Gå til innhold

Hvem skal ta over for Jørgen Lennartsson?


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


hvis ryktene, om at Drillo nå er i sluttforhandlinger, stemmer , håper jeg å ikke se denne tråden igjen på mange år! Skvatt skikkelig når jeg så tittelen.

 

På tide å stenge kanskje, denne tråden er jo helt forferdelig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis ryktene, om at Drillo nå er i sluttforhandlinger, stemmer , håper jeg å ikke se denne tråden igjen på mange år! Skvatt skikkelig når jeg så tittelen.

 

På tide å stenge kanskje, denne tråden er jo helt forferdelig...

 

Så kan den evt. åpnes i 2014.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Svarte f..i hel...

Ikke post noe i denne tråden hvis det ikke er fordi JJ er på vei bort.

Jeg fikk angst og indre uro. Umiddelbar beklagelse ventes.

 

Neida du trenger ikke beklage, og Anders er en bra mann, MEN æ vart skræmt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, har vi grunn til å bli skremt?

 

@ringo skriver på vgd at han tror vi trenger ny trener før sesongen starter, og det er jo definitivt ikke noe godt signal. Jeg håper og tror at JJ holder ord, og blir ut kontrakten. Daniel får ta på seg jobben med å holde Janne fokusert og på tå hev.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Janne ikke vil fortsette etter 2010 tror jeg vi er vel så tjent med å hente inn en erstatter nå og selge JJ ut av kontrakten til interessert klubb. Hvis dette er RBK bør JJ være DYR som faen. De fikk vel 5 mill av NFF for Hareide som kompensasjon for kontraktsbrudd, og da Hareide var ledig nå ble han veid og funnet for lett. Og det er vel neppe Tom Nordlie RBK er på jakt etter.

 

Nils Arne Eggen er etter min mening en fullgod erstatter om så skulle være tilfelle.

 

Regner med at klubben har såpass kommunikasjon med JJ at de vet hva som er i gjære.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er pessimist av natur, og synes JJ har vært utydelig i denne saken. Jeg mistenker derfor at han er fristet av trøndersk sølv og CL spill. Noe mer innside informasjon om denne saken besitter jeg ikke!

 

Isolert sett er ikke jeg imot et trenerskifte - suksessmetning er alltid en risiko når en trener har sittet lenge med så gode resultater som JJ har. Spillerstallen ville også skjerpet seg om en ny trener hadde dukket opp. Men timingen og ikke minst regien blir helt feil om han nå skulle ende opp som RBK trener i løpet av sesongen.

 

Dessuten synes jeg det er veldig, veldig trist at en helt som JJ skal sverte sitt eget ettermæle ved å gå til RBK. Alle unner vi Jönsson nye utfordringer og alle er vi vel enige om at disse ikke finnes i Trondhjem. Mulig vi er naive, mulig det er dumt å sette en trener på pidestall og dyrke ham som en paragon. Men i rettferdighetens navn så har JJ bidratt med dette selv gjennom å uttale at Stabæk er den mest interessante klubben i skandinavia og den eneste han er interessert i å trene. Ender han i Trondhjem nå, blir Stabæk stående igjen som den forsmådde ektefellen - det er ikke en gunstig situasjon for klubben. Dessuten må vi høre på alle idiotiske forståsegpåere som spår vårt snarlige endelikt. En bedre søknad om medlemskap i Hall of Shame går det lenge mellom hver gang man får.

 

MEN enn så lenge er han Stabæk trener og så lenge det finnes håp så finnes det tro! Jeg er heller ikke i tvil om at han er profesjonell nok til uansett å gjøre en god jobb ut sesongen, og lede oss til seriegull på RBKs bekostning om så skal være. Men vi havner nok i et dilemma om RBK og JJ signerer kontrakt fra 01012011 til sommeren. Så for å få kontroll på regien dersom dette skjer, burde Stabæk jobbe i det skjulte med å få på plass en erstatter slik at dette kan annonseres samtidig med en evt. overgang for JJ til RBK. Det finnes sykt mange gode trenere der ute så jeg frykter uansett ikke for Stabæks ve og vel, det er bare fryktelig irriterende å miste en særdeles god trener til en konkurrent...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om han vet at han ender i RBK etter sesongen bør han snarest erstattes, helst før sesongstart etter min mening. Mulig han er så profesjonell at han går kontraktstiden ut, men hva vil være viktigst for han, seriegull med klubben han forlater, eller CL kvalik med klubben han tar over? RBK har jo uttalt at CL er enormt viktig for dem, og det vet JJ også. Vil han da gjøre alt som skal til for å ødelegge dette for sin kommende arbeidsgiver. Jeg tviler litt på det...

 

Hva med Lars Lagerbäck, er han fortsatt ledig på markedet? Tror han evt kunne vært en god erstatter for Janne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi må vente noen uker til slutten av februar, før vi evt. avskriver Janne.

 

Dersom spillerstallen og de øvrige rammene er slik for klubben at Seriegull er realistisk, håper jeg han blir. Som ingebrigt har sagt flere ganger, Stabæks fokus er ikke på å ødelegge for andre konkurenter, men gjøre det så spennende å være i klubben at ingen vil dra.

 

Etter min mening er vi på vei, VPG, Onstad og evt. Diogo og Clark, er gode forsterkninger for både topp og bredde. Hvis det kommer en inn en god spiller til, og kanskje en stopper / back som f.eks Thømt Jensen, tror jeg stallen er god nok til å konkurrere med RBK.

 

Vi må også huske på at når Hamren forsvinner 1. august (hva for en idiot er det som signerer en trener i Norge frem til 1. august?) er dette er midt i CL kvalikken, det er derfor mulig at RBK ikke er kvalifisert til noe som helst når Janne evt. er fri til å ta over RBK. Dette er også en faktor. En annen er at fru Jönnson har jobb på Telenor arena og at ungene i småskolealder stortrives i Bærum. Det kan mao. være ett spm. om timing.

 

Altså: Is i maven, og tillit til mannen som alltid har levert, og som har sagt at Stabæk er det mest spennende stedet å være i skandinavia. Og dersom han forsvinner: Klokkeklar tro på at Schelvan er en vannvittig mye bedre sportsdirektør enn Hoftun, og kan finne den perfekte erstatter...

 

 

edit: kan kanskje være greit å legge til at jeg har overhodet ingen innsidekjennskap til saken; bare velger å være optimist.

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må også huske på at når Hamren forsvinner 1. august (hva for en idiot er det som signerer en trener i Norge frem til 1. august?) er dette er midt i CL kvalikken, det er derfor mulig at RBK ikke er kvalifisert til noe som helst når Janne evt. er fri til å ta over RBK. Dette er også en faktor. En annen er at fru Jönnson har jobb på Telenor arena og at ungene i småskolealder stortrives i Bærum. Det kan mao. være ett spm. om timing.

 

Janne har vel sagt at han blir i Stabæk ut året uansett, så sånn sett blir årets CL-kval for RBK irrelevant.

 

Uansett tror jeg ikke han havner i Trøndelag. Mitt inntrykk av Janne er at han er en mann av sitt ord, og han har ved flere anledninger blitt sitert på at det kun er Stabæk som er aktuelt i Skandinavia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


han har ved flere anledninger blitt sitert på at det kun er Stabæk som er aktuelt i Skandinavia.

 

Akkurat det sliter jeg litt med å tro på at han klarer å overholde. At han kan ha lyst til å komme hjem til Sverige en gang er jo ikke helt usannsynlig, men at det kun er Stabæk som gjelder i Norge tror (evt. håper) jeg mer enn gjerne på :)

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom nordlie er fullstendig uaktuelt, det er hvertfall helt sikkert.

Schelvis er drivende god på å finne trenerkandidater. Og hvis dette er riktig har stabæk visst om det like lenge som janne og rbk, så da har de nok erstatteren i sikte=) Men rosenborg, måtte de brenne til evig tid

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener å huske at Jan Jönsson ikke var førstevalget vårt i 2004. Det var nemlig Ove Pedersen som den gang var i Esbjerg. Håper han fortsatt er aktuell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nils Arne Eggen NÅ!

 

Støtter denne. Men 4-3-3 med den stallen vi har nå? Ser for meg det noe tabloide cupfinaleoppgjøret Stabæk/Eggen - RBK/JJ vagt i det fjerne

Endret av ChrisX
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lawrie Sanchez?? Uten klubb så vidt jeg vet. Han søkte på jobben som Norsk landslagsjef og førte Nord Irland opp omtrent 100 plasser på FIFA-rankingen på fem år.

 

Noen som vet om spillestil og hvor mye han vil koste å lønne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvem skal ta over for Jørgen Lennartsson?
×
×
  • Opprett ny...