Gå til innhold

Den lille store bronsetråden


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Status etter 26. runde

Lag - poeng i dag - max oppnåelig poeng ved sesongslutt (poeng i snitt pr kamp - Ant poeng dersom poengsnitt pr kamp holder seg ut sesongen)

RBK 64 - 78 (2,5 - 74)

Molde 47 - 59 (1,9 - 54)

Stabæk 44 - 56 (1,6 - 51)

Brann 40 - 52 (1,5 - 46)

Odd 39 - 51 (1,5 - 45)

 

Tar gutta 9p til, blir det garantert medalje! Om kampene går vår vei neste runde, vil medaljen sikres i siste hjemmekamp

 

Neste runde: Odd-Molde, Stabæk-FFK og TIL-Brann

 

Moldes gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Odd-Molde U 1p

Molde-Stabæk U 1p

FFK-Molde H 0p

Molde-LSK H 3p

52p

 

Stabæk sine resterende kamper

Stabæk - Fredrikstad, H 3p

Molde - Stabæk, U 1p

Stabæk - Bodø/Glimt, H 3p

Sandefjord - Stabæk, B 3p

54p

 

Odds gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Odd-Molde, U 1p

FFK-Odd, B 3p

Odd-Lyn, H 3p

B/G-Odd, B 3p

49p

 

Branns gjenstående kamper (og forslag til resultat)

TIL-Brann, U 1p

Brann-Enga, H 3p

LSK-Brann, U 1p

Brann-RBK B 3p

48p

 

 

Etter 8 runder (i parentes, snitt pr kamp fom runde 9):

1 Rosenborg 18 (2,55p)

2 Molde 16 (1,72p)

5 Odd 13 (1,44p)

9 Brann 9 (1,56p)

15 Stabæk 7 (2.06p)

 

Etter 11 runder (i parentes, snitt pr kamp fom runde 12):

1 Rosenborg 23 (2,73)

3 Odd 18 (1,4)

4 Molde 18 (1,93)

5 Brann 16 (1,4)

12 Stabæk 11 (2,2)

Fra og med 12. runde har vi tatt 2.2 p pr kamp.

 

Vi ser at vi både etter runde 8 og 11 har vært nest best og holdt et normalt "gullskjema". I år har likevel RBK vært suverene, og har siste 15 kamper tatt smått utrolige 2.73 p pr kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott tabell, jeg savnet denne i går. Har du lagd den selv? Du kan ikke få den ut på poeng også? Gir et enda bedre bilde på utviklingen enn plassering. Gjerne med en fet, blå strek for Stabæk

En slik? (Lager de selv)

tippeligaen09poengtabell.gif

 

Legg forøvrig merke til den lange flate streken til Enga :lol:

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotballklubben lyn er reddet fra konkurs, melder Aftenposten.no.

 

Edit: Her er saken: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article151740.ece

 

Synd, jeg hadde håpet at vi lå på sølvplass idag.

 

Det må da være mye bedre å ordne dette på egenhånd? Synes sølv fordi Lyn hadde gått konk hadde hatt kraftig bismak (blir litt som Estil som får OL-gull i posten etter mange år).

 

Tar vi 10 p på siste 4, tror jeg det holder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig her. Jeg vil gjerne ha sølv, men jeg vil gjerne at vi skal vinne det på grunn av oss selv, og ikke fordi Lyn konker. Det ville som eiko sier hatt en ganske flau bismak.

 

Fullstendig uenig. Det hadde vært vedlig bra for norsk fotball hvis eteliteserielag hadde gått økonomisk i dass. Hadde det gitt oss en sølvmedalje på oss i prosessen, hadde det ikke vært meg imot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig her. Jeg vil gjerne ha sølv, men jeg vil gjerne at vi skal vinne det på grunn av oss selv, og ikke fordi Lyn konker. Det ville som eiko sier hatt en ganske flau bismak.

 

Fullstendig uenig. Det hadde vært vedlig bra for norsk fotball hvis eteliteserielag hadde gått økonomisk i dass. Hadde det gitt oss en sølvmedalje på oss i prosessen, hadde det ikke vært meg imot.

 

Hadde det skjedd nå, hadde fotballledere i det ganske land kanskje begynt å ta økonomien på alvor før de plutselig blir nødt til å bruke roret til å tette hullet i skroget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde det skjedd nå, hadde fotballledere i det ganske land kanskje begynt å ta økonomien på alvor før de plutselig blir nødt til å bruke roret til å tette hullet i skroget.

 

Negativ! Ingen lærer av andres feil, og alle slike situasjoner er forskjellige. Finnes altfor mange eksempler på klubber som har slitt økonomisk gjennom alle tider. Om Lyn går konk, går noen andre konk neste år også.

 

Det som er litt synd er at vi ikke klarer å vise sympati med andre supportere som ser klubben sin gå i dass, og avfeier dette med en skuldertrekning og en iskald kynisk kommentar om at "kan du ikke drive butikk, så får du finne på noe annet". Dette er supportere og fans som er akkurat like glade i sin klubb som vi er i Stabæk. Dessuten, Lyn er en mye, mye morsommere klubb å ha med i TL enn hvilket som helst annet lag i Norge som ikke allerede er der. Se bare på alt kaoset som skjer, og alle de merkelige opp- og nedturnene de har i tur og rekkefølge, massevis av profiler, gode unggutter og fargerike ledere. Vi har både lokal-derby og en viss hat-kamp i dette laget, samt gode publikumstall. Vi er fullstendig avhengige av at andre etablerte lag møter oss ofte og over tid.

 

Det er trist at dette skjer, men ja, selvfølgelig også deres egen skyld. Likevel, det er ikke bare de som mister alt. Vi mister noe vi også.

 

Om vi vil alle våres motstandere så vondt, betyr det at man foretrekker en serie med Alta, Hønefoss, Tromsdalen, Sarpsborg og Kongsvinger, fremfor Brann, VIF, RBK...og Stabæk. Det vi sier om Lyns fall, og hodeløse økonomistyring sier vi også om oss selv. Forskjellen er at vi ser ut til å lande på beina denne gang.

 

En ting er om de rykker ned et eller to nivåer, men om de blir helt borte er det tragisk.

 

Jeg krysser fingrene for deres videre eksistens, så jeg kan fortsette å hate dem på banen.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som er litt synd er at vi ikke klarer å vise sympati med andre supportere som ser klubben sin gå i dass, og avfeier dette med en skuldertrekning og en iskald kynisk kommentar om at "kan du ikke drive butikk, så får du finne på noe annet".

 

Jeg har lest så mye dritt om oss på Bastionen sitt forum at jeg ønsker både de og den loslitte klubben alt vondt. Håper det går lukt til helvete med hele Lyn.

 

Bastionen er hovedgrunnen til at jeg håper de ryker.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som er litt synd er at vi ikke klarer å vise sympati med andre supportere som ser klubben sin gå i dass, og avfeier dette med en skuldertrekning og en iskald kynisk kommentar om at "kan du ikke drive butikk, så får du finne på noe annet".

 

Jeg har lest så mye dritt om oss på Bastionen sitt forum at jeg ønsker både de og den loslitte klubben alt vondt. Håper det går lukt til helvete med hele Lyn.

 

Bastionen er hovedgrunnen til at jeg håper de ryker.

 

Men er ikke dette med på å gi nettopp disse kampene en ekstra piff? Jeg synes dette bare krydrer fotballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er ikke alene om å ha sympati med supporterne, dub. Det er ikke mange jeg unner å se noe de bryr seg om bli revet i stykker av grådighet og dårlig styring. Poenget mitt var bare det at om de først skal gå konkurs, så ville det sittet lenger i hodene på folk om det skjedde før avsluttet serie, enn om de bare forsvant etter siste runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har tenkt endel på hvordan jeg hadde taklet det hvis Stabæk hadde gått under på samme måte som Lyn holdt på å gjøre nå. Jeg vet med meg selv at jeg hadde vært temmelig utrøstelig. Sportslig nedtur og/eller nedrykk er noe man må tåle som supporter. Sånn er det bare for de aller fleste. Jeg tror i grunnen det kan være litt sunt også, fordi man ender opp (eller i alle fall BØR ende opp) med et litt mer jordnært syn på ting, og gleden når ting går bra blir desto større.

 

Bastionen er i mine øyne de mest desillusjonerte og virkelighetsfjerne supporterne i norge (basert på forumet, de to bastionærene jeg faktisk kjenner er greie folk). De snakker om at de er en "storklubb", samtidig som de drar 2000 på kamp og ikke har vunnet noe som helst på 41 år. Du kan si hva du vil om lang og sånn totalt sett stolt historie. Da er du ingen storklubb. Så kommer diskusjonene om tilskuertall og kunstig oppblåsning og at deres 2000 da på en eller annen merkelig måte overgår våre 9-13 000.

Mye er sikkert mindreverdighetskomplekser over at noen andre plutselig er den største av to små klubber, en del er sikkert sagt kun halvseriøst, men masse av praten deres er faktisk alvorlig. Da trenger man å trekke hodet ut av ræva og se seg om. Sånn sett har de godt av et nedrykk for å få litt virkelighetssans.

 

Men å måtte stå og se på at klubben din så godt som forvitrer, og er på vei inn i evigheten på grunn av andre årsaker enn hva spillerne gjør på banen. Det gjør vondt i et supporterhjerte på generell basis. RBK, VIF og LSK må gjerne rykke ned, få mindre penger å rutte med osv osv., men ikke engang et Klanen-medlem unner jeg å se klubben sin bare gå i dass på den måten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har tenkt endel på hvordan jeg hadde taklet det hvis Stabæk hadde gått under på samme måte som Lyn holdt på å gjøre nå. Jeg vet med meg selv at jeg hadde vært temmelig utrøstelig. Sportslig nedtur og/eller nedrykk er noe man må tåle som supporter. Sånn er det bare for de aller fleste. Jeg tror i grunnen det kan være litt sunt også, fordi man ender opp (eller i alle fall BØR ende opp) med et litt mer jordnært syn på ting, og gleden når ting går bra blir desto større.

 

Bastionen er i mine øyne de mest desillusjonerte og virkelighetsfjerne supporterne i norge (basert på forumet, de to bastionærene jeg faktisk kjenner er greie folk). De snakker om at de er en "storklubb", samtidig som de drar 2000 på kamp og ikke har vunnet noe som helst på 41 år. Du kan si hva du vil om lang og sånn totalt sett stolt historie. Da er du ingen storklubb. Så kommer diskusjonene om tilskuertall og kunstig oppblåsning og at deres 2000 da på en eller annen merkelig måte overgår våre 9-13 000.

Mye er sikkert mindreverdighetskomplekser over at noen andre plutselig er den største av to små klubber, en del er sikkert sagt kun halvseriøst, men masse av praten deres er faktisk alvorlig. Da trenger man å trekke hodet ut av ræva og se seg om. Sånn sett har de godt av et nedrykk for å få litt virkelighetssans.

 

Men å måtte stå og se på at klubben din så godt som forvitrer, og er på vei inn i evigheten på grunn av andre årsaker enn hva spillerne gjør på banen. Det gjør vondt i et supporterhjerte på generell basis. RBK, VIF og LSK må gjerne rykke ned, få mindre penger å rutte med osv osv., men ikke engang et Klanen-medlem unner jeg å se klubben sin bare gå i dass på den måten.

 

kloke ord

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende kamp for oss i morgen Odd-Molde. Vi kan jo så og si sikre oss topp 4 plassering om odd avgir poeng. Og om da molde slår AAFK i cupfinalen er det e-cup neste år. men hva er egentlig drømmeresultatet i denne kampen? jeg vil si Odd seier med tanke på at jeg tror vi tar FFK og at jeg liker å se oppover på tabellen. Alltid! Uansett!

Om molde taper og vi vinner mot FFK er vi á poeng. Spennende kamp i molde helgen etter da!

Heia STABÆK, odd og TIL i helga :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende kamp for oss i morgen Odd-Molde. Vi kan jo så og si sikre oss topp 4 plassering om odd avgir poeng. Og om da molde slår AAFK i cupfinalen er det e-cup neste år. men hva er egentlig drømmeresultatet i denne kampen? jeg vil si Odd seier med tanke på at jeg tror vi tar FFK og at jeg liker å se oppover på tabellen. Alltid! Uansett!

Om molde taper og vi vinner mot FFK er vi á poeng. Spennende kamp i molde helgen etter da!

Heia STABÆK, odd og TIL i helga :rolleyes:

Odd leder 2-0 etter en halvtime...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Odd leder 2-0 etter en halvtime...

Dersom resultatet står og vi vinner 2:0 i morgen, så er vi på 2.plass:)

 

 

Skulle så skje, så leder vi altså på Molde på målforskjellen. En ganske så fantastisk måforskjell etter et par sommerkamper i rosebyen (8-1 mot Start, 5-1 mot Brann osv.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Odd opp i 2-0 mot Molde. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Tiden får vise.

 

 

Dette er jo helt klart en fordel for oss, for vi har vel ikke innstilt oss på å forsvare bronsen? Vi går for sølv! Gjør vi jobben vår i de andre kampene burde det holde det med uavgjort borte mot Molde, da jeg tror vi kommer bedre ut av våre oppgjør mot B/G og Sandefjord enn Molde kommer ut av sine oppgjør mot FFK og Lillestrøm. Har vi flaks så blir vår kamp mot Sandefjord ubetydelig for Sandefjords del, mens Molde møter et Lillestrøm lag som slåss mot kvalikk/nedrykksplass.

 

Sitter og håper på storseier til Odd nå, slik at Moldes målforskjell forverres ytterligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle senegaleserne står også i fare for å stå over om de får gult. Håper på masseslagsmål her på slutten.

Thoiune kan vel fortsatt bli utestengt etter ørefiken mot Ramovic, det blir vel avgjort førstkommende fredag?

 

Nå har vel Molde 1-0-4 på siste 4 TL-kamper. De er klart på defensiven, men etter å ha tapt 3 kamper på rad, og blitt ydmyket sist hjemmekamp ved å "servere" RBK gullet på Røkkeløkka, sliter de neppe med motivasjonen mot oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Den lille store bronsetråden
×
×
  • Opprett ny...