Gå til innhold

Hvem skal ta over for Jørgen Lennartsson?


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


"I Stabæk kan Jönsson komme til å bli erstattet av landsmannen Jörgen Lorentsson, som nå trener det svenske U21-landslaget"

http://www.dagbladet...nborg/10960251/

Jörgen Lorentsson?!?

Dagbladet viser nok en gang veldig god research.

Det er nok sønn av Benny Lennartsson, altså Jörgen Lennartsson som er aktuell.

Absolutt spennende!

Endret av lefsa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe jeg lurer på i denne forbindelsen:

 

Når Stabæk nå setter seg ned med Janne i April/mai for å drøfte videre samarbeide vil det jo komme frem om Janne har fått konkrete tilbud fra RBK. Da har i såfall RBK forbrudt seg. Hvilke reaksjoner kan de da forvente seg, fra hvem, og hva ville eventuelt en annen klubb måttet forvente seg i tilsvarende situasjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe jeg lurer på i denne forbindelsen:

 

Når Stabæk nå setter seg ned med Janne i April/mai for å drøfte videre samarbeide vil det jo komme frem om Janne har fått konkrete tilbud fra RBK. Da har i såfall RBK forbrudt seg. Hvilke reaksjoner kan de da forvente seg, fra hvem, og hva ville eventuelt en annen klubb måttet forvente seg i tilsvarende situasjon?

 

 

Neppe lett å få gjort stort med det, annet enn å få tilsmusset ryktet til bartemafiaen. Men jeg satser på hr. karma i denne sammenheng. F.eks. at både Janne og Nils Arne ber Hoftun&co ryke og reise. Senest mulig.

 

Og så topper rbk det hele med å ryke mot en østeuropeisk underdog i andre kval.runde til CL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe jeg lurer på i denne forbindelsen:

 

Når Stabæk nå setter seg ned med Janne i April/mai for å drøfte videre samarbeide vil det jo komme frem om Janne har fått konkrete tilbud fra RBK. Da har i såfall RBK forbrudt seg. Hvilke reaksjoner kan de da forvente seg, fra hvem, og hva ville eventuelt en annen klubb måttet forvente seg i tilsvarende situasjon?

 

Snakker nok om en bot med 5 sifre til Rosenborg og Janne isåfall. Det er ihvertfall vanlig praksis rundt spillere som er "utro".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe jeg lurer på i denne forbindelsen:

 

Når Stabæk nå setter seg ned med Janne i April/mai for å drøfte videre samarbeide vil det jo komme frem om Janne har fått konkrete tilbud fra RBK. Da har i såfall RBK forbrudt seg. Hvilke reaksjoner kan de da forvente seg, fra hvem, og hva ville eventuelt en annen klubb måttet forvente seg i tilsvarende situasjon?

I såfall har Janne også forbrutt seg.

Janne kan jo bare trekke samtalene ut, og vips så er det "riktig dato", og en avtale signeres plutselig.

Journalist: Er det ikke litt merkelig at dere ble enige saå raskt?

Jane/RBK: Vi var heeelt enige om alt, derfor gikk det på en times tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke nødvendigvis. RBK kan ha sagt "Hey! Vil du trene RBK for 5 mill i året?"

 

Janne kan ha svart "Det kan jeg ikke svare på nå, da min kontrakt begrenser slik aktivitet".

 

Det er iallefall fullstendig uaktuelt at det ikke er RBK som har tatt initiativet her. Janne har i verstefall svart på en henvendelse, ikke tatt kontakt og sagt "Hei RBK, jeg kan gjerne trene dere, om dere trenger ny trener"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Folk her oppe i trondheim er hvertfall helt bombesikre på at janne går til RBK... Håper han går til FCK, men det skulle ikke akkurat forundre meg om han går hit. Litt mindre stress for hele familien, istedenfor å flytte utenlands med alt og alle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I tilfelle disse ryktene viser seg å være riktige, er det noen som kan si noe fornuftig om Jörgen Lennartsson?

 

Tja,

 

44 - 45 år gammel, kort karriære som spiller i lavere divisjoner i hjembyen Växjö. Ble tidlig ungdomstrener og hold stillinger som ungdomstrener i klubber som Öster (fra 1990) og Helsingborg (fra 1994). Ble forfremmet til assistenttrener i Helsingborg i 2000. I 2002 tok han over som hovedtrener for da nylig nedrykkede BK Häcken (Superettan). Starter arbeidet med å bygge opp klubben på nytt, med satsing på egne unge spillere (samt et vist liberiansk innslag - Dulee Johnson, Jimmie Dixon og Dioh Williams). Leder klubben til opprykk i 2004, før han overlater trenerjobben til Stefan Lundin. Lennartsson går videre til det svenske fotballforbundet. Først som U17 så siden som U21 trener. I sommer ledet han Sverige til semifinalen i EM sluttspillet for u21 lag.

 

Kjent for sin fotballkunnskap og sitt engasjement. Ansett for å være en comming man i sverige selv om han vel ikke er noen direkte ungfole lenger. Spiller en positiv fotball, selvsagt 442, god med unge spillere. Litt internasjonal erfaring fra U21 nivå, men begrenset erfaring som trener fra en toppliga.

 

Sikkert en grei trenerkandidat.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et annet spørsmål, er om JJ vil ta med seg noen til RBK?

 

Tenker først og fremst på Johan Anderson...

 

 

 

Nydelig eksempel på hvorfor vi bør la være å plage oss selv og hverandre med denne tråden.

 

Skal vi allerede begynne å fantasere om alle spillerne som kan gå til en annen klubb hvis Janne går dit, muligens allerede nå i sommer? Ærlig talt det er TV2 sin jobb, la oss ikke hjelpe dem med den.

 

Dessuten: sesongen er allerede i gang, det er da langt triveligere å snakke om at vi ligger à poeng med andreplassen, med rimelig gode muligheter til å lede serien om seks dager. B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et annet spørsmål, er om JJ vil ta med seg noen til RBK?

 

Tenker først og fremst på Johan Anderson...

 

Nydelig eksempel på hvorfor vi bør la være å plage oss selv og hverandre med denne tråden.

 

Skal vi allerede begynne å fantasere om alle spillerne som kan gå til en annen klubb hvis Janne går dit, muligens allerede nå i sommer? Ærlig talt det er TV2 sin jobb, la oss ikke hjelpe dem med den.

 

Dessuten: sesongen er allerede i gang, det er da langt triveligere å snakke om at vi ligger à poeng med andreplassen, med rimelig gode muligheter til å lede serien om seks dager. B)

 

Og dersom vi leder serien om seks -seksten eller seksti dager? Hva gjør vi når Hoftun, Don Ø eller Peter Kenyon annonserer JJ som ny hovedtrener?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et annet spørsmål, er om JJ vil ta med seg noen til RBK?

 

Tenker først og fremst på Johan Anderson...

 

Nydelig eksempel på hvorfor vi bør la være å plage oss selv og hverandre med denne tråden.

 

Skal vi allerede begynne å fantasere om alle spillerne som kan gå til en annen klubb hvis Janne går dit, muligens allerede nå i sommer? Ærlig talt det er TV2 sin jobb, la oss ikke hjelpe dem med den.

 

Dessuten: sesongen er allerede i gang, det er da langt triveligere å snakke om at vi ligger à poeng med andreplassen, med rimelig gode muligheter til å lede serien om seks dager. B)

 

Og dersom vi leder serien om seks -seksten eller seksti dager? Hva gjør vi når Hoftun, Don Ø eller Peter Kenyon annonserer JJ som ny hovedtrener?

 

 

Av alternativene blir det vel helst seksti dager. Og det vi gjør da, er å slå oss til ro med den fantastiske trener vi får - enten det er Janne som tar noen år til, eller en ny som kommer ved årets slutt eller rimelig umiddelbart. Have faith.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et annet spørsmål, er om JJ vil ta med seg noen til RBK?

 

Tenker først og fremst på Johan Anderson...

 

 

og Pontus!

Ja!

Og tenk om taket raser på Telenor Arena! Hva gjør vi da?

Og tenk om Ingo får et akutt tilfelle av liplash! Hvem skal uttale seg om Stabæk i media da?

 

Nei, nå synes jeg virkelig vi må fokusere på krisemaksimering, folkens. Ikke gå på kamp, for det kommer sikkert til å ende dårlig til slutt allikevel. mad.gif

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og tenk om Ingo får et akutt tilfelle av liplash! Hvem skal uttale seg om Sabæk i media da?

 

 

Typelash?

Sliter faktisk med T-tasten min. Må banke løs på den. Er ikke første t-typo fra min side, og blir garantert ikke siste... rolleyes.gif Men jeg skal rette det opp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så var bråket igang... IGJEN!

 

Noen som vet noe som helst om denne Lennartson som blir nevnt??

 

Så ikke at linken var lagt ut fra før ph34r.gif

 

 

RBK-fansen viser intelligensnivået sitt i kommentarfeltet:

 

Blærums klysa! Skrevet av: Blærumshater, Ekte Trønder , 22.03.2010, kl. 23:00 Blærums fjott! Enga supportera å RBK supportera, e de EINASTE ekte supporteran i landet her. Å dokk blærumsinga må itj kom å vær (om mulig) EINDA meir kvalm å cockey einj dokk allerede e! Ska litt t men. Tvile faktisk ikke på at dokk får t d å! Dokk e flink når d gjelds å vær kvalm å hæslig! I derre rosa capsan å pappa gutt Audi`n dokkers. Dokk gjør mæ kvalm! Fysj! Janne, du virkelig velkommen te lerkendal. T ein EKTE klubb, som har tjent og fortjent sine pænga. Ikke fått dæm i fanget av ein av dokkers mange rike onkla! For dæm har dokk eindeli nokk av nedi derre kvalme drittplassen dokkers! Så ja Janne. Kom t Lerkendal å spill CL! D bi ordentli gøy. =) So long fuckface! =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så var bråket igang... IGJEN!

 

Noen som vet noe som helst om denne Lennartson som blir nevnt??

 

Så ikke at linken var lagt ut fra før ph34r.gif

 

 

RBK-fansen viser intelligensnivået sitt i kommentarfeltet:

 

Blærums klysa! Skrevet av: Blærumshater, Ekte Trønder , 22.03.2010, kl. 23:00 Blærums fjott! Enga supportera å RBK supportera, e de EINASTE ekte supporteran i landet her. Å dokk blærumsinga må itj kom å vær (om mulig) EINDA meir kvalm å cockey einj dokk allerede e! Ska litt t men. Tvile faktisk ikke på at dokk får t d å! Dokk e flink når d gjelds å vær kvalm å hæslig! I derre rosa capsan å pappa gutt Audi`n dokkers. Dokk gjør mæ kvalm! Fysj! Janne, du virkelig velkommen te lerkendal. T ein EKTE klubb, som har tjent og fortjent sine pænga. Ikke fått dæm i fanget av ein av dokkers mange rike onkla! For dæm har dokk eindeli nokk av nedi derre kvalme drittplassen dokkers! Så ja Janne. Kom t Lerkendal å spill CL! D bi ordentli gøy. =) So long fuckface! =)

 

Jeg har hørt at man kan få rettet erstatningskrav mot seg om man paste'er inn slikt i Google Translate og velger Identifiser Språk. Raserer visst en hel del greier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for innsatsen Janne. Lykke til videre. Nå trenger vi noen som tenker nytt. Det finnes jo ingen plan lenger. Farnerud ut på kant for at pamli skal spille i sin posisjon på midten og når farnerud går ut så dytter du han ut på kanten igjen for å få plass til mix?

 

Lange baller fra forsvaret mot nannskog fortsatt IKKE. Skal vi slå langt MÅ vi starte med Hulsker. Det nytter heller ikke at flankene skal vende ut å slå en ball på bak forsvaret som har rygga ned til 5 meteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sveriges U21 landslagstrener aktuell

 

- Han har gode meritter og er fra den gode svenske skolen, kanskje litt mer kynisk og ikke fullt så romantisk som folk regner Janne for å være. Men vi har to-tre mann på blokka og sier ikke hvem. Det ville være helt galt når vi er i en ansettelsesprosess, understreker Schultz.

 

Endret av alltidblaa
fikset link
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting som alle virker å ta for gitt, er at Janne faktisk har bestemt seg. Det tillater jeg meg å tvile på at han har. Han har neppe fått et veldig konkret forslag fra RBK, eller utenlandske klubber for den del. Hva skal han få i lønn, hvilke friheter får han når det gjelder å bestemme hvilke spillere som skal kjøpes og selges, spillemønster, hva med kona og ungene osv.

 

At han føler han har tatt Stabækprosjektet såpass langt (både i tid og mtp resultater) at det kan være på tide for andre å ta over, skulle han få et interessant og konkret tilbud annetsteds fra er vel rimelig tydelig, men at han f.eks. har bestemt seg for Rosenborg, Heerenveen eller hvasomhelst er vel tvilsomt.

 

Likeledes tror jeg nok at Schultz & Co har vært ganske vage over potensielle kandidater til å ta over for Janne OM han skulle dra. De vet ikke om de trenger en trener, og eventuelt fra når. I løpet av de neste to ukene bør vi vite mer, og innen 1. juni må vi få vite ALT. Da bør Janne ha signert eller ha en exit-dato. Til denne evt. exitdatoen må det også være knyttet en ny trener "Ola Nordmann tar over fra 1. desember", for eksempel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lennartson - er han riktig mann for å holde oss som stabilt topplag?

 

Kjenner han ikke, men gode resultater med et U21 landslag er vel ikke allverdens?

 

Semb har gjort det Ok med aldersbestemte landslag, men vi vet alle hvordan har gjorde det med A-landslaget....

 

Just a thought.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lennartson - er han riktig mann for å holde oss som stabilt topplag?

 

Kjenner han ikke, men gode resultater med et U21 landslag er vel ikke allverdens?

 

Semb har gjort det Ok med aldersbestemte landslag, men vi vet alle hvordan har gjorde det med A-landslaget....

 

Just a thought.

Semb hadde da meget gode resultater med landslaget i forhold til spillermaterialet. Fortsatt den eneste treneren som har kvalifisert oss til et em.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett hvem som måtte ta over, så håper jeg vi får en trener som vil være litt mer fleksibel på formasjon i forhold til spillerne vi har i stallen.

Sånn stallen ser ut nå hadde det vært spennende å se oss i en 352 formasjon.

 

----TMG---JIH---BOE----

 

----------HH-----------

DCO---PF-----MD-----VH

 

------DN----VPG-------

 

Denne formasjonen stiller strenge krav til løpskraften til vingene, men der mener jeg vi er godt forspent i Diogo og Vegar. De kan variere mellom hvem som går framover, og hvem som holder litt tilbake. Henning kan ligge dypt som et anker, mens Mix og Pontus tar seg av det offensive. Med denne formasjonen vil det defensive kunne styrkes ved at vi overbefolker midtbanen. Vi vil så bedre rustet ved brudd i mot, og forsvaret vil få en enklere jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvem skal ta over for Jørgen Lennartsson?
×
×
  • Opprett ny...