Gå til innhold

Stabæk - Vif Charity Shield


Mortimer
 Del

Anbefalte innlegg


Klanen har ikke råd til billetter. At sesongkort og medlemsskap i klanen følger med trygdepengene fra nav hjelper desverre lite når nav har satt seg på bakbeina og nekter å spandere transport og kampbillett.

 

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle228596.ece

 

Prisen er i stiveste laget, kampens betydning tatt i betraktning. Jeg regner med at det blir langt unna fullsatt på denne matchen. Men det kan jo de som bestemte billettprisene takke seg selv for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Folk blir ofte griske når de ser muligheten for å tjene penger. 200-300 kroner er da trossalt småtteri i en tid hvor man skal kjøpe sesongkort og gjøre seg klar for borteturer.

 

Gratulerer til de som fikk solgt inn ideen med 300 for vanlig folk og 200 for supportere.

 

Gratulerer til budstikka som lager en sak om klanen. noen som sa lokalavis?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skulle likt å vite hvilke vurderinger som ligger til grunn for den prisen som foreligger. Slutter meg til løsningen om billigere billetter og bøsseinnsamling på tribunene. 300,- er vannvittig stivt for en treningskamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min bror og jeg har fått med 15 nye Stabæk fans på sesongkort foran neste sesong, og det hadde vært hyggelig om alle kunne debutert i denne kampen. Men til 300 kr, tviler jeg på at det er flere enn meg som stikker. Om jeg ikke ser den på tv da. Makan!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en Charity Shield kamp er prisen grei, men da skulle kampen gått hvert år på Ullevål(kanskje forutsatt at det legges tak) - med cupfinale ramme. Jeg tror at et poeng med Charity Shield i England er at overskuddet skal gå til nasjonale tiltak, det skal spilles på nasjonal følelsen. Innsamling til UNICEF blir liksom en av mange innsamlinger.

 

Om man ser på det som en vanlig treningskamp er det latterlig dyrt. Virker som det er helt tilfeldig at det ble en Charity Shield kamp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan bli bra liv på Blaa om vi er mange nok som velger å se kampen på tv.

 

Men det blir vel ikke noe billigere når man legger inn et par tre pils...

 

Jo. For da kan man ta de pilsene samtidig med kampen istedet for før. Dessuten så tror jeg mange, av prinsipp velger å se denne kampen fra tv-stua eller på blaa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ordens skyld - Charity Shield tureneringen i England, som altså er møte mellom serie- og cupmester ca en uke for seriestart, heter ikke det lenger.  Det har hett Community Shield siden 2002.  Navnet Charity Shield varte forøvrig helt fra 1898, fram til 1908 riktig under det fulle navn Sheriff of London Charity Shield.

 

Kampene har - med unntak av årene med ombygging av Wembly - vært spilt på nasjonalarenaen de siste femti årene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner med at både onkel blaa og bohemen kommer til å selge greit med pils under matchen.

 

Det er vel litt charity over å drikke pils på blaa istedet for å dra på matchen ettersom blaa er i en liten økonomisk hengemyr.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke glem at dette er veldedighet. Og i rike Norge har vi råd til å gi litt til de som virkelig trenger det. Det får vel være måte på smålighet.

 

VIF klanen som selv gladelig betaler Martin Nordby AS 25kr for et kneippbrød som vanligvis koster kr 4,90 når 1 kr går til VIF ("Vålerengabrødet"), burde kanskje ikke klage over dette i det hele tatt.

 

Men å øke prisen i forhold til en TL-kamp er feil vei å gå.

 

Poenget må jo være å få produktet av antall og pris størst mulig. Her tror jeg fort det kan bli 1500x300=450.000 i stedet for 6.000x100=600.000. Eller 3.000x200=600.000 Og så kommer kiosksalg og parkering i tillegg.

 

Jeg tror Stabæk bommer stygt på vurderingen av sin og VIFs popularitet prismessig, men det er jo tenkelig at dette er ment som et eksperiment for å teste folks betalingsvilje - og vi tar feil. Det kan jo tenkes at Q7-gjengen i VIP-tribunene kommer til å gå helt bananas og fyller tribunene? Men dette er tøft gjort med et nytt produkt i et helt nytt marked.

 

Fra Budstikka

Prisene er stive, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

Herlig. Jeg begynner mer og mer å få sansen for klubbledelsen. Det er ikke bare i setesaken de viser handlingskraft. Jeg ser for meg andre saker der kontroversielle avgjørelser enkelt kan forsvares på samme måte:

 

Pølseprisene på kr 60 er stive, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

Parkeringsprisene på kr 275 er stive, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

Familiebilletten koster 1.000kr, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

Draktene koster 1350kr, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

Vi spiller kampene våre kl. 0730, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

Alle tilskuerne må gjennom den samme slusen, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

Bussen fra Lysaker koster 100kr hver vei, og det får folk bare finne seg i. ... sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK.

 

osv.

 

Poenget mitt er at voksne mennesker ikke kan argumentere med

det får folk bare finne seg i
hvis de ønsker å bli tatt alvorlig. Selv ikke i kommunikasjonen med mindreårige skal man uttrykke seg slik - man avslører en nærmest grenseløs mangel på respekt for motparten. Uttrykket er simpelthen frekt. Så kan vi selvsagt anta at Einar som vanligvis er flink til å uttrykke seg og med unntak av kompromissløsheten i setesaken aldri har gitt i hvertfall meg noe slikt verbalt inntrykk er blitt feilsitert. Men argumentasjonen var kanskje den samme, egentlig?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan bli bra liv på Blaa om vi er mange nok som velger å se kampen på tv.

 

Men det blir vel ikke noe billigere når man legger inn et par tre pils...

 

Jo. For da kan man ta de pilsene samtidig med kampen istedet for før. Dessuten så tror jeg mange, av prinsipp velger å se denne kampen fra tv-stua eller på blaa.

 

Oioi. De prinsippene høres ut som de er fra en brunskjorte fra harryland. Man er vel ikke prinsipielt mot å gi penger til barn som sulter i hjel? Jeg håper vi kan holde denne debatten på billettprisenes nivå og ikke for eller mot veldedighet?

 

Men EMPATI er faen meg en egenskap vi i verdens rikeste land fullstendig mangler.

starving_child-sudan2.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er jo mer en prinsippsak enn noe annet... Holdningen"det må folk bare finne seg i"- er håpløs...

På sikt, når Charity Shield-konseptet har blitt bedre innarbeidet i Norge og blitt en suksess kan man sette prisene høyt... Til det skjer burde prisene vært symbolske...

 

 

Uansett.. jeg betaler lett 200 kr for å se første "ordentlige" kamp i TA...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, glad jeg studerer i trondheim i øyeblikket så slipper annen vurdering enn å gå på puben her å se match. Men blir jo passe flaut å se debut-kamp på fornebu med nesten tom stadion:s

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan bli bra liv på Blaa om vi er mange nok som velger å se kampen på tv.

 

Men det blir vel ikke noe billigere når man legger inn et par tre pils...

 

Jo. For da kan man ta de pilsene samtidig med kampen istedet for før. Dessuten så tror jeg mange, av prinsipp velger å se denne kampen fra tv-stua eller på blaa.

 

Oioi. De prinsippene høres ut som de er fra en brunskjorte fra harryland. Man er vel ikke prinsipielt mot å gi penger til barn som sulter i hjel? Jeg håper vi kan holde denne debatten på billettprisenes nivå og ikke for eller mot veldedighet?

 

Men EMPATI er faen meg en egenskap vi i verdens rikeste land fullstendig mangler.

starving_child-sudan2.jpg

 

oioi. nå hørtes du ut som alz igjen. :)

 

Hvorfor tolker du det slik at det ikke er billettprisene jeg diskuterer?

 

Jeg tror mange av prinsipp ikke vil betale 300 spenn for en "treningsmatch" uansett hva inntektene måtte gå til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjetter på at Einar formulerte seg slik fordi han var lei av å forsvare billettprisen for arrangøren (Norsk Toppfotball + Unicef)

 

Jeg orker ikke snakke mer om den sykt høye billettprisen NTF og Unicef har satt, og det får folk bare finne seg i! - avslutter administrerende direktør i Stabæk Fotball, Einar Schultz.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjetter på at Einar formulerte seg slik fordi han var lei av å forsvare billettprisen for arrangøren (Norsk Toppfotball + Unicef)

 

Jeg orker ikke snakke mer om den sykt høye billettprisen NTF og Unicef har satt, og det får folk bare finne seg i! - avslutter administrerende direktør i Stabæk Fotball, Einar Schultz.

 

Hysj! Supporterne er sinte på Einar, derfor er det meste hans feil. Ikke forvirr oss med fornuftige forklaringer.

 

Edit: Småfeil

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Vif Charity Shield
×
×
  • Opprett ny...