Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


 

Dette er faen meg fantastisk. Har endelig de "grinete gamle gubber" blitt parkert på sidelinja og klubbene bestemt seg for å starte et skikkelig samarbeid?

 

Utrolig gledelig i så fall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han vant ikke noe her heller...

 

Men det var jaggu nære på. Vi vet alle hva du mener om Bradley, men at han var den soleklart beste treneren i Tippeligaen de årene han var her bør det ikke være mye tvil om. Ingen andre hadde tatt oss til bronse i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil si at han og Stabæk absolutt vant bronsemedaljen! Man får jo en energi boost bare av å se på intervjuet her

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke helt om denne debatten er verdt å ta - det virker som mange har et nærmest religiøst forhold til Bob - men det må være lov å påpeke at Jannes prestasjon 2005 - 2009 sannsynligvis er større enn Bobs prestasjon 2014 - 15.

 

Jeg er veldig glad for de to årene vi fikk med Bob, men jeg hadde vært enda mer glad om det også hadde ligget en langsiktighet i det. Det var veldig mange spillere inn på for noen måneder av gangen. At det fortsatt er deilig å høre ham hver gang han snakker om Stabæk er det selvfølgelig ingen tvil om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er sikkert noen som fortsatt har et ganske sterkt hatforhold til Janne også. Spiller sikkert inn :)

 

Men alvorlig talt, jeg er nok enig. Samtidig står både Bob og Janne bak noen av de største prestasjonene i norsk klubbfotball i min levetid. Mulig seriegullet i 08 faktisk er den største.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har vel noe å gjøre med at vi snakker om nær og noe fjernere historie her, virker nærmest uvirkelig at vi hadde en slik kapasitet her så sent som ifjor høst..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil påstå at det var en større prestasjon å ta bronse med det mannskapet vi hadde i fjor, enn å ta gull med gjengen vi hadde i 2008. Spesielt når man tar med i betraktningen at vi mistet Dio, og at vi ikke eide flyt i kampene våre den høsten. Med litt mer stang inn istedenfor ut, og Dio hele sesongen, så hadde vi kjempet om gullet til november.

 

For all del, Janne er en evig blaa helt. Men han fikk det overhodet ikke til i RBK, ei heller i Aalesund, så jeg vet ikke om evnene hans matcher Bob.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde et jævlig bra lag i 2007-2008, men har folk helt glemt hvor spillerne våre kom fra?

 

Alanzinho kom som en helt udugelig dribler med 0 fotballforståelse

Veigar hadde floppet i både Stabæk og godset

Hauger og Skjønsberg kom fra egen junioravdeling

Segerstrøm og Andersson kom som relativt ubeskrevne blad og hadde prestert mest i superettan

Nannskog visste vi var god, men hadde en livsstil som gjorde at han ikke hadde vørt noen stor success andre steder

 

Selv om vi også hadde etablerte spillere så var det selvsagt en større prestasjon å ta laget fra adeccoen til seriegull på fire sesonger. I perioden der var vi smarte og bygget et skikkelig lag sten for sten. Først hentet vi rutinerte spillere som sammen med egne unggutter bidro til å rykke opp og senere holde plassen. Deretter ble vi gradvis bedre og bedre takket være smarte og stort sett langsiktige signeringer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fascinerende hvordan han tar rommet. Uansett hva som var den største bragden er det fint å ha hatt denne mannen i klubben, og måten han snakker om klubben vår på varmer. Håper vi klarer å holde oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil påstå at det var en større prestasjon å ta bronse med det mannskapet vi hadde i fjor, enn å ta gull med gjengen vi hadde i 2008. Spesielt når man tar med i betraktningen at vi mistet Dio, og at vi ikke eide flyt i kampene våre den høsten. Med litt mer stang inn istedenfor ut, og Dio hele sesongen, så hadde vi kjempet om gullet til november.

 

For all del, Janne er en evig blaa helt. Men han fikk det overhodet ikke til i RBK, ei heller i Aalesund, så jeg vet ikke om evnene hans matcher Bob.

Nøkkelen er Dio, uten Dio hadde vi ikke tatt bronsje, med Dio hele sesongen hadde vi kanskje kunnet vært en plass eller to høyere på tabellen. Nå ble Dio skadet så han hadde neppe bidratt for oss mer den sesongen uansett, men Dios påvirkning på resultatene er udiskuterbart.

 

Så kan man snu på mynten og bedømme Bobs prestasjoner med og uten Dio og gjøre seg en mening om hvor laget hadde vært da. Så er ikke bildet så svart/hvitt. Jeg er ikke overbevist om at INGEN andre TL trenere kunne tatt oss til bronsje i fjor, men vi kan vel si det slik at Bob, Dio og Stabæk var en bra match i fjor, og ønske Bob lykke til i Swansea :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At han hadde bra pullingpower på spillere er utvilsomt.

 

At han fikk det beste ut av spillerne er jeg ikke enig i. Snarer er det der kritikken ligger, det stadige behovet for ferdig vare som Dio, Keita, MMS, Cole, Abu, Hoseth, AJ osv. ofte hentet inn på korte kontrakter, slik at vi i praksis endte opp med å bygge CV istedenfor klubb, og som har etterlatt oss sårbare med nedrykk som et høyst realistisk utfall.

 

Men resultatene i fjor er det ingen som kan ta fra ham, og i motsetning til første sesongen da vi stort sett bare var heldige så var det langt mer kontrollert i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At han hadde bra pullingpower på spillere er utvilsomt.

 

At han fikk det beste ut av spillerne er jeg ikke enig i. Snarer er det der kritikken ligger, det stadige behovet for ferdig vare som Dio, Keita, MMS, Cole, Abu, Hoseth, AJ osv. ofte hentet inn på korte kontrakter, slik at vi i praksis endte opp med å bygge CV istedenfor klubb, og som har etterlatt oss sårbare med nedrykk som et høyst realistisk utfall.

 

Men resultatene i fjor er det ingen som kan ta fra ham, og i motsetning til første sesongen da vi stort sett bare var heldige så var det langt mer kontrollert i fjor.

Blir for dumt å si at Dio var ferdig vare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...