Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Her klarer jeg ikke holde meg unna. For dette er et ganske politisk spørsmål.

 

Det er ikke slik at jenter og gutter får samme mulighet til å hevde seg. Dette gjelder både i fotball som i de fleste andre arenaer i samfunnet. Det er ingen tilfeldighet at det er få jenter i fotballstudio. Menn har gjennom oppdragelse lettere for å ta plass, og gjøre seg hørt enn jenter. Dette er den mest grunnleggende forskjellen i kjønnsrollene.

 

Norske damer spiller også toppfotball, du har damer som trenere, dommere og klubbledere. Norge har blitt verdensmestere i damefotball. Likevel ser vi de nesten aldri på arenaen for herrefotball. Det handler ikke bare om kompetanse, men om hvilket kjønn som får ta del i diskusjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kom til målsjanser i går, og hadde sågar to i treverket. Dersom et av de hadde gått i mål hadde det aldri vært noen som sa vi var avslørt. Rett og slett tilfeldigheter, fordi gutta viser gang på gang at spillet fungerer. Når de i tillegg sier at vi er forutsigbare sier jeg tja. Samarbeidet til Pallskog er velkjent, men vi har i tillegg både Alan og Somen som har potensialet til å gå fra midtbanen og putte. Det eneste jeg skal være enig med ekspertene i, er at vi ikke har innbyttere som kommer inn og kan forandre kampbildet til vår fordel, men det utelater de å kommentere...

 

 

3-0 er ikke representativt for spillet og styrkeforholdet i denne kampen. Helstad uttalte eksempelvis etter kampen at Stabæk nok alt i alt det beste laget. Jeg synes følgende Brann-blogg beskriver realitetene på en god måte:

 

http://www.ba.no/blog/page/33?entry=flatte...og_serieledelse

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bartene begynner å finne formen og kommer til å angripe, det passer oss som bortelag bedre en feige Brann med alle mann i forsvar på hjemmebane.

Vel, er ikke så sikker på at de ikke vil bruke samme taktikk som Brann. I treningskamp mot Nürnberg og i hjemmekamp mot Viking var det vel et mer enn vanlig defensivt RBK som var på banen. Når de i tillegg vet at Nannskog blir mindre farlig dess mindre bakrom må det jo være fristende å legge seg bakpå. Når det er sagt, så er det egentlig en fordel for Stabæk om RBK legger seg bakpå, de får lengre vei til mål (større sjanse for å rote bort ballen) og vi har individualister som kan skape sjanser på egen hånd mot etablert forsvar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Våre tre neste seriekamper går faktisk på TV2 Zebra.

 

Ikke verst.

 

Edit: Det som er noe dritt for min del er at det da blir umulig å kombinere med helgebesøk i Bærum. Faen.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Våre tre neste seriekamper går faktisk på TV2 Zebra.

Hmm, vi har vel ikke gjort det så veldig bra i TV-kampene så langt i år, men de har da også vært mot bedre motstand. Usikker på hvorvidt dette vil slå positivt eller negativt ut dersom resultatene i de andre kampene skulle gå i vår favør eller disfavør (f.eks. Vi overtar serieledelsen med seier mot Start mandag. ekstra motivasjon eller nerver)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Våre tre neste seriekamper går faktisk på TV2 Zebra.

 

Ikke verst.

 

Edit: Det som er noe dritt for min del er at det da blir umulig å kombinere med helgebesøk i Bærum. Faen.

Det er faktisk skikkelig kipt med mandagskamp. FOr eksempel så har Menigheden måttet avlyse sin tur til NAdderud pga for få påmeldte.

 

Vår til til Sandefjord må antagelig settes opp med så tidlig avreise at det blir umulig for mange å bli med.

 

Færre tilreisende fra Fredrikstad må vi nok også gå ut i fra, og dermed lavere tilskuertall og mindre penger i klubb kassa...

 

Likevel når det er sagt. Både kampen mot FFK og SF så er det MULIG å rekke kampen siden vi alle er lokalisert med reisevei på ca 2 timer. Det hadde vært kipere for flere om det var kampene mellom Viking, Brann og Ålesund som hadde lidd samme skjebene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Færre tilreisende fra Fredrikstad må vi nok også gå ut i fra, og dermed lavere tilskuertall og mindre penger i klubb kassa...

 

 

Det er ikke nødvendigvis riktig. Man får en pen slump penger for å ha kamp på Zebra og TV2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Likevel når det er sagt. Både kampen mot FFK og SF så er det MULIG å rekke kampen siden vi alle er lokalisert med reisevei på ca 2 timer. Det hadde vært kipere for flere om det var kampene mellom Viking, Brann og Ålesund som hadde lidd samme skjebene.

 

Når det er sagt bør det vel også føyes til at vi var svært heldige som slapp mandagskamp mot Brann, da de nærmest har hatt mandag som fast kampdag i vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Likevel når det er sagt. Både kampen mot FFK og SF så er det MULIG å rekke kampen siden vi alle er lokalisert med reisevei på ca 2 timer. Det hadde vært kipere for flere om det var kampene mellom Viking, Brann og Ålesund som hadde lidd samme skjebene.

 

Når det er sagt bør det vel også føyes til at vi var svært heldige som slapp mandagskamp mot Brann, da de nærmest har hatt mandag som fast kampdag i vår.

 

 

Mandagskamper er vanskelig selv når vi har hjemmekamp. Barna har egne fotballkamper og andre aktiviteter. Det gjør det mer komplisert å komme seg på kamp. Det beste er helgekamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mandagskamper er og blir noe skikkelig dritt! Jeg går sansynligvis glipp av både start og sandefjord, idiotisk påfunn, må jo skjønne at det kræsjer med andre aktiviteter! DRittfolk. :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går glipp av start siden det er mandags-kamp men skal få med meg resten av kampen ut sesongen, kanskje ikke viking borte.. men mandagskamper suger, men jo mer vi er på tv jo fler supportere får vi ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For folk på videregående er det jo noe vi har som heter studiedag, handler om prioritering :rolleyes:

 

Eller sommerferie?

 

Eller "sykdom"?

Eller helt vanlig skulking? Det gjorde i hvert fall vi når jeg var på den alderen.

 

(Forresten, jeg kalte det bare for elevrådsarbeid, fikk det også godkjent som fag.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller "sykdom"?

 

Husker jeg skulle dra den etter bortekamp mot RBK. Lærer Odd smilte og sa "så deg på tv".

 

Men det var jo også etter at jeg kom innom skolen for å snakke med ham i forkant, og prøve å gi deg gyldig fravær...

 

 

Husker også folk byttet jakker og kledde seg ut da vi var på treningskampen mot VIF, for at ikke arbeidsgiverne skulle se dem.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at folket stemmer på Stabæk som den minste gullkandidaten på VG Nett. Ligger bak Lillestrøm, RævBK, Brann og Viking. Nå må vi Stabæk-folk også begynnne å stemme. Riktignok bare en avstemming, men vi kan da ikke bli slått av Viking hvertfall.

 

Bør funke å stemme her.

So? Vinne gull gjør man ved å vinne fotballkamper, ikke avstemminger

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...