Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Det beste er vel et lag med en kombinasjon av lokale spillere og noen gode utlendinger, et lag som er godt nok til å holde seg og gjøre det bra i TL. Selv Odd har jo et par utenlandske spillere i sin første-ellever, det er vel fordi de er bedre enn de (øvrige) telemarkingene i stallen.

 

Også enig i at det er uklart om Fagermos "kritikk" går på for mange utlendinger eller for få egenutviklede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad for at fargen på fotballspillernes pass (eller hud) ikke lenger har noe å si! Å få gjennombruddet sitt i klubben, eller å ha vært med lenge, er det som for meg gjør en spiller til litt ekstra Stabæk-gutt.

Av de med spilletid i Tippeligaen regner jeg Sayouba, Granli, Kassi, Hammer, Skjønsberg, Næss, Bencsik, Haugstad og Ekblom som fullt ut "local lads" (også hadde vi jo Boli, Trondsen, Brustad og Thorsby i fjor).

Endret av GeirSJ
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan på en måte skjønne at Fagermo angriper oss hvis han er ute etter en debatt rundt bruk av antall norske spillere. Han angriper da naturligvis oss siden vi er overraskelseslaget alle nå snakker positivt om. Han vet at han vil få oppmerksomhet.

 

Som Mini sa i TV 2, utlendinger som sitter på benken. Ja, det er et problem. Men det er ikke tilfelle hos oss. Hos oss er det de som ikke bare hever nivået på trening som våre yngre norske spillere får nytte av men også ligaen i sin helhet.

 

Tipper alle er ganske så lei av Fagermo spesielt med tanke på dette maset om lokale spillere. Når man ser at sunnmøringen Eriksen, sørlendingen Steffen Hagen, rogalendingen Samuelsen, sarpingen Halvorsen osv stort sett er å finne i startoppstillingen til Odd, i tillegg til at en spiller som Fredrik Nordkvelle som er fra Porsgrunn og var innom Godset og Brann før han kom til Odd når han var 27 år og uten noe tilknytting til klubben fra tidligere av. En Thomas Grøgaard fra Kragerø. Når disse to sistnevnte eksemplene går for Fagermo under eksemplene lokal og egenprodusert så vet man at han trenger å sette seg inn i både kommunegrenser og hva egenprodusert egentlig betyr.

 

Vi kan eksempelvis spørre Næss og Meling om hvorfor de ikke fikk noe sjanse i VIF og Viking. Svaret ville vel naturligvis være at de to klubbene valgte å heller hente inn mer etablerte spillere, uavhengig nasjonalitet, ettersom hverdagen som Tippeligaklubb er at man lever av resultater og man må går derfor for kortidsløsninger, fremfor å gi sine egne talenter tid. Slike type eksempler har nok alle Tippeligaklubber rundt spillere som ikke fikk sjansen hos dem som unge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad for at fargen på fotballspillernes pass (eller hud) ikke lenger har noe å si! Å få gjennombruddet sitt i klubben, eller å ha vært med lenge, er det som for meg gjør en spiller til litt ekstra Stabæk-gutt.

 

Av de med spilletid i Tippeligaen regner jeg Sayouba, Granli, Kassi, Hammer, Skjønsberg, Næss, Bencsik, Haugstad og Ekblom som fullt ut "local lads" (også hadde vi jo Boli, Trondsen, Brustad og Thorsby i fjor).

 

Henning Hauger, Jørgen Skjelvik, Mikkel Diskerud, Ola Kamara, Vegar Hedenstad, Thomas Rogne, Herman Stengel, Anders Trondsen, Morten Thorsby, Mats Møller Dæhli, Ulrik Arneberg, Håkon Skogseid og Boli er tidligere spillere som har vært innom oss som junior. Spillere som Stokkelien og Brustad er ikke akkurat egenproduserte men de kom begge til oss da de var rundt 21-22 år, og etter noen år hos oss har de begge dratt til utlandet og sistnevnte fikk en landskamp i fjor høst. Diomande som begynte å bli litt glemt i utlandet før han kom til oss, har allerede fått en landskamp etter bra spill hos oss, Næss og Meling som begge var overflødige i VIF og Viking kommer snart til å komme med på landslaget, men om det blir som Stabæk- spillere det er et helt annet spørsmål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg er glad for at fargen på fotballspillernes pass (eller hud) ikke lenger har noe å si! Å få gjennombruddet sitt i klubben, eller å ha vært med lenge, er det som for meg gjør en spiller til litt ekstra Stabæk-gutt.

 

Av de med spilletid i Tippeligaen regner jeg Sayouba, Granli, Kassi, Hammer, Skjønsberg, Næss, Bencsik, Haugstad og Ekblom som fullt ut "local lads" (også hadde vi jo Boli, Trondsen, Brustad og Thorsby i fjor).

Henning Hauger, Jørgen Skjelvik, Mikkel Diskerud, Ola Kamara, Vegar Hedenstad, Thomas Rogne, Herman Stengel, Anders Trondsen, Morten Thorsby, Mats Møller Dæhli, Ulrik Arneberg, Håkon Skogseid og Boli er tidligere spillere som har vært innom oss som junior. Spillere som Stokkelien og Brustad er ikke akkurat egenproduserte men de kom begge til oss da de var rundt 21-22 år, og etter noen år hos oss har de begge dratt til utlandet og sistnevnte fikk en landskamp i fjor høst. Diomande som begynte å bli litt glemt i utlandet før han kom til oss, har allerede fått en landskamp etter bra spill hos oss, Næss og Meling som begge var overflødige i VIF og Viking kommer snart til å komme med på landslaget, men om det blir som Stabæk- spillere det er et helt annet spørsmål.

Isac scheel også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba

Skogseid - MMS - Rogne - Hedenstad

Henning - Trondsen

Dæhli - Mix - Thorsby

Kamara

 

Skjelvik som alternativ på backen, Stengel på midten og Aase (!) på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Minner om denne - som vel forteller at Fagerno ikke er så opptatt av å vinne med stil og æren i behold:

"Brann-sinnene sto i kok da Peter Kovacs trillet ballen i tomt mål etter at Brann-keeper Håkon Opdals kne ga etter da han skulle klarere ballen.

 

Kovacs trillet ballen i mål, trener Dag Eilev Fagermo jublet som om det skulle vært seiersmålet i VM-finalen og Brann-spillerne ble rasende.

 

Hadde Opdal vært alene og hatt full kontroll, burde Kovacs ha stoppet, men det hadde han ikke, sa Fagermo til TV 2 i pausen, akkopagnert av TV-bilder som fortalte en litt annen historie.

 

Det går ikke an. Jeg hadde vært flau om jeg hadde spilt på lag med en spiller som ham. Han har ikke et gram av fair play, sier Håkon Opdal."

 

http://www.bt.no/100Sport/fotball/cup/Scoret-mens-Opdal-la-nede-med-skade-148112_1.snd

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Dette diskuterte vi i vinter, vi visste allerede da at denne kritikken kom til å komme. Intet nytt under solen!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Minner om denne - som vel forteller at Fagerno ikke er så opptatt av å vinne med stil og æren i behold:

"Brann-sinnene sto i kok da Peter Kovacs trillet ballen i tomt mål etter at Brann-keeper Håkon Opdals kne ga etter da han skulle klarere ballen.

 

Kovacs trillet ballen i mål, trener Dag Eilev Fagermo jublet som om det skulle vært seiersmålet i VM-finalen og Brann-spillerne ble rasende.

 

Hadde Opdal vært alene og hatt full kontroll, burde Kovacs ha stoppet, men det hadde han ikke, sa Fagermo til TV 2 i pausen, akkopagnert av TV-bilder som fortalte en litt annen historie.

 

Det går ikke an. Jeg hadde vært flau om jeg hadde spilt på lag med en spiller som ham. Han har ikke et gram av fair play, sier Håkon Opdal."

 

http://www.bt.no/100Sport/fotball/cup/Scoret-mens-Opdal-la-nede-med-skade-148112_1.snd

 

Mulig det er litt kontroversielt å mene, men jeg husker jeg så den kampen og Brann valgte bevisst å la en tydelig kneskadet Opdal fortsette på banen(også etter avbrudd og behandling om jeg husker rett) og i tillegg selv spille ballen tilbake til keeper så de får ta ansvar og skylde seg selv. Fagermos feiring ver dog ikke spesielt sjarmerende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vet ikke om dette er riktig tråd å skrive det i, men nå kan man stemme på hvilken Blaa gutt som skal pryde coveret på FIFA 16 Stabæk Club Edition. Alternativene er Meling, Næss og Asante. Usikker på hvem jeg skal stemme på, men blir nok en av de to førstnevnte.

 

Link: https://www.easports.com/no/fifa/news/2015/fifa-16-club-edition

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...