Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - VIF


Silverstone
 Del

Anbefalte innlegg


MEN....... Det er BARE Morten som kan klandres for målet imot. Han vender seg vekk, og ser ikke hvor skuddet treffer. Tenk om SuperJon hadde gjort det samme, fra samme distanse! Hadde du ikke gitt ham skylda da? Du hadde antagelig for første gang ropt på Austbø, og byttet Mr. Knudsen ut.

 

Du er sikkert enig i at vi ikke klandrer egne spillere for baklengsmål eller tabber på denne måten hvis du tenker deg om to ganger. Hvis ikke prøv disse:

 

1 Hvorfor kom VIF forbi på den kanten? Det skal de ikke gjøre.

 

2 Morten (og Stabæk) har maks utur på skuddet. Prøv å regne sannsynligheten for at en slik stuss går i mål utenfor keepers rekkevidde.

 

3 Dette hadde vært "Mortens skyld" om han ikke var der han faktisk var, men feilplassert fx på feil side av ballen.

 

4 Bjarnis mislykka klarering i 2. omgang er en langt større "tabbe" i langt farligere posisjon, likevel får han ikke tyn. Er det rimelig?

 

1-1 er alt i alt et rimelig resultat kampen sett under ett.

 

Mye bra jobbing av samtlige spillere.

 

Betydelig bedre å ha JA på topp. Synes Mix, Hoff og Henning alle bidro bra hjemover. Farnerud synes jeg var litt usynlig. Backene bidro bra framover. Diogo hadde et herlig innhopp, og for en gangs skyld hadde JJ bytta 3 spillere i god tid før full tid.

 

Jeg synes vi spilte jævli bra, men motstanderen var overraskende bra og Hæstad hadde vel sitt livs kamp som "matchvinner" i begge ender. For en gangs skyld traff han med pasningene også. Fortsetter VIF sånn blir de tøff motstand for alle lag, og definitivt å finne i toppen av TL. Dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempekamp av Morten. Det var en duell mellom tippeligaens raskeste mot en av de mindre hurtige. Morten stoppet han gang på gang. Ellers var Henning god, Pontus god, hoff god. Mens Mix og Johan var KANON

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Vålerenga har 4 poeng etter det de har levert, er mildt sagt flatterende.

...

 

Edit: Jeg er forøvrig pinlig berørt på dommerens vegne...

 

Har en liten teori om at vi så Vålerenga på sitt toppnivå. Stabæk, derimot, har et par gir til å gå på.

 

Dommeren fikk forresten 6 poeng av VG. Og det er vel kanskje det mest pinlige av alt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempekamp av Morten. Det var en duell mellom tippeligaens raskeste mot en av de mindre hurtige. Morten stoppet han gang på gang. Ellers var Henning god, Pontus god, hoff god. Mens Mix og Johan var KANON

 

 

Enig. Enig. Enig!!

 

Bare så synd at Morten scoret. Det kunne vært andre som satte inn et baklengsmål på samme måte, fordi vi har flere som oppfører seg likt i det skuddene fyres. Det skyldes ikke at de har dårlige fotballegenskaper. Men det skyldes NOE, og noe det må være lov å påpeke uten å bli stemplet som upatriotisk "disser". (ref. til Alzheimers siste)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men jeg vil fremdeles ikke friskmelde MMS, han var aldri skikkelig på Shelton, mye pga. av Lutons fart og MMS sin mangel på samme egenskap - det var Farnerud som var nede å ryddet opp rett før 1-0. Han blir bedre utover i kampen, men det er vel så mye fordi Zajic blir byttet inn, MMS er bedre imot den typen spillere hvor det blir mer fysisk kontakt. Men jeg synes fremdeles at Zajic vant for mange dueller. Men ja han spillte bedre enn på lenge, desverre enda et stykke unna 08.

 

I går plasserte MMS seg bevisst 4-5 meter unna Shelton og lot han dempe ballen på en rekke overlegg på den kanten, for å så gå inn å takle i direkte i kroppen etter Sheltons førstetouch. Helt riktig av MMS å kompansere sine svake sider (fart og rundingsbøye), og bruke fysikken i stedet.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempekamp av Morten. Det var en duell mellom tippeligaens raskeste mot en av de mindre hurtige. Morten stoppet han gang på gang. Ellers var Henning god, Pontus god, hoff god. Mens Mix og Johan var KANON

 

 

Enig. Enig. Enig!!

 

Bare så synd at Morten scoret. Det kunne vært andre som satte inn et baklengsmål på samme måte, fordi vi har flere som oppfører seg likt i det skuddene fyres. Det skyldes ikke at de har dårlige fotballegenskaper. Men det skyldes NOE, og noe det må være lov å påpeke uten å bli stemplet som upatriotisk "disser". (ref. til Alzheimers siste)

 

Når det er sagt var Morten nærmere scoring i riktig goal i går enn på lenge. biggrin.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempekamp av Morten. Det var en duell mellom tippeligaens raskeste mot en av de mindre hurtige. Morten stoppet han gang på gang. Ellers var Henning god, Pontus god, hoff god. Mens Mix og Johan var KANON

 

 

Enig. Enig. Enig!!

 

Bare så synd at Morten scoret. Det kunne vært andre som satte inn et baklengsmål på samme måte, fordi vi har flere som oppfører seg likt i det skuddene fyres. Det skyldes ikke at de har dårlige fotballegenskaper. Men det skyldes NOE, og noe det må være lov å påpeke uten å bli stemplet som upatriotisk "disser". (ref. til Alzheimers siste)

Har du husket å føre ham opp i toppscorertråden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempekamp av Morten. Det var en duell mellom tippeligaens raskeste mot en av de mindre hurtige. Morten stoppet han gang på gang. Ellers var Henning god, Pontus god, hoff god. Mens Mix og Johan var KANON

 

 

Enig. Enig. Enig!!

 

Bare så synd at Morten scoret. Det kunne vært andre som satte inn et baklengsmål på samme måte, fordi vi har flere som oppfører seg likt i det skuddene fyres. Det skyldes ikke at de har dårlige fotballegenskaper. Men det skyldes NOE, og noe det må være lov å påpeke uten å bli stemplet som upatriotisk "disser". (ref. til Alzheimers siste)

Har du husket å føre ham opp i toppscorertråden?

Vurderer sterkt å legge han inn i poengplukkerene med minus poeng på assist siden, mens Onstad kanskje skulle fått et halvt minus for "nesten pådratt oss straffe".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempekamp av Morten. Det var en duell mellom tippeligaens raskeste mot en av de mindre hurtige. Morten stoppet han gang på gang. Ellers var Henning god, Pontus god, hoff god. Mens Mix og Johan var KANON

 

 

Enig. Enig. Enig!!

 

Bare så synd at Morten scoret. Det kunne vært andre som satte inn et baklengsmål på samme måte, fordi vi har flere som oppfører seg likt i det skuddene fyres. Det skyldes ikke at de har dårlige fotballegenskaper. Men det skyldes NOE, og noe det må være lov å påpeke uten å bli stemplet som upatriotisk "disser". (ref. til Alzheimers siste)

 

Når det er sagt var Morten nærmere scoring i riktig goal i går enn på lenge. biggrin.gif

 

Ja. Ja. Ja!!

 

(og derfor bør vel påvirkningen hans på toppcorerlisten nettes når Mortens innsats i denne kampen vurderes under ettrolleyes.gif )

Forøvrig deilig med en toppscorerliste som skaper debatt selv om det er lite tvilsomt hvem toppscoreren er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som ønsker en wmv-fil av storskjermsintroen før kampstart? Pirates-låta-videoen-greia...

 

 

Ja takk smile.gif

 

 

 

http://www.nesoddentv.com/BuildUp_STB-VIF_web.wmv

Høyreklikk og velg lagre som.

 

Hvordan var lydnivået på tribunen? Oppe på pressetribunen var lyden såpass at det boblet i vannglasset. Dessuten, noen synspunkter på låtvalget?

Endret av JonasM
rettet link
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forøvrig deilig med en toppscorerliste som skaper debatt selv om det er lite tvilsomt hvem toppscoreren er.

 

Nei, det er egentlig bare tåpelig.

Second that!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.nesoddent...STB-VIF_web.wmv

Høyreklikk og velg lagre som.

 

Hvordan var lydnivået på tribunen? Oppe på pressetribunen var lyden såpass at det boblet i vannglasset. Dessuten, noen synspunkter på låtvalget?

Får ikke linken til å funke her...

 

Prøv denne. Tidligere innlegg er oppdatert med riktig link.

 

http://www.nesoddentv.com/BuildUp_STB-VIF_web.wmv

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.nesoddent...STB-VIF_web.wmv

Høyreklikk og velg lagre som.

 

Hvordan var lydnivået på tribunen? Oppe på pressetribunen var lyden såpass at det boblet i vannglasset. Dessuten, noen synspunkter på låtvalget?

Får ikke linken til å funke her...

 

Får ikke linken til å fungere her heller...

 

Godt å høre at vi ble hørt godt, men synes vel egentlig det var litt skuffende. Så kampen på nytt på sumo i dag, og de som ble hørt best var stort sett JR support og klanen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Enig. Enig. Enig!!

 

Bare så synd at Morten scoret. Det kunne vært andre som satte inn et baklengsmål på samme måte, fordi vi har flere som oppfører seg likt i det skuddene fyres. Det skyldes ikke at de har dårlige fotballegenskaper. Men det skyldes NOE, og noe det må være lov å påpeke uten å bli stemplet som upatriotisk "disser". (ref. til Alzheimers siste)

 

Jøje meg. Du ikke bare påpeker, men gjentar, og legger nå på at "Morten scoret"?!... Det er et skudd som treffer en spiller, skifter retning og går i mål. Det blir som å hevde at stanga scorer ved stolpe inn, eller at det er keeperen som scorer hvis ballen går via keeper og i mål.

 

Vi VET at spillerne - og slektninger og venner av dem - er inne og leser (og deltar..) på dette forumet. Det burde være unødvendig å skulle male sånt ut i det vide og brede.

 

Jeg har ikke stemplet deg som upatriotisk "disser", men du er jaggu nære...

 

Morten er et av våre 11 (+3) våpen i kampen for seriegull i 2010. La oss støtte ham så han blir enda bedre. Takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det er sagt var Morten nærmere scoring i riktig goal i går enn på lenge.

 

Og uten å ha sett TV-bildene hadde det kanskje ikke vært urimelig om han hadde fått straffe heller. Veldig klønete av VIF, men det så ut som de sparket han rett ned da han driblet på vei ut av feltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Enig. Enig!!

 

Bare så synd at Morten scoret. Det kunne vært andre som satte inn et baklengsmål på samme måte, fordi vi har flere som oppfører seg likt i det skuddene fyres. Det skyldes ikke at de har dårlige fotballegenskaper. Men det skyldes NOE, og noe det må være lov å påpeke uten å bli stemplet som upatriotisk "disser". (ref. til Alzheimers siste)

 

Jøje meg. Du ikke bare påpeker, men gjentar, og legger nå på at "Morten scoret"?!... Det er et skudd som treffer en spiller, skifter retning og går i mål. Det blir som å hevde at stanga scorer ved stolpe inn, eller at det er keeperen som scorer hvis ballen går via keeper og i mål.

 

Vi VET at spillerne - og slektninger og venner av dem - er inne og leser (og deltar..) på dette forumet. Det burde være unødvendig å skulle male sånt ut i det vide og brede.

 

Jeg har ikke stemplet deg som upatriotisk "disser", men du er jaggu nære...

 

Morten er et av våre 11 (+3) våpen i kampen for seriegull i 2010. La oss støtte ham så han blir enda bedre. Takk.

 

 

Morten spilte en GOD kamp. Var kanskje den sterkeste forsvarsspilleren utpå for oss i går.

 

Stanga derimot, var ganske nøytral kampen igjennom. Stanga vek allikevel ikke en tomme. Det gjør imidlertid ofte de utespillerne som i noen viktige øyeblikk slutter å bruke øynene. Sjeldent at målmenn snur seg vekk når skudd kommer. Det er mulig du forklarer det med at de har stått så nærme stanga så ofte at miljøet har påvirket dem, men jeg tror uansett ikke at dette er den eneste forklaringen. Håndballkeepere beveger seg jo ofte langt ut fra stengene når de skal stå i veien for straffekast. Selv da snur de ikke hodet bort når skuddet kommer. Våre utespillere på Stabæk gjør dette ofte. Dessverre. Morten er ikke verre enn de fleste i så måte. Men i går måtte han og laget betale prisen for at laget ikke har klart å trene samme mentale styrke i Morten og de andre utespillerene våre -som i målvaktene i slike situasjoner. Det at man tror "ballen er farlig" og farligere hvis man ser den enn ikke, er en hypotese som jeg tror kan og bør tilbakevises. Det er forøvrig i bakhodet og i tinningen ballen potensielt kan gjøre mest skade. Skuddet var ikke "ferdigscora" når det forlot Doffens fot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt å høre at vi ble hørt godt, men synes vel egentlig det var litt skuffende. Så kampen på nytt på sumo i dag, og de som ble hørt best var stort sett JR support og klanen...

Det at klanen hørtes bedre enn oss kan vel ha noe med mikrofonplasseringen å gjøre.

Når det er sagt, så er de flinke til å stille opp for laget sitt - når det går bra for dem, vel å merke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt å høre at vi ble hørt godt, men synes vel egentlig det var litt skuffende. Så kampen på nytt på sumo i dag, og de som ble hørt best var stort sett JR support og klanen...

Det at klanen hørtes bedre enn oss kan vel ha noe med mikrofonplasseringen å gjøre.

Når det er sagt, så er de flinke til å stille opp for laget sitt - når det går bra for dem, vel å merke.

 

Mikrofonplassering og miksing av lyd har jo alt alt å si for tv-lyden. Blir jo helt meningsløst å evaluere egen innsats basert på tv-lyd. Hvis $$ hørtes dårlig på TV er det mer kritikk mot lydmannen enn av egeninnsats.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mikrofonplassering og miksing av lyd har jo alt alt å si for tv-lyden. Blir jo helt meningsløst å evaluere egen innsats basert på tv-lyd. Hvis $$ hørtes dårlig på TV er det mer kritikk mot lydmannen enn av egeninnsats.

Jeg satt helt øverst ovenfor midtbanestreken, på motsatt side av Klanen, og omtrent nøyaktig like langt fra begge klackene. Min analyse av supportertrøkk er følgende: VIF har beste maxnivå. Når de dro på med " 'ål'enga, 'u æ' mi' ellio' " og "Øl og vold..." var de best. Best unisont, best trøkk. Deres problem er jo at de synger så sjelden. Det blir et par tunge skyts, også er det stille ellers. SS vinner på kontinuitet kampen igjennom, bedre og flere rop, gode kasterop, bra samspill med jr. support, men altså litt lite maxtrøkk. Jeg synes likevel SS vinner totalt, da den gjennomgående stemninga veier tyngre enn et par minutter med 100%... Min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har noen bilder av tifoen?

 

Ettersøkte det jeg også, dårlig response mad.gif

 

Ingen kameraer filmet tifoen når jeg har gått gjennom kampen på tv2. Kan være noen av de filmet det, men finner ikke noe av det på serveren dessverre. Eneste alternativet er i så fall et bilde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mikrofonplassering og miksing av lyd har jo alt alt å si for tv-lyden. Blir jo helt meningsløst å evaluere egen innsats basert på tv-lyd. Hvis $ hørtes dårlig på TV er det mer kritikk mot lydmannen enn av egeninnsats.

Jeg satt helt øverst ovenfor midtbanestreken, på motsatt side av Klanen, og omtrent nøyaktig like langt fra begge klackene. Min analyse av supportertrøkk er følgende: VIF har beste maxnivå. Når de dro på med " 'ål'enga, 'u æ' mi' ellio' " og "Øl og vold..." var de best. Best unisont, best trøkk. Deres problem er jo at de synger så sjelden. Det blir et par tunge skyts, også er det stille ellers. SS vinner på kontinuitet kampen igjennom, bedre og flere rop, gode kasterop, bra samspill med jr. support, men altså litt lite maxtrøkk. Jeg synes likevel SS vinner totalt, da den gjennomgående stemninga veier tyngre enn et par minutter med 100%... Min mening.

 

Helt klart! Satt på pressetribunen, og fikk samme inntrykk. Vet ikke om det skyldes at jeg endelig har lært meg en del sanger som SS har, men syns Klanen synger utydelig. Jeg slet stort sett 90% av kampen i å oppfatte hva dem egentlig sang.

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - VIF
×
×
  • Opprett ny...