Gå til innhold

StabækTV


JonasM
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg vil gjerne ta med raid! Men ingen ser hvem eller hva som skjer for alle de videoklippene jeg har med raid fra 2. div og junior er på oversiktskamera, og dermed "skjønner ikke" de som ser det på storskjermen hva de egentlig ser. Derfor har jeg fokusert på alt jeg har av nærfilming stort sett utenom målene.

 

Jeg tar med målene til våre juniorer på a-laget. Det er faktisk veldig riktig og viktig som det sies. Likevel bør jeg vel være litt forsiktig med å bare fokusere på dem med tanke på at det faktisk er 12 andre som spiller hver uke på G19. Eller hva?

 

For det første tror jeg de juniorgutta som ikke er på A-laget (enda) har stor forståelse for at det fokuseres på gutta som allerede har tatt steget. Kan nok også være at de synes det er helt greit, inntil videre, at de kan utvikle seg i litt mer fred og ro enn Rogne og Hedenstad m.fl. Som Morten uttrykte det, på spørsmål om angrepskvartetten til Stabæk (Nanne, Veigar, Alan og Somen) fikk for mye oppmerksomhet, etter 3-0 mot FFK i fjor: gutta selv er klar over hvor viktige vi andre på laget er, og gir oss masse ros og takknemlighet, samtidig er vi litt takknemlige for å slippe å være så mye i fokus.

 

Hva gjelder hvordan videoen er bygget opp, har jeg enkelte synspunkter. De er kanskje ikke spesielt bra, så du får bare se bort fra det som kanskje tydelig viser hvorfor jeg aldri har blitt filmprodusent:

 

Scene fra videoen slik den er nå:

 

Første - spiller i spillertunnel - passer (like) før musikken tar av (ca. 55 sek)

 

Nærbilde av spillere i drakt utenom kamp - passer i starten av videoen - gjerne vis frem våre "store spillere" også i denne sekvensen

 

Scene fra ca. 00.10 - 00.13 - spillere som ser ut som de er på vei av banen - passer som sluttscene (type lucke luke rir inn i solnedgangen) - gjerne en som varer i fem-ti sekunder.

 

Roll som kopierer gene simmons - bør ikke være med!

 

Ca. etter 55 sekunder tar musikken av - her kan det passe det å starte et lite scoringsshow av typen mål hvert femte sekund (uten reprise!) - spesielt pene mål kan komme litt uti (og da gjerne med reprise) - f.eks. Munthe-Kaas siste(?) mot Sarpsborg (ca. 1.05 uti videoen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for svar, geirti! Lurer mer og mer på hvem du er :)

 

Så annen info til de som skulle lure:

NMG-19's finale står mellom disse datoene; 31. oktober som først bestemt, eller 4. november (onsdag uken som følger). Avgjøres visstnok snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ETTERLYSNING:

 

Har laget en reklame for juniorfinalen, men mangler god kommentering til første delen.

JUNIORFINALE-REKLAMEN! (wmv-fil)

Jobber med å få tak i noen som faktisk er kommentator til vanlig, men har jeg ikke noen på plass i dag så er jeg helt avhengig av en reserveløsning. Har DU lyst å sende inn kommentatorforslag til denne reklamen? Kontakt meg på jonasmoen@gmail.com.

HER ER ET MINDRE BRA FORSØK AV UNDERTEGNEDE! (wmv-fil)

 

Håper å høre fra noen med kontakter, eller som har selv lyst til å levere inn lydopptak med egen kommentering...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ETTERLYSNING:

 

Har laget en reklame for juniorfinalen, men mangler god kommentering til første delen.

JUNIORFINALE-REKLAMEN! (wmv-fil)

Jobber med å få tak i noen som faktisk er kommentator til vanlig, men har jeg ikke noen på plass i dag så er jeg helt avhengig av en reserveløsning. Har DU lyst å sende inn kommentatorforslag til denne reklamen? Kontakt meg på jonasmoen@gmail.com.

HER ER ET MINDRE BRA FORSØK AV UNDERTEGNEDE! (wmv-fil)

 

Håper å høre fra noen med kontakter, eller som har selv lyst til å levere inn lydopptak med egen kommentering...

Du kan jo høre med

:lol:

 

Men han heier kanskje på RBK, eller? :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han må være midt i blinken! Hehe. De som har lyst til å prøve seg her har i hvertfall muligheten ennå. Ingen på plass av kommentatorer så de som vil prøve seg har en stor mulighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han må være midt i blinken! Hehe. De som har lyst til å prøve seg her har i hvertfall muligheten ennå. Ingen på plass av kommentatorer så de som vil prøve seg har en stor mulighet.

 

Har du prøvd han Friling-fyren fra Eurosport som er innpå forumet her en sjelden gang? Han er jo både Stabæk-supporter og kommentator. Bloggen hans:

 

http://supporter.aftenposten.no/profile/afriling/

 

 

Ellers har vi jo vår alles egen Rich da, han øver jo til stadighet på Nadderud, og kommer bra fra det.

 

Felles for begge disse er vel kanskje at de helst vil ha en forespørsel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

VERDENSPREMIERE:

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=201...p;progId=356006

Cupfinalesang laget for Stabæks G19. Dette kan bli en hit! Låten vil snart bli lagt ut for salg!

 

"NÅ SKAL TRØNDERNE BLI SLÅTT"

Musikk/Tekst: Magnus Wigestrand Sitter

Produsent: Lasse Hafreager

Vokal/trommer/kor: Cato Kristiansen

Videoredigering: Jonas Moen

Pep-Talk: Christopher L. Ager

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Filmet de første 3 minuttene av intervjuet. Hele seansen varte vel i ca 40 minutter.

BudstikkaTV filmet ikke kontinuerlig men har forhåpentligvis mer å komme med i morgen.

 

Herer i hvert fall min lille snutt for de som ikke var der:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ingen som har kommentert de siste intervjuene på Stabæk TV... Fortjener ros.

 

Takk takk! Mye bra som har kommet, liker forresten "Bluezone" :)

Håper på like mye Stabæk TV fremover, fine måte å holde seg opptatert på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen som har kommentert de siste intervjuene på Stabæk TV... Fortjener ros.

 

Takk takk! Mye bra som har kommet, liker forresten "Bluezone" :)

Håper på like mye Stabæk TV fremover, fine måte å holde seg opptatert på.

 

Hiver meg på dette! Lars og Paul har stått på mye for å hele tiden være ute med kamera og å få det kjappest mulig ut på nettet. Syns selv også at det er mye bedre standard når Lars er den som tar intervjuene enn hva jeg noen gang vil klare. Han er født til dette!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen som har problemer med livesending idag?

Er lyden god?

Hakker sendingen?

 

Bra kommentarer, men det hakker noe j...lig, og bildet blir verre og verre

Har det blitt noe bedre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som har problemer med livesending idag?

Er lyden god?

Hakker sendingen?

 

Sendingen hakket mye og fargene fløt litt i hverandre til tider. Spessiellt rundt spillerene.

Lyden var vel grei men ikke krystall klar.

 

Tydelig at dere har gjort noe for nå er lyden mye bedre og hakkingen er så og si borte smile.gif

 

Stab%e6kTV.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk til alle dere som så kampen direkte på nettet.

 

Beklager så mye de problemene mange hadde med sendingen. Det var et nytt program som ble brukt til å sende signalene ut på Sumo. Jeg hadde satt høy oppløsning på feeden til Sumo, men da er alle som ser på nødt til å ha det beste av det beste for å få sett kampen (i tillegg begynte programmet jeg brukte å henge). Dessverre er ikke pcen jeg har tydeligvis sterk nok til å sende i tre forskjellige formater på en gang, samtidig som den skal fungere til redigering og grafikering underveis.

 

Dette tok jeg lærdom av. Dermed stoppet jeg sendingen for å starte ny stream med lavere oppløsning, men bedre kvalitet på lyden. Det virket som det var vellykket for mange siden ingen informerte feil dukket opp etterpå.

 

Til neste gang er innstillingene klare utifra erfaringene i dag. Håper flere enn meg syntes Mix og Gromstad gjorde en knall innsats som kommentatorer! Har dere flere gode råd om sendingen så er det ønskelig å få vite om dem :)

 

Hel kamp kommer ut en gang i kveld/natt, i tillegg kommer en video med målene senere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

StabækTV
×
×
  • Opprett ny...