Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Eller kanskje: "Jeg må få opp kasse. Hva de andre bør gjøre vil jeg ikke uttale meg om"?

 

Poenget mitt er at uansett hva han hadde sagt, ville noen funnet noe negativt. Han sier jo _nøyaktig_ det samme som det de fleste her skriver. Eneste han ikke sier er at spesielt Hernandez må forbedre seg om han skal være back. Men det er det kanskje like greit han ikke gjør..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller kanskje: "Jeg må få opp kasse. Hva de andre bør gjøre vil jeg ikke uttale meg om"?

 

Poenget mitt er at uansett hva han hadde sagt, ville noen funnet noe negativt. Han sier jo _nøyaktig_ det samme som det de fleste her skriver. Eneste han ikke sier er at spesielt Hernandez må forbedre seg om han skal være back. Men det er det kanskje like greit han ikke gjør..

 

Tror ikke folk egentlig er irritert på hva han sier. Mer det faktum at han har sagt det samme før, men for hans egen del så er det bare tomprat. Helt greit at han sier det, men da må han jo også følge det opp med hva han gjør på banen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss si at spillere som er klar over at dette er et problem klarer å gjøre noe med problemet.

 

Petter (og andre): Tror dere de andre spillerene ikke er klar over problemet? I så fall vil jeg si at de har et mye større problem enn Ohi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss si at spillere som er klar over at dette er et problem klarer å gjøre noe med problemet.

 

Petter (og andre): Tror dere de andre spillerene ikke er klar over problemet? I så fall vil jeg si at de har et mye større problem enn Ohi.

Det var vel å snu det opp ned, men da forholder vi andre oss til det.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt greit å kristisere Ohi for spillet de siste kampene. (Og det gjør han vel selv også?)

 

Men kritikken nå går på hva han sier. (Den går heller ikke på at han oppsøker kameraer for å si det, det ser ut som alle forstår at det er media som velger hvem de vil snakke med.)

 

Så utfordringen er: Hva burde han svare? Forventer vi en "I dag er jeg fryktelig dårlig, og jeg beklager til resten av laget?"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes folk legger litt vel mye vekt på Ohi her, og på Ohi som en kriger. Han er naturlig en helt annen spillertype enn en aggressiv, duellsterk kriger. Han er sterk i kroppen, men han er mer en slepen type og en ballspiller med god teknikk og som er god til å holde på ballen, dessuten er han en type som ser ut som han løper og gjøre ting i «slow motion» selv om det ikke er tilfelle. I fjor viste han også gode goalgetter-evner.

 

Problemet hans den siste tiden er ikke at han ikke er blitt kriger, men at han tydelig mangler selvtillit og flyt på det han egentlig er god på. Han har litt dårlig touch om dagen og vegrer seg tydelig for å både utfordre og avslutte - det er et selvtillitsproblem, ikke innsats.

 

Uansett så bidrar han med noe meget viktig i hvordan vi spiller om dagen, med Moussa og Boli som trenger rom for å utnytte sine styrker, Ohi binder om mange forsvarsspillere ved å holde på ballen og å gå i duellene i mellomrommet mellom midtbane og angrep. Følg med på dette neste gang, selv om kanskje ikke pasningene hans sitter perfekt hver gang eller om han ikke sprinter for å støte på forsvarsspillere som triller ball (tror han har fått mer beskjed om å dekke rom enn å støte).

 

Jeg har snakket opp dette bidraget hans før, men det var jo også noe Demidov trakk fram når han var på Eurosport i går. Boli ble «kåret» til den viktigste spilleren for sitt lag og da nevnte Demidov endringene deres i posisjon og at «Ohi og Boli gjør en sinnsykt bra jobb der framme. Ohi binder opp mange mann som gir Boli det rommet han trenger».

 

Ohi har hatt en skuffende sesong etter fjoråret, men han har blitt en slags hakkekylling som folk ukritisk henger seg på.

 

Jeg lurer litt på hva folk mener med innsats/opp med kassa/kriging noen ganger og. At man skal ruse opp i motstanderen konstant? Det er ikke alltid det er mest fornuftig.

 

Måten folk snakker om det her minner meg om en gang jeg satt i nærheten av en del bortesupportere i Telenor på Stabæk - Start hvor vi vant 4-0, Start-supporterne satt gjennom hele kampen og frustrert ropte «kom igjen, gå i da gudda, gå i!». Tror ikke det var innsatsen som var forskjellen på lagene...

Endret av M-A-N
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

23 minutter siden, arni skrev:

Budstikka skriver noe om Stabæks verste skademareritt på 20 år?

Stabæks verste skademareritt på 20 år

SKADET: Hugo Vetlesen landet feil etter en duell i en kamp og skadet ankelen. Han er trolig uaktuell til søndagens kamp mot Brann.foto: karl braanaas

SKADET: Hugo Vetlesen landet feil etter en duell i en kamp og skadet ankelen. Han er trolig uaktuell til søndagens kamp mot Brann.foto: karl braanaas

Publisert:

– Det føles som alle skader kom på en gang, sier Stabæks Steinar Strømnes. Sportslig leder har ikke sett maken til skadeliste siden 1999.

 

I slutten av mai brakk Steinar Strømnes (31) nesen. Mot Asker 11. juni smalt han og Askers Marcus Mehnert hodene sammen. Begge endte på sykehus, Strømnes måtte sy 11 sting i hodet.

– Uflakskontoen min er full nå – og ut året, uttalte han etterpå.

Det stemte dessverre ikke. Etter sommeren har han hatt problemer med lysken. Mot Lillestrøm 30. september startet han en eliteseriekamp igjen. Etter tre minutter nappet det til på baksiden av låret. Han spilte i ti minutter før han måtte ut med strekk.

LES OGSÅ: Stabæk-trener blir sjef i Lillestrøm

- Henger trolig sammen

Han innrømmer at han nok truet seg gjennom noen minutter i Lillestrøm-kampen før han gikk av, fordi sesongen har inneholdt så mange nedturer.

– Man føler jo litt på det. Jeg hadde håpet at det skulle gå over av seg selv, etter hvert skjønte jeg at det ikke kom til å skje.

De syv siste sesongene har han spilt 28–30 kamper hver sesong, uten skader.

– Det har hopet seg opp i år. Jeg har aldri hatt noe i nærheten av dette her. Alt kom på en gang.

Han legger ikke skjul på at alle skadene kan henge litt sammen, selv om nesen og kuttet var uhell.

– Skadene i høst har kanskje vært resultat av det. Det har vært mye avbrekk og jeg har ikke kommet inn i kamprytmen man ønsker å være i.

31-åringen er ved godt mot og i fremgang. Det er det også for Stabæks skadeliste, for den har vært lenger enn et vondt år.

 

STABÆKS SKADEMARERITT

Luc Kassi, Raymond Gyasi, Håkon Skogseid og Abdul-Basit Agouda har ikke spilt ett minutt i eliteserien i år på grunn av diverse skader.

Moussa Njie var ute ett år på grunn av trøbbel i foten og har først kunnet være med for fullt etter sommeren.

Hugo Vetlesen har fått en skade i ankelen og det er uvisst når han er tilbake. De siste dagene har han kunnet løpe og er i fin fremgang, men Stabæks lege uttalte at det er et mirakel om han spiller mot Brann.

Ola Brynhildsen har vært ute siden 26. august, men er i trening.

Vadim Demidov har spilt 20 av 25 seriekamper og var ikke med i de to siste.  

Summen er enorm

– Summen er enorm, og det får forgreininger i hele systemet, sier sportslig leder Inge André Olsen.

Han kan ikke komme på tilsvarende skadeliste på nesten 20 år.

– Jeg husker i 1999 hvor jeg brakk beinet, (Petter) Belsvik skadet menisken, (John Arvid) Skistad ble skadet og helt plutselig hadde vi fem-seks mann ute det året vi skulle ta gullet. Ellers kan ikke huske noe som dette.

Han understreker at han ikke vil legge skylden på skadelisten for at Stabæk ligger nest sist på tabellen når det er fem kamper igjen.

– Vi kan finne mange årsaker og unnskyldninger for at vi ligger der vi ligger, sier han og påpeker at årets spillerstall er bygget med tro på at Stabæk er mange og gode nok til å holde plassen i eliteserien.

– Det handler om at vi ikke har klart å bygge et stabilt lag over tid. Skader og gule kort får man, det er ikke derfor vi ligger der vi ligger, sier Olsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er tallknusernes Stabæk-dom

Artikkeltags

BLÅTT LYS: Stabæk-trener Henning Berg har en stor utfordring når fire serierunder gjenstår. Norsk Regnesentral mener at det er 66,8 prosent mulighet for at Stabæk rykker ned.

BLÅTT LYS: Stabæk-trener Henning Berg har en stor utfordring når fire serierunder gjenstår. Norsk Regnesentral mener at det er 66,8 prosent mulighet for at Stabæk rykker ned. Foto: JOAKIM S. ENGER

Publisert:26. oktober 2018, kl. 09:24

Stabæk har fire kamper igjen av eliteserien 2018. Sannsynligheten for at de spiller i 1. divisjon neste år er stor, mener Norsk Regnesentral.

  •  

På oppdrag fra Budstikka har de sett på sannsynligheten for at Stabæk rykker ned når det nå gjenstår fire serierunder. Per nå ligger Stabæk på direkte nedrykksplass, to poeng bak Strømsgodset på kvalifiseringsplass. Det er tre poeng opp til Lillestrøm, som ligger på sikker plass.

Norsk Regnesentral har spilt de fire siste serierundene i eliteserien 50.000 ganger på flere datamaskiner. De har samtidig beregnet 50.000 forskjellige tabeller.

For de med blått hjerte, er ikke utregningene fra Norsk Regnesentral lystig lesning.

Eller kanskje de er det?

Favoritt i siste kamp

Ut ifra sine beregninger tror de det er 66,8 prosent mulighet for at Stabæk går rett ned. Det inkluderer muligheten for at de også rykker ned via kvalifisering.

Mulighetene for direkte nedrykk er 56,3 prosent, hevder de.

Men det gir også Stabæk en relativt god mulighet til å spille på det øverste nivået i norsk fotball også neste år.

Ifølge tallknuserne er det 33,2 prosents mulighet for at det blir eliteseriefotball for herrer på Nadderud stadion også i 2019.

Norsk Regnesentral mener også at Stabæk kun er favoritt i én av de fire siste kampene som er igjen. Det er den siste hjemmekampen – og kanskje det som blir den avgjørende – mot Strømsgodset. Der har Stabæk en vinnermulighet på 42 prosent.

Borte mot Bodø/Glimt, hjemme mot Kristiansund og borte mot Odd er det Stabæks motstandere som er favoritter til å hente hjem tre poeng.

– Vi bruker å treffe ganske bra på våre analyser, over tid viser statistikken det. Men man kan selvfølgelig aldri vært helt sikker. En feildømt straffe er for eksempel noe vi ikke kan legge inn i våre systemer, sier forsker hos Norsk Regnesentral, Nikolai Sellereite.

Artikkelen fortsetter under tabellen.

Slik er det sannsynlige utfallet av de fire siste kampene til Stabæk, ifølge Norsk Regnesentral.

Hjemmelag Bortelag Hjemmeseier Uavgjort Borteseier
Bodø/Glimt Stabæk 45 % 24 % 31 %
Stabæk Kristiansund 36 % 24 % 40 %
Odd Stabæk 49 % 24 % 27 %
Stabæk Strømsgodset 42 % 24 % 34 %

Utsatt situasjon

Stabæk-trener Henning Berg legger ikke skjul på at laget han leder er i en utsatt situasjon, bare fire serierunder før slutt.

– Det er det ingen som helst tvil om. Vi må vinne fotballkamper skal vi holde oss, sier Berg som likevel ikke bryr seg altfor mye om statistikker.

– Jeg har vært i fotballen i mange år, og man kan alltid komme trekkende med forskjellige statistikker. Men fotballkamper lever ofte sitt eget liv. Sist helg var for eksempel Chelsea skyhøye favoritter mot Manchester United i Premier League, men det ble uavgjort. Alt kan skje, sier han.

LES OGSÅ: Stabæk-profil tilbake i trening

– Trenger ikke motivasjon

Berg sier han ikke trenger å bruke statistikk som den Budstikka legger frem for å mane spillerne til seier.

 

– De trengs ikke å fyres opp. De skjønner veldig godt hvilken situasjon de er i. De jobber og står på så best de kan. Det er ingen som skal lure ett sekund på at vi prøver alt vi kan for å vinne fotballkamper. Det er bare det å få det ut, sier Henning Berg.

– Jeg mener at vi har spilt gode kamper i det siste, men vi har fått dårlig betalt. Vi har heller ikke vært gode nok i de avgjørende situasjonene. Vi må finne den rette balansen når vi skal presse høyt, og ligge lavt, sier han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

50 minutter siden, El Stabæk skrev:

Mads Hansen har cupfinalen 98 flagg på gutterommet sitt, ser jeg på vgtv nå. Gammel supporter ?

Var vel medlem av Bærget de smaa, så vidt jeg kan huske å ha lest. 

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer det, hadde en prat med ham om dette for en tid tilbake. Hadde vel sesongkort på Nadderud i Tommy & Tigern, Bærget det Smaa i 7 år eller noe. Han er nok fortsatt litt glad i oss. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...