Gå til innhold

Europa League 2010-2011


andersmann
 Del

Anbefalte innlegg


Ostrava er da 100 ganger mer sjarmerende enn Stuttgart?? Og i forhold til Skotland synes jeg ikke Tsjekkia står noe tilbake.

stuttgart er en fin by.

hyggelige mennesker som snakker merkelig tysk, fin "schwäbisch" mat, god vin og öl, mange utesteder, masse aa gjöre (kultur/natur) og ihvertfall bra for en langhelg. og i tillegg bor det noen venner av meg der som har noen "insidertipps" ;)

 

og skotland er jo noe som alltid passer bra!

 

den store fordelen med baade skotland og stuttgart er at det er mulig aa lese/skjönne litt av spraaket.

dette er umulig i tsjekkia.

for eksempel:

leden, únor, březen, duben, květen, červen, červenec, srpen, září, říjen, listopad, prosinec

uten hjelp finner du ikke ut hva det betyr, eller?

(det er maanedsnavnene januar til desember paa tsjekkisk)

 

sexxes: ingen tror det blir "a wlk in the park" i mogilev. men folk er lysten til aa reise til et sted man kommer seg uten store kostnader/altfor mye og dyrt byraakrati og er derfor tidlig ute med aa planlegge tsjekkia turen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

sexxes: ingen tror det blir "a wlk in the park" i mogilev. men folk er lysten til aa reise til et sted man kommer seg uten store kostnader/altfor mye og dyrt byraakrati og er derfor tidlig ute med aa planlegge tsjekkia turen.

 

Men nå ramser du jo nettopp opp alle grunnene til at man ikke trenger å være tidlig ute med å planlegge Tsjekkiaturen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


?

 

du mener altsaa man bör ikke planlegge en eventuell tur til ostrava tidlig fordi det nettopp er rimelig og krever mindre byraakrati?

hmm, synes egentlig det er bra at folk planlegger turen tidlig nok - for aa unngaa aa vaere stresset til det siste minuttet, og saerlig for aa unngaa mange ekstrakostnader (som alltid dukker opp naar man allerede er sent ute...)

 

men det er kanskje forskjellen mellom en flytur fra oslo og en biltur fra hamburg...aa reise med bil krever litt mer innsats/planlegging av de som skal kjöre ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, for å få billige flybilletter + organisere eventuell transport videre krever jo ikke planlegging i det hele tatt.

 

Men man slipper ihvertfall å knote med Visum, Visa Support Letter, en svensk hurpe mm. Til Ostrava vet jeg at alltids kommer meg uansett på en eller annen måte (så sant vi avanserer).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, for å få billige flybilletter + organisere eventuell transport videre krever jo ikke planlegging i det hele tatt.

blir ikke flybillettene dyrere jo senere man bestiller?

og videretransport kan bli vanskelig - selv om det ikke er hviterussland vi snakker om.

aa komme seg fram i et land hvor du ikke skjönner spraaket/kan lese ordene kan bli vanskelig (jeg husker veldig godt at jeg trengte nesten 3-4 dager til aa finne ut hvilke busser/trikk jeg kunne ta for aa reise mellom leiligheten min og forskjellige steder i sentrum i praha)

og aa organisere en biltur krever desverre en del organisasjon. saerlig naar man vil ha med hele bilen paa turen hjem ;)

 

sexxes: helt enig med deg. uansett, en tur til tsjekkia lar seg ikke gjöre uten noe som helst innsats.

kun de som har masse penger og en liten kritisk innstilling til ting generelt synes kanskje det er "a walk in the park"

(husker veldig godt at folk allerede kom til grensene sine da vi dro til anderlecht i belgia og rennes i frankrike - og det var 2 land med spraak/bokstaver som kunne leses...)

 

men men...först maa vi komme videre, saa kan vi krangle om slike ting :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fly til Krakow for under 2000. Til Ostrava koster det over 3000 inkl. flybytte i Praha.

Så ikke trekningen før nå, og Ostrava høres jo helt konge ut!

(så sant vi går videre...)

 

Men fly fra Praha til Ostrava er ikke det litt "overkill"? Toget tar bare litt over 3 timer og koster rundt 200kr.

 

Og både 2000 og 3000 høres mye ut. Kommer opp og ned for under tusenlappen (Oslo-Krakow-Ostrava-Praha-Sandefjord). Iallefall på de datoene jeg sjekket. (tog Krakow-Ostrava + Ostrava-Praha kommer i tillegg)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og hva koster det aa komme fra sandefjord til oslo ;)

det er mange ekstrakostnader om man bestiller enveisreiser til/fra forkjellige steder.

t/r billetter (da tenker jeg paa flytog/-buss/annen transport til/fra flyplass) er ofte mye billigere enn enveisbilletter.

husk ogsaa ekstraavgifter for bagasje/setereservasjon/betaling (om det skjer med kreditkort) osv. osv.

saerlig ryan air er veldig god med aa tjene penger via slike "avgifter".

bare en tanke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tja, hva skal man si. Dnepr Mogilev vant begge kampene mot Banik Ostrava, og er dermed videre til 4. runde/playoff.

Det viser jo bare hvor sinnssykt gode de er!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, hva skal man si. Dnepr Mogilev vant begge kampene mot Banik Ostrava, og er dermed videre til 4. runde/playoff.

 

Tipper trollet fra Mogilev snart kommer inn hit og sier det for oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På en blåmandag, her er en positiv mulighet: Har Norge fortsatt gode muligheter til en fair play plass?

 

Kort, positivt spill og skapte sjanser teller inn.

 

Listen over færrest gule kort er:

 

Rosenborg, 12 (+1 rødt)

Stabæk, 13

Tromsø, 15

Odd, 20 (+1 rødt)

 

På sjansestatistikkene har vi gjort det bra, og vi får sikkert litt ekstra goodwill av de "nøytrale" som skal vurdere om vi spiller positiv fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På en blåmandag, her er en positiv mulighet: Har Norge fortsatt gode muligheter til en fair play plass?

 

Kort, positivt spill og skapte sjanser teller inn.

 

Listen over færrest gule kort er:

 

Rosenborg, 12 (+1 rødt)

Stabæk, 13

Tromsø, 15

Odd, 20 (+1 rødt)

 

På sjansestatistikkene har vi gjort det bra, og vi får sikkert litt ekstra goodwill av de "nøytrale" som skal vurdere om vi spiller positiv fotball.

 

 

Vi har da ingenting å gjøre i Europa neste år heller! Viktigste er at vi beholder plassen i TL!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har da ingenting å gjøre i Europa neste år heller! Viktigste er at vi beholder plassen i TL!

Hvis vi møter 7. plassen i Estland, 3. plassen i San Marino eller 4. plassen i Andorra KAN det være en mulighet...

...til å bli slått ut i neste runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag kan vi følge Alan og hans Trabzonspor prøve å slå Liverpool på Anfield. Kan følges på Tv2 Sport og Sumo. Skal bli artig å følge denne artisten :)

 

 

Får håpe at han spiller så bra at han også blir kjøpt opp av en storklubb! Forhåpentligvis mere % av videresalg til oss!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Idag kan vi følge Alan og hans Trabzonspor prøve å slå Liverpool på Anfield. Kan følges på Tv2 Sport og Sumo. Skal bli artig å følge denne artisten :)

 

 

Får håpe at han spiller så bra at han også blir kjøpt opp av en storklubb! Forhåpentligvis mere % av videresalg til oss!!

 

Tja, ikke så lett all den tid han er på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Idag kan vi følge Alan og hans Trabzonspor prøve å slå Liverpool på Anfield. Kan følges på Tv2 Sport og Sumo. Skal bli artig å følge denne artisten smile.gif

 

 

Får håpe at han spiller så bra at han også blir kjøpt opp av en storklubb! Forhåpentligvis mere % av videresalg til oss!!

 

Tja, ikke så lett all den tid han er på benken.

 

Ble byttet inn nå:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da ser det ut som om Dnepr Mogilev er ferdig. Ligger under 3-0 etter 35 min mot Villarreal.

Huff, er jo vi som ideelt sett skulle ha vært på tur til Spania i dag sad.gif

...og ligget under 3-0 mot Villarreal?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da ser det ut som om Dnepr Mogilev er ferdig. Ligger under 3-0 etter 35 min mot Villarreal.

Huff, er jo vi som ideelt sett skulle ha vært på tur til Spania i dag sad.gif

...og ligget under 3-0 mot Villarreal?

 

Ja, selvfølgelig er det det jeg mente!

Sluttresultatet ble forøvrig 5-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

Kan noen forklare disse rangeringsreglene for meg? Vi er ett av tre lag som ikke har fått rødt kort, og kun RBK har fått færre gule kort enn oss. Vi og trønderne skiller oss faktisk ut på gule kort-statistikken. Så hva er det da som gjør at Enga (2 røde + 28 gule), Odd (1 rødt og 27 gule) og Tromsø (1 rødt og 18 gule) er foran oss (0 røde og 14 gule)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kan noen forklare disse rangeringsreglene for meg? Vi er ett av tre lag som ikke har fått rødt kort, og kun RBK har fått færre gule kort enn oss. Vi og trønderne skiller oss faktisk ut på gule kort-statistikken. Så hva er det da som gjør at Enga (2 røde + 28 gule), Odd (1 rødt og 27 gule) og Tromsø (1 rødt og 18 gule) er foran oss (0 røde og 14 gule)?

 

Står en link nederst i artikkelen: http://www.fotball.no/nff/Fair-Play/Fair-Play-i-toppfotballen/

 

Som du esr, mange andre faktorer som spiller inn

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2010-2011
×
×
  • Opprett ny...