Gå til innhold

Turtråd: Aalesunds FK - Stabæk


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Nå kommer jævelen ifra ifjor med klage på pris igjen ! rolleyes.gif

 

Da antar jeg at du fremmet forslag om dette på årsmøtet, slik at du da fikk bekreftet at det ikke er interesse for det. Ikke? Synd.

 

Ellers kan du vel bare lete frem tråden fra i fjor, der er det vel rikelig med argumenter på hvorfor dette ikke er noen god idè.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror absolutt det har noe for seg, Daigo. De under 18 bør få litt ekstra honnør for å dra på langtur.

 

For øvrig tror jeg Aalesund overvurderer seg selv litt for tiden, og Stabæk har en god mulighet.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, målet er jo at jeg og kompisene mine skal kunne dra på slike borte turer, at det blir nevnt at en kis ikke orker å passe på en gjeng små unger blir jeg bare jævelig oppgitt. Vi drar på borte turer under eget ansvar, og ønsker ikke noe ekstra pass. jeg viser som ifjor til stormen ( aafk ) de har en ordning på at medlemmer ifra alderen 18 - 16 får 50% rabatt på turen og medlemmer under 16 får 75% rabatt. Man ser jo at dem stort sett alltid er mange på borteturer , når aafk får 2-3x mer supporter på sitt felt når dem er hos oss er jo også undrende, Og spørsmålet ang om jeg tror det kommer flere på borte turer? Ja , med mobilisering og slike tilbud har jeg god tro på dette, men det trengs selvfølgelig tid. Hvis $$ setter som mål at vi har en økning på 10 supportere hvert år på lange borte turer blir det et fantastisk syn om noen få sesonger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 125

Hehe, målet er jo at jeg og kompisene mine skal kunne dra på slike borte turer, at det blir nevnt at en kis ikke orker å passe på en gjeng små unger blir jeg bare jævelig oppgitt. Vi drar på borte turer under eget ansvar, og ønsker ikke noe ekstra pass. jeg viser som ifjor til stormen ( aafk ) de har en ordning på at medlemmer ifra alderen 18 - 16 får 50% rabatt på turen og medlemmer under 16 får 75% rabatt. Man ser jo at dem stort sett alltid er mange på borteturer , når aafk får 2-3x mer supporter på sitt felt når dem er hos oss er jo også undrende, Og spørsmålet ang om jeg tror det kommer flere på borte turer? Ja , med mobilisering og slike tilbud har jeg god tro på dette, men det trengs selvfølgelig tid. Hvis $ setter som mål at vi har en økning på 10 supportere hvert år på lange borte turer blir det et fantastisk syn om noen få sesonger.

 

Hvor mange av de over 25 år gidder å dra med bussen om flertallet av de reisende er 16-18 år?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror absolutt det har noe for seg, Daigo. De under 18 bør få litt ekstra honnør for å dra på langtur.

 

 

Når dere tenker dere om skjønner dere at turbussen ikke er det samme som 131 fra østerås til hosle...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, målet er jo at jeg og kompisene mine skal kunne dra på slike borte turer, at det blir nevnt at en kis ikke orker å passe på en gjeng små unger blir jeg bare jævelig oppgitt. Vi drar på borte turer under eget ansvar, og ønsker ikke noe ekstra pass. jeg viser som ifjor til stormen ( aafk ) de har en ordning på at medlemmer ifra alderen 18 - 16 får 50% rabatt på turen og medlemmer under 16 får 75% rabatt. Man ser jo at dem stort sett alltid er mange på borteturer , når aafk får 2-3x mer supporter på sitt felt når dem er hos oss er jo også undrende, Og spørsmålet ang om jeg tror det kommer flere på borte turer? Ja , med mobilisering og slike tilbud har jeg god tro på dette, men det trengs selvfølgelig tid. Hvis $ setter som mål at vi har en økning på 10 supportere hvert år på lange borte turer blir det et fantastisk syn om noen få sesonger.

 

Hvor mange av de over 25 år gidder å dra med bussen om flertallet av de reisende er 16-18 år?

 

Tipper på to ikke inkl. sjåfører, og da mener jeg hverken deg eller meg.

Endret av Slum
Fikset egen quote
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var da fælt så sterke meninger en hadde da! Forslaget om (mer) subsiderte priser på lengre turer har blitt fremmet poå årsmøte tidligere og nedstemt med klar margin, så virker som om det er få som tenner på ideen. Jeg ser poenget, men stemningen er tydeligvis bedre for å beholde gratis kortturer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, målet er jo at jeg og kompisene mine skal kunne dra på slike borte turer, at det blir nevnt at en kis ikke orker å passe på en gjeng små unger blir jeg bare jævelig oppgitt. Vi drar på borte turer under eget ansvar, og ønsker ikke noe ekstra pass. jeg viser som ifjor til stormen ( aafk ) de har en ordning på at medlemmer ifra alderen 18 - 16 får 50% rabatt på turen og medlemmer under 16 får 75% rabatt. Man ser jo at dem stort sett alltid er mange på borteturer , når aafk får 2-3x mer supporter på sitt felt når dem er hos oss er jo også undrende, Og spørsmålet ang om jeg tror det kommer flere på borte turer? Ja , med mobilisering og slike tilbud har jeg god tro på dette, men det trengs selvfølgelig tid. Hvis $$ setter som mål at vi har en økning på 10 supportere hvert år på lange borte turer blir det et fantastisk syn om noen få sesonger.

Hvis dette er grunnen til at du tar opp dette igjen, kan jeg ikke skjønne at du ikke deltok på årsmøtet. Du har ingen mulighet til å påvirke prispolitikken til Stabæk Support ved å spamme forumet med din egen private agenda. Dersom du mener at dette er til det beste for $$ som helhet, bør du samle noen gode argumenter (ikke bare gode for ditt eget vedkommende) og presentere disse for årsmøtet. Hvis du ikke stilte opp der, tyder det på at dette ikke er viktig nok for deg. I motsatt fall har du 10-11 måneder på deg til å kunne presentere saken på en ordentlig måte for neste årsmøte.

 

At det er flere AaFK-supportere hos oss enn motsatt er ikke rart, i og med at det bor langt flere sunnmøringer i Oslo-området enn Bæringer på Sunnmøre.

 

Ellers har $$ allerede et meget godt tips for hvordan man kan få råd til de lange borteturene:

"og hvis jeg ingen penger har, så bare får jeg av min rike far

heia Stabæk, heia Stabæk"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alder er kun et tall, og hvis holdningen deres er slik som den er , er jeg seriøst skuffet. Dere klarer ikke og dyrke frem gode rammer rundt hele bortetur oppsettet , og jeg er faen meg skuffa over måten dette blir håndtert på. Sett

heller alders grense på $$ felte, " kun 25 og over " . $$ har et av landets laveste snitt alder på medlemmene , derfor er detogså veldig viktig at all " små unge" snakk blir lagt til side. Eneste mot argumente jeg får er barnevakt og en kjedelig tur for slum siden kanskje 2-5 på turen er under 18.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alder er kun et tall, og hvis holdningen deres er slik som den er , er jeg seriøst skuffet. Dere klarer ikke og dyrke frem gode rammer rundt hele bortetur oppsettet , og jeg er faen meg skuffa over måten dette blir håndtert på. Sett

heller alders grense på $ felte, " kun 25 og over " . $ har et av landets laveste snitt alder på medlemmene , derfor er detogså veldig viktig at all " små unge" snakk blir lagt til side. Eneste mot argumente jeg får er barnevakt og en kjedelig tur for slum siden kanskje 2-5 på turen er under 18.

 

 

 

Still deg selv to enkle spørsmål:

 

1. Hva ventet jeg meg av respons da jeg dro opp dette igjen?

 

2. Hvorfor var jeg ikke på årsmøtet og fremmet forslag om dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alder er kun et tall, og hvis holdningen deres er slik som den er , er jeg seriøst skuffet. Dere klarer ikke og dyrke frem gode rammer rundt hele bortetur oppsettet , og jeg er faen meg skuffa over måten dette blir håndtert på. Sett

heller alders grense på $$ felte, " kun 25 og over " . $$ har et av landets laveste snitt alder på medlemmene , derfor er detogså veldig viktig at all " små unge" snakk blir lagt til side. Eneste mot argumente jeg får er barnevakt og en kjedelig tur for slum siden kanskje 2-5 på turen er under 18.

 

Du kommer deg gratis til nesten halvparten av bortekampene våre, og så velger du å klage på en fattig femhundrelapp for å en busstur som som går tvers igjennom landet. Nå vet jeg ikke helt hvordan økonomien i SS er, men vet at mange andre supportergrupper sliter fælt med å få det til å gå rundt og må kreve betaling selv for korte turer til nabooppgjør. Ordningen vi har i Stabæk support synes jeg er helt fantastisk og når noen presterer å klage over dette virker det for meg som om personen lever i sin egen lille boble og ikke har noe som helst begrep om virkeligheten.

 

Som du selv sier; hvis alder kun er et tall og mindreårige medlemmer skal behandles likt som alle andre, ser jeg ikke hvorfor vi skulle gi ekstra rabatter utover de ekstremt billige billettene vi har fra før. Jeg hadde overlevd et par mindreårige på borteturer, men kjøper virkelig ikke dine argumenter for billigere billetter. Du klager over motargumentene, men som Haze nevner er det pokker meg på tide at du selv klarer å komme opp med relevante argumenter på hvorfor det ene riskornet er annerledes fra det andre. Det at du vil ha med deg alle kompisene dine er da like aktuelt for resten av verden?

Endret av Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis det er saa mange unge i stabaek support, og det er mange som önsker aa bli med paa lange borteturer hvorfor ikke tilby en egen u-18-buss(minibuss)?

da slipper de eldre unna aa sitte sammen med de yngre (for unge?), og de som er under 18 faar gjöre det de vil paa deres egen buss.

 

ang. pris: jeg synes det er kjempefine priser vi faar. og de korte turene er gratis naar man er medlem. skjönner ikke at man klarer aa klage over et saa bra tilbud. herregud, selv borteturer i tyskland er dyrere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nå satt opp en 2-seters "supporterbuss" fra Kongsberg til Ålesund og kampbilletter ordnes i morgen. Gleder oss til tur og enda en stadion på vår liste (siden konserter naturlig nok ikke er tellende....   ;)  ).

 

For ordens skyld: Bussen er allerede fullbooket!  :lol:  

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alder er kun et tall

 

 

Stemmer, så hvorfor skal dere få det billigere?

 

Hadde jeg fortsatt vært i styret hadde ikke jeg lagt ned mye arbeid for å lage egen U-18-buss ihvertfall. Her får alle reise sammen, til samme pris. Setet du sitter i er av samme type som våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er i prinsippet enig i at de under 18 ikke bør få rabatt.

 

Samtidig syns jeg det blir helt latterlig å begrunne det synet med at man ikke ønsker å være barnevakt for de mindreårige som eventuelt blir med. Min erfaring med SS de siste 6-7 årene er at det er langt flere over 18 år som kunne trengt barnevakt på tur, enn de under 18...

 

Jeg håper Daigo og kompisene skraper sammen noe spenn og stikker til Ålesund. Jeg føler meg trygg på at de kommer til å klare seg minst like godt som enkelte andre.

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 125

Samtidig syns jeg det blir helt latterlig å begrunne det synet med at man ikke ønsker å være barnevakt for de mindreårige som eventuelt blir med. Min erfaring med SS de siste 6-7 årene er at det er langt flere over 18 år som kunne trengt barnevakt på tur, enn de under 18...

 

Jeg synes faktisk dette er en veldig god grunn.

 

Er du turansvarlig har du ikke ett like stort ansvar for en 20-åring som drikker seg for full, enn 14-17 åringer som drikker seg fulle. Du har faktisk ett jævlig stort problem om det skjer noe galt (utover det at de ikke har lov til å drikke.)

 

Jeg var turansvarlig i SS fra 2000 - 2005, og synes det var jævlig kjipt å passe på at mindreårige ikke drakk alkohol. Bedre ble det heller ikke når disse mindreårige var fulle da de gikk på bussen (minibussen...) om morgenen på langturene.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg visste faktisk ikke at det var noen aldersgrense på langturer. Det står ingenting om dette i verken turreglemanget eller i påmeldingen til turen. Vet ikke om denne paragrafen har noe med saken å gjøre?

§ Turansvarlig har rett til å nekte enkeltmedlemmer å være med på turen etter eget skjønn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samtidig syns jeg det blir helt latterlig å begrunne det synet med at man ikke ønsker å være barnevakt for de mindreårige som eventuelt blir med. Min erfaring med SS de siste 6-7 årene er at det er langt flere over 18 år som kunne trengt barnevakt på tur, enn de under 18...

 

Jeg synes faktisk dette er en veldig god grunn.

 

Er du turansvarlig har du ikke ett like stort ansvar for en 20-åring som drikker seg for full, enn 14-17 åringer som drikker seg fulle. Du har faktisk ett jævlig stort problem om det skjer noe galt (utover det at de ikke har lov til å drikke.)

 

Jeg var turansvarlig i SS fra 2000 - 2005, og synes det var jævlig kjipt å passe på at mindreårige ikke drakk alkohol. Bedre ble det heller ikke når disse mindreårige var fulle da de gikk på bussen (minibussen...) om morgenen på langturene.

 

Naturligvis er det et ansvar å ha med mindreårige. Men i mange tilfeller de senere årene har det vært godt voksne menn som har oppført seg som klovner og skapt faen for de turansvarlige. Det var mitt poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samtidig syns jeg det blir helt latterlig å begrunne det synet med at man ikke ønsker å være barnevakt for de mindreårige som eventuelt blir med. Min erfaring med SS de siste 6-7 årene er at det er langt flere over 18 år som kunne trengt barnevakt på tur, enn de under 18...

 

Jeg synes faktisk dette er en veldig god grunn.

 

Er du turansvarlig har du ikke ett like stort ansvar for en 20-åring som drikker seg for full, enn 14-17 åringer som drikker seg fulle. Du har faktisk ett jævlig stort problem om det skjer noe galt (utover det at de ikke har lov til å drikke.)

 

Jeg var turansvarlig i SS fra 2000 - 2005, og synes det var jævlig kjipt å passe på at mindreårige ikke drakk alkohol. Bedre ble det heller ikke når disse mindreårige var fulle da de gikk på bussen (minibussen...) om morgenen på langturene.

 

Naturligvis er det et ansvar å ha med mindreårige. Men i mange tilfeller de senere årene har det vært godt voksne menn som har oppført seg som klovner og skapt faen for de turansvarlige. Det var mitt poeng.

 

Godt voksne er vel å ta i litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan godt forstå at prisen kan være et hinder for noen. 500 kroner er lommerusk for noen, to ukers budsjett for andre. Problemet er at det koster penger å sette opp buss. $ har vurdert det slik at en subsidierer alle korte turer for å fjerne mest mulige barrierer mot å dra på disse, men at gruppen som ville reist med buss til Ålesund om det kostet 300 men ikke når det som i dag koster 500, er såpass liten at man ikke prioriterer den. Du og dine kompiser faller tydeligvis inn under denne kategorien og det er kjipt. Men med mindre en kjøper argumentene dine om at dette vil ha en stor effekt på medlemstall og/eller bortefølge rettferdiggjør ditt problem ikke en endring i praksisen.

 

Jeg kjøper ikke argumentene.

Endret av enda en jævla islending
pinlig skrivefeil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg visste faktisk ikke at det var noen aldersgrense på langturer. Det står ingenting om dette i verken turreglemanget eller i påmeldingen til turen. Vet ikke om denne paragrafen har noe med saken å gjøre?

§ Turansvarlig har rett til å nekte enkeltmedlemmer å være med på turen etter eget skjønn

 

laugh.giflaugh.gif det er ikke det da, men han klager over prisen, får ikke nok lommepenger i disse krisetidertongue.gif

enste som er med aldersgrense er at det er 18 år på og drikke alkohol i Norge, dette gjelder også på bussen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg visste faktisk ikke at det var noen aldersgrense på langturer. Det står ingenting om dette i verken turreglemanget eller i påmeldingen til turen. Vet ikke om denne paragrafen har noe med saken å gjøre?

§ Turansvarlig har rett til å nekte enkeltmedlemmer å være med på turen etter eget skjønn

 

laugh.giflaugh.gif det er ikke det da, men han klager over prisen, får ikke nok lommepenger i disse krisetidertongue.gif

enste som er med aldersgrense er at det er 18 år på og drikke alkohol i Norge, dette gjelder også på bussen

 

Skjønte jo det da, men det virket som et problem for turlederne.... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg håper Daigo og kompisene skraper sammen noe spenn og stikker til Ålesund. Jeg føler meg trygg på at de kommer til å klare seg minst like godt som enkelte andre.

 

rolleyes.gif

 

Jeg ønsker og delta på så mange turer som mulig, enten dem er korte eller lange. Og turer til steder i mongoland ( f.eks Molde ) hvor vi har få påmeldte kunne vi ha ordninger slik som at 2 kommer inn for prisen av 1 , !:NB:! ( BARE HVIS BUSSEN IKKE ER FULL ). Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk begynner og snakke om egen minibuss osv. For jeg tror egentlig ikke det er så mange ( unge ) som er så engasjerte at dem gidder å bruke 9 timer til ålesund, deretter se på en kamp som varer i 90 minutter også dra hjem igjen.

 

 

Også ønsker jeg og kommentere Haze sitt innlegg hvor det stod at grunnen til at det er mange aafk supportere her siden det er mange sunnmøringer her i Oslo området. Uhmm,. Det var påmeldt 2 busser. ( Dem fylte opp 1 og en halv buss )

 

Hvor mange har vi påmeldt Haze? 35 ? smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg ønsker og delta på så mange turer som mulig, enten dem er korte eller lange. Og turer til steder i mongoland ( f.eks Molde ) hvor vi har få påmeldte kunne vi ha ordninger slik som at 2 kommer inn for prisen av 1 , !:NB:! ( BARE HVIS BUSSEN IKKE ER FULL ).

 

 

 

Det er supert at du ønsker å være med på så mange turer som mulig. Vi trenger alle vi kan få med oss. Det er også prisverdig at du ønsker å få med så mange som mulig på borteturene. Men ikke la dette bli overskygget av et personlig ønske om å spare noen kroner.

 

Forslaget om "2 for prisen av 1" er ikke en god ide. Rett og slett fordi det er urettferdig og får negative ringvirkninger. De trofaste som alltid stiller opp og melder seg på tidlig vil da alltid måtte betale full pris. Etternølerne og andre som spekulerer vil være de som alltid nyter godt av et slikt "tilbud". Det er definitivt ikke en heldig situasjon. Det vil også kunne føre til at flere venter lenge med å melde seg på i håp om å få halv pris, og plutselig er det færre som drar på lange borteturer fremfor flere som du ønsker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle det vært noen som helst rabatt skulle det vært en hundrelapp i avslag om man meldte seg på tur med én gang. 2 for 1 er jo et enda verre forslag enn du hadde, Daigo nr 10... :) Tilrettelegging for de trofaste som alltid reiser, sier jeg. Uten at man skal "ekskludere" noen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Turtråd: Aalesunds FK - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...