Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg sier det igjen; NFF er noen forbanna dilletanter.

Når det gjelder dommeravgjørelser, så prater de over seg og putter under seg. Og nå viser de også at de har mistet totalt kontroll og ikke har oversikt over sin egen navle en gang. Amatørvelde.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle er dumme, bare ikke vi. NFF er dumme som ikke dømmer oss likt som Moss og media er dumme som mener vi er dumme. Og siden alle er dumme, føler vi plutselig litt ekstra sterkt, bare på trass, at det ikke var en teit rop.

 

Ja vel, NFF gjør noen merkelige vurderinger. Som om det er noe nytt. Og media overdriver. Heller ikke det kan være noe sjokk. Men jeg mener enkelte overdriver forsvaringen av det latterlige ropet også. Jeg vil ikke gå så langt å si at det var et rasistisk rop, for "rasisme" er vel et av verdens mest misbrukte ord. Men fy pokker så pinlig lavpanned og uriginalt det er. Sammenlikningen med t-skjorten til Manchester City var helt ubegripelig. Original, sær og humoristisk hyllest kombinert med et spark til rivalklubben på den ene siden, uoriginal og oppbrukt drittslenging på den andre.

 

Virker som noen synes det var et helt greit rop bare fordi vi fikk bot for det. Litt som at enkelte mente at man absolutt måtte trykke Muhammed-karikaturene i alle aviser etter at det kom reaksjoner, bare for å vise at vi kan. Det er ikke virkelig gøy før noen reagerer. Trassalder?

 

Rasisme eller ei, pinlig er det uansett. Koblingen mellom en krig som foregikk for mer enn 60 år siden og en hver tysker man ser burde man vel vært ferdig med for minst 40 år siden. Finn på noe nytt! Hvorvidt media og NFF er på bærtur, er ikke et argument til fordel for oss. Forventer ikke av oss at vi skal ligge på et så lavt nivå. Dette her er jo sånt som vi liker å forestille oss at bare folk med Vålerenga-sympatier er enkle nok til å finne morsomt.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle er dumme, bare ikke vi. NFF er dumme som ikke dømmer oss likt som Moss og media er dumme som mener vi er dumme. Og siden alle er dumme, føler vi plutselig litt ekstra sterkt, bare på trass, at det ikke var en teit rop.

 

Ja vel, NFF gjør noen merkelige vurderinger. Som om det er noe nytt. Og media over driver. Heller ikke det kan være noe sjokk. Men jeg mener enkelte overdriver forsvaringen av det latterlige ropet også. Jeg vil ikke gå så langt å si at det var et rasistisk rop, for "rasisme" er vel et av verdens mest misbrukte ord. Men fy pokker så pinlig lavpanned og uriginalt det er. Sammenlikningen med t-skjorten til Manchester City var helt ubegripelig. Original, sær og humoristisk hyllest kombinert med et spark til rivalklubben på den ene siden, uoriginal og oppbrukt drittslenging på den andre.

 

Virker som noen synes det var et helt greit rop bare fordi vi fikk bot for det. Litt som at enkelte mente at man absolutt måtte trykke Muhammed-karikaturene i alle aviser etter at det kom reaksjoner, bare for å vise at vi kan. Det er ikke virkelig gøy før noen reagerer. Trassalder?

 

Rasisme eller ei, pinlig er det uansett. Koblingen mellom en krig som foregikk for mer enn 60 år siden og en hver tysker man ser burde man vel vært ferdig med for minst 40 år siden. Finn på noe nytt! Hvorvidt media og NFF er på bærtur, er ikke et argument til fordel for oss. Forventer ikke av oss at vi skal ligge på et så lavt nivå. Dette her er jo sånt som vi liker å forestille oss at bare folk med Vålerenga-sympatier er enkle nok til å finne morsomt.

 

Nettopp det at man burde være ferdig med krigen for 40 år siden er vel et argument for at det bør være rom for en spøk rundt den? Når i tillegg ropet ikke inneholdt indikasjoner om at vi mente Røsler er nazist, men heller at han måtte reise hjem igjen uten å vinne, som hans landsmenn måtte i 45, ser jeg ikke helt at det er så veldig farlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange innlegg til forsøksvis forsvar for en ytring/et rop jeg for min del ikke kan finne noen form for unnskyldning for.

 

Jeg kan godt være med på at bøtlegging i denne saken nok kan være i overkant som reaksjon, men jeg forstår fullt ut at den type rop møter negative reaksjoner - noe det også gjorde der og da, også på vår egen tribune/seksjon.

 

Synes det var dumt, platt, provoserende og svært lite elegant.

 

Muligens et "godt rim", men hvis det er eneste kravet for at et rop/en sang skal være akseptabel og skal kunne forsvares ovenfor enhver reaksjon så ligger vi tynt an.

 

Det spiller på noe som ikke har noe som helst med fotball å gjøre, ikke noe med den aktuelle treneren eller hans lag å gjøre - og det spiller på noe som (tro det eller ei) fortsatt vekker vonde følelser for mange, på "begge sider".

 

Er selv gammeldags nok til å mene at (forsøksvis) humor ennå ikke bør få lov til unnskylde hva som helst.

 

Synes vi bør ta det som en "smekk på fingrene", og kanskje til og med lære litt av det. Som det står i reglene for forumet, tenkt før du skriver - kanskje kan vi i blant også bli flinkere til å tenke en gang til - før vi roper/synger ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange innlegg til forsøksvis forsvar for en ytring/et rop jeg for min del ikke kan finne noen form for unnskyldning for.

 

Jeg kan godt være med på at bøtlegging i denne saken nok kan være i overkant som reaksjon, men jeg forstår fullt ut at den type rop møter negative reaksjoner - noe det også gjorde der og da, også på vår egen tribune/seksjon.

 

Synes det var dumt, platt, provoserende og svært lite elegant.

 

Muligens et "godt rim", men hvis det er eneste kravet for at et rop/en sang skal være akseptabel og skal kunne forsvares ovenfor enhver reaksjon så ligger vi tynt an.

 

Det spiller på noe som ikke har noe som helst med fotball å gjøre, ikke noe med den aktuelle treneren eller hans lag å gjøre - og det spiller på noe som (tro det eller ei) fortsatt vekker vonde følelser for mange, på "begge sider".

 

Er selv gammeldags nok til å mene at (forsøksvis) humor ennå ikke bør få lov til unnskylde hva som helst.

 

Synes vi bør ta det som en "smekk på fingrene", og kanskje til og med lære litt av det. Som det står i reglene for forumet, tenkt før du skriver - kanskje kan vi i blant også bli flinkere til å tenke en gang til - før vi roper/synger ?

 

Ja, det siste vi vil ha er spontanitet.

Endret av Stuart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en tåpelig fordreining av et poeng. Akkurat som om all spontanitet forsvinner hvis man går i seg selv om bestemmer seg på forhånd at enkelte ting holder man seg for god til, selv i kampens hete og under gruppementalitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt folkens, dette er bare bullshit!

 

Hvis ropet var så ille, hvorfor klagde ikke Uwe selv eller LSK? - Nei, det var EN tåpelig LSK "supporter" som klagde, hovedsakelig fordi vi tok to poeng fra laget hans.

 

Jeg er lei hele saken og skikkelig lei NFF. - IDIOTER!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange innlegg til forsøksvis forsvar for en ytring/et rop jeg for min del ikke kan finne noen form for unnskyldning for.

 

Jeg kan godt være med på at bøtlegging i denne saken nok kan være i overkant som reaksjon, men jeg forstår fullt ut at den type rop møter negative reaksjoner - noe det også gjorde der og da, også på vår egen tribune/seksjon.

 

Synes det var dumt, platt, provoserende og svært lite elegant.

 

Muligens et "godt rim", men hvis det er eneste kravet for at et rop/en sang skal være akseptabel og skal kunne forsvares ovenfor enhver reaksjon så ligger vi tynt an.

 

Det spiller på noe som ikke har noe som helst med fotball å gjøre, ikke noe med den aktuelle treneren eller hans lag å gjøre - og det spiller på noe som (tro det eller ei) fortsatt vekker vonde følelser for mange, på "begge sider".

 

Er selv gammeldags nok til å mene at (forsøksvis) humor ennå ikke bør få lov til unnskylde hva som helst.

 

Synes vi bør ta det som en "smekk på fingrene", og kanskje til og med lære litt av det. Som det står i reglene for forumet, tenkt før du skriver - kanskje kan vi i blant også bli flinkere til å tenke en gang til - før vi roper/synger ?

bra sagt! full støtte!

 

i tyskland hadde det vært helt utenkelig å rope noe som dette her. særlig når man holder med st.pauli. sånne ytringer som handler om krigen og tyskere (og nazister) - selv om det er tenkt å være "morsom" - får man bare høre av ekle øst tyske lag eller idioter fra hamburger sportsverein og frankfurt.

 

jeg for min del spør meg: hva er så morsomt med å rope noe som dette til en tysker som er fotballtrener i norge? (selv om jeg misliker uwe og lsk hadde jeg ikke kommet på å rope noe som dette!)

 

synes forøvrig den negative effekten av den lille saken motvirker sterkt det stabæk support egentlig kjemper for :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nettopp det at man burde være ferdig med krigen for 40 år siden er vel et argument for at det bør være rom for en spøk rundt den? Når i tillegg ropet ikke inneholdt indikasjoner om at vi mente Røsler er nazist, men heller at han måtte reise hjem igjen uten å vinne, som hans landsmenn måtte i 45, ser jeg ikke helt at det er så veldig farlig.

 

 

Ikke for å prøve å være prektig men krig er vel ikke noe å spøke med?

 

Det hele er en filleting hvis det bare var noen få som sang det,

Kan man ikke finne på noe mer orginalt?

 

At Nff gir bøter for dette føyer seg bare inn i rekken av tabber, det begynner å bli en håndfull nå.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett om det var feil eller riktig av NFF å bøtelegge, så vil jeg si at det er mange som må bøtelegges fremover.. De har lagt listen lavt og må følge opp. Men det gjenstår å se hvor konsekvente de er.

 

 

Jeg håper virkelig dette er en engangstabbe fra NFF. Hvis listen legges så lavt blir det kjipt å dra på kamp fremover

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, da har vi med andre ord ennå et argument for den totale ansvarsfraskivelse når det gjelder egne handlinger.

Holder det ikke å skylde på "dårlig humor" velger vi en annen strategi - det skyldes ene og alene spontanitet ?

 

Heldigvis benytter de fleste av oss mesteparten av vår spontantitet til å støtte eget lag - og i blant hisse oss opp over dommer/dommeravgjørelser *s*

 

Mener man at grenser er til for å testes bør man i det minste i all sin spontanitet ha en viss peiling på hvor grenselandet faktisk ligger, før man begir seg inn i det.

 

Når det gjelder oppførsel på tribune/turer har det vel vært "gitt ut" mange nok reisehåndbøker gjennom årene til at de fleste burde klare seg uten guider ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis listen legges så lavt blir det kjipt å dra på kamp fremover
Enig. Kjipt å se fotball hvis man må legge igjen normal folkeskikk og sunt vett hjemme sånn at man ikke får skrike mest mulig nedsettende til hvem man vil. Samme for meg om vi spiller god, underholdende fotball og vinner resten av kampene. Jeg vil være usympatisk bajas!

 

Men ok, jeg er enig i at saken overdrives - like mye av NFF og mediedekning som av de som forsvarer den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Kjipt å se fotball hvis man må legge igjen normal folkeskikk og sunt vett hjemme sånn at man ikke får skrike mest mulig nedsettende til hvem man vil. Samme for meg om vi spiller god, underholdende fotball og vinner resten av kampene. Jeg vil være usympatisk bajas!

Herregud, er det mulig! Folk får vel tåle å få litt meldinger innemellom... Er sagt og gjort mye verre enn dette på en fotball arena...

 

Next case!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at folk får tåle å høre litt på en fotballarena, men det bør gå begge veier. Man bør tåle å høre at enkelte ting blir for smålig og, uten å gjøre seg dummere enn man er og forsvare alle mulige tåpeligheter på en like overdreven måte som reaksjonene fra NFF kan virke å være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de av oss som er ca. et tiår unna å oppleve frigjøringen - men ikke har mot nok til å bruke krigen for alt det er verd - har dette fremstått som et framifrå utspill.

Keep up the good work.

De som har oppfattet dette så seriøst at de ser det betimelig å ilegge bøter har et alvorlig problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Kjipt å se fotball hvis man må legge igjen normal folkeskikk og sunt vett hjemme sånn at man ikke får skrike mest mulig nedsettende til hvem man vil. Samme for meg om vi spiller god, underholdende fotball og vinner resten av kampene. Jeg vil være usympatisk bajas!

Herregud, er det mulig! Folk får vel tåle å få litt meldinger innemellom... Er sagt og gjort mye verre enn dette på en fotball arena...

 

Next case!!!

 

 

 

Selvfølgelig! Men det er grenser for hva man kødder med. Jeg har ingen problemer med å forstå at noen kan bli støtt av en slik kommentar.

 

Ta heller å mobb han for at er en ufordragelig fyr. Det har han tross alt valgt å være selv

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Man kan på sett og vis skjønne at en Tysker kan føle seg støtt av en slik liten nidvise, men her er det altså snakk om en enfoldig stakkar av en LSK fan som har følt seg så støtt og tråkket på at han har sett seg nødt til å klage oss inn for NFF. Mon tro om han hadde tatt seg dette brydderiet dersom LSK hadde ranet med seg alle tre poengene i kampen? Det blir selvsagt kun spekulasjoner, men jeg tviler meget sterkt på det. Ingenting svir værre enn såret stolthet, det er derfor heldig for små mennesker at de har ett hodeløst organ som NFF de kan benytte for å få sin egen lille perverse hevn.

 

Denne saken er uansett en bagatell i den store sammenhengen, og ut fra det man kan lese på de forumene der dette har blitt kommentert så er den tilsynelatende gjengse oppfatningen at det er NFF som driter seg ut igjen. Selv på KFL forumet finnes det folk med gangsyn nok til å se dette for det det faktisk er. Dessverre er det ikke alle debatantene her inne som har demonstret helt den samme klarsynheten...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis listen legges så lavt blir det kjipt å dra på kamp fremover
Enig. Kjipt å se fotball hvis man må legge igjen normal folkeskikk og sunt vett hjemme sånn at man ikke får skrike mest mulig nedsettende til hvem man vil. Samme for meg om vi spiller god, underholdende fotball og vinner resten av kampene. Jeg vil være usympatisk bajas!

 

Men ok, jeg er enig i at saken overdrives - like mye av NFF og mediedekning som av de som forsvarer den.

 

Fy faen, du er slitsom...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis listen legges så lavt blir det kjipt å dra på kamp fremover
Enig. Kjipt å se fotball hvis man må legge igjen normal folkeskikk og sunt vett hjemme sånn at man ikke får skrike mest mulig nedsettende til hvem man vil. Samme for meg om vi spiller god, underholdende fotball og vinner resten av kampene. Jeg vil være usympatisk bajas!

 

Men ok, jeg er enig i at saken overdrives - like mye av NFF og mediedekning som av de som forsvarer den.

 

Jeez.. at krigen fortsatt kan være et så sykt ømt tema overgår min fatteevne.. Hva med mobbingen av Hoseth hver gang han er på besøk (veske, homo blabla). Syns jaggu at vi bør bøtelegges for det og!

Reis hjem som i '45 har ingenting med tyskerhets å gjøre men spiller ganske enkelt på at tyskerne var her i 45, og de DRO HJEM i 45'. Fler som ikke ser tyskerhetsen..? Det er et faktum at de dro hjem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes denne "saken" har blitt blåst unødvendig stort opp.. TV2-innslag og greier. Synes forøvrig det var bra at Tonje ikke tok kritikk i intervjuet. Jeg synes egentlig det var morsomt, og de fleste andre jeg har snakket med har syntes det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...