Gå til innhold

Landslaget


Buss1 Marius
 Del

Anbefalte innlegg


Publikum i underkant av 300 stk. (256) offisielt. 10-12 stykker som heiet på Finland også. Grei kamp av jentene, ikke all verdens motstand. Sjelden Finland var over på vår banehalvdel. Målet burde nok Ingrid absolutt ha tatt, men vi glipper i forsvar. 1 mål til Norge feilannulert for offside. Svensk dommertrio.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-kvinner/2011/Se-Norge-knuse-Finland/

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-kvinner/2011/Norge-Finland/

 

Norge vant 5-1 over Finland

Elise Thorsnes scoret 3 og Cecilie Pedersen 2.

Thorsnes scoret første etter 30 sekunder.

 

Skulle gjerne visst litt mer, var det noe publikum der?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingrid og Trine til VM.

Ikke noen nyhet i seg selv, men i dag ble de to siste tatt ut til VM-troppen. Det var vel delvis forventet at Lise Klaveness skulle få en av plassene, men det at hun ikke ble tatt ut tyder kanskje på at hun fortsatt ikke er klar etter skaden sin.

 

Nå er der ikke bare Lise som mister VM på grunn av skade, jeg vil tro Toril Akerhaugen ville ha fått en plass i troppen hvis hun hadde vært frisk i år. Melissa Wiik hadde også vært en naturlig del av troppen.

 

Selv synes jeg snart vår dansende venninne Siri, den eneste søster Grønli, har spilt seg langt på vei mot landslaget i år. Opp med øynene, Landsem!

 

Jeg vet det er noen som synes det er greit at våre spillere ikke er på landslaget av frykt for at de skal bli skadet, men det er jo mye verre at de ikke får blitt med fordi de allerede er skadet. Og med kun to spillere i VM, kan man vel si at fjorårets seriemester ikke akkurat er overrepresentert.

 

Lykke til ønskes landslaget, og særlig våre spillere, i VM. God bedring ønskes de skadde. Håper alle er klare til å knuse Røa i slutten av juli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Juniorlaget tapte finalen 1-8, og i desperat jakt på lyspunkt hadde jeg et, og håpte på et til. Det første var at Dekkerhus er en veldig bra ballvinner som vi kommer til å nyte godt av i framtiden. Det jeg håpte på var at den fantastisk rævva venstrebacken (Sønstevold) var Røa-spiller. Det er hun dessverre ikke, hun spiller for Kolbotn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har to ekstra billetter til VM semifinalen som går i Moenchengladbach onsdag 13. juli klokken 18:00.

 

I tillegg har jeg også to billetter til kamp mellom USA og Nord Korea i Dresden 28/6 kl 18:00 (Kampen er forøvrig utsolgt med 27.000 billetter)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det måtte jo gå til helvete med såpass mange Røa og så få stb-spillere. Merkelig laguttak og merkelig valg av spillere fra troppen. Ingen tvil om at Landsem gjorde en del feilvurderinger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kamp mot Ungarn på Nadderud klokken 16:30 idag!

Synd den starter så tidlig. Sendes forøvrig direkte på TV2 (og Sumo).

 

 

Hurrah, hvis jeg skynder meg rekker jeg siste kvarteret.

Ikke at jeg har noe særlig behov for å se alle Eli Landsems taktiske mangler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kamp mot Ungarn på Nadderud klokken 16:30 idag!

Synd den starter så tidlig. Sendes forøvrig direkte på TV2 (og Sumo).

 

 

Hurrah, hvis jeg skynder meg rekker jeg siste kvarteret.

Ikke at jeg har noe særlig behov for å se alle Eli Landsems taktiske mangler.

Du gikk ikke glipp av mye heller, men når man møter et lag som Ungarn vinner man uansett trenerens taktiske mangler. Vinner 6-0, og Dahle, Lund og Ims får sine første landslagsmål. Verre var det at Trine måtte ut, og at det ikke så bra ut. Halve forsvarsrekken ute foran høstens viktige kamper vil absolutt ikke være bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kamp mot Ungarn på Nadderud klokken 16:30 idag!

Synd den starter så tidlig. Sendes forøvrig direkte på TV2 (og Sumo).

 

 

Hurrah, hvis jeg skynder meg rekker jeg siste kvarteret.

Ikke at jeg har noe særlig behov for å se alle Eli Landsems taktiske mangler.

Du gikk ikke glipp av mye heller, men når man møter et lag som Ungarn vinner man uansett trenerens taktiske mangler. Vinner 6-0, og Dahle, Lund og Ims får sine første landslagsmål. Verre var det at Trine måtte ut, og at det ikke så bra ut. Halve forsvarsrekken ute foran høstens viktige kamper vil absolutt ikke være bra.

 

Vi vet mer i morgen når det gjelder Trine, må ta bilde. Vi krysser fingre og tær for at det ikke er en langvarig skade.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hjelmseth og Akerhaugen startet i dag, mens Hansen og Enget! er på benken. Sykdom i troppen førte til at noen U23-spillere ble fløyet ned bla. Enget og Line Holter! Godt å se at våre spillere ikke er blant de (verst) utsatte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er det vel bare å diskutere hvem som blir ny landslagsstrener. At Landsem trekker seg bør nå være en selvfølge.

 

Uff da, under med 2 mot storheten Nord-Irland. Men, hvem bryr seg? At Norge begynner å gå glipp av mesterskap synes jeg er bare bra utfra et klubbsynspunkt. Reduserte sjanser for skader/slitasje på nøkkelspillere, og gode treningsperioder under mesterskapene (fordi det er flere på trening enn om Norge hadde deltatt).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette gavner neppe klubbfotballen for NFF vil bruke dette bare som en unnskyldning til at det er meningsløst å satse på norsk kvinnefotball. Det blir garantert ikke noe mer støtte til klubbene pga. dette, og det vil også bli vanskligere å finne sponsorer. Måtte Landsem bli landsforvist :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette gavner neppe klubbfotballen for NFF vil bruke dette bare som en unnskyldning til at det er meningsløst å satse på norsk kvinnefotball. Det blir garantert ikke noe mer støtte til klubbene pga. dette, og det vil også bli vanskligere å finne sponsorer. Måtte Landsem bli landsforvist :angry:

 

 

Jeg tror faktisk ikke landslaget gavner klubbfotballen særlig mye slik det er nå. Fokuset blir heller at den uvesentlige klubbfotballen må vike mest mulig for det eneste som betyr noe; landslaget. Hvem husker ikke 2009-sesongen? 17 serierunder før fellesferien, deretter nesten 3 måneder spillepause, og deretter de fem siste rundene den siste måneden av sesongen. Håpløst. Jeg er heller ikke sikker på om det er så mange som sponser klubbfotballen avhengig av resultatene til Landsem & Co.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, jeg mener fortsatt at det er en fordel med et landslag som kvalifiserer seg til mesterskap, da dette er mål for mange av spillerne. Det kan dermed føre til at noen mister motivasjonen og evt. legger opp. Kommer vi ikke til EM 2013 kan det bli noen som gir seg. Jeg er enig at det brukes i meste laget tid på landslaget, og mener det virker som det blir kvantitet istedet for kvalitet. Færre samlinger, men med høyere kvalitet. Det skjer ikke med Landsem som trener (ihvertfall ikke det siste. Det er fullt mulig at NFF kutter med antall samlinger).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et landslag som taper 3-1 for nord-irland og taper for island i samme kvalik har absolutt ingenting i et sluttspill å gjøre. Det får være måte på fornedrelse. Landsem bør være fristilt fra trenerjobben i løpet av kort tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Følgende av våre spillere er tatt ut til landslagssanling på La Manga 11-18 januar:

 

Toril H Akerhaugen, Caroline Graham Hansen, Ada S Hegerberg, Andrine S Hegerberg, Ingrid Hjelmseth, Ingvild Stensland og Trine Rønning. Forklarer vel fort hvorfor man måtte melde avbud til turneringen i Tyskland 14-15 januar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Landslag smchandslag.

 

Foreslår at alle melder avbud og heller spiller for et skikkelig lag, hvor spillerne får spille i sine vante posisjoner. Og ikke oppnår pinlige resultater ustanselig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ingrid Bakke, Maren Hauge og Marte Stenersen tatt ut på J19 til turnering på La Manga. Takk og lov at man har fått dem til fornuft og ikke sender Hegerbergene og Hansen ned nok en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Landslaget
×
×
  • Opprett ny...