Gå til innhold

Terminliste - 2010


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Runde 1

14. mars

Odd Grenland - Stabæk

 

Skal vi endelig klare å vinne en serieåpning igjen? Begynner å bli mange år siden.

 

2009 Lillestrøm hjemme. Uavgjort 1-1.

2008 Molde borte. Uavgjort 0-0.

2007 Brann hjemme. Tap 0-1.

2006 Sandefjord hjemme. Uavgjort 0-0.

2005 Bryne hjemme. Uavgjort 2-2.

2004 Odd borte. Tap 2-0.

2003 Sogndal borte. Tap 2-1.

2002 Start borte. Uavgjort 1-1.

2001 Tromsø hjemme. Tap 3-0.

2000 Rosenborg hjemme. Tap 2-0.

1999 Skeid hjemme. Seier 5-0.

1998 Bodø hjemme. Seier 3-2.

1997 Lillestrøm hjemme. Seier 4-1.

1996 Viking hjemme. Uavgjort 1-1.

1995 Vålerenga hjemme. Tap 2-0.

1994 Moss hjemme. Seier 3-2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Brann og RBK får 16. maikamp hjemme er like kontroversielt i mine øyne som at Molde får hjemmekamp under Jazzfestivalen.

 

En ting er at Brann og RBK får en økonomisk fordel av å spille hjemme 16. mai. Mer problematisk blir det når det viser seg at de har bedre hjemmestatistikk 16. mai enn ellers.

 

Kan vel ikke sees som annet enn at de bevisst får en fordel hvert år?

 

Når det er sagt, er vi av de som taper minst på ikke å ha hjemmekamp 16. mai fordi det kommer ca like mange uansett (og i 2010 tror jeg dette kommer ifm himmelfarthelgen slik at mange er borte uansett).

 

NFF kan ikke ta hensyn til at RBK og Brann gjør det bra på 16. maikamper dersom det stemmer. Det er først og fremst deres tradisjon som resten av Norge også ønsker å adoptere, men som man ikke er i nærheten av å greie. 16. maikamp er beleilig for resten av fotballnorge fordi det er fridag dagen etterpå, mens i Bergen og Trondheim er 16. mai større enn 17. mai. Når det gjelder Stabæk så har vi overhode ingen tradisjoner for 16. maikamp, så det er helt greit at vi spiller borte på denne datoen.

 

En annen ting som ikke er nevnt allerede. Har ikke vi en slags tradisjon for å møte VIF rett før seriestart? Mange klubber har spesiefike ønsker om å ikke møte lag man møter i siste treningskamp tidlig i sesongen. Men vi spiller siste treningskamp mot VIF hjemme og første seriekamp hjemme mot VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar det for gitt at vi får garantert plass på Ullevaal kostnadsfritt.

Det gjør jeg også...

 

Blir spennende å se hvor mange av de tre motstandernes spiller/supporterbusser som kjører feil og banker på dørene ute på TA disse dagene :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se hva som skjer ang. konserten. I tillegg viser jo bare NFF at de er totalt talentløse igjen. Var det noen baner som ikke hadde kunstgress som var gode i seriestarten i fjor? NEI! hvorfor ikke begynne hjemme for de lagene som garantert stiller med gode baner da? uforståelig. og at man ikke tar hensyn til fastsatte ting som konserter og MGP, men jazzfestivalen og 16.mai tradisjoner er jo smått utrolig da

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se hva som skjer ang. konserten. I tillegg viser jo bare NFF at de er totalt talentløse igjen. Var det noen baner som ikke hadde kunstgress som var gode i seriestarten i fjor? NEI! hvorfor ikke begynne hjemme for de lagene som garantert stiller med gode baner da? uforståelig. og at man ikke tar hensyn til fastsatte ting som konserter og MGP, men jazzfestivalen og 16.mai tradisjoner er jo smått utrolig da

 

Hadde dette vært hele Norges Rosenborg, hadde man føyet seg som bare det.

 

Jeg er så utrolig drittlei det laget og den påvirkning det har på alle subbehuene i NFF.

 

Håper NFF aldri får noe fotballmesterskap, får nei til ny nasjonalarena (Ullevaal får jaggu holde) og at RBK går konk og/eller rykker ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var ikke akkurat noe som fikk jubelen til å stå i taket hos meg nei, det eneste som mangler nå, er at den eneste gangen vi klare å kombinere bortetur for både damer og herrer, er kampen mot LSK :angry: har NFF lagt Stabæk for hat?? snart er det 10 års jubileum for sesong avsluttning hjemme. Det er ikke lenger en 2 år siden sist vi ikke hadde noen av de store datoenen hjemme. nå er jeg virkelig spen på SFK oppsettet, passer ikke det heller, så håper jeg vi bruker media for alt det er vert, til å kritisere NFF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var ikke akkurat noe som fikk jubelen til å stå i taket hos meg nei, det eneste som mangler nå, er at den eneste gangen vi klare å kombinere bortetur for både damer og herrer, er kampen mot LSK :angry: har NFF lagt Stabæk for hat?? snart er det 10 års jubileum for sesong avsluttning hjemme. Det er ikke lenger en 2 år siden sist vi ikke hadde noen av de store datoenen hjemme. nå er jeg virkelig spen på SFK oppsettet, passer ikke det heller, så håper jeg vi bruker media for alt det er vert, til å kritisere NFF.

 

Når det gjelder damene, så er det to ting "vi" må gjøre for å få nok oppmerksomhet (bli hørt) når "vi" kritiserer NFF:

 

1. Møte opp sinnsyk mange på kamp og lage en fantastisk stemning.

2. Vinne serien.

 

Og NFF fortjener for all del kritikk for måten de håndterer "jenteløftet" på, men enn så lenge blir vi neppe hørt. Det er fælt å innrømme det, men vi må nok få folk som Davy Wathne og Knut Nesbø interessert i saken, først da kan vi få til noe...

 

Edit: pokker, dette var jo feil forum...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er helt enig dere som mener dette om gress i starten av sesongen. De lagene med kunstgress burde jo helt klart få kampene sine spilt på hjemmebane. Det er jo best for alle parter. Alle husker jo Brann Stadion. Stabæk trente på Jarmyra i forkant av kampen. Og for de som ikke har vært der er det ikke veldig godt gress (jarMYRA)

 

Kan ikke Erik Hoftun være leder i NFF også? Det vil vel ikke være noen forskjell?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om de hadde gitt oss et dårlig serieoppsett for å imøtegå kravene om samkjøring av kvinne- og herrelagene hadde jeg ikke bare akseptert det, men applaudert at de tok toppserien på alvor... Jeg håper at neste NFF-møte legges til sør-Afganistan.

 

Fy søren hvor jeg er lysten på å påta meg jobben om å sette opp terminlistene for Tippeliga, Toppserien, Adecoligaen, 1. divisjon kvinner og 2. divisjon herrer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En gjennomført dårlig terminliste fra NFF - igjen. Denne gangen er imidlertid ekstra ille. Kommentar overflødig. Jeg kan ikke annet enn å skoggerle over at det går an.

 

At vi ikke har fått avslutte hjemme siden snart to årtider siden burde fått noen på kontorene til formalistene til å våkne. Setter de listen opp i blinde, fullstendig ukritisk og utelukkende etter en standarisert måte, uten engang et ørlite tilbakeblikk på tidligere år? Det er ikke bare et ræva oppsett for Stabæk, men også for mange klubber - helt uten symertri og rød tråd.

 

Forbundet sier de har tatt hensyn til klubbene, men faktum er snarere det motsatte. For eksempel spiller LSK borte i både første og siste runde i 2010 etter å ha gjort det nøyaktig det samme i år, mens Aalesund får starte hjemme (mot nettopp LSK) og avslutte hjemme for n-te gang på rad. Og 16. mai er som kjent "vestlands- og trødelagsbeslaglagt" - hvert år. Ingen av de nyopprykkete lagene får hjemmekamp i første runde, eller en mulighet til å skape en etterlegntet fest på 16. mai. Vil man skape et så godt snitt som mulig eller er intensjonen en annen? Man kan begynne å lure iitt når overveielsene er så dårlig og mange "storkamper" er lagt i ferien...

 

Det hele minner om en liste som er blitt arbeidet minimalt med - et hastearbeid for å få den ut før helga.

 

Nok en hake ved fotballforbundet. Jeg er egentlig ikke overrasket. Hver gang man tror de når sitt bunnivå, kommer et nytt rock bottom. Met et brak. Hver gang.

 

Svakt.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se hva som skjer ang. konserten.

ja. naar faar vi vite hva som skjer?

1 uke för kampen skal spilles? og saa blir vi tvangsflyttet til ullevaal en gang til :huh:

holder det ikke med eksiloppholdet under mgp-tiden?

ellers synes jeg det er daarlig at vi - som vanlig :( - ikke faar spille hjemme i baade förste og siste kamp. har ALDRI opplevd hjemmekamp i siste runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra at Schultz reagerer og offentliggjør reaksjonen.

Det som gjør hele saken ekstra ille er at Vestlund kommenterer dette som en meget bra terminliste hvor hensyn er tatt. Det viser det seg at han snakker på vegne av Rbk og Brann.

Er det mulig å klage på oppsettet?

"- Lag som har rett på hjemmekamp i første serierunde har fått det, dersom ikke annet er ønsket. Og lag som har rett på hjemmekamp 16. mai har fått det." sier Vestlund.

Hvem er det som har rett på hjemmekamp i første serierunde?

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra at Schultz reagerer og offentliggjør reaksjonen.

Det som gjør hele saken ekstra ille er at Vestlund kommenterer dette som en meget bra terminliste hvor hensyn er tatt. Det viser det seg at han snakker på vegne av Rbk og Brann.

Er det mulig å klage på oppsettet?

"- Lag som har rett på hjemmekamp i første serierunde har fått det, dersom ikke annet er ønsket. Og lag som har rett på hjemmekamp 16. mai har fått det." sier Vestlund.

Hvem er det som har rett på hjemmekamp i første serierunde?

Jeg prøvde å ringe hele gjengen som har satt det opp et par timer etter på, ingen tok telefonen, hverken jobb eller mobil. Jeg fikk derimot snakke med en veldig hyggelig dame som anbefalte alle supportere som var skuffet å ringe inn å klage til arrangementskomiteen. Ring 04420 - Og trykk 8 (tror jeg) for å bli satt over til sentralbordet, der hjelper de deg videre ;)

 

Men det skal nevnes at jeg enda ikke har klart å komme i kontakt med dem, har kun prøvd to ganger. Det værste er at flesteparten faktisk bare legger på, kan hende de har fått en del sinte telefoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy søren hvor jeg er lysten på å påta meg jobben om å sette opp terminlistene for Tippeliga, Toppserien, Adecoligaen, 1. divisjon kvinner og 2. divisjon herrer.
Om de hadde skrevet opp alle kampene på lapper, puttet de i en kjempe hatt og så trakk, uten å tenke på siste, første og 16.mai rundene eller på antall hjemme og bortekamper på rad, så kunne det jo ikke blitt værre en dette. Dette må jo nesten ha vært gjort med onde hensikter, så dårlig er det. Hadde gjerne sett at SF hadde gått enda sterkere ut en de har, når det nå viser seg at det overhode ikke er mulig å kombinere borteturer med SFH og SFK på noen måte.

 

Burde SF i protest mot dette elendige oppsettet, bytte til en annen arena?? for å markere vår missnøye og spare penger, noen på Åråsen, noen i Drammen, og kampen mot Brann i Fredrikstad

 

Frode, jeg bruker gjerne noen dager i oktober/november neste år, til å lagen en myyyyeee bedre terminliste en dette, så publiserer vi den på alle fotballforum. Da blir det haraball når det er laget en alternativ plan, som er vesentlig bedre en NFF sin.

 

De påstår det er så vanskelig, og så mye å ta hensyn til, Jasskampen i Molde, 16 mai i Trondheim og Bergen, bruk av arenaer til andre arangementer osv. Skulle klartå ta hensyn også til sommer revyen på Hønefoss, Elvefestivalen i Drammen, Qvarten i Kr.Sand, Festspillene i Bergen, Tromsø Midnight Maraton, sildefestivalen i Haugesund, Slaget på Stiklestad, Dronningens bursdag, fremleggelse av skattelistene i Bærum osv.

 

 

Synes man dette er vanskelig, ja da skjønner jeg at man jobber i Norges Fåreskalle Forening(NFF)

Endret av Busk1 Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å sette opp et helt uavhengig oppsett er nødvendigvis ikke så lett. Jeg er avhengig av å ha klubbenes øsnker (og i motsetning til NFF vil jeg faktisk ta hensyn til dem selv om det nok i noen få tilfeller kan være ønsker som går i mot hverandre). Forøvrig vil jeg ikke tilby min ekspertise gratis, men det vil være verdt å betale meg godt for dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy søren hvor jeg er lysten på å påta meg jobben om å sette opp terminlistene for Tippeliga, Toppserien, Adecoligaen, 1. divisjon kvinner og 2. divisjon herrer.
Om de hadde skrevet opp alle kampene på lapper, puttet de i en kjempe hatt og så trakk, uten å tenke på siste, første og 16.mai rundene eller på antall hjemme og bortekamper på rad, så kunne det jo ikke blitt værre en dette. Dette må jo nesten ha vært gjort med onde hensikter, så dårlig er det. Hadde gjerne sett at SF hadde gått enda sterkere ut en de har, når det nå viser seg at det overhode ikke er mulig å kombinere borteturer med SFH og SFK på noen måte.

 

Burde SF i protest mot dette elendige oppsettet, bytte til en annen arena?? for å markere vår missnøye og spare penger, noen på Åråsen, noen i Drammen, og kampen mot Brann i Fredrikstad

 

Frode, jeg bruker gjerne noen dager i oktober/november neste år, til å lagen en myyyyeee bedre terminliste en dette, så publiserer vi den på alle fotballforum. Da blir det haraball når det er laget en alternativ plan, som er vesentlig bedre en NFF sin.

 

De påstår det er så vanskelig, og så mye å ta hensyn til, Jasskampen i Molde, 16 mai i Trondheim og Bergen, bruk av arenaer til andre arangementer osv. Skulle klartå ta hensyn også til sommer revyen på Hønefoss, Elvefestivalen i Drammen, Qvarten i Kr.Sand, Festspillene i Bergen, Tromsø Midnight Maraton, sildefestivalen i Haugesund, Slaget på Stiklestad, Dronningens bursdag, fremleggelse av skattelistene i Bærum osv.

 

 

Synes man dette er vanskelig, ja da skjønner jeg at man jobber i Norges Fåreskalle Forening(NFF)

 

 

hva med å bruke litt tid på å lage en i år? blir garantert bedre for alle parter! den blir nok ikke brukt av noen, men poenget kommer jo til å bli stående!

 

hihi, skattelister i bærum :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Terminliste - 2010
×
×
  • Opprett ny...