Gå til innhold

Stabæk - Molde 7/3-10 Treningskamp TA


fantomet
 Del

Anbefalte innlegg


Kan de som har noe info fra sykestua fortelle hva vi har tilgjengelig?

 

Er det ikke trolig at de som starter nå er de som starter tippeligaen2010 mot Odd?

Så hvem starter?

 

 

 

Høiland rekker vel seriestarten uten å rekke denne kampen? Forsto det slik at han ville være på den sikre siden, og derfor står over Molde-kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan de som har noe info fra sykestua fortelle hva vi har tilgjengelig?

 

Er det ikke trolig at de som starter nå er de som starter tippeligaen2010 mot Odd?

Så hvem starter?

 

 

 

Høiland rekker vel seriestarten uten å rekke denne kampen? Forsto det slik at han ville være på den sikre siden, og derfor står over Molde-kampen.

 

Tja, Høiland gikk jo raskt ut i Asker kampen. Så ikke ut som om han var happy med formen da han gikk av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høiland rekker vel seriestarten uten å rekke denne kampen? Forsto det slik at han ville være på den sikre siden, og derfor står over Molde-kampen.

Tja, Høiland gikk jo raskt ut i Asker kampen. Så ikke ut som om han var happy med formen da han gikk av.

 

Godt poeng, mulig JIH blir klar til Odd. Men han har i såfall spillt 30 min fotball før Odd-kampen. Skal man kjøre inn den rustne JIH imot Odd?

 

Jeg vil ihvertfall se Bjarni i midten imot Kovacs, og da er det vel greit å starte ham der imot Molde også. I så fall tar Tom S igjen venstrebacken, hvilket er egentlig helt ålreit. Basert på treningskampene fortjener TMG den andre stopperplassen, foran KFO og MMS. Vegar er vel tilnærmet bankers på høyre. (Men kunne vært artig å se Diogo på backen for en liten periode også).

 

Fremover er de fire sentrale bankers: HH, PF, DN og VPG. Johan virker sikker på den den flanken og da står det vel mellom MIX, Hoff og Diogo på den andre. Jeg holder en liten knapp på Hoff, fine asists og jobber hjemover, hvis han bare kunne score også snart...

 

Hvilket gir følgende imot BÅDE Molde og Odd:

 

JK

 

VEH - TMG - BE - TS

 

EH - PF - HH - JA

 

VPG - DN

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høiland rekker vel seriestarten uten å rekke denne kampen? Forsto det slik at han ville være på den sikre siden, og derfor står over Molde-kampen.

Tja, Høiland gikk jo raskt ut i Asker kampen. Så ikke ut som om han var happy med formen da han gikk av.

 

Godt poeng, mulig JIH blir klar til Odd. Men han har i såfall spillt 30 min fotball før Odd-kampen. Skal man kjøre inn den rustne JIH imot Odd?

 

Jeg vil ihvertfall se Bjarni i midten imot Kovacs, og da er det vel greit å starte ham der imot Molde også. I så fall tar Tom S igjen venstrebacken, hvilket er egentlig helt ålreit. Basert på treningskampene fortjener TMG den andre stopperplassen, foran KFO og MMS. Vegar er vel tilnærmet bankers på høyre. (Men kunne vært artig å se Diogo på backen for en liten periode også).

 

Fremover er de fire sentrale bankers: HH, PF, DN og VPG. Johan virker sikker på den den flanken og da står det vel mellom MIX, Hoff og Diogo på den andre. Jeg holder en liten knapp på Hoff, fine asists og jobber hjemover, hvis han bare kunne score også snart...

 

Hvilket gir følgende imot BÅDE Molde og Odd:

 

JK

 

VEH - TMG - BE - TS

 

EH - PF - HH - JA

 

VPG - DN

 

Så du tror Tom er kamptrent til å orke 2 ganger 90 minutter?

Jeg sliter litt med å se logikken din her, for Tom har vel ikke spilt veldig mye mer enn Jon Inge i løpet av vinteren. Mulig han har fått trent noe mer, men husk at han opererte et kne i november og et i desember. Dessuten er det langt mer fysisk krevende på backplass enn på stopperplass; en del mer løping.

Sånn sett er jeg vel skeptisk til at Tom holder to hele kamper, og jeg er i hvert fall skeptisk til å skulle eksperimentere med Diogo på back mot Odd. Tror han er langt bedre framover enn bakover.

Håper Jon Inge er klar til seriestart. Han bekreftet vel at det ikke var snakk om en ny strekk, og regnet med å være klar. I motsatt fall vil jeg tro den beste forsvarsrekka vår er Morten på høyre, Bjarni og Tor Marius i midten og Vegar på venstre. Derimot håper jeg på følgende (mot Odd):

 

JK

 

VEH - JIH - TMG - BOE

 

DdCO - PF - HH - JA

 

VPG - DN

 

Og Hoff kommer inn for Diogo dersom det ikke funker.

Helt greit å bytte ut Høiland med Onstad eller MMS i treningskampen mot Molde.

 

Edit: fikset quote

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm ser poenget med Tom, men han har spillt dobbelt så mye som JIH. Og når JIH slår opp samme skade 2 ganger vil jeg heller vente litt lenger med å få ham inn enn å miste ham for en lang periode. Tom har også vært i trening lenger enn Jon Inge.

Men selvfølgelig jeg vil helst se JIH på banen - men lenger enn 20 min!

 

Når det gjelder Diogo er det ikke snakk om å starte ham på backen og ihvertfall ikke i tellende kamp, men skulle gjerne sett ham i rollen i siste treningskamp, bare for å se om han kan fungere der.

Vegar har dessuten en matforgitning og aldersbestemt landskamp på beltet, så å hvile ham litt er kanskje ikke så dumt. Samtidig burde han klare å spille en kamp i uken...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor på stadion får man kjøpt billetter til Molde kampen til SS feltet? Forrige gang (TIL) prøvde jeg å kjøpe de i billettluken på stadion men de solgte ikke SS billetter - fikk kjøpt kun ved SS inngangen.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter siste trening og skadesituasjon ser det vel ut som om Jan Banan og bør få mer spilletid før tippeligastart, men at vi kan komme til å starte denne:

 

 

MMS - TMG - BOE - VEH

 

-------------- HH

 

------Mix - PF - JA

 

---------------------VPG

 

-------------DN

 

 

 

Diogo, og EH vil sikkert også prioriteres med hensyn til spilletid, mens KFO eller den av stopperne som starter på benken vil måtte akseptere at det å samkjøre en potensiell bakre firer med tanke på tippeligastart gir lite bytter der hvis ikke det kommer skader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Diogo, og EH vil sikkert også prioriteres med hensyn til spilletid, mens KFO eller den av stopperne som starter på benken vil måtte akseptere at det å samkjøre en potensiell bakre firer med tanke på tippeligastart gir lite bytter der hvis ikke det kommer skader.

Så du mener Jon Inge er uakuell framover fordi han har vært skadet, fordi en bakre firer må "samkjøres" før seriestart? You snooze, you lose?

Kan ikke helt si jeg ser logikken din her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt med en skikkelig generalprøve mot et godt lag. En bra kamp av oss, så dette ser plutselig mye bedre ut.Effektiviteten er vel det man kan sette fingeren på i dag, 4(som jeg kommer på i farten) sjanser alene med keeper brent holder ikke.Veigar er i knallform.Alt i alt meget godt fornøyd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg lurer også på hva som har skjedd. Hadde ikke regnet så mye med Veigar heller før kampen som vi stort sett eide og vant fortjent. Ser lysere på seriestarten nå. Vi har vel vunnet kun to av seriekampåpningene? Kan vi snu den trenden? Føler det nå B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bekymret for måltøken til Daniel. Hadde vel 2 100% sjangser som han brant.

Syntes allikvel vi raknet litt bakover etter Vegard gikk ut.

Mix gjorde en god figur, men klart dette var Veigars kamp, gav hundre prosent og kom til mange sjangser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes egentlig vi har hatt en god sesongoppkjøring.

Sprakk mot Unitedreservene (på grunn av effektivitet, ikke på grunn av spill, og det er gjerne forskjellen på lag i og utenfor sesong), leverte vel som vanlig relativt svakt på La Manga, men ellers har det stort sett vært bra (mot varierende motstandere).

2-1 over fjorårets sølvvinnere, som i tillegg stilte med sitt beste lag, er bra. Og det var på ingen måte et urettferdig resultat. Er litt skuffet over at vi legger oss bakpå mot slutten, men det er jo greit med litt spenning også. Så ut til å være ro og kontroll i forsvaret vårt også i dag, og i tillegg har vi jo Høiland og Gromstad i bakhånd.

Det eneste som per dags dato bekymrer meg litt, er dekningen på spissplassen. Her er det per dags dato ikke mange alternativer dersom vi trenger å endre på noe i løpet av en kamp. Det hender jo Daniel drar på seg noen kort, samt at Veigar er kjent for å kunne "gå sur" hvis det butter imot. Tømmernes holder ikke nivået, og Aase er foreløpig litt for uerfaren. Håper begge to tar steget i løpet av sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trommen høres på tv2 sendingen, men det er fortsatt tromme og det er fortsatt grusomt. Egentlig hører man bare trommen, resten forsvinner.

 

 

 

 

Kan virke som du tror at det er vår tromme. Vil bare poengtere at det var Molde som hadde tromme, ikke vi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trommen høres på tv2 sendingen, men det er fortsatt tromme og det er fortsatt grusomt. Egentlig hører man bare trommen, resten forsvinner.

 

 

 

 

Kan virke som du tror at det er vår tromme. Vil bare poengtere at det var Molde som hadde tromme, ikke vi.

"Trommer var for bønder"

(Hørt fra Kapteinen under kampen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes egentlig vi har hatt en god sesongoppkjøring.

Sprakk mot Unitedreservene (på grunn av effektivitet, ikke på grunn av spill, og det er gjerne forskjellen på lag i og utenfor sesong), leverte vel som vanlig relativt svakt på La Manga, men ellers har det stort sett vært bra (mot varierende motstandere).

2-1 over fjorårets sølvvinnere, som i tillegg stilte med sitt beste lag, er bra. Og det var på ingen måte et urettferdig resultat. Er litt skuffet over at vi legger oss bakpå mot slutten, men det er jo greit med litt spenning også. Så ut til å være ro og kontroll i forsvaret vårt også i dag, og i tillegg har vi jo Høiland og Gromstad i bakhånd.

Det eneste som per dags dato bekymrer meg litt, er dekningen på spissplassen. Her er det per dags dato ikke mange alternativer dersom vi trenger å endre på noe i løpet av en kamp. Det hender jo Daniel drar på seg noen kort, samt at Veigar er kjent for å kunne "gå sur" hvis det butter imot. Tømmernes holder ikke nivået, og Aase er foreløpig litt for uerfaren. Håper begge to tar steget i løpet av sesongen.

 

 

Stiller meg bak denne, men med kommentar om at begge våre mål i dag kom etter at Daniel var tatt av banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK - da gidder jeg ikke vente lenger på at noen skal påpeke det.

 

Det var da vitterlig ekstremt gledelig at vi ser ut til å ha et stopperpar som fungerer - selv om det angivelig ikke skal være førstevalget? Robuste, kloke og ganske samspilte. Og begge relativt opptatt av fremspill fremfor klarering ut i intet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Diogo, og EH vil sikkert også prioriteres med hensyn til spilletid, mens KFO eller den av stopperne som starter på benken vil måtte akseptere at det å samkjøre en potensiell bakre firer med tanke på tippeligastart gir lite bytter der hvis ikke det kommer skader.

Så du mener Jon Inge er uakuell framover fordi han har vært skadet, fordi en bakre firer må "samkjøres" før seriestart? You snooze, you lose?

Kan ikke helt si jeg ser logikken din her.

 

Kommentaren var myntet på dagens kamp. Kun.

 

Viser forøvrig til trådens titulering. Men ser at innlegget kunne misforstås.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Molde 7/3-10 Treningskamp TA
×
×
  • Opprett ny...