Gå til innhold

Stabæk - Rosenborg


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Hjemme mot RBK har vi siden 1995 spilt 14 kamper. (Serie og cup)

Seier: 7

Uavgjort: 5

Tap: 2

Målforskjell 24-17

 

 

Form siste 11 kamper: (alle turneringer untatt treningskamper)

Stabæk hjemme: Seier: 9 - Uavgjort: 1 - Tap: 1 - Målforskjell: 29 - 7

Rosenborg borte: Seier: 8 - Uavgjort: 1 - Tap: 2 - Målforskjell: 30 - 10

 

NIFS har følgende sannsynligheter:

Hjemmeseier: 41%

Uavgjort: 32%

Borteseier: 27%

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Det er flere interessante kamper neste runde:

 

Stabæk - Rosenborg H - den fordømte seiersrekka skal stoppes, om så bare for å bli kvitt maset

Bodø/Glimt - Start H - vi legger Start bak oss for godt

Molde - Strømsgodset H - meget lite sannsynlig at Molde skal klare å avgi poeng her

Odd Grenland - Lillestrøm H - skulle fuglene klare poeng her er det helt konge, men høyst uventet

Brann - Viking U - vi legger Viking bak oss for godt, og får en god luke til Brann, borteseier er også ok.

Tabell:

Molde 47 (ørlite håp om 45)

Odd Grenland 42 (ørlite håp om 40)

Stabæk 41 (niende strake hjemmeseier mot tippeligamotstand!?!)

Brann 37 (kan få inntil 39)

Start 32 (kan få inntil 35)

Viking 32 (kan få inntil 34)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...et-2598336.html

 

I følge Hamren selv bør det vel bli ca 0-0 ;)

 

Vi har hvertfall vendt oss til kunstgresset, det blir i så fall RBK som får slite voldsomt med å få spillet til å sitte og skape sjanser. Med unntak av at Hamren dermed implisitt sier at vi kommer til å vinne ca. 3-0 var, er og forblir han en tulling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har hvertfall vendt oss til kunstgresset, det blir i så fall RBK som får slite voldsomt med å få spillet til å sitte og skape sjanser. Med unntak av at Hamren dermed implisitt sier at vi kommer til å vinne ca. 3-0 var, er og forblir han en tulling.

 

Amen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er flere interessante kamper neste runde:

 

Stabæk - Rosenborg H - den fordømte seiersrekka skal stoppes, om så bare for å bli kvitt maset

Bodø/Glimt - Start H - vi legger Start bak oss for godt

Molde - Strømsgodset H - meget lite sannsynlig at Molde skal klare å avgi poeng her

Odd Grenland - Lillestrøm H - skulle fuglene klare poeng her er det helt konge, men høyst uventet

Brann - Viking U - vi legger Viking bak oss for godt, og får en god luke til Brann, borteseier er også ok.

Jeg tror faktisk både LSK og muligens også Godset kan ta poeng neste runde. Litt basert på forrige serierunde (begge viser gode taker), mens hjemmelagene Molde og Odd tapte, og har begynt å se seg bakover på tabellen. Molde virket litt tamme mot Vif sist, og forhåpentligvis er det tegn på en liten down.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har tro på gutta her!

Med litt "etterlengtet" hvile nå, så alle blir 100%.

Tror jeg bartebyen skal få skikkelig matching!

 

Kanskje vi kan håpe på en reprise av junimøtet for 8 år siden (3-0) da vi i rundens hovedkamp rundspilte trønderne som ingen andre det året? For i år er RBK dessverre tilbake i umuligmodus som i velmaktsdagene (ca. 95-03), men i en enkelt kamp kan vi klare å være langt bedre, spesielt med de hjemmebanefordelene vi har (trøkk fra publikum, spesielt underlag osv.).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror faktisk både LSK og muligens også Godset kan ta poeng neste runde. Litt basert på forrige serierunde (begge viser gode taker), mens hjemmelagene Molde og Odd tapte, og har begynt å se seg bakover på tabellen. Molde virket litt tamme mot Vif sist, og forhåpentligvis er det tegn på en liten down.

 

Godset har vel hele 2(!) poeng borte i år, så tviler vel på at de tufter Hoseth og co, men man vet aldri. En kompis av meg går på folkehøgskole der oppe og skal på wakeboardsession med moldes a-lag i morgen så har bedt ham skade dem litt ;)

 

Om Rosenborg spiller som de gjorde i treningsmatchen før sesongen skal vi ikke ha noe problem med å slå dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For i år er RBK dessverre tilbake i umuligmodus som i velmaktsdagene (ca. 95-03).

 

Uten at jeg har sett dem veldig mye, tror jeg ikke vi går inn i en ny 15 års mørkeperiode nå. RBK har hatt mye flyt i serien (men er grundig ute av cupene), og har profitert på at de fleste andre lagene er svekket siden i fjor (unntatt Molde).

 

Som alltid tror jeg vi vinner hvis vi får fart på ballen og spiller vårt spill. Lar vi RBK føre og blir trykket bakpå, kan det derimot hende at vår seiersrekke hjemme sprekker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som alltid tror jeg vi vinner hvis vi får fart på ballen og spiller vårt spill. Lar vi RBK føre og blir trykket bakpå, kan det derimot hende at vår seiersrekke hjemme sprekker.

 

Eller som vi pleier å si: Det beste laget er det som er i stand til å få fart på ballen og trykke motstanderen bakover. Om vi er det beste laget tror jeg vi vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke utenkelig at RBK legger opp til samme taktikk som på Lerkendal, ved å legge både Ivers og Prica over mot høyre og pumpe baller opp på hjørnet av vår venstre 16m. I såfall vår Vegar det tøft. Vurdere MMS og JIH som backer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke utenkelig at RBK legger opp til samme taktikk som på Lerkendal, ved å legge både Ivers og Prica over mot høyre og pumpe baller opp på hjørnet av vår venstre 16m. I såfall vår Vegar det tøft. Vurdere MMS og JIH som backer?

 

Ivers har meldt forfall til landslaget nå. Noen som vet hvorfor? Er han ute mot oss også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ivers har meldt forfall til landslaget nå. Noen som vet hvorfor? Er han ute mot oss også?

 

Han skulle over til England av familiære årsaker. Var for å ordne visum for barna sine eller noe slikt. Ingen skade så han er nok klar mot oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Rosenborg
×
×
  • Opprett ny...