Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Tromsø


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Statistikk før Stabæk-Tromsø

Neste kamp går mot Tromsø på Telenor Arena. Vanskeligere blir det ikke. Som eneste lag har TIL positiv statistikk på vår hjemmebane og de har tatt med seg 6 seire på 13 forsøk. Stabæk har 5 seire og kan utligne den dårlige hjemmestatistikken 2. påskedag.

 

Tabellen *

5. TIL 2-0-1, 3-2

8. Stabæk 1-2-0, 6-5

* Tabellen gjelder før Brann-Sandefjord i runde 3

 

Formtabellen

(siste 6 kamper, 3 i TL09, 3 i TL10)

1. Strømsgodset, 14p

3. Stabæk, 11p

7. TIL, 10p

 

Tidligere oppgjør

Hjemme: 5-2-6, 21-20

Borte: 6-3-4, 19-12

Totalt: 11-5-10, 40-23

 

Ser vi på statistikken til Jan Jönson, fra 2006, er den bedre med:

Hjemme: 3-0-1, 12-5

Borte: 2-1-1, 2-1

Totalt: 5-1-2, 14-6

 

Største seier: 5-0 (Nadderud, oktober -07, Nannskog puttet 4!)

Største tap: 2-4 (Nadderud, juni -08)

 

Målscorere mot Tromsø

Daniel Nannskog 8

VPG 3

Mix 1

Johan Anderson 1

Ingen tvil om at Daniel liker seg mot Tromsø, hans personlige rekord er 4 mål i en kamp

 

Det går rykter om dårlig vær i fjellheimen, så det er bare å komme seg ned og inn i Telenor Arena. Fremover på banen er gutta gode for gull, værre er det bakover. Vi får håpe vi unngår tidlig mål i mot, og at Rushfelt ikke nærmer seg Brattbakk ytterligere når det gjelder toppscorer i TL

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hver kamp så langt har vi ligget under 0-1. På tide å score det første målet. På tide å holde nullen også. Altså på tide med en seier hjemme.

 

 

På tide å benke MMS - på tide å starte Hoff! (dog ikke som høyreback)

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hver kamp så langt har vi ligget under 0-1. På tide å score det første målet. På tide å holde nullen også. Altså på tide med en seier hjemme.

 

 

På tide å benke MMS - på tide å starte Hoff! (dog ikke som høyreback)

 

 

 

 

Forsåvidt enig med deg at Hoff fortjener sjansen fra start, men hvem skal han erstatte? Om det skulle vise seg at Veigar sin skade er såpass alvorlig at han ikke kan spille, går vel Johan inn på topp og Espen inn på kanten.. Men om Veigar er fit for fight, hvem skal ut? Synes hverken Johan eller Mix har gjort seg bort, snarere tvert i mot... Synes de har vært blandt våre beste..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsåvidt enig med deg at Hoff fortjener sjansen fra start, men hvem skal han erstatte?

Luksusproblem kalles det, og vi skal være glad for at det er kamp om plassene. Tviler på at JJ gjør endringer fra start11eren fra AaFK om det ikke er skader som setter noen ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsåvidt enig med deg at Hoff fortjener sjansen fra start, men hvem skal han erstatte? Om det skulle vise seg at Veigar sin skade er såpass alvorlig at han ikke kan spille, går vel Johan inn på topp og Espen inn på kanten.. Men om Veigar er fit for fight, hvem skal ut? Synes hverken Johan eller Mix har gjort seg bort, snarere tvert i mot... Synes de har vært blandt våre beste..

Hva med å kjøre Mix inn som back? Enten på høyre, eller å flytte Veigar til Høyre og bruke Mix på venstre. Det er vel bare Jon Inge og Bjarni som har spilt bra i forsvar så langt. Det hjelper kanskje for Vegar å komme på riktig side. Alternativt til Mix kan man vurdere Gromstad, han har i hvert fall framtiden foran seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsåvidt enig med deg at Hoff fortjener sjansen fra start, men hvem skal han erstatte? Om det skulle vise seg at Veigar sin skade er såpass alvorlig at han ikke kan spille, går vel Johan inn på topp og Espen inn på kanten.. Men om Veigar er fit for fight, hvem skal ut? Synes hverken Johan eller Mix har gjort seg bort, snarere tvert i mot... Synes de har vært blandt våre beste..

Hva med å kjøre Mix inn som back? Enten på høyre, eller å flytte Veigar til Høyre og bruke Mix på venstre. Det er vel bare Jon Inge og Bjarni som har spilt bra i forsvar så langt. Det hjelper kanskje for Vegar å komme på riktig side. Alternativt til Mix kan man vurdere Gromstad, han har i hvert fall framtiden foran seg.

 

 

Mix var venstreback mot ManU, og det tror jeg ingen er spesielt tjent med en reprise av. Dessuten gjør han jo en veldig bra jobb nå :)

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mix skal holdes langt unna backen. Vi kunne godt testet Diogo på høyrebacken en kamp så lenge vi fortsatt blir tvunget til å bruke Hedenstad på venstre. Dessuten bør vi teste ut Høiland - Onstad før eller senere. Vi kan like så godt gjøre det med en gang og heller bruke Hedenstad og Eirikson der de egentlig var itenkt å brukes.

 

Eirikson-Høiland-Onstad-Hedenstad er fortsatt uprøvd og var nok backrekken man hadde tenkt skulle spille mest sammen i 2010.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Redd Hoff kommer til å erstatte Veigar (pga skade). Altså ikke noe luksusproblem men ett skadeproblem.

Vil se følgende på neste mandag

 

JK

Diogo-JIH-BOE-VEH

JA-HH-PF-EH

VPG-DN

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Redd Hoff kommer til å erstatte Veigar (pga skade). Altså ikke noe luksusproblem men ett skadeproblem.

Vil se følgende på neste mandag

 

JK

Diogo-JIH-BOE-VEH

JA-HH-PF-EH

VPG-DN

 

Jeg må si meg enig i at Diogo kan være at godt alternativ på høyre back, MMS er desverre ikke der han bør være.

 

Sansynligheten for at VPG ikke starter er meget stor, så jeg vil gå for

 

Jon

Diogo - JIH - BOE - VEH

Mix - HH - PF - EH

JA - DN

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Redd Hoff kommer til å erstatte Veigar (pga skade). Altså ikke noe luksusproblem men ett skadeproblem.

Vil se følgende på neste mandag

 

JK

Diogo-JIH-BOE-VEH

JA-HH-PF-EH

VPG-DN

 

Starte uten banens beste fra Aalesundkampen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mix var venstreback mot ManU, og det tror jeg ingen er spesielt tjent med en reprise av. Dessuten gjør han jo en veldig bra jobb nå :)

Nå så ikke jeg ManU kampen, men mot VIF tok Mix ut Shelton på en god måte i først omgang. Morten klarte selv å holde kontroll på Zajic som kom inn for Shelton etter hvilen.

Det kan godt være Mix ikke fungerer bra nok som ren back, men om han gjør ville jeg prioritert ham der framfor på kant/spiss. Jeg er sikker på at vi klarer å putte også uten ham, men vi MÅ få tettet igjen bak.

Regner med at Stabæk jobber hardt med å få tak en back til, det er uten tvil våre store akilleshæl!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi MÅ tette igjen bak, så ser jeg ikke helt at løsningen er å omskolere en 18 årig offensiv midtbanespiller til back. Vi har Gromstad, Onstad, Stenvoll, Skjønsberg, Hedenstad, Høiland, Diogo og Eirikson kampklare. Det er 8 stk som er vandt til å spille forsvar! 4 av dem må da greie å utgjøre et brukbart forsvar uten at man må trekke ned en 9. spiller som Mix i forsvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi MÅ tette igjen bak, så ser jeg ikke helt at løsningen er å omskolere en 18 årig offensiv midtbanespiller til back. Vi har Gromstad, Onstad, Stenvoll, Skjønsberg, Hedenstad, Høiland, Diogo og Eirikson kampklare. Det er 8 stk som er vandt til å spille forsvar! 4 av dem må da greie å utgjøre et brukbart forsvar uten at man må trekke ned en 9. spiller som Mix i forsvaret.

 

Enig. Mix skal selvfølgelig fortsette å spille på den plassen han har spilt bra de siste kampene.

Det beste må være å øve inne et lag som tar vare på de beste ferdighetene til hver enkelt spiller, og som hjelper oss å holde bredde i spillet. Det betyr VEH på høyre, og BOE på venstre back.

 

JK

VEH - JIH - KO/MMS/TMG - BOE

Mix - HH - PF - EH

JA - DN

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi MÅ tette igjen bak, så ser jeg ikke helt at løsningen er å omskolere en 18 årig offensiv midtbanespiller til back. Vi har Gromstad, Onstad, Stenvoll, Skjønsberg, Hedenstad, Høiland, Diogo og Eirikson kampklare. Det er 8 stk som er vandt til å spille forsvar! 4 av dem må da greie å utgjøre et brukbart forsvar uten at man må trekke ned en 9. spiller som Mix i forsvaret.

Det er virkelig å håpe, men så langt har det dessverre ikke sett sånn ut...

Jeg sier ikke at Mix er verken den beste eller eneste løsningen, men tror de fleste er enige om at forsvaret må fungere bedre, og at alternativer til dagens oppstilling bør vurderes. En god back kan også bidra til å holde bredden, se bare Forren i fjor.

Slipper vi inn 1-2 mål i alle kampene våre blir det nok ikke noen TL-medaljer når vi skriver november 2010.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret må bli bedre, men løsningen der er desverre enkel: benk MMS!

 

Som jeg har sagt før: han er en bra mann og tvers igjenom Stabæk-gutt, men det spiller desverre mindre rolle når han ikke leverer. Jeg er lei av at han hele tiden er det svake leddet bak. Både Moa og Aarøy trakk etterhvert ut på venstrekanten fordi Bjarni tok dem effektivt ut i midten. Jeg tror Morten trenger å finne roen og formen tilbake på 2. laget, at en som konstant underpresterer, fremdeles for tillit er heller ikke heldig.

 

Vi har gode nok backer men jeg vil gjerne se de der de er ment å spille. Det betyr at Bjarni bør flyttes ut på venstre og Vegar på høyre. Det vil også gjøre oss i stand til å holde bredden i angrep, en ting vi har sett at er viktigere nå som 2 motstandere har klart å nekte oss mye mellomrom og bakrom i midten.

 

Da betyr det at det er en ledig stopperplass, akkurat nå heller jeg imot Gromstad, når hverken KFO eller MMS presterer er det vel naturlig å gi ham tillit ifra start? Gromstad har jo på ingen måte gjort seg bort i treningskampene. Dersom han spiller på venstresiden av midtforsvaret har han også nok pondus og rutine rundt seg med JIH og BOE.

 

Hoff bør spille, og det samme bør Mix basert på gårsdagens prestasjoner. Dersom VPG er klar, synes jeg det ikke nødvendigvis er gitt at han skal starte, han har trent lite siden ODD kampen. Vi må også belage oss på å spille uten ham, pga skader eller suspensjoner slik at det nødvendigvis ikke er dumt å "trene" på dette også...

 

Det gir følgende oppstilling:

JK

VEH - JIH - TMG - BOE

MIX - PF - HH - EH

JA - DN

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ikke at Mix gjorde store feil mot Utd.

Allikevel ser jeg motargumentene mot å gjøre back av ham.

Men når det nå kommer forslag om å benke Mix, for å få plass til enten Diogo eller Hoff eller begge fra start, ja da er det kanskje ikke sååå rart at noen foreslår å bruke han bakover på banen. Han gir jo sammen med Hauger en veldig ro i laget når motstander presser og støter høyt.

Pr i dag tror jeg Stenvoll er et bedre alternativ enn MMS på begge backplasser. Morten er stopper, og stopper kun, når farten er som den er og vi er et kunstgresslag.

Kan Skjelvik, som antagelig er det raskeste vi har, ved litt trening omplasseres til back? En måte å gi ham spilletid på? Når vi møter raske, men ikke så teknisk sterke kantspillere så kunne dette med tiden kanskje vært et alternativ i enkelte kamper når vi er skadeutsatt? Foreslår egentlig ikke, men reiser problemstillingen for å høre synspunktene på det.

 

Tror egentlig at Isak Scheel eller T. Remman hadde kunnet løst back-problemene våre hvis de hadde blitt med i fjor høst. Når vi ser hvilke steg Mix, Eggen Hedenstad og Rogne tok etter at de ble gitt tillit (ofte på plasser som egentlig ikke var "deres") og som alle kom fra det relativt unge jr. laget som tok NM-gull, - ja da lurer jeg litt. Fordi det var vel egentlig bekkrekka og midtbanen som utgjorde "forskjellen" i forhold til andre lag når dette jr. laget tok seg veien til to NM finaler. Var heller ikke lett å se hvem som skulle ha best spillerkarakterer når alle 5-6 av dem spilte sine 2.div kamper for oss på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som MSL og jeg er enig om oppstilling :). Ellers ser jeg ikke noen grunn til å fokusere på at vi har et back-problem så lenge vi bruker VEH og BOE på de plassene, med Stenvoll, MMS og Diogo i bakhånd. Det vi har, etter min mening, er et midtstopper-problem. Dvs. vi har ikke klart å erstatte Segerstrøm/Rogne med en stopper av samme klasse. Synd at det kan komme til å prege hele sesongen. Uansett har vi tre ok alternativer i KO, MMS og TMG, Det er bare å håpe at en av dem finner toppformen og trer frem (hvis de har nivået inne vel og merke...).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ikke at Mix gjorde store feil mot Utd.

Allikevel ser jeg motargumentene mot å gjøre back av ham.

Men når det nå kommer forslag om å benke Mix, for å få plass til enten Diogo eller Hoff eller begge fra start, ja da er det kanskje ikke sååå rart at noen foreslår å bruke han bakover på banen. Han gir jo sammen med Hauger en veldig ro i laget når motstander presser og støter høyt.

Pr i dag tror jeg Stenvoll er et bedre alternativ enn MMS på begge backplasser. Morten er stopper, og stopper kun, når farten er som den er og vi er et kunstgresslag.

Kan Skjelvik, som antagelig er det raskeste vi har, ved litt trening omplasseres til back? En måte å gi ham spilletid på? Når vi møter raske, men ikke så teknisk sterke kantspillere så kunne dette med tiden kanskje vært et alternativ i enkelte kamper når vi er skadeutsatt? Foreslår egentlig ikke, men reiser problemstillingen for å høre synspunktene på det.

 

Tror egentlig at Isak Scheel eller T. Remman hadde kunnet løst back-problemene våre hvis de hadde blitt med i fjor høst. Når vi ser hvilke steg Mix, Eggen Hedenstad og Rogne tok etter at de ble gitt tillit (ofte på plasser som egentlig ikke var "deres") og som alle kom fra det relativt unge jr. laget som tok NM-gull, - ja da lurer jeg litt. Fordi det var vel egentlig bekkrekka og midtbanen som utgjorde "forskjellen" i forhold til andre lag når dette jr. laget tok seg veien til to NM finaler. Var heller ikke lett å se hvem som skulle ha best spillerkarakterer når alle 5-6 av dem spilte sine 2.div kamper for oss på Nadderud.

 

Noen som vet hvor Remman er??

 

Var jo gjennomsolid på G-19.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Remman er i USA.

 

For de som vil vite mer kan man her se et intervju med den nye coachen hans hvor han går gjennom alle nye spillere han får. Remman kommer etter 6:35 av klippet.

 

Men, off-topic, sorry.

 

 

Stabæk - Tromsø. Dette blir vel første kampen uten baklengs for oss og en komfortabel seier, antar jeg.

Endret av MLandmark
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne!

 

Her har du forsvarsfireren din:

 

Bjarni - X - Høiland - Vegar

 

Der det står en X kan du hive inn KFO, Morten eller Gromstad etter prestasjoner i det siste (trening/kamp/whatever)

 

La oss nå få pokker ha på backene de som er gode på backene, og ikke bare de som ikke var gode nok til å være første/andrevalg på mditstopperplass.

 

Vi supportere har jo for pokker begynt å fable om Diogo(!) og Mix (!?!) på backene. Skjønner du hvor desperate vi er da?

 

Halloo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok Diogo kan gjøre det bra på høyreback. Har han ikke spilt en del på den plassen før han kom til oss? Kan vel være viktig og riktig med en offensivt anlagt back i en kamp som vi sannsynligvis vil dominere?

Regner også med at Bjarni ble plassert i midten mot AaFK fordi han er den eneste som nesten kunne hevde seg mot Aarøy i lufta. Ser det som et styrketegn for Janne at han omrokkerer forsvaret for å demme opp for de ulike motstandernes forskjellige styrker.

Mot Tromsø blir det kanskje viktigere med fart i midten, og da er vel muligens KFO et godt alternativ? Han er i hvert fall langt raskere enn MMS, tror også han er raskere enn TMG.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på:

 

Hedenstad - JIH - KO - Hulken

Andersson - HH - PF - Mix

Hoff - Daniel

 

Da har vi greit med tempo bak for å stoppe Rush. Mix har gjort det meget bra på kant i det siste og synes han burde få fortsette der. Andersson og Hoff kan evt. bytte plass dog, men velger å plassere han på kant pga. hans til tider geniale dype løp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromsø kommer til Telenor Arena med en skadefri tropp (minus langtidsskadde Kevin Larsen). Sannsynlig startelver (4-1-4-1): Sead Ramovic; Tom Høgli - Miika Koppinen - Fredrik Björck - Hans Åge Yndestad; Mbodji Kara; Remi Johansen - Tommy Knarvik - Ruben Yttergård Jensen - Thomas Drage; Sigurd Rushfeldt. Innbyttere: Marcus Sahlman, Jade Bronson North, Mads Reginiussen, George Mourad, Vegard Braaten, Saliou Ciss, Mo Ahamed.

 

Litt vanskelig å si hvor bra eller dårlige TIL er foreløpig. Vi har slått de nyopprykkede lagene Hønefoss og Kongsvinger hjemme, uten å slippe dem til en eneste målsjanse. Men tapte fortjent mot Lillestrøm borte. Den kampen gikk imidlertid på en grusom gressmatte, som absolutt ikke favoriserte TIL-spillerne. Telenor Arena blir noe helt annet, ikke minst for våre nye afrikanere Kara og Ciss som ikke liker seg særlig godt i kuldegrader og snø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom TIL går ut i en 4-1-4-1 formasjon, er det enda viktigere at vi blir flinkere til å bruke bredden. Da det blir enda vanskeligere å tre seg igjennom på midten, (ihvertfall uten VPG) .

 

Det betyr i klartekst at Bjarni og Vegar bør kle hver sin back, Bjarni viste forøvrig at han kan sine saker når han raidet Aafk, og det trenger vi mer av. Vegar hadde to flotte og så godt som ferdigscorede innlegg etter raid ifra backen imot Odd.

 

Dersom det blir til at Stabæk ligger og stanger i et kompakt TIL forsvar bør også en av stopperne gå opp og ligge som anker på midten, JIH har alle egenskapene som trengs til det. En rolle han forøvrig var god til når Stabæk presset på imot Aafk.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i at Bjarni bør ut på venstre. Jeg synes vi bør la Gromstad få en sjanse ved siden av Høiland. Han holder et vel så høyt nivå som Onstad, synes jeg. MMS må dessverre benkes enn så lenge, men jeg tviler på at det skjer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg merker jeg har skrekkelig lyst til at MMS skal gjøre det godt igjen, og håper og tror at han kan komme tilbake til 08-formen. men enn så lenge tror jeg janne gjør lurt i å satse på andre løsninger. tror muligens KFO trenger litt tid på seg, så ville gått for gromstad og høiland i midten og hulken på venstre med vegard på høyre.

 

men hvordan gikk det med armen til knudsen? de burde forby så dårlige kunstgressbaner! det var jo som en skøytebane med plast på! det var litt off-topic, men han fikk ingenting varig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Tromsø
×
×
  • Opprett ny...