Gå til innhold

Stabæk - Halmstad


BlaaDrømArena
 Del

Anbefalte innlegg


Er det fremdeles slik at man må sone i serien for røde kort i sesongoppkjøringen? Eller var det bare direkte røde?

Rødt kort i privatkamp/treningskamp: Dersom en spiller blir utvist i treningskamp og får to eller flere kampers karantene skal straffen sones i de førstkommende obligatoriske kampene for det lag spilleren ble utvist for.

eneste jeg kunne finne på kort varsel  :P

 

er med andre ord ikke helt sikker. 

 

 

 

 

Får å sitere Janne: Jaha. Direkte rødt gir to kampers karentene, mens 2 gule gir en kamps karantene. Følgelig tolker jeg det dithen at Veigar ikke behøver å sone 1. kampen...   

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen refleksjoner etter dagens kamp:

- Skremmende at vi har sluppet inn 6 mål på 9 sjanser i treningskampene.

- Vanskelig å si hvor god Bjarni er. Mistenker at det er lett å la seg blende at han faktisk er venstrebent venstreback. Uansett kjekt med litt med pondus i troppen. Skulle gjerne sett han i opp mot 90 min.

- Gromstad er bra, men til tider alt for heit på grøten. De gangene han mislykkes blir forsvaret vid åpent. De gangene han lykkes ser det spektakulært ut. Bør ikke bli noe mer enn backup denne sesongen. Det blir for risikabelt å satse på han som fast stopper, men han er såpass god at man slipper å bli bekymret om han må spille ved behov.

- Hauger og Veigar er ute av kampform, og touchen sitter ikke.

- Farnerud er klasse. Det samme er Andersson.

- Signer Diogo med en gang.

- Hedenstad spiller på landslaget i løpet av 2010.

- Iven virker umotivert for oppgaven som reserve i ennå et år

- Mix er ingen venstreback

- 50 kr for parkering på en treningskamp som koster 50 kr er for dyrt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det fremdeles slik at man må sone i serien for røde kort i sesongoppkjøringen? Eller var det bare direkte røde?

Rødt kort i privatkamp/treningskamp: Dersom en spiller blir utvist i treningskamp og får to eller flere kampers karantene skal straffen sones i de førstkommende obligatoriske kampene for det lag spilleren ble utvist for.

eneste jeg kunne finne på kort varsel tongue.gif

 

er med andre ord ikke helt sikker.

 

 

 

 

Får å sitere Janne: Jaha. Direkte rødt gir to kampers karentene, mens 2 gule gir en kamps karantene. Følgelig tolker jeg det dithen at Veigar ikke behøver å sone 1. kampen...

 

I følge sitat fra nettavisen skal ikke dette utgjøre noen fare for Odd kampen:

Minuttet etter fikk så Veigar Pall Gunnarsson sitt andre gule for dagen (uten at de det gir noen konsekvens for Tippeliga-spillet til islendingen)

 

http://www.nettavise...icle2824606.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg likte spillestilen til Halmstad, kjapt langs bakken. Minner endel om et lag vi kan mye om.

 

Vi må huske at dette nok ikke var en fast førsteellever. Likevel er det bekymringsfullt at vi er så dårlige defensivt. Jeg synes Morten var for usikker og treg og Mix fungerer ikke i rollen, i hvert fall ikke ennå.

 

Men hvem var speaker på matchen idag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Men hvem var speaker på matchen idag?

 

Vi prøver ut en ny speaker som heter Simen Skjønsberg, fetteren til Morten og Stabæk-pønsj. Han gjorde rett så bra inntrykk. Han får vi nok høre mer fremover. Neste gang på Tromsø-kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra dagens kamp:

Signer både Bjarni og Diogo.

At Mix settes får prøve seg såpass mye på backen, kan nok både tolkes som at det er en posisjon han må forvente å ta i løpet av sesongen (fullt på midtbanen evt. potet-spilleren), og at Scheel definitivt er ute (det har vel vært litt fram og tilbake om han skulle til Hønefoss eller ikke?).

Gromstad selger seg altfor lett som midtstopper. Trenger nok et år til for å lære å holde mer igjen.

Hvor pokker blir det av midtstopperparet vårt (JIH og KFO)? Spesielt den nyinnkjøpte skulle jeg gjerne sett litt mer i aksjon.

Offensivt begynner det å bli ganske bra - vi finner hverandre, og spiller Halmstad fullstendig på ræva, selv med ti mann. Som mot ManU synes jeg ikke resultatet gir noe riktig bilde av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående Diogo synes jeg han virker spennende, men ujevn. Han blander harde og presise innlegg med lomper (der du kan rekke en tur i kiosken før de daler ned i feltet), og gode løp med og uten ball blandes med blinde raid rett inn i motstanderforsvaret. Muligens er han litt overivrig på å vise seg frem...

 

Noen andre som synes det så ut som han "stjal" straffen fra Farnerud?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Stabæk ser meget bra ut, med unntak av foran begge målene. Forsvarsspillet bærer preg av at de ikke er særlig samspilte og selger seg for lett. I angrep savner jeg litt mer besluttsomhet og vilje. Særlig når ikke Daniel spiller merkes det. Men i banespillet synes jeg vi imponerer, og det var forsåvidt bra ut Manu-reservene og, mange fine kombinasjoner og bra bevegelse. Hedenstad ser ut til å ta nye steg i år, han har vært blant våre aller beste i år, bra fart med ball i beina offensivt, fine pasninger og så synes jeg det ser ut som han har forbedret duellspillet sitt fra i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen refleksjoner etter dagens kamp:

- Skremmende at vi har sluppet inn 6 mål på 9 sjanser i treningskampene.

- Vanskelig å si hvor god Bjarni er. Mistenker at det er lett å la seg blende at han faktisk er venstrebent venstreback. Uansett kjekt med litt med pondus i troppen. Skulle gjerne sett han i opp mot 90 min.

- Gromstad er bra, men til tider alt for heit på grøten. De gangene han mislykkes blir forsvaret vid åpent. De gangene han lykkes ser det spektakulært ut. Bør ikke bli noe mer enn backup denne sesongen. Det blir for risikabelt å satse på han som fast stopper, men han er såpass god at man slipper å bli bekymret om han må spille ved behov.

- Hauger og Veigar er ute av kampform, og touchen sitter ikke.

- Farnerud er klasse. Det samme er Andersson.

- Signer Diogo med en gang.

- Hedenstad spiller på landslaget i løpet av 2010.

- Iven virker umotivert for oppgaven som reserve i ennå et år

- Mix er ingen venstreback

- 50 kr for parkering på en treningskamp som koster 50 kr er for dyrt.

 

ja er helt enig signer diogo nå!!! veigar er helt helt i toppform som han var i 2008 sessongen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Diogo er sinnsykt god til å få kroppen mellom ballen og motstanderen når han blir presset, dette er en egenskap vi kunne hatt godt av å ha i laget. Han har fortsatt en del sider som ikke helt fungerer enda, men jeg tror det finnes et potensiale her. Ut fra det lille vi har fått se i de kampene som har vært mener jeg at det er bare å legge fram et kontraktsforslag til han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som så denne kampen på tv/tv2sumo.no? Noen kommentarer til filmingen på denne kampen?

 

jeg så den og syntes generellt over det var veldig bra :)

 

Godt å høre. Kom det noen repriser underveis i kampen på sendinga?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg la merke til at det var ikke repriser i starten, etterhvert kom det repriser hvis jeg husker riktig.. Jeg syntes det var en proff og bra sending :)

 

Strålende! Takk for tilbakemelding. Vet de sliter med å få til at reprisene skal vises i slow motion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så den sammen med kihl, og var fornøyd!

tenkte ikke noe over det egentlig.

 

eneste å klage på er noe treg/manglende repriser av enkelte begivenheter om jeg husker rett.

 

 

OK sending, men så ikke noe særlige repriser, noe hakkete hos meg.

Men utmerket klikk-klakk spill i perioder.

 

smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så den sammen med kihl, og var fornøyd!

tenkte ikke noe over det egentlig.

 

eneste å klage på er noe treg/manglende repriser av enkelte begivenheter om jeg husker rett.

 

 

OK sending, men så ikke noe særlige repriser, noe hakkete hos meg.

Men utmerket klikk-klakk spill i perioder.

 

smile.gif

 

ikke hakkete i det hele tatt hos meg!

kunne dog ønsket meg flere repriser. ph34r.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Halmstad
×
×
  • Opprett ny...