansett. Og da kan vi like gjerne stå på kortsiden for å teste det feltet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom diskusjoner som dette skulle komme til å ta all vår tid fram til seriestart, la meg minne om følgende scenario:

 

Vi kommer fra Norges kjipeste tippeligaarena.

Vi forklarer manglende trøkk og tilskuertall i TL med dette.

 

Vi skal nå inn i Norges feteste tippeligaarena (vi ser bort fra stoler her), med 2-3 ganger så mye plass som på Nadderud.

Hele Norge forventer at båtpusserne fra Bærum skal falle gjennom når vi ikke lenger har en "unnskyldning".

 

Er vi virkelig klar over hvilken utfordring vi står overfor?

Jeg ser hvertfall frem til sesongstart med skrekkblandet fryd (klisjéen passer for en gangs skyld).

Reaksjonene etter de første kampene kommer uansett til å være at hverken bortefansen eller de som er på samme side som oss har hørt et pip fra oss, uansett hvor mye lyd vi har lagd. Med plasseringen vi har på langsida blir det resultatet uansett..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom diskusjoner som dette skulle komme til å ta all vår tid fram til seriestart, la meg minne om følgende scenario:

 

Vi kommer fra Norges kjipeste tippeligaarena.

Vi forklarer manglende trøkk og tilskuertall i TL med dette.

 

Vi skal nå inn i Norges feteste tippeligaarena (vi ser bort fra stoler her), med 2-3 ganger så mye plass som på Nadderud.

Hele Norge forventer at båtpusserne fra Bærum skal falle gjennom når vi ikke lenger har en "unnskyldning".

 

Er vi virkelig klar over hvilken utfordring vi står overfor?

Jeg ser hvertfall frem til sesongstart med skrekkblandet fryd (klisjéen passer for en gangs skyld).

Reaksjonene etter de første kampene kommer uansett til å være at hverken bortefansen eller de som er på samme side som oss har hørt et pip fra oss, uansett hvor mye lyd vi har lagd. Med plasseringen vi har på langsida blir det resultatet uansett..

 

Fy faen så jævla negativ du er PhunxZtar

Vi vil bli bedre hørt innendørs på langsiden en det vi ble på Nadderus selv om det er lengre ut mot cornerflagget.

Ang. setene og stripsing: Jeg tror ikke det er noe problem at folk kommer til å sitte på kampene, de som er på feltet vårt ønsker jo å stå, alle sammen. At mange satt mot IFK var jo pga av at alle medlemer som bl.a. er på Q-feltet osv fikk tilgang til vårt felt. Det var heller ingen som kontrollerte min billett, ergo alle kunne den kampen komme på feltet vårt. Sånn blir det ikke under vanlige kamper.

 

og en ting til, mange av de som kritiserer setene sterkest satt jo gjerne ned i pausen på Nadderud. Alle setene som var igjen var opptatt under pausen..... Greit at SS må fortsette å kjempe med nebb og klør for å få fjernet setene, men man trenger da ikke svartmale absolutt alt av den grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen så jævla negativ du er PhunxZtar

Jeg gleder meg som en liten unge til seriestart jeg, men realitetene er bare å innse fra starten av. Dessverre har ting blitt som det har blitt, og det ser det per nå ut som om vi må leve med. Og ja, vi får gjøre det beste ut av det. Men vi vil nok fort oppleve at det ikke er nok :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom diskusjoner som dette skulle komme til å ta all vår tid fram til seriestart, la meg minne om følgende scenario:

 

Vi kommer fra Norges kjipeste tippeligaarena.

Vi forklarer manglende trøkk og tilskuertall i TL med dette.

 

Vi skal nå inn i Norges feteste tippeligaarena (vi ser bort fra stoler her), med 2-3 ganger så mye plass som på Nadderud.

Hele Norge forventer at båtpusserne fra Bærum skal falle gjennom når vi ikke lenger har en "unnskyldning".

 

Er vi virkelig klar over hvilken utfordring vi står overfor?

Jeg ser hvertfall frem til sesongstart med skrekkblandet fryd (klisjéen passer for en gangs skyld).

Reaksjonene etter de første kampene kommer uansett til å være at hverken bortefansen eller de som er på samme side som oss har hørt et pip fra oss, uansett hvor mye lyd vi har lagd. Med plasseringen vi har på langsida blir det resultatet uansett..

 

Fy faen så jævla negativ du er PhunxZtar

Vi vil bli bedre hørt innendørs på langsiden en det vi ble på Nadderus selv om det er lengre ut mot cornerflagget.

Ang. setene og stripsing: Jeg tror ikke det er noe problem at folk kommer til å sitte på kampene, de som er på feltet vårt ønsker jo å stå, alle sammen. At mange satt mot IFK var jo pga av at alle medlemer som bl.a. er på Q-feltet osv fikk tilgang til vårt felt. Det var heller ingen som kontrollerte min billett, ergo alle kunne den kampen komme på feltet vårt. Sånn blir det ikke under vanlige kamper.

 

og en ting til, mange av de som kritiserer setene sterkest satt jo gjerne ned i pausen på Nadderud. Alle setene som var igjen var opptatt under pausen..... Greit at SS må fortsette å kjempe med nebb og klør for å få fjernet setene, men man trenger da ikke svartmale absolutt alt av den grunn.

 

:blink:

 

For en debatteknikk, Thomas...

PhunxZtar kommer med en saksopplysning basert på erfaringene fra treningskampen mot IFK, og du lirer av deg sterke adjektiver og personsjikane - og uten å ta opp argumentene i det hele tatt.

 

Er det rart at de fleste av oss som sto og sang på Nadderud og er dritskuffa over å få en sittetribune som et ultimatum (ta den eller hei på Lillestrøm i stedet som Stabækledere svarer) - og mange av oss verken gleder seg spesielt til seriestart eller tør/gidder skrive på dette forumet om det som opptar oss mest - unntatt en gammel grinebiter som meg.

 

Poenget til PhunxZtar var at vi ikke hørtes av verken med-eller motstanderfans. Det er et problem. Et STORT problem. Det viktigste er nemlig at vi høres best mulig på stadion. Så at vi har ståplasser. Deretter at vi synes best mulig. Og til slutt at vi ser best mulig. = styrets prioritering i motsatt rekkefølge.

 

At vi heller ikke hørtes på samme langside eller av motstanderfansen på Nadderud er da ikke noe argument mot dette. Det var jo ille nok i seg selv. På Nadderud var det ikke noe alternativ for oss å stå på kortsida (=svingen), selv om det var plasseringen vi først ble tildelt av Stabækledelsen, deretter feltet nærmest cornerflagget og takket være daværende leder Håkon Harstads kompromissløshet fikk vi likevel kremplassen midt på langsiden.

 

Ellers tror jeg det er feil strategi å stripse setene. Her får man en sittetribune der det er umulig å sitte ned og hvile i pausen slik man kan på en hvilken som helst ståtribune. Men, kjør på, dere vet best.

 

Som geirti skrev: Vi får en vanvittig utfordring, spesielt ettersom vi akustisk muligens har den dårligste plasseringen i hallen. (? men la oss ikke teste nå - det kan vente). Det vi får gjøre er å samle de som virkelig synger i pesasjen (felt B1) og lage best mulig trøkk der.

 

Jada, jeg er faens så negativ - så slipper dere å gjenta det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Åpent spørsmål til styret om tribuneplassering
×
×
  • Opprett ny...