Gå til innhold

Åpent spørsmål til styret om tribuneplassering


Alzheimer
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Det vi får gjøre er å samle de som virkelig synger i pesasjen (felt B1) og lage best mulig trøkk der.

 

 

 

Ultras Gate B er født!

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja Alz. da kom alt om adjektivene igjen :o

Det jeg svarte på var (er ikke så flink til å kun kopiere ut en del av teksten)

"Reaksjonene etter de første kampene kommer uansett til å være at hverken bortefansen eller de som er på samme side som oss har hørt et pip fra oss, uansett hvor mye lyd vi har lagd. Med plasseringen vi har på langsida blir det resultatet uansett.."

Det jeg kommenterte var altså det innlegget.

Saksopplysningen vedr hvor dårlig vi ble hørt har jeg kommentart med

* Vi blir bedre hørt nå enn på Nadderud (det beste hadde vært setefritt på midten av langsiden)

* De som satt på feltet vårt er ikke der når serien starter (De SITTER på andre felt)

Dette er helt relevant svar på innlegget.

En annet ting er at kampen gikk i januar. Både vi og spillerene var i "vinterform" vi var faktisk veldig dårlige hele feltet den kampen. Sånn sett tror jeg vi har mye å gå på hvis vi har med deg og de andre forsangerene neste gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det virkelig nødvendig med en ny tråd for å stille disse spørsmålene?

 

 

Pt så er det 33 innlegg (34 med denne) i denne tråden, så svaret er vel ja :rolleyes:

 

Tror det er lurt å ha en tråd eller to til tema da det er det mest beklemte tema vi har hatt i all den tid jeg kan huske.

Greit å få ut all agresjon et sted. Sånn sett burde det vel være kun en tråd.

 

Jeg skal på stadion i dag og nekter å sitte på setet under konserten jeg skal STÅ på AC/DC , ikke sitte

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja Alz. da kom alt om adjektivene igjen :o

Det jeg svarte på var (er ikke så flink til å kun kopiere ut en del av teksten)

"Reaksjonene etter de første kampene kommer uansett til å være at hverken bortefansen eller de som er på samme side som oss har hørt et pip fra oss, uansett hvor mye lyd vi har lagd. Med plasseringen vi har på langsida blir det resultatet uansett.."

Det jeg kommenterte var altså det innlegget.

Saksopplysningen vedr hvor dårlig vi ble hørt har jeg kommentart med

* Vi blir bedre hørt nå enn på Nadderud (det beste hadde vært setefritt på midten av langsiden)

* De som satt på feltet vårt er ikke der når serien starter (De SITTER på andre felt)

Dette er helt relevant svar på innlegget.

En annet ting er at kampen gikk i januar. Både vi og spillerene var i "vinterform" vi var faktisk veldig dårlige hele feltet den kampen. Sånn sett tror jeg vi har mye å gå på hvis vi har med deg og de andre forsangerene neste gang.

 

Si unnskyld til PhunxZtar og gi klemZ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hallo hallo hallo hallo!

Vi skal ikke sitte i champions league!

det var grunnen at jeg skrev "skal" med anförselstegn ;)

 

Men vi får ikke stå på et ståfelt. Vi må stå med seter uansett. Og da kan vi like gjerne stå på kortsiden for å teste det feltet!

*äh* *öh* vi faar kortsiden med seter under cl kvaliken for aa teste hvordan kortsiden uten seter under tl kamper kunne vaere :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nok flere grunner til at vi ikke ble hørt på IFK-kampen. For det første sang vi nesten ikke. Da høres man vel relativt sjelden. Nummer to er at ingen satt på motsatt side, det er jo der man vill hørt oss best. Tviler på at de som satt på Fornebulandet hørte oss noe særlig. Det viktigstemå jo være at spillerne hører oss, og de er jo i riktig retning.

 

Ellers mener jeg at man ikke kan stå på kortsiden av den enkle grunn av at feltet er langt og smalt og vi er tilbake til Nadderudstandard med kanon og det hele.

 

Sånn, det var min mening, så får jeg sitte her nede og irriter meg over dem som svartmaler situasjonen og regner med at alt går til helvete (selv om de ønsker det av personlige grunner).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men vi får ikke stå på et ståfelt. Vi må stå med seter uansett. Og da kan vi like gjerne stå på kortsiden for å teste det feltet!

*äh* *öh* vi faar kortsiden med seter under cl kvaliken for aa teste hvordan kortsiden uten seter under tl kamper kunne vaere :blink:

 

Vi skal teste plasseringen. Ikke seter eller ikke seter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men vi får ikke stå på et ståfelt. Vi må stå med seter uansett. Og da kan vi like gjerne stå på kortsiden for å teste det feltet!

*äh* *öh* vi faar kortsiden med seter under cl kvaliken for aa teste hvordan kortsiden uten seter under tl kamper kunne vaere :blink:

 

Vi skal teste plasseringen. Ikke seter eller ikke seter.

 

Alternativene Stabæk har kommet med er

 

A ) Kortside uten seter

B ) Langside med seter

 

..og strengt tatt er det vel akustikken - hvor godt vi høres som bør sjekkes. Da bør det gjøres i en og samme kamp. Jeg sliter med å vurdere om noe jeg hørte for 3 uker siden er høyere eller lavere enn det jeg hører i dag.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da bør det gjøres i en og samme kamp. Jeg sliter med å vurdere om noe jeg hørte for 3 uker siden er høyere eller lavere enn det jeg hører i dag.

 

 

Lykke til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da bør det gjøres i en og samme kamp. Jeg sliter med å vurdere om noe jeg hørte for 3 uker siden er høyere eller lavere enn det jeg hører i dag.

 

 

Lykke til!

 

"Hei. Under denne kampen skal vi teste hvilken plassering vi lager best trøkk på. Derfor vil vi stå første omgang på langsiden, og flytte 30 meter til venstre til kortsiden forran 2. omgang."

 

Det var da ikke værre under Eurostand?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda du har et poeng der.

Det er bra at vi har sterke meninger og diskuterer, men jeg kan faktisk ordlegge meg på en annen måte.

Ut fra konserten i går vil jeg si at de på kortsiden (uten seter) hørtes veldig bra :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men vi får ikke stå på et ståfelt. Vi må stå med seter uansett. Og da kan vi like gjerne stå på kortsiden for å teste det feltet!

*äh* *öh* vi faar kortsiden med seter under cl kvaliken for aa teste hvordan kortsiden uten seter under tl kamper kunne vaere :blink:

 

Vi skal teste plasseringen. Ikke seter eller ikke seter.

ja men aa teste plasseringen MED seter er vel ikke det samme som aa teste plasseringen UTEN seter? (god stemning og höy support er vel avhengig av om det finnes seter eller ei - ellers hadde vi jo ikke hatt en saa stor diskusjon om hele setesaken?)

det minner litt om aa pröve aa kjöpe nye sko: först tester jeg sandaler saa kjöper jeg boots - for jeg har jo testet sko, og det spiller ingen rolle om jeg har testet sandaler og velger aa kjöpe boots - fordi sko er sko.

 

alz: jeg vet hva alternativene er. derfor er jeg litt forundret at vi faar teste kortsiden (som under tl kamper skal vaere setelaus) med seter under cl kvaliken.

 

ragnar: vi faar ikke langsiden under cl kampen fordi klubben skal selge alle sitteplasser paa langsiden. de som önsker aa staa (= stab supp) blir flyttet til kortsiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


alz: jeg vet hva alternativene er. derfor er jeg litt forundret at vi faar teste kortsiden (som under tl kamper skal vaere setelaus) med seter under cl kvaliken.

 

 

Hvor i all verden har du det fra at det ikke skal være seter på kortsida i Tippeligaen?!

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blablabla... slutt å gnæææææg, få ut fingern og fiks ståplass i pesagen og videre bort til der teleskoptribunen begynner!

 

Trenger vi mer plass etter dette er gjort får vi mase om mer plass på langsiden. Dette kunne vært løst hadde det ikke vært for at enkelte i styret ikke liker den løsningen og foretrekker å stå med seter på langsiden.

 

Tar jeg feil nå regner jeg med å få høre det her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blablabla... slutt å gnæææææg, få ut fingern og fiks ståplass i pesagen og videre bort til der teleskoptribunen begynner!

 

Trenger vi mer plass etter dette er gjort får vi mase om mer plass på langsiden. Dette kunne vært løst hadde det ikke vært for at enkelte i styret ikke liker den løsningen og foretrekker å stå med seter på langsiden.

 

Tar jeg feil nå regner jeg med å få høre det her.

 

Vi hadde klart å skaffe rene ståplasser på kortsida til sesongstart 09 om vi hadde kunnet starte arbeidet etter setemøtet, men da var det overtall av medlemmer som ville fortsette på langsiden i håp om at vi fikk bort seter, eller at de klarte seg med seter i ryggen. Det var en sjanse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blablabla... slutt å gnæææææg, få ut fingern og fiks ståplass i pesagen og videre bort til der teleskoptribunen begynner!

 

Trenger vi mer plass etter dette er gjort får vi mase om mer plass på langsiden. Dette kunne vært løst hadde det ikke vært for at enkelte i styret ikke liker den løsningen og foretrekker å stå med seter på langsiden.

 

Tar jeg feil nå regner jeg med å få høre det her.

 

Vi hadde klart å skaffe rene ståplasser på kortsida til sesongstart 09 om vi hadde kunnet starte arbeidet etter setemøtet, men da var det overtall av medlemmer som ville fortsette på langsiden i håp om at vi fikk bort seter, eller at de klarte seg med seter i ryggen. Det var en sjanse.

 

 

..og nå vet vi at det håpet er borte. Altså er det neppe noe slikt flertall blant medlemmene lenger.

 

Hvis dere trenger noen til å kappe ned seter på kortsida stiller jeg med vinkelsliper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har vinkelsliper jeg også.

 

Hvorfor ikke sende en e-post til stb og spørre om vi kan bytte 500 seter ved midten mot 500 seter på pesagen/kortsiden? De som evt. har sesongkort der må jo bli glade for å ende opp på midten på langsiden. Det forslaget var jo faktisk noe av det schultz kicket mest på da det kom opp - det er med andre ord vilje hos stb for å få til en slik løsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Posse: Så om vi starter nå da, så er vi klare til feks 16. mai? Jeg tror flertallet vil ha ståplasser. Det er jo bare gode plasser på Telenor!!

 

Det er som sagt ikke bare å sage ned seter. Folk har kjøpt sesongkort og reservert sine plasser for et år. Hva ville vi sagt, dersom supporterne i motsatt hjørne av arenaen bare bestemte at de skulle flytte oss dit, fordi de ville ha seter på vårt felt? Selv om de mener at "vi sikkert ville synes det var bedre med plasser der"? (ref. at sesongkortinnehavere visstnok ville vært happy med å flytte fra kortsida til langsida)

 

Det er en enorm prosess, og nå er det for sent å flytte på oss for i år. Ses i pesasjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det lar seg ikke gjøre for 2009 sesongen å gi oss et annet felt enn det vi har.

 

"Det lar seg ikke gjøre" er et svar jeg har hørt litt for mange ganger i denne tråden.

 

Jeg kjøper den rett og slett ikke. Selvsagt er det mulig å gjøre dette - dog med litt vilje. Det er selvsagt noen småting som må avklares, men selvsagt kunne man funnet en løsning på dette om en virkelig ønsket. Stabæk har i allefall gitt klart uttrykk for at dette er noe de ønsker og kan løses..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mulig å løse mye med det du beskriver som litt tid. Litt tid er ikke det vi har tilrådighet for 2009 sesongen.

 

Det er flere fysiske faktorer som segregering på og bak tribunen, bølgebrytere i tillegg til de "mindre" faktoren som at noen faktisk har kjøpt og betalt de setene man nå snakker om.

 

Det er videre ikke fattet noen beslutning i $$ om hvorvidt man mener denne løsningen som nå skisseres er det beste for orgaisasjonen for fremtiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor kan jeg også få kjøpt dette?

brainwash.gif

 

Det er nesten utrolig hva som kan brukes som argumenter her. Potter foreslår swapping av plasser mot felt B2, B3 og Felt C. Felt B2/B3 er det ingen som har kjøpt en eneste plass på. Og på felt C skal JuniorXL, dvs 14-16 åringer sitte. Jeg kan levende forestille meg at disse vil gå totalt bananas om de må flyttes. De som argumenterer for at langsiden er utvilsomt best er akkurat de samme som hevder at de som må flytte fra kortsiden til de "beste plassene på langsiden" vil protestere. Dette er omvendt logikk og vitner om vikarierende argumenter.

 

Ad inndeling av tribunen: Er det vilje er det mulig. Å skru ned metallrørene som skiller tribuneseksjonene og flytte enkelte av dem noen meter er ikke akkurat romfartsteknologi eller store kostnader. Vi snakker om en hilti-bormaskin og noen skruer og muttere.

 

Kan man ikke heller bare være helt ærlige og si som realiteten er at: "Et flertall i styret ønsker ikke en annen løsning enn plasser på langsiden og derfor blir det slik, til evt. styret skulle endre oppfatning eller det kommer et annet styre i SS med et annet flertall".

 

Det er et mye bedre og mer korrekt argument enn at det er "best" å være på langsiden eller "flertallet" vil være på langsiden så lenge verken "best" eller "flertall" (av hvem? SS-medlemmer, de som sitter og står, de som står, de som synger?) er entydig bestemt.

 

Alle blir aldri enige om hva som er best her. Men å klarlegge premissene for hvorfor ting blir som de blir er nødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Åpent spørsmål til styret om tribuneplassering
×
×
  • Opprett ny...