Gå til innhold

Stabæk på topp!


Jan Fredrik
 Del

Anbefalte innlegg


46 minutter siden skrev Nr14:

Dette er vel signal bedre enn noe annet på at klubben må satse alt på at damene holder seg i Toppserien. 

https://www.nrk.no/sport/xl/_ingen_-trodde-det-var-mulig_-men-na-har-revolusjonen-startet-1.14588889

 

 

Jeg ser ikke helt hvordan denne artikkelen angår oss og Toppserien. Her er det vel ikke all verdens satsing å merke? Endringen i tilskeurtallene som det snakkes om - 25-30 % opp på 6 år - er vel heller ikke allverden å skryte av. Norge trenger sannsynligvis at både NFF og klubber som RBK og Brann satser - og gjerne flere av de regionalt store klubbene med dem (Tromsø, Glimt, Viking, Start, AaFK, Odd, Molde, Godset osv.), samt at klubber som Stabæk og VIF tar damelaget mer seriøst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev geirti:

 

Jeg ser ikke helt hvordan denne artikkelen angår oss og Toppserien. Her er det vel ikke all verdens satsing å merke? Endringen i tilskeurtallene som det snakkes om - 25-30 % opp på 6 år - er vel heller ikke allverden å skryte av. Norge trenger sannsynligvis at både NFF og klubber som RBK og Brann satser - og gjerne flere av de regionalt store klubbene med dem (Tromsø, Glimt, Viking, Start, AaFK, Odd, Molde, Godset osv.), samt at klubber som Stabæk og VIF tar damelaget mer seriøst.

Trender pleier ofte å treffe anderledelslandet langt mot nord. Da kan det være lurt å være rigget for det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror ikke denne trenden "treffer" oss av seg selv, eller kommer nordover med trekkfuglene.

 

Om denne trenden skal bli noe av også her nord, tror jeg faktisk norsk fotball må jobbe for det. Og det ser jeg ikke særlig mye av at vi gjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Og når denne trekke frem igjen vet vel de fleste hva det dreier seg om, nemlig forbannet Fair-play. Vi leder foran Fart, og lenger ned til dem enn det er fra Fart ned til åttende plass. Røa er som vanlig nederst med Vålerenga rett over.

På herresiden er det litt omvrndt med Molde og Bodø/Glimt øverst. Der er vi nummer 15!  Kun Mjøndalen bak. I OBOS er Tromsdalen i ett, mens Skeid er sist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

I tillegg er det blitt redusert fra 4 til 3 lag som har full pott. 

 

Neste runde møter vi Hønefoss, som med sine 6 poeng har flere poeng enn alle våre motstandere hittil har tilsammen (4 poeng). Ganske tøff motstand, altså. Regner med at de parkerer bussen, og ifølge ryktene skal dette være et lag som er bra på slikt, så denne kampen kan bli en liten tålmodighetsprøve for oss.

 

Noen som kjenner til noen (troverdig) stream av denne kampen? Hemne-streamen frister ikke til gjentakelse...

Joymo var det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev geirti:

I tillegg er det blitt redusert fra 4 til 3 lag som har full pott. 

 

Neste runde møter vi Hønefoss, som med sine 6 poeng har flere poeng enn alle våre motstandere hittil har tilsammen (4 poeng). Ganske tøff motstand, altså. Regner med at de parkerer bussen, og ifølge ryktene skal dette være et lag som er bra på slikt, så denne kampen kan bli en liten tålmodighetsprøve for oss.

 

Noen som kjenner til noen (troverdig) stream av denne kampen? Hemne-streamen frister ikke til gjentakelse...

Joymo var det...

Hønefoss forrige hjemmekamp ble vist på direktesport (amedia). Er vel ikke usannsynlig at den vises der. Har selv et tiukers abonnement på Haugesund Avis til en krone uken som gir meg tilgang. Ellers er det mulig å kjøpe billett til kampen på stadion på nettet. Salget har dog ikke startet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


A poeng, men ett mål foran Medkila (takker være et sent trøstemål til Amazon). De er nå faktisk det mestscorende laget i 1. divisjon. Blir en veldig interessant kamp på Nadderud mot dem førstkommende lørdag. Klokka 11.00 !?!

 

ØHIL har en relativt enkel hjemmekamp mot Åsane i morra, så det er en viss mulighet for at de passerer oss på tabellen, og kanskje til og med leder et par runder til, i så fall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden skrev geirti:

Hadde tatt for gitt at ØHIL skulle vinne idag, men nå er det pause på Hosle, og hjemmelaget ligger under 1-0 mot bunnlaget Åsane. Diger skrell på gang?

0-2 nå, med ca et kvarter igjen å spille. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er ØHIL tre poeng bak oss, Hønefoss seks poeng bak og resten enda lenger bak. Med unntak av Medkila som var en sen redusering unna å overta tabellteten fra oss.

Og de kommer på besøk til helga. Reint toppoppgjør, altså. Og her må vi da være store favoritter? Jeg gleder meg allerede!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette virker veldig trygt. greit nok at det var litt armer og bein siste fem minuttene i dag, det var hovedsaklig fordi vi ikke setter spikeren i kista med 3-0 i løpet av andre omgang. Gud skal vite at vi hadde overganger nok. Medkila skapte så godt som ingenting, og dette er laget som slo KIL/Hemne 6-1 for et par-tre uker siden. Vi fomler litt baki der (vi skapte vel flere sjanser for Medkila enn de skapte selv), men vi er klart best i alle kampene våre. Det er selvfølgelig ikke sikkert dette holder til 18 strake seire og 54 poeng, men det bør definitivt holde til førsteplass. Skal vi tippe at de andre lagene vil slite med å passere 40 poeng og at 14 seire dermed vil være nok til tabelltopp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før sesongstart hadde jeg følt meg sikker på det. Mente vi kunne ha minst fem feilsteg (da inkludert uavgjort også) for i 1. divisjon slår alle hverandre. Føler ikke det har vært helt det til nå, men så vant jo det eneste laget jeg var sikker på ville havne i bunn fortjent over ØHIL sist helg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Vi har ligget på topp helt siden runde 2, men de siste rundene spesielt synes jeg gapet mellom oss og røkla har vokst betydelig:

Vi har nå 8 strake seire i serien,

De tre siste kampene har vi vunnet med tilsammen 17-0 !! (får vi tosifra mot tabelljumbo Fart neste runde?)

Vi har henholdsvis 12 og 14 poeng ned til våre nærmeste "utfordrere".

Våre nærmeste utfordrere har nesten sluppet inn dobbelt så mange mål som oss, og vi har laget nesten dobbelt så mange mål som dem.

Laget vi lagde kyllingfilet av i dag, holdt ØHIL til uavgjort for 7 dager siden.

Medkila, som takket være nevnte uavgjort nå ligger an til å kunne kapre kvalikkplassen, moste vi sist 4-0. På bortebane!

Eneste lag som har klart å utfordre oss over to kamper, Åsane, ligger nå 17 poeng bak oss!

Herregud det skal bli deilig å få litt motstand igjen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk på topp!
×
×
  • Opprett ny...