Gå til innhold

FC København - Stabæk, onsdag 29 juli kl 20:15


Slum
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 397
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Det var en reklame kampanje for tur til Norge under kampen så jeg, der det skulle koste ca 750 DKK for medlemmer og ca 990 DKK for ikke-medlemmer. Høres ikke veldig billig ut... Vi betalte 550 for tur og med valuta forskjellen snakker vi vel dobbel pris? Hvorfor så dyrt?

Endret av SuperNann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var en reklame kampanje for tur til Norge under kampen så jeg, der det skulle koste ca 750 DKK for medlemmer og ca 990 DKK for ikke-medlemmer. Høres ikke veldig billig ut... Vi betalte 550 for tur og med valuta forskjellen snakker vi vel dobbel pris? Hvorfor så dyrt?

 

 

de får iallefall kampbillett inkludert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Legg merke til de hissige danske kommentarene til den artikkelen. De er sinte fordi han sier at FCK ikke nødvendigvis er videre..

 

Han spiller strengt tatt for Brøndby

hvor står det at han spiller noe annet sted?

 

Tenker mer på de hissige kommentarene, de har vel ikke det beste forholdet til brøndby

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Må få skryte litt av danskene, Stadioner kan dere!

 

Jeg har vært på mange flotte arenar i løpet av livet men denne tok kaka

 

Null stress med vaktene, korte køer til kiosken, god informasjon om hvor du skulle gå, bra seter og ett fantastisk stadion anlegg! Sete radene på kortsiden går rett opp og stadion er "lukket"

 

Herlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må få skryte litt av danskene, Stadioner kan dere!

 

Jeg har vært på mange flotte arenar i løpet av livet men denne tok kaka

 

Null stress med vaktene, korte køer til kiosken, god informasjon om hvor du skulle gå, bra seter og ett fantastisk stadion anlegg! Sete radene på kortsiden går rett opp og stadion er "lukket"

 

Herlig!

 

Helt enig, en fantastisk arena

Lenke til innlegg
Del på andre sider


haha..nu må jeg :lol:

 

A. Farnerud er jo helt væk...den mand er jo langt fra så god som man vil gøre ham til...Da brøndby købte ham var han GUD..nu er han ingenting....han ryger nok snart videre til et bedre hold som måske kan få ham op i gear...ingen tvivl om at han kan blive en god spiller men er det ikke nu....og med hans kommentar er vi tilbage til det med at ha mange chancer men ikke vinde?? Det er altid argumentet fra det tabende hold...VI var det bedste hold men vi tabte? På onsdag bliver det afgjort og hvis I vinder og spiller os ud af banen og går videre så skal jeg være den første til at sige tillykke til jer...Men hvis I taber sammenlagt så skal i fandeme anerkende at FCK er et bedre hold end STABÆK....deal?

 

 

Og ja når FCK og Brøndby mødes i Parken så er der knald på...sjovere før i tiden hvor der ikke var "kontortribune" så var der plads til 42000. nu er det nede på 38000....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det vel heller ingen som har sagt at Stabæk er bedre enn FCK enda, bare at vi hadde drit dårlig uttelling på sjansene, som vi hadde minst like mange av som FCK og var fult på høyde spillemessig. Går dere videre etter onsdagen skal ikke jeg sitte her å surmule om at Stabæk er bedre, for da er ikke det tilfellet..

 

A. Farnerud har jeg ikke noe greie på.. Han kommenterte vel bare det han så, ikke at han var så inni helvete god..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FCK har absolut sjæl, min ven - bare fordi man ikke vinder noget så er der sjæl i klubben?

Å slå sammen to klubber, KB og B1903, som nå er uten elitesatsning - og så sent som i 1992 - er ikke annet en kunstig og sjelløst. FCK har ikke noe historie før 1992. Da hjelper det lite at sammenslåingsklubbene var tradisjonsrike når man gir slipp på begge - og begge i dag er uten elitesatsning. Det er pretensiøst. Tenk på tilhengerne av og klubbhistorien til de to klubbene før sammenslåingen - alt ofret til fordel for en samlet "parablyklubb"! Det vitner om liten sjel, forankring, identitet og kultur når man gjør slik. Ingenting annet. Og dette er viktige ord for meg som fotballsupporter og tilhenger av en fotballklubb. Hadde jeg for eksempel vokst opp på 80-tallet og hatt et forhold til enten KB eller B1903, hadde nettopp disse verdiene vært for sterke til at noe sånt kunne skje. At det ikke har vært det for disse klubbene vitner om likegyldighet og liten fotballkultur. Jeg ville heller heiet på et lag med en stolt historie og dårligere lag enn en kommersiell sammenslåingsbedrift. Fordi København er en så stor by at to klubber godt kunne konkurrert i byen. Da kunne man heller vært bedre på andre områder. Og jeg grøsser på tanken av hvordan begge de klubbene ikke hadde ryggrad eller identitet til å la vær å slå seg sammen. Skulle likt å se Lyn og Vålerenga gjøre det på 90-tallet, eller det som verre hadde vært. Og det er mye.

 

Brøndby har derimot vært en selvstendig klubb uten for København lenge, litt på samme måte som Stabæk uten for Oslo. Eller Lillestrøm på Romerike. Med disse verdiene. Derfor har jeg også større respekt både for klubben Brøndby og måten de har kommet til toppen på. Kanskje det er nettopp det, mangelen på topplag i selve København og rundt København, der det bor flest mennesker, og de fleste ligaer har flere lag, er en svakhet for dansk fotball. Jeg vet ikke. Men jeg spør likevel spørsmålet.

 

Jeg har i det minste skrevet min mening om saken. Vær gjerne uenig.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Streames Silkeborg-kampen noe sted?

 

Ser ut til at de hviler Santin, i følge VG-nett er han ikke i troppen engang..

 

Vel, han er på banen nå, og fikk straffesparket som førte til utligningeng.

Han står også på lista hos vg nett nå, men mulig de har oppdatert den når han kom innpå :P

Endret av christian-
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å slå sammen to klubber, KB og B1903, som nå er uten elitesatsning - og så sent som i 1992 - er ikke annet en kunstig og sjelløst.

 

Nu er det jo ikke helt rigigt at vi er uden Elitesatsning..der er flere og flere spillere som kommer fra 2. hold og School of Excellence som det hedder...Her spiller U14 og opefter under FCK og er styret derfra..Spiller i Hvidt osv ...med henblik på at komme til 1. hold... Tag Saban Özdogan og Thomas Delaney feks. som kommer fra lavere rækker i FCK...Delaney er 17 år og scorede imod Mogren...Er det ikke Elitesatsning??

 

 

Derfor har jeg også større respekt både for klubben Brøndby og måten de har kommet til toppen på

 

Min ven...Brøndby er IKKE på toppen...hverken spillemæssigt eller forretningsmæssigt...tværtimod..de har en direktion på 3 personer hvor den ene er blevet fyret den anden har sagt sit job op...Desuden er Formanden og Sportschefen - Far og Søn..Desuden har Brøndby de 2 spillere i Superligaen som er højest lønnet...Så hvis det er respekt...så nej tak... ;)

 

 

Jeg har i det minste skrevet min mening om saken. Vær gjerne uenig.

 

Vi kan ikke allesammen være enige..så ville verden være sygt kedelig :rolleyes:

 

Ps..nu skal i ikke få gode ideer med på onsdag på grund af 1-1 i Parken idag vel? :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tag Saban Özdogan og Thomas Delaney feks. som kommer fra lavere rækker i FCK...Delaney er 17 år og scorede imod Mogren...Er det ikke Elitesatsning??

 

Tillat meg å nevne at vi startet kampen med Vegar Hedenstad (venstreback) som er født 26. juni 1991 og Thomas Rogne (midtstopper) som er født 29. juni 1990. Sistnevnte slo tunnel på César Santin som bakerste mann midtveis i 2. omgang samtidig som det var hans første kamp fra start for Stabæk noen sinne. Mikkel "Mix" Diskerud som kom inn mot slutten av 2. omgang er født 2. oktober 1990, han startet til gjengjeld kampen mot Tirana i Tirana.

 

Vent, hva sa du om satsing på unggutter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tag Saban Özdogan og Thomas Delaney feks. som kommer fra lavere rækker i FCK...Delaney er 17 år og scorede imod Mogren...Er det ikke Elitesatsning??

 

Tillat meg å nevne at vi startet kampen med Vegar Hedenstad (venstreback) som er født 26. juni 1991 og Thomas Rogne (midtstopper) som er født 29. juni 1990. Sistnevnte slo tunnel på César Santin som bakerste mann midtveis i 2. omgang samtidig som det var hans første kamp fra start for Stabæk noen sinne. Mikkel "Mix" Diskerud som kom inn mot slutten av 2. omgang er født 2. oktober 1990, han startet til gjengjeld kampen mot Tirana i Tirana.

 

Vent, hva sa du om satsing på unggutter?

 

Nu er det også noget som København har fået meget kritik for. Man er ikke god nok til at satse på de unge talenter - eller handler det i virkeligheden om det? Man står i en situation, hvor holdet skal præstere altid - man skal altid vinde kampe. På den måde er det ikke rigtig til at give en masse unge spillere chancen, fordi man i så fald vil have et dårligere hold, end når man kan købe færdigudviklet spillere.

 

Jeg tror heller ikke Stabæk havde satset på de unggutter hvis det ikke handlede om at de ikke havde nogen andre spillere klar. Var der ikke en skadet? I København har man som regel en færdigudviklet spiller klar til at spille pladsen, hvis den anden spiller ikke præsterer eller er skadet.

 

FCKs ungdomsafdeling er jo ikke dårlig. Man har haft talenter som f.eks. Nicklas Bendtner som desværre var "for god", eller hvad med Morten Nielsen som blev hentet af Chelsea. Det er sikkert talenter som kunne have slået meget hurtigt igennem i København, men hvor meget store klubber gav dem chancen for at komme til en meget stor klub.

 

Det er også set at andre unge spillere blive hentet af andre danske klubber. F.eks. Martin Bernburg som blev hentet af FC Nordsjælland og som kunne give ham chancen for førsteholdsfodbold og udvikle ham til landsholdsangriber. Det har der været en del eksempler på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror heller ikke Stabæk havde satset på de unggutter hvis det ikke handlede om at de ikke havde nogen andre spillere klar. Var der ikke en skadet?

 

Vegar Hedenstad (1991) har vært så godt som fast førstevalg på venstrebacken, selv om vi har en rutinert "altmuligmann" som like gjerne kunne spilt der. Det kan forsåvidt være riktig at vi ikke hadde hatt han på førsteholdet hvis vi hadde hatt andre venstrebacker klare, men Hedenstad spiller fordi han er god nok, ikke fordi vi ikke har noe annet valg.

 

Mix som kom inn på i andre omgang er ingen fast starter, men brukes mer som en supersub. Han får også spille fordi han holder mål. Selv med en skade på Johan Andersson som sesongdebuterte mot FCK har vi hatt midtbanespillere nok til å kunne holde han på benken hvis vi "måtte" (Christian Keller har nettopp dratt til Tyrkia).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nu er det jo ikke helt rigigt at vi er uden Elitesatsning..

Verken KB og B1903 har noen egen satsning utover juniorer og oldboys i dag. Merkelig at så gamle fotballklubber, der KB er en av de eldste klubbene i verden og sistnevnte stiftet i 1903, ikke har nok tradisjoner og identitet til å la være å slå seg sammen med en annen klubb. Trist og kunstig, spør du meg, på samme måte som FCK ikke har en egen historie før 1992. I alle fall i en så stor by som København - dobbel så stor som Oslo.

 

Min ven...Brøndby er IKKE på toppen...

Brøndy spiller i toppdivisjonen og har flere ganger vært et topplag i Superligaen. Hva angår det administrative vet jeg ingenting om og er for meg uinteressant.

 

Ha en flott kveld og lykke til videre i sesongen.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror heller ikke Stabæk havde satset på de unggutter hvis det ikke handlede om at de ikke havde nogen andre spillere klar. Var der ikke en skadet?

 

Vegar Hedenstad (1991) har vært så godt som fast førstevalg på venstrebacken, selv om vi har en rutinert "altmuligmann" som like gjerne kunne spilt der. Det kan forsåvidt være riktig at vi ikke hadde hatt han på førsteholdet hvis vi hadde hatt andre venstrebacker klare, men Hedenstad spiller fordi han er god nok, ikke fordi vi ikke har noe annet valg.

 

Mix som kom inn på i andre omgang er ingen fast starter, men brukes mer som en supersub. Han får også spille fordi han holder mål. Selv med en skade på Johan Andersson som sesongdebuterte mot FCK har vi hatt midtbanespillere nok til å kunne holde han på benken hvis vi "måtte" (Christian Keller har nettopp dratt til Tyrkia).

 

Okay, men det så ikke meget anderledes end København. Man har altså stadig flere spillere fra klubben som næsten altid spiller fast. Både Hjalte Bo Nørregaard (anfører for holdet) og William Kvist som har fået flere landskampe. Det er bare svært for de unge talenter, da det kræver noget ekstraordinært eller meget tålmodighed. Man bliver ikke valgt, fordi man har spillet i klubben siden man var 5, men fordi man er god nok.

 

Thomas Delaney og Saban Özdogan (som nævnt) forventer mange sig meget af, men de skal altså slå en del gode spillere af. Uden at undervurdere Stabæks hold, så findes der altså en anden bredde og styrke i København. Det tror jeg ikke nogen er uenige i, selv ikke herinde. De skal nok få spilletid, men de skal være tålmodige og udvikle sig under svære forudsætninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

FC København - Stabæk, onsdag 29 juli kl 20:15
×
×
  • Opprett ny...