Gå til innhold

Landslaget


Buss1 Marius
 Del

Anbefalte innlegg


Canada slo Mexico i finalen og USA slo Costa Rica (bare 3-0) i bronsefinalen. Tror ikke USA stilte med sine aller beste. Det vil si, de hadde Abby Wambach, Megan Rapinoe og Amy Rodriguez i hvert fall. 

 

Mexico blir da det andre laget, etter Norge, som har slått USA under Pia Sundhage. Sundhage trente for øvrig Kolbotn i tre kvarter.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

USA vant 1-0 over Italia borte etter scoring av Alex Morgan fire minutter på overtid. Returoppgjør på lørdag. Dermed ser det ut som USA karrer seg til VM allikevel, men dette var vel ikke mer imponerende enn at Italia kan ta å snu dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


USA dro i land seieren i returkampen, men uten å imponere nevneverdig. Faktisk var det bare elendige italienske avslutninger som gjorde at det ikke var den europeiske nasjonen som kunne få med seg en billett til VM.

 

Seedingen foran dagens trekning er foretatt:

 

Nivå 1 : Tyskland (gruppe A), Japan (B), USA (3), Brasil (4)

 

Nivå 2 : Australia, Nord-Korea, Canada, Mexico

 

Nivå 3 : Nigeria, Ekvatorial- Guinea, New Zealand, Colombia

 

Nivå 4 : England, Norge, Frankrike , Sverige

 

 

Den geografiske delingen gjør vel at USA ikke skal i gruppe med Canada eller Mexico, at Japan ikke skal i gruppe med Australia eller Nord Korea, og at Brasil og Colombia ikke skal i samme gruppe.

 

Personlig ville jeg hatt følgende gruppe: Japan, Mexico og Ekvatorial Guinea. Ikke de mest kjente motstanderne, men en gruppe man skal vinne.

 

Ønsker ikke: Tyskland, Nord Korea, Nigeria.

 

Trekningen skjer i Frankfurt kl. 19.00.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi spille om medaljer, kan vi like godt møte dem først som sist. Nord-Korea vil jeg nok heller møte enn Canada. Australia slo dem, så det bør være overkommelig. Jvem vi møter i nivå 3 er ikke så nøye, vi bør slå alle.

 

Kan jo være litt enig der. Skulle jeg valgt lag utifra hvilke motstandere jeg kunne tenkt meg å se (og ikke hvor lett det er å slå dem) hadde det vel blitt slik: Brasil, Australia, Ekvatorial Guinea eller New Zealand. Brasil sier seg vel selv, Australia sier seg vel også selv for min del. Ekvatorial Guinea vil være et eksotisk innslag, mens lysten på et Aussie/Kiwi-oppgjør. Det er jo mulig siden de representerer heholdsvis Asia og Oceania.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gruppe A

 

Tyskland

Canada

Nigeria

Frankrike

 

Gruppe B

 

Japan

New Zealand

Mexico

England

 

Gruppe C

 

USA

Nord Korea

Colombia

Sverige

 

Gruppe D

 

Brasil

Australia

Norge

Ekvatorial Guinea

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norges kamper:

 

29/6 Ekvatorial Guinea i Augsburg

3/7 Brasil i Wolfsburg

6/7 Australia i Leverkusen

 

10/7 Kvartfinale i Augsburg eller Dresden

13/7 Semifinale i Frankfurt eller Mönchengladbach

16/7 Bronsefinale i Sinsheim

17/7 Finale i Frankfurt

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norges kamper:

 

29/6 Ekvatorial Guinea i Augsburg

3/7 Brasil i Wolfsburg

6/7 Australia i Leverkusen

 

10/7 Kvartfinale i Augsburg eller Dresden

13/7 Semifinale i Frankfurt eller Mönchengladbach

16/7 Bronsefinale i Sinsheim

17/7 Finale i Frankfurt

 

I tillegg til disse kampene kunne jeg tenke meg et reiseopplegg som inkluderer Tyskland-Canada i Berlin 26/6, USA-Nord Korea i Dresden 28/6 og en kvartfinale i Leverkusen 9/7.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tysklands kamper har vært utsolgt lenge.

 

Ellers interessant at vi får Ekvatorial-Guinea. Laget er under etterforskning for å ha brukt en eller flere mannlige spillere, og å ha brukt spillere uten ekvatorialguineansk nasjonalitet.Døm selv, er dette en dame?

 

Gruppe C ser interessant ut. Ikke gøy å være Colombia der, da.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers interessant at vi får Ekvatorial-Guinea. Laget er under etterforskning for å ha brukt en eller flere mannlige spillere, og å ha brukt spillere uten ekvatorialguineansk nasjonalitet.Døm selv, er dette en dame?

Store likhetstrekk med Caster Semenya der, ja. Uten tvil en slektning, eller i hvert fall likesinnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drømmegruppe!

 

Vet noen hvilken norsk kanal som har rettighetene til VM?

 

 

Det blir vel mer aktuelt å spørre: hvilken kanal, om noen, kommer til å sende fra Norges VM-kamper?

 

Skal ikke se bort ifra at vi må sende en mail til Treffen og spørre om de har brasilianske og ekvatorial-guianske(?) TV-kanaler :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drømmegruppe!

 

Vet noen hvilken norsk kanal som har rettighetene til VM?

 

 

Det blir vel mer aktuelt å spørre: hvilken kanal, om noen, kommer til å sende fra Norges VM-kamper?

 

Skal ikke se bort ifra at vi må sende en mail til Treffen og spørre om de har brasilianske og ekvatorial-guianske(?) TV-kanaler laugh.gif

 

 

Hvis ingen norsk kanal kommmer til å sende Vm må jeg si at jeg blir utrolig skuffet! men man får nok sett den på et eller annet vis uansett wink.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tysklands kamper har vært utsolgt lenge.

 

Åpningskampen i Berlin er det fortsatt godt med billetter igjen til (er jo en noe større stadion), men de to andre er utsolgt i tillegg til den antatte kvartfinalen i Wolfsburg. I tillegg er kampen USA-Colombia og Bronsefinalen! utsolgt. Begge de går i Sinsheim. Av Norges kamper er det kampen mot Brasil det begynner å bli få billetter igjen til. I tillegg er det begynt å bli få billetter igjen til begge de alternativte kvartfinalene. Semifinalene og finalen er det fortsatt nok billetter igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eli Landsem forlenger med landslaget til ut 2012 og dersom vi er med i EM i 2013 blir det ut det året også.

Jeg må si at jeg er litt overrasket over at hun bare hadde ut 2011. Nå har ikke jeg noen peiling på stemningen innad i spillergruppen på landslaget, men dette virker positivt på meg i alle fall.

 

 

 

http://fotball.aftenposten.no/kvinner/article189273.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fem stykker uttatt til treningsleir på La Manga 18-25/1 med kamper mot England og Nederland. Toril Hetland Akerhaugen, Cathrine Høegh Dekkerhus, Ingrid Hjelmseth, Lise Klaveness og Trine Rønning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Toril måtte melde forfall, men inn har både Ingrid Camilla og Siri kommet. I tillegg er jo Melissa nå Stabæk-spiller, så det betyr at det er syv av våre spillere som reiser til La Manga. Blir vel relativt tynt på treningen fremover. Amelie, Maiken og Toril ute med skader, så er det vel max 12 på trening. Med tanke på at Landsem så kampene på Telenor i helgen skulle man jo nesten trodd at Ida skulle bli tatt ut også. Hun blir ihvertfall høyaktuell fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampfakta (uoffisiell landskamp):

 

NORGE – NEDERLAND 4-0 (1-0)

 

Sted: La Manga

Gult kort: Hedda Stand Gardsjord – Norge.

Mål: 1-0 Cecilie Pedersen (43.min). 2-0 Cecilie Pedersen (57.min), 3-0 Cathrine Dekkerhus 59, 4-0 Trine Rønning 70.

 

Norges lag (4-4-2): Erika Skarbø - Ingrid Ryland (Hedda Strand Gardsjord 60.min), Runa Vikestad (Maren Mjelde 60.min), Marita Skammelsrud Lund (Nora Holstad Berge 60.min), Anja Sønstevold (Guro Knutsen Mienna 60.min - Kristine Hegland (Leni Larsen Kaurin 60.min), Madeleine Giske (Lisa-Marie Woods 60.min), Gry Tofte Ims (Trine Rønning 60.min), Melissa Wiik (Cathrine Dekkerhus 32.min (Lene Storløkken 60.min)) - Ingrid Camilla Fosse Sæthre (Lise Klaveness 60.min), Cecilie Pedersen (Isabell Herlovsen 60.min).

 

Mål av Cathrine og Trine, og fem av våre spilte. Ingrid fikk fri i målet, og Siri ble også spart? til kampen i morgen. Bekymringsfullt at Melissa blir byttet ut etter en halvtime, og at Cathrine som kommer inn for henne også må byttes ut. Det tyder vel på skader? :(

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cathrine hadde forøvrig også to målgivende pasninger den lille tiden hun fikk spille, og satte tydelig preg på kampen. Ser ut som vi har skaffet oss to svært bra spillere fra Lillestrøm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampfakta (Uoffisiell kamp)

 

NORGE – ENGLAND 0-0 (0-0)

 

Sted: La Manga

Mål: Ingen

 

Norges lag (4-4-2): Ingrid Hjelmseth - Hedda Strand Gardsjord (Ingrid Ryland 70.min), Trine Rønning (46.min Runa Vikestad) , Nora Holstad Berge (Marita Skammelsrud Lund 80.min), Guro Knutsen Mienna (Anja Sønstevold 70.min) - Leni Larsen Kaurin (Kristine Hegland (70.min), Lisa-Marie Woods (Gry Tofte Ims 70.min), Lene Storløkken (Madeleine Giske 70.min), Cathrine Dekkerhus (Siri Nordeide Grønli 70.min) - Lise Klaveness (Ingrid Camilla Fosse Sæthre 70.min), Isabell Herlovsen (Cecilie Pedersen 70.min).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Troppen til Algarve (26/2-10/3. I lengste laget det der)er tatt ut, og antall Stabæk-spillere er halvert (Landsem lot seg ikke imponere igår tydeligvis). Ingrid, Lise, Melissa og Trine er med, mens Cathrine, Ingrid Camilla, Siri og Toril er ute (Toril meldte jo forfall sist, og er fortsatt skadet).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ida og Line tatt ut til firenasjoners U23 på La Manga 23/2-2/3. Møter England, Sverige og USA. Blir ikke mange på trening i den perioden der. Kommer vel et U19 uttak snart også, og der er vel Cathrine og Ina med (kamper 4-8/3).

 

I såfall har vi hatt 13 spillere på norske landslag hittil i år. Tar vi bort våre fire utlendinger sitter vi igjen med fem spillere som ikke har vært tatt ut ennå (i år). Tror fort Mia kan komme med i en U-tropp i løpet av sesongen, og Mario kanskje på U23?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

J17 vant 3-1 over England i går. Caroline gjorde 2-1 like etter pause. Bakke spilte 56 minutte. U23 spilte 1-1 mot England, men tapte på straffer. Ida spilte siste 37, og pådro seg et gult kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


J17 vant 3-1 over England i går. Caroline gjorde 2-1 like etter pause. Bakke spilte 56 minutte. U23 spilte 1-1 mot England, men tapte på straffer. Ida spilte siste 37, og pådro seg et gult kort.

 

 

Forsto lenge ikke hvem du siktet til her - lurte på om du kanskje mente Dekkerhus, men det stemte jo ikke med alder (heller). Er vi ikke enige om å kalle henne Graham?

 

Uansett: veldig godt å se at våre spillere dukker opp på alle mulige landslag. Har ikke helt oversikt, men vi må da enkelt kunne stille en førsteellever med bare landslagsspillere for Norge? I tillegg har vi altså kjempegode utlendinger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Landslaget
×
×
  • Opprett ny...