Jump to content
Sign in to follow this  
Jan Fredrik

Stabæk på topp!

Recommended Posts

46 minutter siden skrev Nr14:

Dette er vel signal bedre enn noe annet på at klubben må satse alt på at damene holder seg i Toppserien. 

https://www.nrk.no/sport/xl/_ingen_-trodde-det-var-mulig_-men-na-har-revolusjonen-startet-1.14588889

Jeg ser ikke helt hvordan denne artikkelen angår oss og Toppserien. Her er det vel ikke all verdens satsing å merke? Endringen i tilskeurtallene som det snakkes om - 25-30 % opp på 6 år - er vel heller ikke allverden å skryte av. Norge trenger sannsynligvis at både NFF og klubber som RBK og Brann satser - og gjerne flere av de regionalt store klubbene med dem (Tromsø, Glimt, Viking, Start, AaFK, Odd, Molde, Godset osv.), samt at klubber som Stabæk og VIF tar damelaget mer seriøst.

Guest Nr14
9 timer siden skrev geirti:

Jeg ser ikke helt hvordan denne artikkelen angår oss og Toppserien. Her er det vel ikke all verdens satsing å merke? Endringen i tilskeurtallene som det snakkes om - 25-30 % opp på 6 år - er vel heller ikke allverden å skryte av. Norge trenger sannsynligvis at både NFF og klubber som RBK og Brann satser - og gjerne flere av de regionalt store klubbene med dem (Tromsø, Glimt, Viking, Start, AaFK, Odd, Molde, Godset osv.), samt at klubber som Stabæk og VIF tar damelaget mer seriøst.

Trender pleier ofte å treffe anderledelslandet langt mot nord. Da kan det være lurt å være rigget for det.

Jeg tror ikke denne trenden "treffer" oss av seg selv, eller kommer nordover med trekkfuglene.

Om denne trenden skal bli noe av også her nord, tror jeg faktisk norsk fotball må jobbe for det. Og det ser jeg ikke særlig mye av at vi gjør.

Guest Nr14

Helt enig at vi må jobbe for det og der bør vi som klubb gå foran.

Og når denne trekke frem igjen vet vel de fleste hva det dreier seg om, nemlig forbannet Fair-play. Vi leder foran Fart, og lenger ned til dem enn det er fra Fart ned til åttende plass. Røa er som vanlig nederst med Vålerenga rett over.

På herresiden er det litt omvrndt med Molde og Bodø/Glimt øverst. Der er vi nummer 15!  Kun Mjøndalen bak. I OBOS er Tromsdalen i ett, mens Skeid er sist.

Og ja. Vi ble nummer en på Fair Play-tabellen. Hvordan skal man forresten sette opp en slik tabell neste år?

Jippi. Enda en snill pike pokal. Nå har vi snart så mange at jentene kan få en pokal hver.

Der er vi endelig på tabelltoppen igjen.

Og nå er det ikke delt ledelse, som det ble etter forrige runde. To plussmål mer enn Medkila og ØHIL.

I tillegg er det blitt redusert fra 4 til 3 lag som har full pott. 

Neste runde møter vi Hønefoss, som med sine 6 poeng har flere poeng enn alle våre motstandere hittil har tilsammen (4 poeng). Ganske tøff motstand, altså. Regner med at de parkerer bussen, og ifølge ryktene skal dette være et lag som er bra på slikt, så denne kampen kan bli en liten tålmodighetsprøve for oss.

Noen som kjenner til noen (troverdig) stream av denne kampen? Hemne-streamen frister ikke til gjentakelse...

Joymo var det...

10 timer siden skrev geirti:

I tillegg er det blitt redusert fra 4 til 3 lag som har full pott. 

Neste runde møter vi Hønefoss, som med sine 6 poeng har flere poeng enn alle våre motstandere hittil har tilsammen (4 poeng). Ganske tøff motstand, altså. Regner med at de parkerer bussen, og ifølge ryktene skal dette være et lag som er bra på slikt, så denne kampen kan bli en liten tålmodighetsprøve for oss.

Noen som kjenner til noen (troverdig) stream av denne kampen? Hemne-streamen frister ikke til gjentakelse...

Joymo var det...

Hønefoss forrige hjemmekamp ble vist på direktesport (amedia). Er vel ikke usannsynlig at den vises der. Har selv et tiukers abonnement på Haugesund Avis til en krone uken som gir meg tilgang. Ellers er det mulig å kjøpe billett til kampen på stadion på nettet. Salget har dog ikke startet.

A poeng, men ett mål foran Medkila (takker være et sent trøstemål til Amazon). De er nå faktisk det mestscorende laget i 1. divisjon. Blir en veldig interessant kamp på Nadderud mot dem førstkommende lørdag. Klokka 11.00 !?!

ØHIL har en relativt enkel hjemmekamp mot Åsane i morra, så det er en viss mulighet for at de passerer oss på tabellen, og kanskje til og med leder et par runder til, i så fall.

Hadde tatt for gitt at ØHIL skulle vinne idag, men nå er det pause på Hosle, og hjemmelaget ligger under 1-0 mot bunnlaget Åsane. Diger skrell på gang?

40 minutter siden skrev geirti:

Hadde tatt for gitt at ØHIL skulle vinne idag, men nå er det pause på Hosle, og hjemmelaget ligger under 1-0 mot bunnlaget Åsane. Diger skrell på gang?

0-2 nå, med ca et kvarter igjen å spille. 

Da er ØHIL tre poeng bak oss, Hønefoss seks poeng bak og resten enda lenger bak. Med unntak av Medkila som var en sen redusering unna å overta tabellteten fra oss.

Og de kommer på besøk til helga. Reint toppoppgjør, altså. Og her må vi da være store favoritter? Jeg gleder meg allerede!

Fem kamper, fem seire. Vi fortsetter å gjøre jobben vår.

Dette virker veldig trygt. greit nok at det var litt armer og bein siste fem minuttene i dag, det var hovedsaklig fordi vi ikke setter spikeren i kista med 3-0 i løpet av andre omgang. Gud skal vite at vi hadde overganger nok. Medkila skapte så godt som ingenting, og dette er laget som slo KIL/Hemne 6-1 for et par-tre uker siden. Vi fomler litt baki der (vi skapte vel flere sjanser for Medkila enn de skapte selv), men vi er klart best i alle kampene våre. Det er selvfølgelig ikke sikkert dette holder til 18 strake seire og 54 poeng, men det bør definitivt holde til førsteplass. Skal vi tippe at de andre lagene vil slite med å passere 40 poeng og at 14 seire dermed vil være nok til tabelltopp?

Før sesongstart hadde jeg følt meg sikker på det. Mente vi kunne ha minst fem feilsteg (da inkludert uavgjort også) for i 1. divisjon slår alle hverandre. Føler ikke det har vært helt det til nå, men så vant jo det eneste laget jeg var sikker på ville havne i bunn fortjent over ØHIL sist helg.