Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Noen som vet om Stabæk - Brann (10.04.) skal vises på "normal" tv, dvs. nrk eller tv2, og i så fall hvilken kanal?

 

Den vises nadderud stadion!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet om Stabæk - Brann (10.04.) skal vises på "normal" tv, dvs. nrk eller tv2, og i så fall hvilken kanal?

 

Den vises nadderud stadion!

I følge denne meldingen vises den på Zebra.  For øvrig kan alle årets tippekamper sees på den nye TV2 Sporten for 149 kroner i måneden.  Også på TV2 Sumo (web-TV) koster det 149 kroner i måneden eller 99 for en kamp.  Kjempetilbud for folk som ikke bor i Østlandsområde, eller som av en eller annen grunn ikke kan få med seg alle bortekamper.  (Å bo i Bodø er f.eks en grei grunn til å miste en å en annen kamp...).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Intervju med Hegnar og Mimi Berdal om dårlig økonomistyring:

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeliga...ticle949182.ece

 

Dette var også på TV2-nyhetene i går.

 

- Vi åpner Fornebu Stadion i hvert fall i 2009, og da skal vi få det til å gå i balanse, hevder Berdal.

 

Edit:

Mer om underskuddet her:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle125503.ece

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


-Underskuddet vårt skyldes i hovedsak tre forhold. To av dem var ikke planlagt og ett var planlagt, sier Stabæk-formann Mimi Berdal

 

Hva var de to "ikke-planlagte" forholdene?

 

 

Fra Stabak.no:

Mesteparten ... knytter seg til økte lønnskostnader, utgifter og avskrivninger på spillerkontrakter og sign on kontrakter.

Den andre vesentlige overskridelsen kommer på anleggssiden på totalt kr 2,1 mill. Dette skyldes langt mer omfattende oppgradering av Nadderud enn planlagt og generelt høyere drifts- og vedlikeholdskostnader av anleggene, blant annet som følge av høye el-kostnader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mer relatert til Fornebu Arena enn regnskapet, men hentet fra samme sak på stabak.no:

Konsernet (Stabæk Holding) vil eie 50 % av arenaselskapet.

Noen som kan forklare dette? Hvem eier resten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mer relatert til Fornebu Arena enn regnskapet, men hentet fra samme sak på stabak.no:
Konsernet (Stabæk Holding) vil eie 50 % av arenaselskapet.

Noen som kan forklare dette? Hvem eier resten?

 

Så vist jeg vet er hildur Horn Øien en av de største eierne..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mer relatert til Fornebu Arena enn regnskapet, men hentet fra samme sak på stabak.no:
Konsernet (Stabæk Holding) vil eie 50 % av arenaselskapet.

Noen som kan forklare dette? Hvem eier resten?

Er vel ikke umulig at de selger seg ned for å få ekstern EK, og istedet for at feks Ulrichsen går inn med EK gjennom ASA, så går han inn via andre selskaper. Var det ikke snakk om å lånefinansiere 180mill, og at resten skal tilføres via EK? Av dette så er vel overføringen fra FBS en stor andel (var det 40mill?), og resten er vel da sikret gjennom utvidelse av EK. Lånet på sin side skal vel finansieres gjennom driften, og mye av grunnlaget for dette ligger vel i alt det andre som ikke har med fotball å gjøre.

 

Hvor de 200-250 siste millionene som anlegget koster blir av, har jeg ingen anelse om.

 

Per i dag eier Stabæk Fotball ASA 100% av Fornebu Arena AS, mens Forenbu Arena AS, på sin side, eier 1% av Alle Gutta DA (og Stabæk Fotball resten).

 

Forøvrig stoler jeg på at klubben har full kontroll over det forventede underskuddet, og organisasjonen har da vel aldri vært bedre skrudd enn den er nå? Kvalitet alle ledd virker det som.

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig snodig redigert innslag fra trengingskampen mellom Brann og Start i dag på TV 2 Sumo. Jan Jönsson ble intervjuet i pausen, da han er på spionvisitt i Bergen. Men det spesielle var ikke at han var der eller at han ble intervjuet, men at istedet for å gjøre et vanlig klippet innslag lot heller kameramannen kamera stå på hele veien fra tribunen til der Jan var, og for åpent kamera fikk vi vask av linse, nær-zooming av nesen til Jan, samt stemmeprøve, før kameramannen viste oss hele veien tilbake til setet sitt... Sprøtt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Også denne er jo fin, og understreker hva Stian Ohr er laget av...

 

"Deretter havnet jeg i Start, som jeg måtte forlate fordi klubben ikke lenger kunne utbetale lønningene. Da havnet jeg i VIF. Etter oppholdet i Vålerenga valgte jeg Stabæk, fordi jeg kunne bruke ferdighetene mine bedre der. Men så rykket dem ned, samtidig som jeg ville hjem, forteller han til VG Nett."

 

Fra artikkel om nettmøtet på vg.no

 

Hele artikkelen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra skrevet, bortsett fra at Olsen står som sannsynelig i startoppstillingen - samtidig som han er ute med skade til tidlig i mai...

 

Også skriver de at vi ikke har noen som kan komme inn om vi skulle få en skade i midtforsvaret... De nevner ikke engang Pondus i artikkelen! Hvor mye har de egentlig satt seg inn i saken. Virker litt som om de har satt opp tabellen, og deretter laget argumenter som passer til tabellposisjonen deres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må nesten le litt av disse anal-ysene.. Alle er jo gjort på bakgrunn av mangelfull informasjon!! Ingen nevner Pontus som en god erstatter for IAO. I VG presterer de å si at Nystuen er en av de unge som nylig slo til?? Har VG i det hele tatt sett Nystuen spille fotball for Stabæk? Slått til er vel det jeg absolutt ikke ville sagt om han!

 

Jeg syns det er frekt at media skal vurdere klubber, når grunnarbeidet de gjør på forhånd er så mangelfullt! Av den grunn anser jeg disse anal-ysene som totalt uinteressante!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må nesten le litt av disse anal-ysene.. Alle er jo gjort på bakgrunn av mangelfull informasjon!! Ingen nevner Pontus som en god erstatter for IAO. I VG presterer de å si at Nystuen er en av de unge som nylig slo til?? Har VG i det hele tatt sett Nystuen spille fotball for Stabæk? Slått til er vel det jeg absolutt ikke ville sagt om han!

 

Jeg syns det er frekt at media skal vurdere klubber, når grunnarbeidet de gjør på forhånd er så mangelfullt! Av den grunn anser jeg disse anal-ysene som totalt uinteressante!

 

Ja, når Pontus ikke er spesielt omtalt er ikke analysen verdt papiret den er skrevet på. Ærlig talt; dette er VG, og ikke et vitenskapelig dokument. Regner med at du holder deg for god til å ikke vurdere klubber der du ikke kjenner alle spillerne i detalj. Rosenborg har jo fått noen mindre kjente afrikanere, og da har man jo ikke noe grunnlag for å si hvor de havner i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må nesten le litt av disse anal-ysene.. Alle er jo gjort på bakgrunn av mangelfull informasjon!! Ingen nevner Pontus som en god erstatter for IAO. I VG presterer de å si at Nystuen er en av de unge som nylig slo til?? Har VG i det hele tatt sett Nystuen spille fotball for Stabæk? Slått til er vel det jeg absolutt ikke ville sagt om han!

 

Jeg syns det er frekt at media skal vurdere klubber, når grunnarbeidet de gjør på forhånd er så mangelfullt! Av den grunn anser jeg disse anal-ysene som totalt uinteressante!

 

Ja, når Pontus ikke er spesielt omtalt er ikke analysen verdt papiret den er skrevet på. Ærlig talt; dette er VG, og ikke et vitenskapelig dokument. Regner med at du holder deg for god til å ikke vurdere klubber der du ikke kjenner alle spillerne i detalj. Rosenborg har jo fått noen mindre kjente afrikanere, og da har man jo ikke noe grunnlag for å si hvor de havner i år.

 

Det handler vel mer om at når en avis tar på seg rollen som "ekspert" så forventer jeg faktisk en konkret vurdering av situasjonen slik den er, ikke slik VG eller andre måtte tro, føle eller mene. Det er klart det ikke er noe vitenskapelig dokument, men se f. eks. på Tor-Kristian Karlsens blogg der han oppsummerer alle klubbenes overganger. Den er preget av et grundig forarbeid, og en deretter like grundig anal-yse. I mitt hode har det liksom mer tyngde. At du verdsetter dårlig journalistisk håndverk og halvsannheter er ditt problem og sier mer om ditt intelekt enn mitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det handler vel mer om at når en avis tar på seg rollen som "ekspert" så forventer jeg faktisk en konkret vurdering av situasjonen slik den er, ikke slik VG eller andre måtte tro, føle eller mene. Det er klart det ikke er noe vitenskapelig dokument, men se f. eks. på Tor-Kristian Karlsens blogg der han oppsummerer alle klubbenes overganger. Den er preget av et grundig forarbeid, og en deretter like grundig anal-yse. I mitt hode har det liksom mer tyngde. At du verdsetter dårlig journalistisk håndverk og halvsannheter er ditt problem og sier mer om ditt intelekt enn mitt.

 

For det første har jeg ikke sagt noe om at jeg verdsetter VGs analyser, vær snill å ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Mitt poeng er hvilke forventninger man bør ha til disse analysene. Jeg kan ikke se at VG har utnevnt seg selv som "ekspert", men det kan sikkert du vise meg. Journalist og ekspert er ikke det samme i mitt hode. Dessuten er det ikke nødvendigvis en dårlig analyse bare fordi Pontus ikke er spesielt omtalt. Han står oppført i spillerstallen, så de vet at han er et alternativ. Om han er en god erstatter for IA (som du hevder), vet vi strengt tatt ikke enda.

 

Tor-Kristian Karlsen er Norges beste speider, ikke journalist i en tabloidavis, så skjønner ikke hvorfor du blander inn han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det handler vel mer om at når en avis tar på seg rollen som "ekspert" så forventer jeg faktisk en konkret vurdering av situasjonen slik den er, ikke slik VG eller andre måtte tro, føle eller mene. Det er klart det ikke er noe vitenskapelig dokument, men se f. eks. på Tor-Kristian Karlsens blogg der han oppsummerer alle klubbenes overganger. Den er preget av et grundig forarbeid, og en deretter like grundig anal-yse. I mitt hode har det liksom mer tyngde. At du verdsetter dårlig journalistisk håndverk og halvsannheter er ditt problem og sier mer om ditt intelekt enn mitt.

 

For det første har jeg ikke sagt noe om at jeg verdsetter VGs analyser, vær snill å ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Mitt poeng er hvilke forventninger man bør ha til disse analysene. Jeg kan ikke se at VG har utnevnt seg selv som "ekspert", men det kan sikkert du vise meg. Journalist og ekspert er ikke det samme i mitt hode. Dessuten er det ikke nødvendigvis en dårlig analyse bare fordi Pontus ikke er spesielt omtalt. Han står oppført i spillerstallen, så de vet at han er et alternativ. Om han er en god erstatter for IA (som du hevder), vet vi strengt tatt ikke enda.

 

Tor-Kristian Karlsen er Norges beste speider, ikke journalist i en tabloidavis, så skjønner ikke hvorfor du blander inn han.

 

Jeg blander han inn fordi jeg syns hans gjennomgang av spillerkjøp var et godt eksempel på hvordan anal-yser skal gjøre, i motsetning til VGs.

 

Beklager at jeg ga uttrykk for at du liker VGs anal-yser. Det har du ikke sagt, det er riktig.

 

Når et av hovedargumentene mot Stabæk er dårlig oppbacking på stopperplass bør hvertfall alternativene vurderes skikkelig, og det virker ikke som VGs journalist har sett de tre siste kampene til Stabæk, der Pontus har spilt meget bra, og vist at han etter alle solemerker er en god erstatter for IA.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er egentlig poenget ditt andersblaa?

 

At du liker VG sin analyse, eller at du synes anders er teit fordi han ikke liker den? Eller kanskje du er bitter fordi du synes nystuen faktisk er veldig god?

 

Når man ser på forskjellige analyser finner man vel alltid en del ting man ikke er enige i selv...jeg har alltid hatt inntrykk av at Stabæk er offer for litt vinglete synsing og en smule likegyldighet fra sportsjournalister.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...