Gå til innhold

Stabæk sliter. Hvorfor?


smurfeblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Farnerud har jo en fenomenal ballbehandlig og gode passninger (dessverre for få giftige fremover), men har han nok defensive kvaliteter til å ta Hauger-rollen? Hva med å bruke han som defensivt anker/playmaker, med Daigo som offensiv midtbane. Keller balanserer på h. kant og en offensiv Hoff/Mix/Palmi på venstre. Dvs.:

Keller - Daigo - Farnerud - Hoff/Mix/Palmi.

 

Skulle gjerne hatt en mer ruvende skikkelse enn Daigo på sentral midtbane (Palmi?), men bare en tanke...

Med de midtbanespillerne vi har nå, kan man jo sette opp et uendelig antall brukbare konstellasjoner... Men det hører vel hjemme i en annen tråd :)

Og hva gjør vi når Johan er tilbake. Høyre kant eller offensiv midtbane?

 

Kunne tenkt meg varianten med Palmi inn som du nevner.

 

Keller-Palmi-Farnerud-Hoff(/Mix)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Gutter: Alan og Veigar ER borte. La oss slutt å prate om dem!

Problemer er blant annet:

- JKmer usikker enn på lenge. Stoler ikke helt på forsvaret. med god grunn?

- IA holder ikke TLnivå. Rufsete klarering. Svake pasninger. + for noe hodedueller offensivt(siste 10 min)

- MMS ville neppe spilt seg opp til 1.laget om han hadde vært i 2.div og spilt som han gjør nå. Anspent, panisk, plasseringsdårlig.Han er jo ikke i nærheten av 08form

- JIH,tja,, i de periodene han er god nok er han jo god Offensivt . men de periodene er få.

- TS: Rundens lag????? De må kødde. Klubblojalitet og sympatisk opptreden er ikke nok i TL.

- HH Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik PF

- PF Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik HH. Og må venne seg av med katatrofepasninger på tvers eller bakover

- EH huff og hoff. Førsteberøring tilnærmet G10 i 7fotball. Skal ha for iver, løpsvillighet og 2 gode skuddforsøk (på fem kamper!). Skuff skuff

- DK glimt av storhet men altfor variabel.

- PRP ikke presis nok, ikke kjapp nok til å se pasningsmulighetene.

- DN forstår frustrasjonen, - han får jo 75 % mindre å jobbe med enn i fjor. Men selv på de 25 % har han ikke samme nivå som i 08...

 

- Risp: god 2.div standard

- Berglund: tja,, gi mannen noen sjanser til da..

- Mix: 100 % godkjent, både alder og spilletid tatt i betraktning

 

Og hvorfor spiller ikke Keller?????? Our Man fra 2008....

 

Mine oppsummeringer:

* vi savner Pontus S og Johan A mer enn vi ante...

* samspilltrening (på TLs vakreste kunstgress) har ikke gitt noen synlige resultater

* det mangler kjemi i laget

* nøkkelspillere fra fjorårets suksess er ikke i nærheten av sitt 08nivå

* vi mangler offensiv, presis kraft på kantene

* vi er så usikre at vi spiller gammeldags med høye baller, i stedenfor å holde ballen på bakken, rettvendt med offensiv fart

* slipp til unggutta. Resultatene kan ikke bli noe spesielt svakere om sultne/dyktig unge (Hedenstad, Mix, Skjelvik, Rogne, Aase osv) får mer enn noen enkeltminutter.

 

* Grunn til bekymring: -kan havne i nedrykkstrøbbel, -kan ryke tidlig i Cupen (men ikke mot Sander IL vel..?), - europaopptreden blir meget kortvarig.

 

Men som annen har skrevet: Det er NÅ vi supportere må gi gass!! Det er nå gutta og Janne trenger rakryggete, høyrøsta, postive kvinner og menn som står så det HØRES på TA

 

Amen !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor har vi to tråder for Lyn-kampen?

 

Dette er ikke noen tråd for Lyn-kampen, for de som måtte tro det :)

Opprettet denne tråden nettopp for å få samlet i en tråd den gjentatte diskusjonen om problemer/løsninger som har blitt tatt i hver enkelt kamptråd hittil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før vi svartmaler situasjonen helt: Vi kunne fort hatt 4 poeng mer enn det vi står med per dags dato. Med Hoff sitt skudd på innsiden av stolpen og ut i Bergen og straffen vi skulle hatt mot LSK. Med 4 poeng mer hadde vi ligget på 3. plass, så poengmessig er ikke resultatene så ille som det vi skal ha det til, om vi hadde hatt litt flaks/bedre dommere.

 

Når dette er sagt så spiller vi som en gjeng blinde microgutter i rullestol, så uansett om vi hadde hatt 10 poeng istedenfor de 6 vi har til nå så hadde vi slaktet spillestilen og prestasjonene på banen. Stabæk har rykket ned før fordi vi solgte én spiller (les: Andresen), nå har vi mistet 2, 3-4 om vi tar med Tchoyi og Annan som var med på å få inn en trygghet i laget vi surfet vidre på i fjor. Jeg sier ikke at vi er for gode til å rykke ned, tvert imot om vi ser på spillet de første rundene, men jeg tror at det er flere lag som er dårligere enn Stabæk over en hel sesong.

 

Jeg klarer ikke begripe hva Stabæk tenkte med når vi vraket Sandberg. Ikke si at vi ville ha inn en spiller på lån frem til Pontus er klar, for i vet ikke om han kommer seg opp på fjorårsnivå i løpet er sesongen. Hening mistet jo sesongoppkjøringen for noen år siden og vi så han nesten ikke på banen det året, og her snakker vi om en spiller som har vært ute i nesten et år.... I tillegg kastet vi ut Kjølø. Vi fikk riktignok inn IA, men han har, som resten av laget, spillt dårlig selv om han har vært mindre dårlig enn resten av forsvaret.

 

En ting jeg ikke forstår er, om jeg har forstått det riktig: Stabæk fikk ingen penger for salget av Veigar så vidt jeg har lest. Hvorfor ikke da holde han ut kontrakten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting jeg ikke forstår er, om jeg har forstått det riktig: Stabæk fikk ingen penger for salget av Veigar så vidt jeg har lest. Hvorfor ikke da holde han ut kontrakten?

 

Fordi man har moralske forpliktelser overfor de som bidro med midler både da Veigar ble hentet og da han signerte ny kontrakt?

 

I tillegg til de moralske "forpliktelsene" overfor Veigar selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde troen på at spillesystemet i Stabæk var så innøvd at man ikke skulle merke så mye til Alan og Veigar sin exit som vi nå har sett. Jeg vet at JJ er konservativ, sverger til sitt system og til 4-4-2, men jeg tror at gitt de spillerne som nå er til disposisjon at en 4-5-1 formasjon kunne ha fungert vel så bra:

JK

CK-MMS-IAO-JIH

DK-PRP-HH-PF-EF/Mix

DN/FB

 

La Berglund løpe på alt og slite ut forsvaret i 1. omg, sett Nannskog inn i 2. omg for å løpe fra forsvarerne og putte ballen i mål. Problemet med at DK og EF blir for offensive blir ikke så alvorlig, med mindre motstanderen har et godt utviklet kantspill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gutter: Alan og Veigar ER borte. La oss slutt å prate om dem!

Problemer er blant annet:

- JKmer usikker enn på lenge. Stoler ikke helt på forsvaret. med god grunn?

- IA holder ikke TLnivå. Rufsete klarering. Svake pasninger. + for noe hodedueller offensivt(siste 10 min)

- MMS ville neppe spilt seg opp til 1.laget om han hadde vært i 2.div og spilt som han gjør nå. Anspent, panisk, plasseringsdårlig.Han er jo ikke i nærheten av 08form

- JIH,tja,, i de periodene han er god nok er han jo god Offensivt . men de periodene er få.

- TS: Rundens lag????? De må kødde. Klubblojalitet og sympatisk opptreden er ikke nok i TL.

- HH Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik PF

- PF Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik HH. Og må venne seg av med katatrofepasninger på tvers eller bakover

- EH huff og hoff. Førsteberøring tilnærmet G10 i 7fotball. Skal ha for iver, løpsvillighet og 2 gode skuddforsøk (på fem kamper!). Skuff skuff

- DK glimt av storhet men altfor variabel.

- PRP ikke presis nok, ikke kjapp nok til å se pasningsmulighetene.

- DN forstår frustrasjonen, - han får jo 75 % mindre å jobbe med enn i fjor. Men selv på de 25 % har han ikke samme nivå som i 08...

 

- Risp: god 2.div standard

- Berglund: tja,, gi mannen noen sjanser til da..

- Mix: 100 % godkjent, både alder og spilletid tatt i betraktning

 

Og hvorfor spiller ikke Keller?????? Our Man fra 2008....

 

Mine oppsummeringer:

* vi savner Pontus S og Johan A mer enn vi ante...

* samspilltrening (på TLs vakreste kunstgress) har ikke gitt noen synlige resultater

* det mangler kjemi i laget

* nøkkelspillere fra fjorårets suksess er ikke i nærheten av sitt 08nivå

* vi mangler offensiv, presis kraft på kantene

* vi er så usikre at vi spiller gammeldags med høye baller, i stedenfor å holde ballen på bakken, rettvendt med offensiv fart

* slipp til unggutta. Resultatene kan ikke bli noe spesielt svakere om sultne/dyktig unge (Hedenstad, Mix, Skjelvik, Rogne, Aase osv) får mer enn noen enkeltminutter.

 

* Grunn til bekymring: -kan havne i nedrykkstrøbbel, -kan ryke tidlig i Cupen (men ikke mot Sander IL vel..?), - europaopptreden blir meget kortvarig.

 

Men som annen har skrevet: Det er NÅ vi supportere må gi gass!! Det er nå gutta og Janne trenger rakryggete, høyrøsta, postive kvinner og menn som står så det HØRES på TA

 

Ja, og vi kan skrive masse eder og galle om hver eneste spiller på laget. Da blir stemninga god og spillerne som er innom forumet blir motivert til bedre innsats.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gutter: Alan og Veigar ER borte. La oss slutt å prate om dem!

Problemer er blant annet:

- JKmer usikker enn på lenge. Stoler ikke helt på forsvaret. med god grunn?

- IA holder ikke TLnivå. Rufsete klarering. Svake pasninger. + for noe hodedueller offensivt(siste 10 min)

- MMS ville neppe spilt seg opp til 1.laget om han hadde vært i 2.div og spilt som han gjør nå. Anspent, panisk, plasseringsdårlig.Han er jo ikke i nærheten av 08form

- JIH,tja,, i de periodene han er god nok er han jo god Offensivt . men de periodene er få.

- TS: Rundens lag????? De må kødde. Klubblojalitet og sympatisk opptreden er ikke nok i TL.

- HH Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik PF

- PF Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik HH. Og må venne seg av med katatrofepasninger på tvers eller bakover

- EH huff og hoff. Førsteberøring tilnærmet G10 i 7fotball. Skal ha for iver, løpsvillighet og 2 gode skuddforsøk (på fem kamper!). Skuff skuff

- DK glimt av storhet men altfor variabel.

- PRP ikke presis nok, ikke kjapp nok til å se pasningsmulighetene.

- DN forstår frustrasjonen, - han får jo 75 % mindre å jobbe med enn i fjor. Men selv på de 25 % har han ikke samme nivå som i 08...

 

- Risp: god 2.div standard

- Berglund: tja,, gi mannen noen sjanser til da..

- Mix: 100 % godkjent, både alder og spilletid tatt i betraktning

 

Og hvorfor spiller ikke Keller?????? Our Man fra 2008....

 

Mine oppsummeringer:

* vi savner Pontus S og Johan A mer enn vi ante...

* samspilltrening (på TLs vakreste kunstgress) har ikke gitt noen synlige resultater

* det mangler kjemi i laget

* nøkkelspillere fra fjorårets suksess er ikke i nærheten av sitt 08nivå

* vi mangler offensiv, presis kraft på kantene

* vi er så usikre at vi spiller gammeldags med høye baller, i stedenfor å holde ballen på bakken, rettvendt med offensiv fart

* slipp til unggutta. Resultatene kan ikke bli noe spesielt svakere om sultne/dyktig unge (Hedenstad, Mix, Skjelvik, Rogne, Aase osv) får mer enn noen enkeltminutter.

 

* Grunn til bekymring: -kan havne i nedrykkstrøbbel, -kan ryke tidlig i Cupen (men ikke mot Sander IL vel..?), - europaopptreden blir meget kortvarig.

 

Men som annen har skrevet: Det er NÅ vi supportere må gi gass!! Det er nå gutta og Janne trenger rakryggete, høyrøsta, postive kvinner og menn som står så det HØRES på TA

 

Ja, og vi kan skrive masse eder og galle om hver eneste spiller på laget. Da blir stemninga god og spillerne som er innom forumet blir motivert til bedre innsats.

 

Dersom spillerne hadde kommet inn på forumet etter å ha prestert som de har gjort i det siste, og funnet kun skryt og hederlig omtale, tror jeg de hadde blitt skuffet over realitetsorienteringen til sine supportere.

 

Palau begynner med at vi må snakke om de spillerne vi har, ikke de vi hadde (pkt. 1). Deretter fortsetter han med saklig kritikk, spiller for spiller (pkt. 2), og ender på noe vi alle kan være enige om: det er nå supporterne virkelig teller! (pkt. 3)

 

Hvilke(t) av disse punktene er du uenig i?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste er vel enkelt å greit å hjelpe dem til å snu trenden nå mot Lyn.

Møt tidlig, gi jernet fra oppvarmingen starter til de er ferdig med dusjen.

Klart serien har startet litt trått og vi trenger å få ut litt frustrasjon Men det eneste som hjelper på vår frustrasjon er å bidra til å snu trenden.

Vinner de på søndag blir jeg gjerne på stadion å synger helt til lyset slukkes og dørene stenger.

Ingen ting er bedre enn en seier etter en tung periode

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gutter: Alan og Veigar ER borte. La oss slutt å prate om dem!

Problemer er blant annet:

- JKmer usikker enn på lenge. Stoler ikke helt på forsvaret. med god grunn?

- IA holder ikke TLnivå. Rufsete klarering. Svake pasninger. + for noe hodedueller offensivt(siste 10 min)

- MMS ville neppe spilt seg opp til 1.laget om han hadde vært i 2.div og spilt som han gjør nå. Anspent, panisk, plasseringsdårlig.Han er jo ikke i nærheten av 08form

- JIH,tja,, i de periodene han er god nok er han jo god Offensivt . men de periodene er få.

- TS: Rundens lag????? De må kødde. Klubblojalitet og sympatisk opptreden er ikke nok i TL.

- HH Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik PF

- PF Brukbar - i perioder veldig god - men altfor lik HH. Og må venne seg av med katatrofepasninger på tvers eller bakover

- EH huff og hoff. Førsteberøring tilnærmet G10 i 7fotball. Skal ha for iver, løpsvillighet og 2 gode skuddforsøk (på fem kamper!). Skuff skuff

- DK glimt av storhet men altfor variabel.

- PRP ikke presis nok, ikke kjapp nok til å se pasningsmulighetene.

- DN forstår frustrasjonen, - han får jo 75 % mindre å jobbe med enn i fjor. Men selv på de 25 % har han ikke samme nivå som i 08...

 

- Risp: god 2.div standard

- Berglund: tja,, gi mannen noen sjanser til da..

- Mix: 100 % godkjent, både alder og spilletid tatt i betraktning

 

Og hvorfor spiller ikke Keller?????? Our Man fra 2008....

 

Mine oppsummeringer:

* vi savner Pontus S og Johan A mer enn vi ante...

* samspilltrening (på TLs vakreste kunstgress) har ikke gitt noen synlige resultater

* det mangler kjemi i laget

* nøkkelspillere fra fjorårets suksess er ikke i nærheten av sitt 08nivå

* vi mangler offensiv, presis kraft på kantene

* vi er så usikre at vi spiller gammeldags med høye baller, i stedenfor å holde ballen på bakken, rettvendt med offensiv fart

* slipp til unggutta. Resultatene kan ikke bli noe spesielt svakere om sultne/dyktig unge (Hedenstad, Mix, Skjelvik, Rogne, Aase osv) får mer enn noen enkeltminutter.

 

* Grunn til bekymring: -kan havne i nedrykkstrøbbel, -kan ryke tidlig i Cupen (men ikke mot Sander IL vel..?), - europaopptreden blir meget kortvarig.

 

Men som annen har skrevet: Det er NÅ vi supportere må gi gass!! Det er nå gutta og Janne trenger rakryggete, høyrøsta, postive kvinner og menn som står så det HØRES på TA

 

Ja, og vi kan skrive masse eder og galle om hver eneste spiller på laget. Da blir stemninga god og spillerne som er innom forumet blir motivert til bedre innsats.

 

Dersom spillerne hadde kommet inn på forumet etter å ha prestert som de har gjort i det siste, og funnet kun skryt og hederlig omtale, tror jeg de hadde blitt skuffet over realitetsorienteringen til sine supportere.

 

Palau begynner med at vi må snakke om de spillerne vi har, ikke de vi hadde (pkt. 1). Deretter fortsetter han med saklig kritikk, spiller for spiller (pkt. 2), og ender på noe vi alle kan være enige om: det er nå supporterne virkelig teller! (pkt. 3)

 

Hvilke(t) av disse punktene er du uenig i?

 

Det er en ørliten forskjell på å "kun finne skryt og hederlig omtale" og eksempelvis å lese om seg selv, med mange års TL-erfaring at man har "førsteberøring tilnærmet G10 i 7fotball".

 

Hvis du ikke klarer å se at dette innlegget til Palau er alt annet enn saklig kritikk, håper jeg virkelig du unngår personalansvar.

 

Dette forumet er i ferd med å bli fullstendig trasha av drittkasting på egne spillere og eget lag.

 

Beklager lang quote.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som mangler er krativitet på midtbanen. Hennig og Farnerud spiller på det trygge, Daigo roter seg som regel bort eller sender feilpasninger, og Hoff... vel han gjør egentlig det samme som Daigo bare at han ikke er god på dødballer.

 

Jeg har tro på at Daigo fortsatt kan bli en veldig viktig spiller for oss, men etter min mening fungerer han ikke så bra på kanten. Jeg vil heller se han som hengende spiss eller offensiv midtbane. Han kan sende gode pasninger til Nannskog hvis han vil, men det er lettere å få gjort fra midten.

 

På den ene kanten vil jeg snart se Senky. En litt teknisk rask spiller kan være det som erstatter Andersson mens han er ute med skade. På andre siden vil jeg ha Keller som arbeidsjern med en god innleggsfot. Å komponere sentral-midtbanen er derimot veldig vanskelig. Jeg trodde Farnerud ville sende flere gjennombrudspasninger i år, men slik har det ikke blitt. Han er en deffensiv playmaker som velger å styre tempoet. Det er vel og bra det, men vi har ingen som kan bryte opp sentralforsvaret. Her kan Daigo være mannen. Jeg tror at hvis det er en spiller som kan bruke teknikken og kreativiteten til å virkelig angripe sentral-linja er det Daigo.

 

Som spisspar er jeg fortsatt usikker på hvem som bør spille. Jeg håper at Berglund kan terpes inn med Nannskog, men jeg er usikker på hvordan sammarbeidet vil fungere. Det jeg håper på er at Senky er en spiller som prøver å komme inn i rommet mellom back og sentralforsvar, for deretter å trekke seg enda litt lenger innover. Da kan det hende at Berglund vil trekke løpene sine ut mot kanten slik at Senky og Berlund passerer hverandre (Berglund løper ut mot kanten, Senky kommer på dypt løp fra vingen og trekker innover for å hjelpe Berglund med pasningsalternativer).

 

Nå fremover vil jeg så noe slikt:

 

Austbø

Høiland - IAO - Morten - Stenvoll

Keller - Daigo - Farnerud - Senky

Nannskog - Berglund

 

Det er selvfølgelig viktig at Berlund og Senky spiller på samme side hvis denne formasjonen brukes. Men dette er vel mer ønsketenkning fra min side, for det er mer mitt syn på hvordan vi kan bruke spillerene våre på best mulig måte. Janne tenker nok i en annerledes bane, og jeg tviler ikke på at han kan ha mer rett enn det jeg har... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis du ikke klarer å se at dette innlegget til Palau er alt annet enn saklig kritikk, håper jeg virkelig du unngår personalansvar.

 

Det er forskjell på debattforum og medarbeidersamtaler; du må forvente at det skiller en del på hva som skrives her inne, og hva Janne sier i samtaler med spillerne sine.

 

Det er klart det finnes grenser, selv ikke her inne er det greit å skrive at spillere på Stabæk er "møkkafolk" eller lignende ting, og når det er kamp skal gutta ha full støtte uansett. Men å, på et forum hvor man diskuterer hvilke spillere som vil fungere best for laget, være litt krass på et spesifikt punkt hvor Hoff har vært uheldig i sesongstarten (førsteberøring på ball) må da være greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, egentlig ikke. Jeg synes det er respektløst overfor andre Stabækfans å komme med usaklig eder og galle om nesten samtlige spillere i klubben. Og hva faen tjener det til, egentlig?

 

Foreslå LØSNINGER. Alle skjønner jo at ting ikke går som det skulle, men prøv å bruke huet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, egentlig ikke. Jeg synes det er respektløst overfor andre Stabækfans å komme med usaklig eder og galle om nesten samtlige spillere i klubben. Og hva faen tjener det til, egentlig?

 

Foreslå LØSNINGER. Alle skjønner jo at ting ikke går som det skulle, men prøv å bruke huet.

 

Nå har vi vel begge fått presentert vårt syn, både generelt og mtp dette bestemte innlegget, så jeg foreslår vi lar denne tråden hvile nå og tar resten på PM.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste er vel enkelt å greit å hjelpe dem til å snu trenden nå mot Lyn.

Møt tidlig, gi jernet fra oppvarmingen starter til de er ferdig med dusjen.

Klart serien har startet litt trått og vi trenger å få ut litt frustrasjon Men det eneste som hjelper på vår frustrasjon er å bidra til å snu trenden.

Vinner de på søndag blir jeg gjerne på stadion å synger helt til lyset slukkes og dørene stenger.

Ingen ting er bedre enn en seier etter en tung periode

 

Noe jeg aldrig hører her og som folk har glemt.

Vi var i 2008 så veldig gode offensivt at det var den største styrken defensivt. Den offensive styrken ga oss så stor selvtillit at den smittet volsomt over på forsvarrekka. Får vi det offensive til å stemme med nye folk så kommer alt det andre tror jeg.

Jeg er enige nå må vi bare gi alt og komme tidlig på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg aldrig hører her og som folk har glemt.

Vi var i 2008 så veldig gode offensivt at det var den største styrken defensivt.

 

Jönsson har sagt det motsatte, at det var godt forsvarsspill som var grunnlaget.

 

Støtte til Alzheimer: Er man saklig når man skriver at Hoff har mottak som en G10-spiller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg aldrig hører her og som folk har glemt.

Vi var i 2008 så veldig gode offensivt at det var den største styrken defensivt.

 

Jönsson har sagt det motsatte, at det var godt forsvarsspill som var grunnlaget.

 

Støtte til Alzheimer: Er man saklig når man skriver at Hoff har mottak som en G10-spiller?

 

 

Jo da , men forsvarspill starter når du mister ballen høyt eller lavt. Og vi har mistet ballen veldig høyt mange ganger og fått kontringer i mot oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtte til Alzheimer: Er man saklig når man skriver at Hoff har mottak som en G10-spiller?

 

Det er det klart mest usaklige som nevnes, i en lang post. Leser man hele, vil forhåpentligvis være enig i at det er et langt skritt å hevde at hele posten er "alt annet enn saklig".

 

Sånn, nå skal jeg love å ikke diskutere den posten noe mer her inne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener i alle fall at kvaliteten i stallen vår ligger i topp 3 i tippeligaen. Utfordringen er å få hele laget til å prestere kollektivt med så mange nye spillere i gruppa. Ett par av spillerne vi har hentet var ikke i første 11 i sin klubb og mangler kamptrening. Bare vent til spillet begynner å sitte. Jeg har god tro på topp 6 i år, selv om det ser litt rufsete ut i disse dager. Good things come to those who wait. I mellomtiden MÅ vi støtte laget 100%!

Endret av SuperNann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


All frustrasjonen, alt sinnet, all mandagsdepresjonen, alt hånet og skadefryd fra andre, all neglebitingen, desperasjonen, skuffelsene og den generelle smerten er en karaktertest og en investering i den fremtidige oppturen.

 

Det har vært mye diskusjon om hva som er ekte supportere. Må man være stående, syngende? Holder det at man står? Er man voldtektsmann om man ikke hopper? Det er viktig at vi diskuterer hvordan vi vil ha det på feltet vårt, men dette er likevel bare bagateller i forhold til den virkelige syretesten.

 

En ekte supporter (uten antydning til hermetegn) tar del i sorgen, såvel som gleden. En ekte supporter skrur ikke av sitt engasjement i motgang. Vi var på cruise i hele fjor, men nå nytter det ikke å sitte på dekk. En ekte supporter er med og ror i motvind.

 

Nå har vi muligheten til å skinne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


All frustrasjonen, alt sinnet, all mandagsdepresjonen, alt hånet og skadefryd fra andre, all neglebitingen, desperasjonen, skuffelsene og den generelle smerten er en karaktertest og en investering i den fremtidige oppturen.

 

Det har vært mye diskusjon om hva som er ekte supportere. Må man være stående, syngende? Holder det at man står? Er man voldtektsmann om man ikke hopper? Det er viktig at vi diskuterer hvordan vi vil ha det på feltet vårt, men dette er likevel bare bagateller i forhold til den virkelige syretesten.

 

En ekte supporter (uten antydning til hermetegn) tar del i sorgen, såvel som gleden. En ekte supporter skrur ikke av sitt engasjement i motgang. Vi var på cruise i hele fjor, men nå nytter det ikke å sitte på dekk. En ekte supporter er med og ror i motvind.

 

Nå har vi muligheten til å skinne.

 

takk! der fikk jeg faktisk humøret og trua 10 hakk opp! det er sjel i stabæk, vis det nå :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg aldrig hører her og som folk har glemt.

Vi var i 2008 så veldig gode offensivt at det var den største styrken defensivt.

 

Jönsson har sagt det motsatte, at det var godt forsvarsspill som var grunnlaget.

 

Det var uten tvil godt forsvarsspill som gjorde at vi hadde tryggheten fremover på banen! Hvis ikke Jon og forsvarsrekka hadde vært så sikker som han var i fjor hadde ikke Nannskog eller de andre fremover hatt råd til å kunne bomme på sjanser hvilket igjen hadde ført til den nervøsiteten vi ser nå med Nannskog som ikke kan bomme på en halvsjanse som den han hadde mot godset (satt litt på spissen).

 

Det første vi må få på plass er ett godt fundament bakover på banen som sørget for at de fremover igjen kan senke skuldrene sånn at de vet at vi ikke taper bare de bommer på en sjanse. Tror mye løser seg med Segerström når han kommer tilbake, hvis han er i samme form som før han ble skadet. Jeg mener vi burde line opp sånn:

Austbø

Keller-MMS-Seger-Høiland

Palmi-Hauger-Farnerud-Hoff

Nannskog-Berglund

 

Begrunnelse:

* Jon - trenger å bli pushet litt sånn som i fjor da Austbø var nyinnkjøpt. Tror han føler seg litt som en soleklar ener som gjør at han slapper av nå. Sier ikke at dette burde bli den permanente løsningen men hvertfall inntil Jon innser at han ikke har klippekort.

* Backrekka - Satser på samme som under høsten i fjor da vi var soleklart best med unntak av Sandberg i stedet for Segerström. Dette var alltid trygt og det var sjelden tabber.

* Palmi - Har kanskje ikke hatt den beste seriestarten men har hodestyrke som vi sårt trenger i tillegg til at han løper mye og jobber hardt for laget.

* Hauger og Farnerud - Ser at mange mener at en av disse burde settes ut men de har ikke blitt mye dårligere etter i fjor hvor de var veldig bra.

* Hoff - Vi trenger en ordentlig kant i vårt system litt sånn Alan var i fjor da Andersson ofte pleide å skjære inn i banen å komme til sjanser. Daigo er litt mer sentral midtbane enn kant føler jeg og da blir det litt for smalt på midten. Blir bedre etter hvert.

* Nannskog - soleklar

* Berglund - har ikke sett han så mye men det mot Molde var bra. Vi har prøvd mye forskjellig på topp sammen med Nannskog men etter litt tid har jeg tro på samarbeidet Nannskog - Berglund. Når Andersson er tilbake hadde det vært spennende å prøve han sammen med Nannskog.

 

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var uten tvil godt forsvarsspill som gjorde at vi hadde tryggheten fremover på banen!

 

Tja, alt henger vel sammen med alt.

 

Ettersom vi var så gode fremover i fjor skjedde flere ting som gjorde forsvarsjobben lettere:

 

a) Vi hadde ballen mye (vanskelig for de andre å score da)

b ) Vi var ofte i angrep og mistet sjelden ballen i farlig posisjon

c) Vi slapp å angripe med så mange folk, så vi var stort sett i balanse bakover

d) De andre turte ikke å presse oss så mye fordi de var redde for kontringene våre

e) De andre ble slitne av å løpe etter Alan og Veigar hele tiden, og orket ikke presse oss

 

I år oppfyller vi vel bare til dels punkt a). Ikke rart at det blir vanskelig å være forsvar da (når det er sagt, er ikke det noen unnskyldning for å tape dueller og gi bort ballen ved enhver anledning).

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var uten tvil godt forsvarsspill som gjorde at vi hadde tryggheten fremover på banen!

 

Tja, alt henger vel sammen med alt.

 

Ettersom vi var så gode fremover i fjor skjedde flere ting som gjorde forsvarsjobben lettere:

 

a) Vi hadde ballen mye (vanskelig for de andre å score da)

b ) Vi var ofte i angrep og mistet sjelden ballen i farlig posisjon

c) Vi slapp å angripe med så mange folk, så vi var stort sett i balanse bakover

d) De andre turte ikke å presse oss så mye fordi de var redde for kontringene våre

e) De andre ble slitne av å løpe etter Alan og Veigar hele tiden, og orket ikke presse oss

 

I år oppfyller vi vel bare til dels punkt a). Ikke rart at det blir vanskelig å være forsvar da (når det er sagt, er ikke det noen unnskyldning for å tape dueller og gi bort ballen ved enhver anledning).

 

Men når vi først mistet ballen var det et svært sjeldent syn at enten Veigar eller Daniel jobbet hardt som førsteforsvarer. De var vel så å si ikke tilstedeværende. I år har vi sluppet inn en del mål mens vi faktisk har vært i balanse så noe må jo ha skjedd med det som skjer bakover på banen.

Det var vel ikke rent få ganger at Alan mistet ballen i det vi var på vei fremover og ble brutt i mot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men når vi først mistet ballen var det et svært sjeldent syn at enten Veigar eller Daniel jobbet hardt som førsteforsvarer. De var vel så å si ikke tilstedeværende. I år har vi sluppet inn en del mål mens vi faktisk har vært i balanse så noe må jo ha skjedd med det som skjer bakover på banen.

Det var vel ikke rent få ganger at Alan mistet ballen i det vi var på vei fremover og ble brutt i mot.

 

Baklengsmålene mot Brann, Lillestrøm og Strømsgodset er vel målene som skiller seg ut ved at målene kommer i situasjoner der vi er i noenlunde balanse (alle kommer vel som resultat av dødball). De andre målene kommer etter at laget er i ubalanse. Problemet er jo at laget vårt er i ubalanse alt for ofte i løpet av en kamp, nærmest kontinuerlig mot Odd og alt for ofte mot Molde. Når vi safer noe mer, skaper vi så å si ingenting fremover (kampene mot FFK og Godset). Alan mistet mye ball da han var i klubben, men så lenge han ikke gjorde dette på egen banehalvdel, var det ikke så farlig fordi vi hadde mange mann bak ballen. Vi behøvde kun ved få anledninger å komme i ubalanse selv for å skape noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Det var vel ikke rent få ganger at Alan mistet ballen i det vi var på vei fremover og ble brutt i mot.

 

Baklengsmålene mot Brann, Lillestrøm og Strømsgodset er vel målene som skiller seg ut ved at målene kommer i situasjoner der vi er i noenlunde balanse (alle kommer vel som resultat av dødball).

 

Forskjellen på fjorårets Stabæk lag og Årets er :

1. Alan er borte, han måtte passes på og tok bort 2 mann hos motsanderlaget.

2. Veigard er borte, sammspillet Veigard/Nannskog var effektivft.

 

I fjor sleit vi vel litt da også men vi hadde evnen til å score lette mål, en stikker fra Veigard til Nannskog eller Alans evne til å avgjøre kamper på egenhånd.

salg av disse var ikke til å unngå, men at vi ikke klarer å legg om spillestilen eller tilpasse spillestilen til spillerne vi har er vannsklig å forstå.

Det jeg er mest skuffa over hitil er høye baller på Nannskog, en av de laveste spissene i Tl.

Paniske avklaringer i forsvaret som går rett til mostander og skaper farlige overganger.

Et annet poeng er vel det faktum at uansett hvilke nye spillere vi henter så er det aldri gode hodespillere som kan ta en duell med Årøy, Karadaz, Kovac mf. Vi har vel altid slitt på dødballer begge veier?

 

Man på en annen side trenger gutta litt tid på å sette spillet tippper det løsner mot Lyn , da er mye løst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må sette en spillestil med spillere som vi har i klubben nå og ikke prøve å få f.eks. Berglund eller Hoff til å bli de nye Veigar og Alan. Ser ut som om spillestilen i år, dog, blir lange baller mot Nannskog. Nannskog har jo ikke for vane å gå opp i dueller men trekker seg heller litt unna. I følge han selv er dette en av hovedgrunnene til at han har unngått så mye skader de siste årene. Men hvis spillestilen i år blir lange baller burde vi hvertfall hatt noen i klubben som har kapasitet til å ta i mot disse på topp. IA og JIH er vel i så måte et aktuelt spisspar mens Nannskog spiller sweeper som løper opp alle som kommer gjennom mens Skjønsberg er mannen som skal klinke ballen opp.

Men er det et sånt Stabæk vi vil se? Vil vi heller se laget vårt spille sånn enn å havne på f.eks 8-11 plass hvor de faktisk prøver finne tilbake til gode, gamle Stabæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk sliter. Hvorfor?
×
×
  • Opprett ny...