Gå til innhold

Europa League 2009/2010


Rainz
 Del

Anbefalte innlegg


Hadde jo vært jævlig kult å møte Valencia! Pontus Segerstrøm mot David Villa!

Litt avsporing, men Valencia er jo et fantastisk lag. Teknikere som David Silva og Juan Mata er helt på linje med Messi, Carlos Marchena er en av verdens beste stoppere, mens Albelda og Baraja er legendariske midtbanespillere.

 

En ting som derimot irriterer meg, hvis vi trekker Valencia, er at når vi blir slått ut (for det blir vi) vil trøndermafiaen kunne skryte på seg at de har slått Valencia tidligere. Og da er det fort gjort å glemme at Valencia var i fullstendig kaos, med skader, trenerskifter, utestengelser av spillere osv når de møtte trønderne.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Hadde jo vært jævlig kult å møte Valencia! Pontus Segerstrøm mot David Villa!

 

Spørsmålet er hvilket lag som takler kunstgress dårligst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde jo vært jævlig kult å møte Valencia! Pontus Segerstrøm mot David Villa!

 

Spørsmålet er hvilket lag som takler kunstgress dårligst.

 

Valencia er tøffest, der er vi nok mer eller mindre sjanseløse. De andre tre kan vi nok klare hvis vi presterer optimalt, spesielt hjemme på kunstgresset. Jeg tror kanskje sjansen er størst mot Benfica (tror de vil sutre fælt over innendørs plastikk, i tillegg tror jeg portugisiske lag er litt overvurderte og også vil passe oss bra i spillestil), deretter Praha, så Athen, og til slutt Valencia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ref at Elfsborg knuste Braga er jeg enig i at portugisisk ikke er like bra som det høres ut.

 

Om vi hadde slått FCK hadde vi møtt et av disse lagene i play off for CL:

 

Olympiakos

Levski Sofia

Maccabi Haifa

Zürich

Salzburg

 

I stedet ble vi slått ut og skal spille play off til Europa League mot et av disse lagene:

 

Valencia

Benfica

AEK Athen

Slavia Praha

 

Pussig at det skal være så mye enklere å komme til CL..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pussig at det skal være så mye enklere å komme til CL..

 

Det er jo en del av det nye konseptet, det skal representeres flere serievinnere fra flere land i CL. En nyvinning jeg er veldig glad for. Lagene fra de store landene spiller jo sin egen CL-kval... Men i Europe Leauge er alle land i samme kvalikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, vi skal ikke kimse av Benfica her. Stallen inneholder noen kjente navn som Nuno Gomes, Pablo Aimar og Javier Saviola, men har også flere litt mindre kjente spillere som er av nesten like høy kvalitet; tenker da på Ramires, Luisao, Oscar Cardozo, Angel Di Maria og kjøpt-av-Barcelona-lånt-ut-til-Benfica talentet Keirrison.

 

Det bør også nevnes at den portugisiske ligaen er nokså delt i to, med Porto, Benfica og Sporting på et helt eget nivå over resten.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ref at Elfsborg knuste Braga er jeg enig i at portugisisk ikke er like bra som det høres ut.

 

Om vi hadde slått FCK hadde vi møtt et av disse lagene i play off for CL:

 

Olympiakos

Levski Sofia

Maccabi Haifa

Zürich

Salzburg

 

I stedet ble vi slått ut og skal spille play off til Europa League mot et av disse lagene:

 

Valencia

Benfica

AEK Athen

Slavia Praha

 

Pussig at det skal være så mye enklere å komme til CL..

var akkurat det jeg kranglet om med en venn som holder med celtic og synes naa da celtic kom videre at celtic er saa fantastisk god. "ulempen" med aa trekke et vanskelig lag i 3. cl-kvalikrunde, tape og saa ble tvunget til aa kjempe seg til enda en vanskelig runde i el ville han ikke se/forstaa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slavia Praha røk mot Sheriff i CL kvalfiseringen etter 0-0 borte, og 1-1 hjemme. Ikke altfor imponerende selv om man ikke skal kimse av røverlaget Sheriff. De tre andre lagene har ikke spilt kvalikkamper ennå. Alle fire byene bør være greie å komme seg til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Praha er i mine øyne det laget vi har størst mulighet til avansement mot, selv om de også har et solid lag. AEK Athen er ikke fullt så ille som Benfica, som igjen ikke er helt umulig, som Valencia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Praha er i mine øyne det laget vi har størst mulighet til avansement mot, selv om de også har et solid lag. AEK Athen er ikke fullt så ille som Benfica, som igjen ikke er helt umulig, som Valencia.

 

Praha er kanskje det svakeste laget ja (eller minst gode...). Men likevel har jeg en følelse av at hjemmebanefordelen vår vil være størst mot Benfica og AEK Athen. De vil sutre i enda større grad enn Synnøve over kunstgress og innendørsbane. I tilegg har Praha allerede spilt noen tellende kamper denne sesongen, mens de andre enda ikke er i gang.

 

Vanskelig å si hva som er "lettest". Men Valencia er helt klart tøffest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med fly er det billigst til Praha, og dyrest til Valencia, men for Valencia finnes det billigere flyplasser i nærheten.

Billigst med bortekamp sist for Athen og Valencia, mens det for de to andre byene var mindre forskjeller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer det at vi bare kan trekke mot de lagene i gruppe 8(seedede kun eller de andre å?)? http://www.uefa.com/competitions/uefacup/n...sid=870394.html

 

Thats a new twist.....

 

Håper for guds skyld ikke det... Men det ser jo unektlig sånn ut...

 

Ingen av disse er noen drømmemotstander for å si det pent...

SL Benfica (POR)

Valencia CF (ESP)

AEK Athens FC (GRE)

SK Slavia Praha (CZE)

 

Får håpe det blir hellas eller prahatur.....

 

 

Mens vi er inne på det kan det nevnes at Tromsø kan møte Ajax. Eventuelt Shakhtar, Herta Berlin, Athletic Bilbao eller Cluj. Blir veldig tøft for Tromsø uansett hvem de trekker der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromsø er fucked, ja. Cluj er vel det "svakeste" laget de kan møte. Ajax er jo velkjente, men holder en knapp på Shakthar som den gruppens sterkeste lag, vant bl.a. fjorårets UEFA cup. Benytter anledningen til å lovprise Dario Srna på Shakthar, fantastisk spiller.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


13.30 begynner trekningen. Får håpe vi får et gjensyn med Zdeněk Šenkeřík. Om han representerer standarden deres blir jeg ikke veldig redd.

Er vel en grunn til at de ville kvitte seg med han...

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Senkerik ble lånt ut fordi Slavia Praha hadde skaffet seg to nye spisser i løpet av vinteren om jeg husker korrekt. Jeg mener også å huske at Tsjenky var fast i startoppstillingen på laget som tok gull frem til de skaffet seg to nye spisser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Senkerik ble lånt ut fordi Slavia Praha hadde skaffet seg to nye spisser i løpet av vinteren om jeg husker korrekt. Jeg mener også å huske at Tsjenky var fast i startoppstillingen på laget som tok gull frem til de skaffet seg to nye spisser.

 

Senkerik kom inn som innbytter i den første CL-kvalkampen mot Sheriff, så litt spilletid får han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2009/2010
×
×
  • Opprett ny...