Gå til innhold

Molde-Stabæk Turtråd


Buss1 Marius
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Hvis du mener 500 spenn er for mye for å se laget ditt spille om sølvet i tippeligaen har jeg et forslag til deg daigo nr 10: Drit i å dra, drit i å mas om prisen!!

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis du mener 500 spenn er for mye for å se laget ditt spille om sølvet i tippeligaen har jeg et forslag til deg daigo nr 10: Drit i å dra, drit i å mas om prisen!!

 

Prøver igjen.

 

 

Totalt patetisk og helt idiotisk tilbake svar, bra jobba! ;)

 

Poenge mitt er at det skal gå an og skru prisen opp på gratis turer ikke mye men litt, slik at det går an og trekke ned prisen på lange turer når det er nødvendig. Men det er lite vits for meg og prøve og få deg til og fatte når du gir meg 0 tilbake. Gleder meg kjempe masse til og telle hvor mange jeg ser på bortefelte i molde!

 

1, jeg driter ikke i å dra på kamp for det plikter jeg meg til.

2, jeg har rett til og mase jeg har rett til og si min mening. Jeg prøver bare og få andre syn på saken slik at folk som deg skjønner hva jeg vil fram til.

3,Hvis du mener 500 spenn er for mye for å se laget ditt spille om sølvet i tippeligaen har jeg et forslag til deg daigo nr 10: Drit i å dra, drit i å mas om prisen!! Tenk over hva jeg skriver også tenker du på det du svarer tilbake med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har lenge subsidiert de lange borteturene. Det er feks aldri dyrere enn 500 kr, selv om selve turen koster mye mer å arrangere.

 

Gratisturer til korte bortekamper har ført til tidvis store turer, som feks borte mot godset i 07 da vi fylte 6-7 busser. Hvis vi skrur opp prisen på dem risikerer vi at vi mister mange tilskuere på lokaloppgjør, for at de som reiser langt skal spare en hundrelapp feks. Jeg har aldri hatt problemer med å betale mer for lange turer, vi blir kjørt fra dør til dør og reisen i seg selv er en flott opplevelse.

 

"Totalt patetisk og helt idiotisk" er vel kanskje ikke rette veien å gå når du prøver å få fram at en annen er usaklig i argumentasjonen... Bare et tips.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har lenge subsidiert de lange borteturene. Det er feks aldri dyrere enn 500 kr, selv om selve turen koster mye mer å arrangere.

 

Gratisturer til korte bortekamper har ført til tidvis store turer, som feks borte mot godset i 07 da vi fylte 6-7 busser. Hvis vi skrur opp prisen på dem risikerer vi at vi mister mange tilskuere på lokaloppgjør, for at de som reiser langt skal spare en hundrelapp feks. Jeg har aldri hatt problemer med å betale mer for lange turer, vi blir kjørt fra dør til dør og reisen i seg selv er en flott opplevelse.

 

"Totalt patetisk og helt idiotisk" er vel kanskje ikke rette veien å gå når du prøver å få fram at en annen er usaklig i argumentasjonen... Bare et tips.

 

Fryktelig imponerende og argumentere om en liten 50 lapp for og dra eks skien? eller 30,- til eks ullevaal.

 

1 krone her og en krone der. Vi får til kanskje alt fra 700-1000 borte mot vif og lyn, nå blir ikke lyn et problem neste år men uansett la oss si at alle som er med på bussene betaler 30 kroner hver, 1000*30 kroner blir en del, de pengene går til tifo og penger som kan brukes når det trengs billigere borte turer.

Men dette virker fryktelig vanskelig og ikke mulig på noe slags måte. Alle tilbake meldinger har vært neggative så jeg velger og holde kjeft.

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og betale eks 50 kroner for og dra til skien høres vel ikke ille ut?

 

Ta dette opp på årsmøtet i Stabæk Support, se at forslaget ditt blir nedstemt og la vær å ta dette opp på forumet i framtiden...

 

Ok?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daigo nr 10: Hva er grunnen til at du reagerer på dette nå? Er siste langtur for året, og alle langturer har vel kostet 500,- i ganske lang tid... Du skriver at du plikter deg i å gå på kamp uansett, det tviler jeg nå litt på at du mener... Hvis det er som du sier, at du har pliktet deg til å dra på alle kamper i år så bør du ihvertfall vite prisene for SS-bussen. Med mindre du drar på alternative måter, noe jeg tviler på at du har råd til... 500,- er faen ikke mye ihvertfall! Er en halv bytur det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har lenge subsidiert de lange borteturene. Det er feks aldri dyrere enn 500 kr, selv om selve turen koster mye mer å arrangere.

 

Gratisturer til korte bortekamper har ført til tidvis store turer, som feks borte mot godset i 07 da vi fylte 6-7 busser. Hvis vi skrur opp prisen på dem risikerer vi at vi mister mange tilskuere på lokaloppgjør, for at de som reiser langt skal spare en hundrelapp feks. Jeg har aldri hatt problemer med å betale mer for lange turer, vi blir kjørt fra dør til dør og reisen i seg selv er en flott opplevelse.

 

"Totalt patetisk og helt idiotisk" er vel kanskje ikke rette veien å gå når du prøver å få fram at en annen er usaklig i argumentasjonen... Bare et tips.

 

Fryktelig imponerende og argumentere om en liten 50 lapp for og dra eks skien? eller 30,- til eks ullevaal.

 

1 krone her og en krone der. Vi får til kanskje alt fra 700-1000 borte mot vif og lyn, nå blir ikke lyn et problem neste år men uansett la oss si at alle som er med på bussene betaler 30 kroner hver, 1000*30 kroner blir en del, de pengene går til tifo og penger som kan brukes når det trengs billigere borte turer.

Men dette virker fryktelig vanskelig og ikke mulig på noe slags måte. Alle tilbake meldinger har vært neggative så jeg velger og holde kjeft.

 

 

Siden vi er inne på mattestykker;

Den dagen 1000 reiser med SS-buss vil vi måtte trenge 1000/50= 20 busser. Det vil i så fall være en tredobling at vår all time high, på linje med cupfinalen kanskje. Tifo har innimellom innsamlinger på bussene våre. Du snakker om en liten 50-lapp i den ene enden av setningen, og den enorme forskjellen den gjør i den andre. Det minner litt om en felle enkelte markedsførere går i; "Hvis vi bare får 1% av befolkningen til å kjøpe produktet, tjener vi hundre millioner!".

 

Gratis selger. Fra gratis til at det koster noen kroner er det en voldsom rykning i priselastisiteten...

 

Nå kan vi godt latt diskusjonen ligge, men på meg personlig høres du mest bitter ut for at du ikke har nok penger til å reise til Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt ærlig, hvor mange fler tror du hadde dratt til molde med bussen hvis prisen var 300 istedet for 500?

Ikke alt for mange nå aner ikke jeg hvor mange som har meldt seg på, hvis prisen blir satt opp fra gratis til alt fra 30-75 kroner tror jeg at vi skal få til flere og flere etterhvert. Nå påstår ikke jeg at vi kommer til og se en fantastisk utvikling med engang men prisen har noe og si.

 

 

Og betale eks 50 kroner for og dra til skien høres vel ikke ille ut?

 

Ta dette opp på årsmøtet i Stabæk Support, se at forslaget ditt blir nedstemt og la vær å ta dette opp på forumet i framtiden...

 

Ok?

 

Kan du fortelle meg hva som virker urimelig med dette? At det skal være lettere for alle og balangsere økonomien med stabæk? Tror du ikke det hadde vært mye bedre og betale i små doser og få med så mange som mulig på kamper?

Tror du ikke flere hadde blitt med hvis priser ble skrudd opp og ned når nødvendig?

Er det ikke bedre og få til noen få tusen kroner en 0,- på turer til ullevaal-lsk-odd? istede for 0,-?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt ærlig, hvor mange fler tror du hadde dratt til molde med bussen hvis prisen var 300 istedet for 500?

Ikke alt for mange nå aner ikke jeg hvor mange som har meldt seg på, hvis prisen blir satt opp fra gratis til alt fra 30-75 kroner tror jeg at vi skal få til flere og flere etterhvert. Nå påstår ikke jeg at vi kommer til og se en fantastisk utvikling med engang men prisen har noe og si.

 

 

Og betale eks 50 kroner for og dra til skien høres vel ikke ille ut?

 

Ta dette opp på årsmøtet i Stabæk Support, se at forslaget ditt blir nedstemt og la vær å ta dette opp på forumet i framtiden...

 

Ok?

 

Kan du fortelle meg hva som virker urimelig med dette? At det skal være lettere for alle og balangsere økonomien med stabæk? Tror du ikke det hadde vært mye bedre og betale i små doser og få med så mange som mulig på kamper?

Tror du ikke flere hadde blitt med hvis priser ble skrudd opp og ned når nødvendig?

Er det ikke bedre og få til noen få tusen kroner en 0,- på turer til ullevaal-lsk-odd? istede for 0,-?

 

 

 

Kan ikke du la det ligge nå a Deigo nr 10? dette er vel en turtråd, ikke en tråd der du kan komme med meningsløse argumenter. prisen for bortetur er 500; sånn er det. jeg for min del syns ikke det er for mye, og jeg vil gjerne beholde gratis turene våre....

Har du ikke råd til å betale 500 kr så dropp å dra.... men ikke la det gå ut over oss andre hver så snill.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke bedre og få til noen få tusen kroner en 0,- på turer til ullevaal-lsk-odd? istede for 0,-?

 

Nei, for da hadde det vært flere som hadde valgt å bli hjemme. Som Posse sier, det er STOR forskjell fra gratis til bare noen få kroner.

 

Det er nok gjort en vurdering på at man totalt får med flere supportere på borteturer når ordningen er som nå, enn hvis alle turene hadde kostet penger. Men som Slum sier, ta det opp på årsmøtet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår ønsket om å sette på plass Daigo nr 10 når han argumenterer såpass dårlig og med en aggressiv tone mot et tilbud som er veldig bra. Men siden dette er veldig alle mot én nå, vil jeg bare si at jeg ser et slags poeng i det han sier.

Hvis man skal på bortekamp i Skien, bestemmer man seg for å dra dit (kampbilletten koster 150 kr). Hvordan skal man så komme seg på kamp? Mange alternativer, men ingen er så billig som å ta SS-buss for 50 kr. Jeg tror at så lenge man er det suverent billigste alternativet, vil folk være villige til å betale litt. Når det er sagt, er 500 kr for buss tur/retur Molde også fryktelig billig, så jeg vet rett og slett ikke om det er nødvendig å se etter inntektsmuligheter på kortere borteturer for å få prisen ytterligere ned. Hadde det kostet 1000 kr synes jeg man burde sett på muligheten.

Jeg tror at man ville mistet svært få på å ta 50 kr for kortere borteturer, men så spørs det om man han hadde fått med så mange fler på å sette ned prisen på en lengre tur som til Molde med 100-200 kr. Nettopp fordi folk som har bestemt seg for at de vil på bortekamp i Molde, så sjekker muligheten for transport. Jeg tror svært få av disse blir skremt (bort) av en pris på 500 kr, men ikke 300kr (bortsett fra Daigo nr 10).

 

La oss snakke om noe annet:)

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Legger merke til at Daigo nr. 10 er den eneste som har reagert på akkurat dette! Jeg syntes tilbudet $$ gir er meget bra, men denne gangen tar jeg nok fly. God tur i bilen din Daigo nr. 10! Er vel god stemning der også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er på tide å relansere t-skjorten "Stabæk, for deg som er lei av bønder og fattigfolk"

 

Det blir litt rart med så mye debatt (fra én person) om prisene på bussturer. Jeg synes jo litt synd på stakkaren som er så fattig. Likevel handler dette om bagateller. 500 for buss t/r Molde er billigere enn å kjøre egen bil. Så, Daigo nr. 10; hvis du ikke har råd til å være med på alt som skjer, ja da må du være hjemme da. Sånn er livet.

 

Hva er det min gamle mor pleier å si - "Har du ikke penger? Da får du selge noen akjser da"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Legger merke til at Daigo nr. 10 er den eneste som har reagert på akkurat dette! Jeg syntes tilbudet $$ gir er meget bra, men denne gangen tar jeg nok fly. God tur i bilen din Daigo nr. 10! Er vel god stemning der også?

 

 

Denne diskusjonen viser hvertfall mer enn noe hvorfor vi trenger to tråder til hver kamp - det hadde vært voldsomt irriterende å skulle hatt dette innimellom oppdateringer om skade- og karantenesituasjonen til Molde, taktiske disposisjoner, tips til lagoppstilling osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er vel også grunnen til at vi har kjempe super mange på alle våre borte kamper. Bra jobba, kjempe stilig at alle rotter seg imot en. Virkelig ! Det morsomste er jo at det blir så utrolig stor oppstyr fordi enkelte mener at folk velger og bli hjemme istedet for og betale 30 kroner for og komme seg her ifra til drammen for eksempel. Men for al del la det være,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er vel også grunnen til at vi har kjempe super mange på alle våre borte kamper. Bra jobba, kjempe stilig at alle rotter seg imot en. Virkelig ! Det morsomste er jo at det blir så utrolig stor oppstyr fordi enkelte mener at folk velger og bli hjemme istedet for og betale 30 kroner for og komme seg her ifra til drammen for eksempel. Men for al del la det være,

 

 

 

^^

20070305190130streken.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er vel også grunnen til at vi har kjempe super mange på alle våre borte kamper. Bra jobba, kjempe stilig at alle rotter seg imot en. Virkelig ! Det morsomste er jo at det blir så utrolig stor oppstyr fordi enkelte mener at folk velger og bli hjemme istedet for og betale 30 kroner for og komme seg her ifra til drammen for eksempel. Men for al del la det være,

 

slapp av, vil du ha forandringer må du komme deg inn i styret.hvis ikke er det bare drite i å legge frem forslag :ph34r: det er bare slik det er i ss ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


slapp av, vil du ha forandringer må du komme deg inn i styret.hvis ikke er det bare drite i å legge frem forslag :ph34r: det

er bare slik det er i ss ;)

 

 

Ser den, at folk faktisk kan være så negative til og prøve og balangsere det slik at flere og flere kan være med på slike turer er jo helt utrolig. Helt fantastisk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


syns ikke 500 kr er noe å klage på, billig det. Men det som jeg syns hadde vært et poeng, er for alle de som bare skal reise en av veiene, burde vært mulig med en billett, til en litt billigere pris. Bedre å få med de som evt bare skal en vei,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


slapp av, vil du ha forandringer må du komme deg inn i styret.hvis ikke er det bare drite i å legge frem forslag :ph34r: det

er bare slik det er i ss ;)

 

 

Ser den, at folk faktisk kan være så negative til og prøve og balangsere det slik at flere og flere kan være med på slike turer er jo helt utrolig. Helt fantastisk!

 

 

^^

20070305190130streken.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


slapp av, vil du ha forandringer må du komme deg inn i styret.hvis ikke er det bare drite i å legge frem forslag :ph34r: det

er bare slik det er i ss ;)

 

 

Ser den, at folk faktisk kan være så negative til og prøve og balangsere det slik at flere og flere kan være med på slike turer er jo helt utrolig. Helt fantastisk!

 

Seriøst. Du har problemer med å få mottagerne av budskapet ditt til å oppfatte budskapet slik du ønsker. Fordi summene det her er snakk om er så små og pga priselastisiteten på borteturer, så tror ingen, absolutt ingen, at ditt motiv for å ta opp denne problemstillingen er å få flere på tur, men for at du selv skal spare penger. Du får ingen venner av å fremstå som gjerrig på egne vegne. Det har nada effekt i forhold til hvor mange som drar til Molde om turen koster 300, 500 eller 600. Ikke prøv å diskuter dette. Dette vet vi. Det har sikkert også minimal effekt om folk betaler 30, 50 eller 0 kroner for de korte borteturene. At man likevel kjører 0 er for å slippe masse hazel med å administre betaling, oppbevare kontanter, sette disse inn på konto etc. Dessuten er jo Norge fullt av folk (som deg?) som kommer i sine egne bukser og går over lik når ordet "GRATIS" står på trykk. Sånn sett har det effekt å bruke det ordet. Alle $$ sine borteturer er subsidiert. Vær glad for det og slutt å syte!

 

Det er ikke fordi folk er notorisk negative eller har noe mot deg at du får de svarene du gjør, men fordi vi VET hva som funker og du IKKE VET det.

 

Fortsett gjerne med ditt høyst private sosiale selvmord. Det er et fritt land, men forvent ikke medlidenhet eller at noen overhode bryr seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


slapp av, vil du ha forandringer må du komme deg inn i styret.hvis ikke er det bare drite i å legge frem forslag :ph34r: det

er bare slik det er i ss ;)

 

 

Ser den, at folk faktisk kan være så negative til og prøve og balangsere det slik at flere og flere kan være med på slike turer er jo helt utrolig. Helt fantastisk!

 

men forvent ikke medlidenhet eller at noen overhode bryr seg.

 

Nei, for det ville vært driit teit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis jeg har forstått Posse riktig så tror jeg han mener at vi skal sette en strek her:

_______________________________________________________________

 

Og tar en konklusjon:

 

Ett mindretall av Stabæks Supportere mener at borteturene utenfor Østlandet er for dyre og mener at vi ville trukket flere medlemmer hvis prisen hadde vært f.eks. 300,- istedet for den nåværende prisen som er på kr. 500,-. En løsning mener mindretallet kan være og heller betale 30-90 kr. på bortekampene innefor Østfold for at de kampene utenfor skal bli billigere.

Derimot flertallet mener at prisen er meget gunstig i forhold til andre alternativer som Norway Bussekspressen og andre leverandører. Flertallet mener også at en viktig del er at bussen tar deg rett til stadion og rett hjem igjen etter kampen. De mener også at fordi vi bor i Bærum burde alle her greie å skrape sammen 500 kr til turen. Flertallet mener også at det er viktig at det vil bli mye surr med betalinger på bortekampene innenfor østfolds grenser. Dessuten tror flertallet også at det ikke vil komme flere på bortekampene utenfor østfold hvis prisen hadde vært 500 eller 300.

 

Enig?

Endret av Maan95
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Molde-Stabæk Turtråd
×
×
  • Opprett ny...