Gå til innhold

Ny Stabæk-blogg


Arnstein
 Del

Anbefalte innlegg


Hei, Stabæk-folk!

 

Jeg har en (relativt) ny blogg med tungt Stabæk-fokus.

 

I fjor skrev jeg ukentlig for stabak.no, men i år kommer jeg til å skrive for den nye storsatsingen til endel aviser (Aftenposten, Adressa osv...).

Dette for å kunne stå litt friere når jeg mener ting som går på tvers med parti-linja til Stabæk Fotball.

Det hender jo forresten også at jeg mener ting som går på tvers med parti-linja til Stabæk Support også, som da jeg kommenterte "være stille i 15 minutter"-aksjonen i fjor. Men det vet jo de av dere som leste noen av innleggene.

Vil dere kommentere det/ starte debatt der, må dere logge dere inn som brukere. Det har alt titusenvis av supportere fra andre klubber gjort.

 

 

Adressen til min blogg er: http://supporter.aftenposten.no/leagues/tippeligaen/stabaek/

 

Adressen til hjemmesiden er forresten http://supporter.aftenposten.no

 

Mitt bidrag for i dag finner dere her: http://supporter.aftenposten.no/leagues/ti...rticle22956.ece

 

Ellers kommer jeg til å legge ut link her på forumet hver gang jeg skriver noe, så har iallfall de av dere som aldri får nok av å lese om Stabæk, enda et bidrag.

 

Heia de blå og mørkeblå.

Hilsen Arnstein Friling

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem faen er det som gidder å lese det oppgulpet ditt? En mann som drømmer om "total möjliga tystnad" på en fotballarena har ikke noe å gjøre på ett supporterforum!

 

Og Liverpool, hva har det å gjøre i en Stabæk blogg? Hater engelsk fotball, og Liverpool spesiellt. Så det var en fantastik dag i går! :lol:

 

Dette er ene og alene MIN mening

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem faen er det som gidder å lese det oppgulpet ditt? En mann som drømmer om "total möjliga tystnad" på en fotballarena har ikke noe å gjøre på ett supporterforum!

 

Og Liverpool, hva har det å gjøre i en Stabæk blogg? Hater engelsk fotball, og Liverpool spesiellt. Så det var en fantastik dag i går! :lol:

 

Dette er ene og alene MIN mening

 

Hvilke regler er det som gjelder for brukere av et supporterforum? Kan ikke du sette opp listen, så er vi ferdige med det én gang for alle.

 

OG - hva faen har DINE meninger om engelsk fotball å gjøre på et Stabæk-forum?

.

.

.

Tips: Normal folkeskikk er helt OK - selv når du er skjult på et forum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har adrenalinkicket Frieling følte i liverpoolkampen med Stabæk å gjøre? Han er stolt av Liverpools gode prestasjon. At han nevner en tragedie i bisetning gjør da ikke saken noe bedre?

 

Edit: skrivefeil

Endret av jokke
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Intetsigende lesning spør du meg...

 

De som har vært med en stund, er glad for alle som gidder å skrive om klubben. Inntil 2004 skrev de bare om Ingo.

Jeg synes folk skal vise respekt for alle som gidder å bruke tid på klubben, på en eller annen måte.

Når jeg søker på "last posts" tilhørende kritikerne her inne, blir jeg ikke akkurat overveldet over nivået.

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok, så du dømmer folk med rundt 1000 innlegg etter de 5 siste, kan ikke si at du imponerer så veldig heller. Men det er det jeg kommer til å gidde å bry meg om denne saken. Du skal få lov til å nyte Frieling i fred, men han er ikke noe for meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Intetsigende lesning spør du meg...

 

De som har vært med en stund, er glad for alle som gidder å skrive om klubben.

 

Enig (og da går jeg ut i fra at det lett sarkastiske utsagnet jeg siterer deg på ikke er myntet på Potter)

Unødvendig å slakte en helt ok blogg (om Stabæk!) selv om enkelte tydeligvis har lagt forfatteren for hat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke om jeg skal føle meg spesielt truffet av innlegget ditt... Det er vel uansett ikke så vanskelig å forstå at noen er lunkne til at Frieling som i fjor gikk hardt ut mot SS bruker vårt forum til å markedsføre bloggen sin. Det at du skal lese gjennom innleggene til diverse brukere og dermed uttale deg om et eller annet "nivå" blir for dumt. Formen her inne er en blanding av så mangt, litt samtale, litt analyse (som jeg holder meg unna), litt tribunediskusjon (som jeg bruker tid på) osv. De aller færreste av oss skriver her inne for å underholde andre.

 

At jeg synes bloggen er litt intetsigende i innhold og form er min subjektive mening. Jeg synes det er flott at det skrives mye om stb, men jeg forventer et litt høyere nivå enn den jevne sportsjournalist av en som flagger tilhørighet til klubben. Ringo serverer de flotteste analyser og har god kontroll på spillermarkedet, SS leverer supporternytt og diverse humoristiske innslag, klubben har sine saker og noe av det beste innholdet som produseres av TL-klubbene. Boulevardpressen leverer sitt av intervjuer osv. Friling bringer ikke noe nytt for dagen...

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke om jeg skal føle meg spesielt truffet av innlegget ditt... Det er vel uansett ikke så vanskelig å forstå at noen er lunkne til at Frieling som i fjor gikk hardt ut mot SS bruker vårt forum til å markedsføre bloggen sin. Det at du skal lese gjennom innleggene til diverse brukere og dermed uttale deg om et eller annet "nivå" blir for dumt. Formen her inne er en blanding av så mangt, litt samtale, litt analyse (som jeg holder meg unna), litt tribunediskusjon (som jeg bruker tid på) osv. De aller færreste av oss skriver her inne for å underholde andre.

 

At jeg synes bloggen er litt intetsigende i innhold og form er min subjektive mening. Jeg synes det er flott at det skrives mye om stb, men jeg forventer et litt høyere nivå enn den jevne sportsjournalist av en som flagger tilhørighet til klubben. Ringo serverer de flotteste analyser og har god kontroll på spillermarkedet, SS leverer supporternytt og diverse humoristiske innslag, klubben har sine saker og noe av det beste innholdet som produseres av TL-klubbene. Boulevardpressen leverer sitt av intervjuer osv. Friling bringer ikke noe nytt for dagen...

 

Jeg synes alle skal få skrive nøyaktig det de vil, så lenge de etter eller annet sted benytter "jeg synes" om meningene de fremfører. Jeg har generelt liten sans for mennesker som ikke kan oppføre seg, mens jeg har stor sans for folk med sterke meninger - og - helst egne meninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


mbh: Jeg er enig i at alle som skriver om stb i utgangspunktet fortjener en viss grad av respekt, men det kan ikke være slik at man skal være fritatt for andres subjektive meninger bare fordi man skriver om stb. Den respekten et hvert menneske som utgangspunkt fortjener kan ikke stå seg til evig tid når man begår dumheter i form av handlinger eller ord. Friling har noen meninger om supporterne som ikke faller i god jord - vi har noen meninger om han og hans blogg som han selv kanskje ikke synes er direkte smigrende. Slik må det være.

 

Skulle han en dag skrive et glimrende innlegg i bloggen sin så får vi kose oss med det når den tid kommer.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare for å ha det helt klokkeklart:

Jeg har null og niks mot Stabæk Support. Jeg syns det er helt topp at folk bruker masse tid og energi på å støtte laget jeg holder med.

Hvis folk hadde GIDDET å lese det innlegget jeg skrev som opprørte folk sånn i september, så var utgangspunktet der nemlig å bemerke hvor FORSKJELLIGE vi er, og ikke på noen som helst vis å kritisere Stabæk Support fordi de vil synge og lage leven.

Noen syns det er topp å hoppe og sprette og synge når det er kamp.

Andre, som meg, liker best å sitte stille.

Dere skal få synge alt dere ønsker. Men da må det vel være greit med de som ikke gjør det også?

Det heter TOLERANSE. Og toleranse er en fin ting å ha mot folk som ikke mener det samme som en selv. Jeg er glad i dere likevel, gutter og jenter, tro meg på det.

 

Og når det gjelder bloggen: Den har, som jeg skrev, et sterkt Stabæk-fokus. Men bloggen er min, og jeg skriver om hva jeg vil innenfor fotballverdenen. Da kan det hende jeg sneier innom Liverpool også, som jeg ble fan av i 1973 og har vært det siden. Jeg er fra Haslum og spilte fotball i Haslum i 10 år og ble Stabæk-fan på ordentlig først i 1994, og da var det ingen som fortalte meg at jeg måtte slutte å like lag fra andre land.

La oss være venner, og heller diskutere Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fint med toleranse...

 

 

 

FØRST OG FREMST: Vi har aldri sagt at det ikke er greit å sitte når man ser match. Vi har aldri hevdet at vi er mer ekte enn andre eller at vi er bedre enn andre som holder med klubben. Vi har aldri krevet at alle skal synge. Dette er noe du må ha innbilt deg en eller annen gang, og som har blitt avkreftet ved flere anledninger.

 

Det du skrev i september var en helt malplassert reaksjon på Eurostand hvor du latterligjør SS sine medlemmer. I SS er det over 1500 medlemmer. Jeg leste akkurat igjennom innlegget ditt jeg, og det burde kanskje du også gjøre? Du kaller oss blant annet fjollete - så mye for toleranse. Det var kanskje du som skulle utvist toleranse i utgangspunktet. Når du bruker klubbens offisielle side til å ytre deg må du forvente at det kommer reaksjoner.

 

Klubben ønsker liv og røre og stemning på kamp. I dag er JuniorSupport (klubbens tilbud til barn og ungdom) sammen med MiniKlanen Norges største supportergruppe for barn. Disse bidrar og gir klubben noe tilbake - det er jo tydelig at supporterne betyr noe for klubben. Daniel Nannskog bekreftet dette så sent som i går da han gjorde det helt klart for Mix at jubelscenene foregår forran supporterne.

 

At du ikke vil reise deg for spillerne og gi litt ekstra får stå for din regning, majoriteten av publikummet til stb har skjønt at det nytter og at spillerne setter stor pris på det. Hovedtribunen var intet mindre enn magisk i fjor!

 

Jeg ønsker alle stb-fans velkomne med åpne armer, spesielt de med litt takhøyde!

 

 

For de som lurer på hva vi babler om:

 

"Hvem er "ekte"?" - Arnstein Friling i september 2008

 

"Vi er de ekte" - Richard Jansen

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt greit at folk lager sin egen blogg. Helt greit hvis folk liker den - og helt greit hvis de ikke liker den.

 

Husk, en blogg er ikke fasit. Friiling skriver f.eks. at han kjenner lite til Mix. På dette forumet er det mange som kjenner veldig godt til Mix, vi ser nemlig på 2. lags kampene. Dermed blir debatten litt haltende hvis man tar utgangspunkt i at bloggere har mer innsikt enn debattanter her på forumet. Det har de nødvendigvis ikke.

 

Ellers greit å markere 20 års dagen for Hillsborough. Tragisk sak. Og ikke bare tragisk for LFC og de 96 som omkom, men for alle stående, syngende supportere. Hillsborough var nemlig den enkelthendelsen som førte til innføring av all-seaters på fotballbanene i England. Det er etter min mening den strørste tragedien.

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem faen er det som gidder å lese det oppgulpet ditt? En mann som drømmer om "total möjliga tystnad" på en fotballarena har ikke noe å gjøre på ett supporterforum!

 

For å plassere meg: Jeg synes Eurostand var på sin plass, og at bloggen til Friiling var ganske så kjedelig.

 

Jeg visste ikke hvilket innlegg jeg skulle quote, men dette er et godt eksempel på konflikten.

 

1) Det Friiling skriver da slettes ikke oppgulp? Det er en rapport fra hvordan han opplevde en Stabæk-kamp.

 

2) Du legger ord i munnen på han. Han har da ikke uttrykket noen drøm om total stillhet? Han skrev i fjor en blogg der han ba om respekt for sittende supportere.

 

3) Når en person som ikke står og synger får beskjed om at han ikke har noe på et supporterforum å gjøre er det kanskje lett at han oppfatter at noen mener han ikke er en ekte supporter?

 

Som en liten sidesetning: Jeg håper Friiling fokuserer på Stabæk. Hans tanker rundt Champions League trekker ned inntrykket. Men selv for en ikke-anglofil var det sterkt å se TV2 akkurat nå. 25000 mennesker samlet på Anfield for å minne ulykken. Den ulykken vil alltid bety noe for fotballsupportere, uavhengig av lag og land. You'll Never Walk Alone.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skriver noen ganger rett ut, og det burde være takhøyde for slikt. Jeg legger ikke skjul på at jeg elsker å provosere på mange måter.

 

Men for å "forsvare" det som ble skrevet rett ut.

 

2) Du legger ord i munnen på han. Han har da ikke uttrykket noen drøm om total stillhet? Han skrev i fjor en blogg der han ba om respekt for sittende supportere.

"For meg var det helt topp da det var stille de 15 første minuttene sist søndag. Jeg bryr meg utelukkende om hva som skjer utpå banen. Jeg jubler når noe bra skjer. Som på en tenniskamp"

Den uttalelsen sier mer enn jeg trenger å høre. Folk for gjerne sitte for min del, så lenge "vi" får gjøre som vi vil på andre seksjoner.

 

3) Når en person som ikke står og synger får beskjed om at han ikke har noe på et supporterforum å gjøre er det kanskje lett at han oppfatter at noen mener han ikke er en ekte supporter?

Stabæk Support - for syngende og stående supportere. Det er akkurat hva det er. Og den verden er langt fra journalistens ståsted (ehh.. sitteplass). Jeg personlig ønsker ikke en person som står for så destruktiv tribunetankegang på ett forum som står for det helt motsatte. Det blir som en AFA-tilhenger på ett SV-forum og vise versa. De har mye av de samme tankene, men handlingene er totalt forskjellige.

 

Synes forøvrig Potter oppsummerte og skrev en grei avhandling. Understreker nok en gang til at dette er mine personlige meninger, og ikke supporterklubbens

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vær så snill: Ikke gris ned dette forumet med liverpool og engelsk fotball. De har sine egne forum.

 

Det dør 25.000 mennesker av sult hvert døgn NÅ. Det kan vi gjøre noe med, hvis man skal sette ting i perspektiv. Hva f*** er poenget med å trekke opp igjen at knapt et hundretalls engelskmenn døde for en haug med år sida. Som Rich skriver var eneste konsekvensen for oss at det er oppmontert seter på ståtribuner over hele verden, inkludert vår i hangaren.

 

Og til Friling: Jeg synes også det er overmåte frekt at du bruker forumet her til å reklamere for egen blogg, etter at du brukte Stabæks offisielle hjemmeside til å tråkke på samtlige stående supportere. Det er sikkert lov å drite seg ut, slik du gjorde, men da er det samtidig mulig å moderere sitt eget innlegg, eller være voksen nok til å beklage det. Det ble aldri gjort.

 

Jeg leste alt Friling skrev fram til den famøse artikkelen på stabak.no med den demonstrative langfingeren til hele SS. Etter det har jeg prioritert tida mi på andre ting, for selv jeg sliter med å glemme sånt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers greit å markere 20 års dagen for Hillsborough. Tragisk sak. Og ikke bare tragisk for LFC og de 96 som omkom, men for alle stående, syngende supportere. Hillsborough var nemlig den enkelthendelsen som førte til innføring av all-seaters på fotballbanene i England. Det er etter min mening den strørste tragedien.

 

Enig:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, meninger og innspill om Stabæk, tribunekultur og andre ting skal ikke nedlates, kun settes pris på. Meninger er viktig - både for fotballklubben og supporterklubben. Det beriker debatten. Likgyldighet overfor dette er det verste som kan skje. Den dagen det skjer, er det farlig.

 

Samtidig må man ha overbærenhet overfor andres oppfatninger. Sitte og syngende er for eksempel avhengig av hverandre - komplementære til sammen.

 

Dersom man ikke ønsker å lese er det vel bare å ikke gjøre det, så for de som har interessen klikke seg inn. Verre er det ikke.

 

Men etter å ha kommentert flere kamper i CL fra stemningsskapende strøk må man vel ha fått oppfatning av hvor VIKTIG den oppbackingen og rammen er for spillerne og klubbens prestasjoner. Det er noe som heter at supporterne er fotballens og klubbens hjerte. Det er faen meg godt sagt, som et lite sidesprang til det som ble tatt opp i høst.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, meninger og innspill om Stabæk, tribunekultur og andre ting skal ikke nedlates, kun settes pris på. Meninger er viktig - både for fotballklubben og supporterklubben. Det beriker debatten. Likgyldighet overfor dette er det verste som kan skje. Den dagen det skjer, er det farlig.

 

Samtidig må man ha overbærenhet overfor andres oppfatninger. Sitte og syngende er for eksempel avhengig av hverandre - komplementære til sammen.

 

Dersom man ikke ønsker å lese er det vel bare å ikke gjøre det, så for de som har interessen klikke seg inn. Verre er det ikke.

 

Men etter å ha kommentert flere kamper i CL fra stemningsskapende strøk må man vel ha fått oppfatning av hvor VIKTIG den oppbackingen og rammen er for spillerne og klubbens prestasjoner. Det er noe som heter at supporterne er fotballens og klubbens hjerte. Det er faen meg godt sagt, som et lite sidesprang til det som ble tatt opp i høst.

 

Prøver du med dette å implisere at Friling som bare vil sitte er fotballens og klubbens rompe?

 

Det var ikke pent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, meninger og innspill om Stabæk, tribunekultur og andre ting skal ikke nedlates, kun settes pris på. Meninger er viktig - både for fotballklubben og supporterklubben. Det beriker debatten. Likgyldighet overfor dette er det verste som kan skje. Den dagen det skjer, er det farlig.

 

Samtidig må man ha overbærenhet overfor andres oppfatninger. Sitte og syngende er for eksempel avhengig av hverandre - komplementære til sammen.

 

Dersom man ikke ønsker å lese er det vel bare å ikke gjøre det, så for de som har interessen klikke seg inn. Verre er det ikke.

 

Det første vettuge som har blitt sagt i denne tråden...

 

Lukter "diktatur" og holdninger som "enten er du med oss, eller så er du mot oss lang vei"...

 

Greit nok at det ikke er helt i henhold til forum-etikette å reklamere for eksterne sider, men det var ingen som hogget hodet av fyren som opprettet en tråd om en side for Stabæksupportere i Buskerud... Tenk om han liker å sitte på kamp a? Burde egentlig finne frem tråden å slenge dritt om han og hans side.. sånn just in case.. :blink:

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det første vettuge som har blitt sagt i denne tråden...

Lukter "diktatur" og holdninger som "enten er du med oss, eller så er du mot oss lang vei"...

Greit nok at det ikke er helt i henhold til forum-etikette å reklamere for eksterne sider, men det var ingen som hogget hodet av fyren som opprettet en tråd om en side for Stabæksupportere i Buskerud... Tenk om han liker å sitte på kamp a? Burde egentlig finne frem tråden å slenge dritt om han og hans side.. sånn just in case.. :blink:

Nå kan man gjerne diskutere takt og tone, men jeg må si at jeg misunner dem familielivet, de som mener at Friling her får hugget hodet av seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver du med dette å implisere at Friling som bare vil sitte er fotballens og klubbens rompe?

 

Det var ikke pent.

Det er ingen motsetning i det. Kun konstatering fra min side, med andre ord hvor viktig fansen er, men de som sitter utfyller hverandre godt. Og jeg respekterer at folk har forskjellige syn, på samme måte som meg. Akkurat som noen eksempelvis velger å kle seg "nøytralt" på kamp og noen med parykk, begge deler for å distansere seg fra henholdsvis den gjennomkommersielle delen av fotballen og mot den "alternative" kulturen. Jeg respekterer begge deler.

 

Å ha gehør for andres meninger er bare sunt. Om man nødvendigvis ikke er enig, kan det i det minste få fram momenter som det kan komme noe godt ut av. Derimot liker jeg ikke at du tillegger sammenhenger jeg ikke har og vrir og vender på det jeg sier.

 

Igjen synes jeg bidrag kun er noe som det kan komme godt ut av - og er man uenig, så vær gjerne uenig. Men ikke ha en holdning som går på å sette seg på bakbeina og er totalt deterministisk. Mind your own business. I det folk blir likegyldige overfor klubben er jeg redd det vil gå nedover.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne debatten sklir ut i bare pjatt.

 

Jeg og de aller aller fleste som står har et noe anstrengt forhold til Friling. Og det ytrer vi. Hva er problemet?

 

Ytringsfriheten gjelder vel så mye for oss som er supporterklubben som for folk utenfor supporterkluben som mener fx at eurostand er bs. Ingen har kappet hodet av Friling her. Vi har tillatt oss å nevne at han er overmåte frekk. Det er vel strengt tatt mer en faktabeskrivelse enn en mening. Ordene som har blitt brukt har forhåpentlig ikke vært til å misforstå, som Frilings gigantiske salat-tråkking på stabak.no. Med et minstemål av sosial teft kan det neppe komme som noen overraskelse for Friling.

 

Men jeg tror han vil få atskillig peneree vær om han tar selvkritikk og legger dette bak seg. Vi tilgir relativt lett våre egne. Men pr. idag har Friling et Judas-stempel som han bør kvitte seg med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny Stabæk-blogg
×
×
  • Opprett ny...