Gå til innhold

Stabæk-Bodø/Glimt


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Fra Molde-Stabæk-tråden (en tråd som nå fortjener å dø):

 

Hva er sannsynligheten for at vi sikrer bronsen med denne kampen?

 

Hva er sannsynligheten for at vi kaprer sølv?

 

Har tatt utgangspunkt i Unibets odds og fått følgende sannsynligheter for utfallene i kampene:

Fredrikstad - Molde 39 - 28 - 33

Lillestrøm - Brann 43 - 27 - 30

Odd Grenland - Lyn 72 - 19 - 9

Stabæk - Bodø/Glimt 66 - 21 - 13

 

Det gir følgende sannsynligheter:

 

Sikre medalje

Sannsynlighet for at vi har minst 4 poengs forsprang til både Odd og Brann : 71 %

Sannsynlighet for at vi har minst 3 poengs forsprang (i praksis vil medaljene da være sikret) : 83 %

 

Muligheter for sølvet

Sannsynlighet for at vi kommer à poeng med Molde : 26 %

Sannsynlighet for at vi kommer mindre enn tre poeng bak Molde : 52 %

Sannsynlighet for at vi kommer akkurat 3 poeng bak Molde : 32 %

Sannsynlighet for at Molde sikrer sølvet (mer enn 3 poeng ned til oss) : 15 %

 

 

 

For spesielt interesserte, utregninger:

 

Sannsynlighet for at vi sikrer medalje (NFF-tankegang, altså minst 4 poengs klaring):

1. Vi vinner. 66% sannsynlighet.

2. Vi klarer uavgjort, verken Odd eller Brann vinner (0,21 x 0,28 x 0,70). 4 % sannsynlighet.

3. Vi taper, Brann taper, Odd vinner ikke (0,13 x 0,43 x 0,28). 1 % sannsynlighet.

Totalt: 71 % sannsynlighet.

Tar vi med at vi har såpass overlegen målforskjell at vi er sikre på bronse selv om vi bare ender 3 poeng foran Brann eller Odd, har vi et par muligheter til:

4. Vi spiller uavgjort, Brann vinner ikke, Odd vinner (0,21 x 0,70 x 0,72). 11 % sannsynlighet.

5. Vi taper, Brann spiller uavgjort, Odd vinner ikke (0,13 x 0,27 x 0,28). 1 % sannsynlighet.

Totalt: 83 % sannsynlighet.

 

Angående sølvet

Sannsynligheten for at vi kommer a poeng med Molde:

Vi vinner, de taper (0,66 x 0,39). 26 % sannsynlighet.

Sannsynligheten for at vi er mindre enn tre poeng bak Molde:

1. Vi vinner, de vinner ikke (0,66 x 0,67). 44 %

2. Vi spiller uavgjort, de taper (0,21 x 0,39). 8 %

Totalt: 52 % sannsynlighet.

Sannsynligheten for at vi havner akkurat tre poeng bak Molde:

1. Begge vinner (0,66 x 0,33). 22 %

2. Begge spiller uavgjort (0,21 x 0,28). 6 %

3. Begge taper (0,13 x 0,29). 4 %

Totalt 32 % sannsynlighet.

Sannsynligheten for at Molde sikrer seg sølvet (havner mer enn tre poeng foran):

1. Vi taper, de taper ikke (0,13 x 0,61). 8 %

2. Vi spiller uavgjort, de vinner (0,21 x 0,33). 7 %

Totalt: 15 % sannsynlighet.

 

 

Fantastisk. Takk.

 

Kan du også spå?

Jeg vil vite hvem som sitter på benken mot B/G?

--og hvem fra A-stallen som blir sendt til Tromsø for å sikre en 3.plass der også?

 

tar du med lottotallene for lørdag også er du grei..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Fra Stabak.no:

"Stabæk Supports venner kjøper billett i døra og i Stabækbutikken til felt I for kun 100 kr (vennepris). De trenger ikke å være medlem for å komme inn på feltet. "

 

Burde det ikke sendes ut en sms om dette for å få med flest mulig??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Stabak.no:

"Stabæk Supports venner kjøper billett i døra og i Stabækbutikken til felt I for kun 100 kr (vennepris). De trenger ikke å være medlem for å komme inn på feltet. "

 

Burde det ikke sendes ut en sms om dette for å få med flest mulig??

Her er et eksempel på at styret velger å la ting skure framfor å ta vanskelige avgjørelser...

 

Vi har egentlig sagt til folk, jeg tror det var etter Valenciakampen, at vi ikke skulle ha flere "vennekamper".  Nå har SF presset litt på for å ha vennekamp, og så hyggelige som vi er, så sier vi jo aldri nei (ikke sant i det hele tatt - jeg brukte morgen i dag til å få stoppet et arrangement med et TV-selskap som skulle lage underholdningsprogram med en kjendis som skulle stå blant Stabæk Support på søndag - det var visst allerede godkjent av SF).

 

Som sagt - vi sa ja.  Jr.support har det samme, og i tillegg blir de få som er J.Support XL invitert til å stå med oss.

 

Hensikten er selvsagt rekruttering og forberedelse på salg av sesongkort (med adgang til alle Stabæks fotballag i seriekamper på hjemmebane...)

 

Vi skal ta forslaget ditt opp til dyp og inderlig debatt.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


... - jeg brukte morgen i dag til å få stoppet et arrangement med et TV-selskap som skulle lage underholdningsprogram med en kjendis som skulle stå blant Stabæk Support på søndag - det var visst allerede godkjent av SF

 

Takk og takk! :blink: Jeg slutter ikke å forundre meg over entusiasmen for sirkus og klovnerier i sf-ledelsen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


... - jeg brukte morgen i dag til å få stoppet et arrangement med et TV-selskap som skulle lage underholdningsprogram med en kjendis som skulle stå blant Stabæk Support på søndag - det var visst allerede godkjent av SF

 

Takk og takk! :blink: Jeg slutter ikke å forundre meg over entusiasmen for sirkus og klovnerier i sf-ledelsen...

 

Jeg er enig, og forstår heller ikke det behovet for å skulle dra inn alle mulige ikke-$$-medlemmer på ståfeltet til så mange kamper, spesielt ikke i vanlige kamper hvor sesongkortene gjelder. At man gjorde det for FCK-kampen har jeg full forståelse for, da det handlet om å få fylt hver krik og krok - med unntak av de plassene som forsvant i kaoset av et elendig billettsystem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde vært digg, for en gang skyld, å kunne synge "der er Espen Hoff, der er Espen Hoff" når han varmer opp med start 11èrn.

 

Vil ikke være negativ til andre spillere og det er ingen enkeltspillere jeg ønsker ut, men jeg etterlyser midtbanespillere med vilje til å løpe både fremover og bakover.

Henning løper hjem, mens resten ofte løper mest fremover.

Sånn sett hadde det vært perfekt å få inn Hoff nå.

I pausen sist hjemmekamp spurte jeg i desperasjon etter å få låne fotballsko i pausen, bare for å vise midtbanen at sånne sko virker mot BEGGE målene.

Nå snudde jo kampen, og midtbanen var faktisk helt fantastisk i 2. omg. 1. omg derimot var skremmende.

Vi trenger Hoff og Hoff trenger tillit

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


... - jeg brukte morgen i dag til å få stoppet et arrangement med et TV-selskap som skulle lage underholdningsprogram med en kjendis som skulle stå blant Stabæk Support på søndag - det var visst allerede godkjent av SF

 

Takk og takk! :blink: Jeg slutter ikke å forundre meg over entusiasmen for sirkus og klovnerier i sf-ledelsen...

 

Vel, nå skaper vel som oftest "sirkus og klovnerier" mer PR. Og dermed håp om mer penger til klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


... - jeg brukte morgen i dag til å få stoppet et arrangement med et TV-selskap som skulle lage underholdningsprogram med en kjendis som skulle stå blant Stabæk Support på søndag - det var visst allerede godkjent av SF

 

Takk og takk! :blink: Jeg slutter ikke å forundre meg over entusiasmen for sirkus og klovnerier i sf-ledelsen...

 

Vel, nå skaper vel som oftest "sirkus og klovnerier" mer PR. Og dermed håp om mer penger til klubben.

 

Tror ikke Thomas Leikvoll (e.l.) drar flere folk til kampen. Ei heller sørger for at vi får en PR som får flere til å dra på kamp, tvertimot kan det kanskje sørge for at enkelte som er på (en av) sin(e) første kamp(er) tenker hva f**n, og lar det gå lenge til neste gang.

 

Det som får folk til å komme på kamp er: et godt/underholdende lag, populære enkeltspillere, stemningen og (etterhvert) tilhørigheten. La oss jobbe med å maksimere dette, istedet for at vi tar på oss klovneneser så fort dommeren blåser av til pause.

 

Evt. sirkus kan man på en "barnas dag" eller lignende, med hoppeslott, kasting av vannballonger på stabækhelter osv. et annet sted/tid enn rett før/etter kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye bra sagt her. Hver eneste gang fotballsupportere trekkes fram i underholdningsprogrammer er det for å fremstå som idioter uten allmendannelse a la "langæ flatæ ballær". Andre lags supportere kan fint framstå slik om de ønsker, men ikke SS.

 

Dette handler ikke bare om maks PR og å fylle stadion. Det handler om kultur og hva slags mennesker vi ønsker å rekruttere til ståtribunen. Bærum består stort sett av skikkelige mennesker med manerer og sosial dannelse. Da skal ikke vi framstilles som et mislykka tiltak for vanskeligstilt tilbakestående ungdom. Det betyr farvel til kroppsmaling, klovnehatter og alskens ablegøyer på tribunen og på stadion. Og hva som kommenteres på tribunen i kampens hete kan vi klare oss uten mediadekning på. Selv pene, veloppdragne og vellykkede mennesker som oss banner i kirka innimellom. Og da skal ikke TV2s mikrofonstativ trøkkes opp på vår tribune sammen med et kjendisfjols som egentlig heier på vålerenga. Stabækledelsen får stå for klovneøvelsene alene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye bra sagt her. Hver eneste gang fotballsupportere trekkes fram i underholdningsprogrammer er det for å fremstå som idioter uten allmendannelse a la "langæ flatæ ballær". Andre lags supportere kan fint framstå slik om de ønsker, men ikke SS.

 

Dette handler ikke bare om maks PR og å fylle stadion. Det handler om kultur og hva slags mennesker vi ønsker å rekruttere til ståtribunen. Bærum består stort sett av skikkelige mennesker med manerer og sosial dannelse. Da skal ikke vi framstilles som et mislykka tiltak for vanskeligstilt tilbakestående ungdom. Det betyr farvel til kroppsmaling, klovnehatter og alskens ablegøyer på tribunen og på stadion. Og hva som kommenteres på tribunen i kampens hete kan vi klare oss uten mediadekning på. Selv pene, veloppdragne og vellykkede mennesker som oss banner i kirka innimellom. Og da skal ikke TV2s mikrofonstativ trøkkes opp på vår tribune sammen med et kjendisfjols som egentlig heier på vålerenga. Stabækledelsen får stå for klovneøvelsene alene.

 

Jeg har aldri forstått hvorfor noen tror alle på et supporterfelt automatisk har sagt ja til å være kleshenger, dekor og viljeløse fjols - bare fordi vi har løst billett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De fleste spillerne kommer på Grå etter matchen, dette iflg Stenvoll. Jeg ba dem markedsføre litt bedre denne gangen. Blir ikke det vanlige intervju greien, men enda bedre - mingling

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De fleste spillerne kommer på Grå etter matchen, dette iflg Stenvoll. Jeg ba dem markedsføre litt bedre denne gangen. Blir ikke det vanlige intervju greien, men enda bedre - mingling

Håper de tar forbehold om at medaljen (minst 3. plass) er sikret, da det ser ut til at svinesnuen er i kraftig vekst om dagen. Og til supportene med infuensasymptomer: Hold dere unna Grå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig har jeg ikke lyst til å se en eneste som sitter og holder kjeft på feltet til $, men frykter det blir fler enn vanlig med dette opplegget.

 

Haakon: Kan'ke du ta vennene dine og plassere dem på et av de fjorten andre feltene?

 

Edit: rot med quote'ene

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig har jeg ikke lyst til å se en eneste som sitter og holder kjeft på feltet til $, men frykter det blir fler enn vanlig med dette opplegget.

 

Haakon: Kan'ke du ta vennene dine og plassere dem på et av de fjorten andre feltene?

 

Edit: rot med quote'ene

[/ quote]

Selvfølgelig kan jeg det. og det vil jeg gjøre neste ÅR.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan melde om overraskende optimistisk stemning på Glimtforumet.

 

Den mindre kjente broren til "galgenhumoren" : galgenoptimismen :lol:

Stemmer det.

 

Ser også at de skal varme opp med Vazelina Bilhopphøggers, ingen kan ta sånne folk seriøst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har troen, iflg snittet av foreløpig tippete resultater i Conquest blir resultatene i kveld:

Stabæk-B/G 4-0 (4,46-0,43) HUB: 28-0-0

FFK-Molde 2-1 (2,1-1,35) HUB:18-5-5

 

Det vil gi følgende tabell

2. Molde 50p, +22

3. Stabæk 50p, +18

 

Da må vi "bare" vinne med 5 mål mer enn Molde i siste kamp :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir Øl-kassa delt ut i dag?

 

Ja, det er iallefall meningen.  Gjermund tok den med på stadion til kampmøtet nå, og om han ikke tok den med inn på kampmøtet, så får vi håpe den fortsatt er inntakt.  ;)

 

 

Blir utdelt i forbindelse med oppstilling før kamp.

 

Og den deles ut til .....................

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis noen (åpenbart) har noe usnakka med meg - bruk PM. Det har ingen interesse for forumets øvrige deltagere at en kamptråd grises ned med fuillstendig irrelevant sjikane av medsupportere.

 

Innleggene er flyttet til Bak mål

 

På forhånd takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Bodø/Glimt
×
×
  • Opprett ny...