Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


TV Sport har akkurat vist Stabæk - Rosenborg.  Kampen endte 2-1 etter to skåringer av Veigar.  Jeg var nesten like nervøs under straffesparket som på lørdag.  

 

Etterpå viste de en flott video med høydepuinkter og følelser fra fjorårsesongen.  Blant annet Jokkes berømte takling av Bakke...

 

Mange flott mål.  Men ikke EN Stabækskåring.  Ganske utrolig, vi skåret mest i fjor og hadde de to første på skåringslista.

 

Men det 'sjarmløse laget fra Bærum'....

 

Likevel vil jeg si at mediadekningen i forbindelse med lørdagskampen gir håp - kanskje journalister som ikke jobber på Billingstad er i ferd med å oppdage at i Bærum er et lag som 'tør å spille fotball'.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er TV-kampene for mai og juni.

 

Det ser faktisk ut som vi spiller i hovedkampen på TV2 2. pinsedag (28/5).  Tror ikke vi var på TV2 en gang i hele fjor.  (Ikke det at jeg vet så mye om det - prøver jo å se kampene i virkeligheten.)

Jeg er ganske sikker på at vi ikke var på TV2 en eneste gang i fjor. Fint at vi også endelig får en hovedkamp, men jeg håper vi ikke beholdet tendensen fra i fjor med å spille elendig hver gang det var TV-kamp. Dette hadde vært fint med poeng på Åråsen, har ikke vært så voldsomt bra de 3 kampene jeg har sett der (3 siste: en uavgjort og to tap) :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det stemmer at vi ikke ble vist som hovedkamp på TV2 en eneste gang i fjor. Veldig bra at vi blir vist nå, da hovedkampen er den som gir mest penger i kassa. (og mest medieoppmerksomhet) Selvfølgelig mest til det laget som har hjemmebane, men allikevel. Av en eller annen grunn synes ikke TV2 at Nadderud egner seg som arena å vise frem på TV. Forstå det den som kan.

 

Ifjor var vi en 7-8 ganger på Zebra, men aldri som hovedkamp på TV2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:rolleyes: Media er og blir noen rotehoder.

 

Her en ny sak der en Stabæk spiller blir brukt som illustrasjon. Bildeteksten sier:

"Stabæks Petter Furuseth Olsen tar et grepa tak i armen til Sigurd Rushfeldt."

Problemet er da selvsagt at det ikke er Petter, men Pontus..... :rolleyes:

"Oppfordrer til mer holding" - http://www.fxt.no/tippeligaen/tromso/article1005166.ece

 

 

Sukk....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har hørt noe fra en kompis, som sa at MA skal tilbake til oss for å avslutte karrieren her. Er dette sant? var vist ganske nylig ifølge han selv

 

Det er vel heller en spekulasjon, enn fakta...? Med andre ord, nei, jeg har ikke hørt om det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forrige helg fortsatte BudstikkaTV sin mimring fra gamle dager, og viste ABTVs første sportssending fra 1989.  Selvfølgelig er 1989 fryktelig lenge siden, men sammenlignet med 1963 (siste gang Brann vant serien, de snakker forøvrig aldri om at de rykket ned i 1964) og 1975 (det året Lillstrøm rykket opp i eliteserien for å bli der, iallefall til 2007) er 1989 ikke så lenge siden.

 

I ABTVs første sportsending får vi vite at det beste fotballaget i bygdene våre er Asker i 3. divisjon (tilsvarende dagens 2. divisjon). I en av 4. divisjonsavdelingen leder Bærum foran Stabæk, og Vidar Davidsen, Bærums spillende trener er gjest i studio.  Programlederen mimrer om Askers deltakelse i cupfinalen i 1951 og spør Davidsen om han tror at bygdene våre igjen vil få et lag i den absolutte fotballtoppen.

 

Hva Davidsen svarer er forsåvidt ikke interessant, men mitt poeng er at det spørsmålet ble stilt i 1989.  Det er kanskje ikke merkelig at foruten et blaff rundt 1998 er det først i år vi begynner å se at den brede fotballkulturen rundt Stabæk etableres i bygdene våre.

 

Litt på siden kanskje, men Asker tapte cupfinalen i 1951 mot Sarpsborg etter at Sarpsborg utlignet i det 81. minutt og avgjør i ekstraomganger.  Det første målet kom etter 2 minutter og det var Askers Willy Fossli som satte det.  Fossli var vel toppscorer i toppserien på begynnelsen av femtitallet og spilte også på landslaget.  I tilfelle Fossli

- som har vært trofast Askermann i alle år - er hemmelig Stabæksupporter vil jeg benytte anledningen til å kondolere med hans kones Gerds bortgang på onsdag.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Bakrommet" på NRK2 nå nettopp handlet blant annet om stygge taklinger.

Mon tro hvem som ble dratt frem som Grisetaklingens Mor?

Roy Keane kom forøvrig på 2. plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Bakrommet" på NRK2 nå nettopp handlet blant annet om stygge taklinger.

Mon tro hvem som ble dratt frem som Grisetaklingens Mor?

Roy Keane kom forøvrig på 2. plass.

Når jeg først er i gang:  Hvorfor er det bare du som risikerer å bli bortvist fra Fredrikstad nye stadion?  På min billett står det etter innledende detaljer (som hvilken kamp det er, hvilken bane osv): "BERUSEDE PERS BORTVISES".  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Bakrommet" på NRK2 nå nettopp handlet blant annet om stygge taklinger.

Mon tro hvem som ble dratt frem som Grisetaklingens Mor?

Roy Keane kom forøvrig på 2. plass.

Når jeg først er i gang:  Hvorfor er det bare du som risikerer å bli bortvist fra Fredrikstad nye stadion?  På min billett står det etter innledende detaljer (som hvilken kamp det er, hvilken bane osv): "BERUSEDE PERS BORTVISES".  

 

Uten at jeg skal kunne si det for sikkert - det er ikke utenkelig at min omgang med tobakk, malt og humle gjennom et langt liv har blitt registrert utenfor Bærums grenser. Men jeg kan ikke huske det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikka.nos dekning av Stabæk de siste dagene er lite imponerende. Av de fem siste artikkene er fire om "Petter Furuseth Olsen affæren" og en artikkel som er rappet fra en Fredrikstad-avis hvor Kvisvik forteller om hvor bra FFK skal spille mot STABÆK:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stabaek/

 

Samtidig har de ikke grepet fatt i at IA måtte avbryte treningen i og og trolig (følge FXT) må stå over neste kamp.

 

Når det gjelder "PFO-affæren", kunne de vel nøyd seg med å skrive noe sånt som Tønsberg blad skriver her:

 

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID...SPORT/105070298

 

I papirutgaven av Budstikka i dag er det en utvidet versjon av "nektet å snakke"-artikkelen hvor det står at Janne skal ta et alvorsord med Petter og forklare ham at han ikke kan si nei til media etter en trening.

 

EDIT: Nå har Budstikka skrevet om IAs skade:

http://www.budstikka.no/sec_sport/article129860.ece

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekk dobbelthaka til VPG på det forrige bildet... Ikke bra..

Nå syns jeg dissingen av Veigar begynner å utarte seg.  Ja, han har ikke putta mer enn to mål i år.  Ja, det er i stor grad fordi motstanderne er veldig oppmerksomme på ham.  Ja, han sliter og jobber.  Ja, han lykkes ikke like mye som i fjor.

 

Nei, han har ikke blitt feit og lat.  Kommentaren over er bare idiotisk - selv på de best trente mennesker vil man klare å skimte bretta hud når de åpner munnen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekk dobbelthaka til VPG på det forrige bildet... Ikke bra..

Nå syns jeg dissingen av Veigar begynner å utarte seg. Ja, han har ikke putta mer enn to mål i år. Ja, det er i stor grad fordi motstanderne er veldig oppmerksomme på ham. Ja, han sliter og jobber. Ja, han lykkes ikke like mye som i fjor.

 

Nei, han har ikke blitt feit og lat. Kommentaren over er bare idiotisk - selv på de best trente mennesker vil man klare å skimte bretta hud når de åpner munnen.

 

Enig i at det blir for tidlig å kritisere veigar, kan ikke forvente at begge to skal score like mye i år som i fjor!

Selvom jeg selv skimtet dobbelthaka, hehe:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

17., 4. og 2. plass er ikke gærnt, men savner Daniel...

 

Jeg synes egentlig ikke daniel hører hjemme på den listen der. han er jo mer goalgettertypen - på rett sted til rett tid.

Well, når man finner plass til Tegström, Peter Ijeh og Iversen, så er Daniel selvskreven!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...