Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Kongsvinger


erikbeut
 Del

Anbefalte innlegg


Stabæk møter Kongsvinger på Telenor Arena Søndag 18. april kl. 18. Stabæk har spilt godt i alle kampene, men ikke fått med seg poengene vi gjerne ville ha. Stabæk ligger i skrivende stund på 9. plass (før Lillestrøm kampen), Kongsvinger ligger på 15. plass med 0 poeng. Kongsvinger møter Hønefoss som ligger sist, og her vil jeg tro de tar sine første poeng. Tror at dette, sammen med Hønefoss kampen blir de letteste kampene i årets tippeliga.Tror på fullstendig overkjøring, tips: 4-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At treneren har gitt seg der oppe i skogen skal ha lite å si for denne kampen. Selvom det aldri er noen fordel at motstanderlaget har ny trener skal det være stor nivå forskjell på stabæk og kongsvinger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble i en annen tråd tatt opp at Nannskog ikke får mye bakrom i denne kampen. I tillegg trenger han som "alle" vet en uke på å komme seg mellom hver kamp. På tide å la Tømmernes og Hulsker starte?

Jeg ønsker meg i tillegg Diogo og Hoff på kantene, hardtarbeidene og interessert i å gå mot mål. Både Mix og Johan skuffet meg mot LSK med dårlige skudd og masse fix-fakserier som ikke virket. Vil tro dette blir enda vanskeligere mot et KIL-lag som ganske sikkert kommer til å ligge superkompakt, selv om banen selvfølgelig vil gjøre det lettere for oss å få brukt våre tekniske ferdigheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har jo gått 8 dager fra lsk kampen når vi møter kongsvinger da, så da har jo hvertfall nannskog fått uken sin. Syns det er tull at nannskog ikke skal starte, han har gått av å få et par mål og dermed økt selvtillit. Kongsvinger kommer helt sikkert til å ligge kompakt så da får man heller se ann kampen og evt gjøre noen tidlige bytter som endrer kampbilde hvis det skulle trengs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble i en annen tråd tatt opp at Nannskog ikke får mye bakrom i denne kampen. I tillegg trenger han som "alle" vet en uke på å komme seg mellom hver kamp. På tide å la Tømmernes og Hulsker starte?

Jeg ønsker meg i tillegg Diogo og Hoff på kantene, hardtarbeidene og interessert i å gå mot mål. Både Mix og Johan skuffet meg mot LSK med dårlige skudd og masse fix-fakserier som ikke virket. Vil tro dette blir enda vanskeligere mot et KIL-lag som ganske sikkert kommer til å ligge superkompakt, selv om banen selvfølgelig vil gjøre det lettere for oss å få brukt våre tekniske ferdigheter.

 

Jeg håper vi kan prøve en ren 4-4-2 med litt mer kantspill, begynner å bli mektig lei av at vi alltid skal spille oss igjeom midten hele tiden når vi har to kjappe kanter i Hoff og Diogo.

 

Uten å virke negativ så syns jeg kanskje det er på tide å la Daniel starte på benken da han har vært under pari de siste kampene. Problemet er jo bare at vi ikke har noen andre enn Hulsker som holder nivået som ren spisss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten å virke negativ så syns jeg kanskje det er på tide å la Daniel starte på benken da han har vært under pari de siste kampene. Problemet er jo bare at vi ikke har noen andre enn Hulsker som holder nivået som ren spisss

 

 

Lykke til med å få sagt dette "uten å virke negativ" ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble i en annen tråd tatt opp at Nannskog ikke får mye bakrom i denne kampen. I tillegg trenger han som "alle" vet en uke på å komme seg mellom hver kamp. På tide å la Tømmernes og Hulsker starte?

Jeg ønsker meg i tillegg Diogo og Hoff på kantene, hardtarbeidene og interessert i å gå mot mål. Både Mix og Johan skuffet meg mot LSK med dårlige skudd og masse fix-fakserier som ikke virket. Vil tro dette blir enda vanskeligere mot et KIL-lag som ganske sikkert kommer til å ligge superkompakt, selv om banen selvfølgelig vil gjøre det lettere for oss å få brukt våre tekniske ferdigheter.

 

Jeg håper vi kan prøve en ren 4-4-2 med litt mer kantspill, begynner å bli mektig lei av at vi alltid skal spille oss igjeom midten hele tiden når vi har to kjappe kanter i Hoff og Diogo.

 

Uten å virke negativ så syns jeg kanskje det er på tide å la Daniel starte på benken da han har vært under pari de siste kampene. Problemet er jo bare at vi ikke har noen andre enn Hulsker som holder nivået som ren spisss

Husk at Riseth er pottetreig. Nannskog løper rett i fra

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alt annet enn 0 baklengs og 3-4 mål fremover i denne kampen er å anse som skandale etter min mening. Man kan si hva man vil om at ingen kamper i eliteserien er enkle, men denne bør være noe av det enkleste om ikke annet.

 

Jeg forventer et Stabæklag som går ut i hundre fra start og trøkker bøndene noe så grønnjævlig tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før Stabæk-Kongsvinger

Kongsvinger høres nok for mange av Stabæk sine supportere ut som en nykommer og en parentes i norsk toppfotball. Vi som har fulgt med en stund vet at dette ikke er tilfelle. Nå er de imidlertid tilbake i det gode selskap, men de har nok et stykke å gå før de når gamle høyder. Stabæk jakter sin første hjemmeseier for sesongen og må anse seg som storfavoritt mot laget fra de dype skoger. Kongsvinger er et lag vi skal slå, på 10 forsøk har vi kun tapt 1 kamp.

 

Kongsvinger var å finne på øverste nivå i 17 år fra fra 1983-1999, og har bronse fra -86 og -87, samt sølv fra -92 å skryte av. I UEFA-cupen i -93 holdt de faktisk Juventus til uavgjort på Ullevål. Etter nedrykket i -99 var de også å finne i 2. div fra -02 til -04 før de nå er tilbake i det gode selskap. Jon Inge Høiland har som kanskje noen vet en fortid i Kongsvinger, det samme har de tidligere Stabækspillerne Kjell Roar Kaasa og Christer Basma Kongsvinger er å finne på 18. plass på maratontabellen for eliteserien med 532 poeng. Stabæk er å finne på 15. plass, men vil komme à poeng med Bodø/Glimt på 14. plass med seier mot Kongsvinger.

Innbyrdes oppgjør:

Hjemme 2-3-0, 8-2

Borte 3-1-1, 12-7

Totalt 5-4-1, 20-9

Største seier: 5-0 (Nadderud, mai -96)

Største (og eneste tap): 2-4 (Gjemselund, sept -96)

Sist gang vi spilte mot Kongsvinger var i 1999, da det ble seier på Gjemselund og uavgjort hjemme. Ingen av våre nåværende blaa helter har scoret mot Godset

Tabeller

9. Stabæk 1-3-1, 6-6, 6p

15. Kongsvinger 1-0-4, 4-8, 3p

Hjemmetabell

14. Stabæk 0-1-1, 1-2, 1p

Bortetabell

7. Kongsvinger 1-0-2, 2-3, 3p

Formtabell

(Første 5 serierunder + siste runde i 09)

6. Stabæk 9p

13. Kongsvinger 6p

 

Flere lag har opp gjennom tidene skiftet trener rett før de møter oss, mange har lyktes med det trekket. "Heldigvis" har de ikke fått på plass en ny permanent løsning ennå, men selv et trenerskifte skal ikke klare å hjelpe Kongsvinger denne gangen. Det skal være klasseforskjell på lagene og det bør bli storseier

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Derfor:

--------------------Knudsen

 

 

 

-------------------Høiland ---------Hulkinn

 

--Hedenstad

 

--------------------------Hauger

 

-----------------Farnerud

 

------Anderson-----------

-----------------------Mix------------------Diogo

 

--------------------------------Banan

 

------------------Hulsker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon Inge Høiland har som kanskje noen vet en fortid i Kongsvinger, det samme har de tidligere Stabækspillerne Kjell Roar Kaasa og Christer Basma

Vi trenger forøvrig ikke gå så langt tilbake. Espen Nystuen kom rett til oss fra Kongsvinger, før han etter noen år hoppet videre sørover til Sandefjord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hedenstad (og Skjelvik) er i Tyrkia med U19-landslaget. Dermed åpner vel det for Morten på høyrebacken igjen.

 

Synes Morten gjorde et positivt innhopp mot LSK, så selv med Hedenstad(vår beste forsvarspiller i mine øyne) borte, synes jeg forsvaret begynner å se bra ut;

 

MMS----Høiland----KFO----Hulkinn

 

Burde klare å holde nullen med denne firer'n mener nå jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

Diogo-JIH-KFO-BOE

EH-HH-PF-Mix

BH-DN

 

Diogo er vel i utgangspunktet back, og med en kamp der vi kan forvente enveiskjøring, vil jeg mye mer ha en offensiv brasiliansk vingback på høyreback enn en mer traus norsk stopper. Her blir det offensive langt viktigere enn det defensive. Videre må vi som nevt flere ganger forvente å stange mot en forsvarsmur, her tror og håper jeg Hulsker får sjansen som "murbrekker". Mange vil benke Nannskog, men man skal ikke undervurdere hans evner til å gå på de rette løpene og å rive seg løs fra oppasseren sin. JA er vel den som har lidd mest under VPG sin skade, han er blitt plassert som spiss (der han er minst dårlig av alternativene) mens han etter min mening er desidert best på midten. Hverken EH eller Mix har vel egentlig spilt seg ut av laget, dermed må JA ta plass på benken fra start ettersom vi trenger mer muskler på topp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

Diogo-JIH-KFO-BOE

EH-HH-PF-Mix

BH-DN

 

Diogo er vel i utgangspunktet back, og med en kamp der vi kan forvente enveiskjøring, vil jeg mye mer ha en offensiv brasiliansk vingback på høyreback enn en mer traus norsk stopper. Her blir det offensive langt viktigere enn det defensive. Videre må vi som nevt flere ganger forvente å stange mot en forsvarsmur, her tror og håper jeg Hulsker får sjansen som "murbrekker". Mange vil benke Nannskog, men man skal ikke undervurdere hans evner til å gå på de rette løpene og å rive seg løs fra oppasseren sin. JA er vel den som har lidd mest under VPG sin skade, han er blitt plassert som spiss (der han er minst dårlig av alternativene) mens han etter min mening er desidert best på midten. Hverken EH eller Mix har vel egentlig spilt seg ut av laget, dermed må JA ta plass på benken fra start ettersom vi trenger mer muskler på topp

 

 

Jeg liker Hoff veldig godt, men jeg tror at JA vil være et bedre valg i denne kampen, om vi forutsetter BH som spiss nummer 2. Regner med lavt og tett forsvar, og da blir JA's teknikk og feinschmecker-egenskaper viktigere enn Hoff's energi og direkte stil som passer bedre når det blir litt mer rom å løpe i. Ingen av de to briljerte mot TIL i mine øyne så kan jo være at det blir hipp som happ, men jeg setter min "stemme" på JA fremfor Hoff. Hoff eller Mix, tja si det.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

Diogo-JIH-KFO-BOE

EH-HH-PF-Mix

BH-DN

 

Diogo er vel i utgangspunktet back, og med en kamp der vi kan forvente enveiskjøring, vil jeg mye mer ha en offensiv brasiliansk vingback på høyreback enn en mer traus norsk stopper. Her blir det offensive langt viktigere enn det defensive. Videre må vi som nevt flere ganger forvente å stange mot en forsvarsmur, her tror og håper jeg Hulsker får sjansen som "murbrekker". Mange vil benke Nannskog, men man skal ikke undervurdere hans evner til å gå på de rette løpene og å rive seg løs fra oppasseren sin. JA er vel den som har lidd mest under VPG sin skade, han er blitt plassert som spiss (der han er minst dårlig av alternativene) mens han etter min mening er desidert best på midten. Hverken EH eller Mix har vel egentlig spilt seg ut av laget, dermed må JA ta plass på benken fra start ettersom vi trenger mer muskler på topp

 

 

Spennende forslag med Diogo på backen - usikker på hvor god Diogo egentlig er på den posisjonen, han har vel ikke fått et eneste minutt på den posisjonen i treningskampene engang. Ellers tror jeg vel mer på Johan enn Hoff på vingen (Johan synes å være en spiller Janne alltid vil prøve å ha på banen), uten at jeg synes Espen på noen som helst måte har spilt seg ut av laget. Samtidig kan også Diogo være et alternativ fra start. Hulsker på topp ser jeg nesten som en selvfølge.

 

Jon

MMS-JIH-KFO-BOE

Diogo-HH-PF-JA

BH-DN

 

Alternativer:

Forsvar: Gromstad (evt. Diogo, Mix og Hoff?)

Midtbane: Hoff, Mix, Palmi

Spisser: Banan (evt. JIH?)

 

Skulle det låse seg, er det uansett godt å se vi har alternativer. Her skal det knuses hedemarkinger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet jeg skyter litt fra hoftene her, men hva med å benke Henning til fordel for en mer offensiv spiller ved siden av Pontus? Mener ikke at Henning har gjort seg bort på noen som helst måte, og sånn sett mener jeg i utgangspunktet han er bankers på midten, men vil likevel bare lufte tanken på følgende midtbane;

 

Diogo---PF---JA---Mix/EH

 

Tanken bak er en mest mulig kreativ, offensiv midtbane mot et lag som kommer til å ligge kompakt rundt egen 16-meter...

Endret av Forza Stabæk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ikke helt poenget med at vi skal endre noe særlig på startelleveren vår. Begynner å bli mye mange rare forslag her nå. Det topper seg vel ganske greit et par poster tilbake når geirti foreslår JIH som et reelt alternativ på spissplass og EH som forsvarspiller... JJ vet helt sikkert hvilke elleve han har troa på og hvem han ønsker å satse på. Nå har det lugget litt for oss i de siste kampene og da finnes det vel ingen bedre mulighet til å spille inn de elleve han ønsker å satse på videre i sesongen enn akkurat nå. For all del, det kan godt hende det blir et par justeringer, men JIH på topp og EH bakerst tror jeg neppe vi får se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ikke helt poenget med at vi skal endre noe særlig på startelleveren vår. Begynner å bli mye mange rare forslag her nå. Det topper seg vel ganske greit et par poster tilbake når geirti foreslår JIH som et reelt alternativ på spissplass og EH som forsvarspiller... JJ vet helt sikkert hvilke elleve han har troa på og hvem han ønsker å satse på. Nå har det lugget litt for oss i de siste kampene og da finnes det vel ingen bedre mulighet til å spille inn de elleve han ønsker å satse på videre i sesongen enn akkurat nå. For all del, det kan godt hende det blir et par justeringer, men JIH på topp og EH bakerst tror jeg neppe vi får se.

 

Nei, la oss legge ned forumet, for JJ har sikkert bestemt seg før han lytter til oss allikevel. Helt enig.

 

Det å diskutere forsangeres resonnans og allsangens begrensninger i forhold til nye SS medlemmer på bakerste sete kan kanskje effektiviseres og begrenses til å foretas en time før kampstart i stedet for å belemre internett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet jeg skyter litt fra hoftene her, men hva med å benke Henning til fordel for en mer offensiv spiller ved siden av Pontus? Mener ikke at Henning har gjort seg bort på noen som helst måte, og sånn sett mener jeg i utgangspunktet han er bankers på midten, men vil likevel bare lufte tanken på følgende midtbane;

 

Diogo---PF---JA---Mix/EH

 

Tanken bak er en mest mulig kreativ, offensiv midtbane mot et lag som kommer til å ligge kompakt rundt egen 16-meter...

 

Jeg skjønner tankegangen din, men jeg tror kanskje det er nettopp i disse kampene at Hennings bidrag er ekstra viktig. Vi må regne med å trille MYE ball foran og rundt bøndenes kjøttmur, og vil være sårbare for kontringer. I den fasen gjør Henning en uvurderlig jobb med å låse av kontringen på én side, og således gjøre jobben noe enklere for forsvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ikke helt poenget med at vi skal endre noe særlig på startelleveren vår. Begynner å bli mye mange rare forslag her nå. Det topper seg vel ganske greit et par poster tilbake når geirti foreslår JIH som et reelt alternativ på spissplass og EH som forsvarspiller... JJ vet helt sikkert hvilke elleve han har troa på og hvem han ønsker å satse på. Nå har det lugget litt for oss i de siste kampene og da finnes det vel ingen bedre mulighet til å spille inn de elleve han ønsker å satse på videre i sesongen enn akkurat nå. For all del, det kan godt hende det blir et par justeringer, men JIH på topp og EH bakerst tror jeg neppe vi får se.

 

Nei, la oss legge ned forumet, for JJ har sikkert bestemt seg før han lytter til oss allikevel. Helt enig.

 

Det å diskutere forsangeres resonnans og allsangens begrensninger i forhold til nye SS medlemmer på bakerste sete kan kanskje effektiviseres og begrenses til å foretas en time før kampstart i stedet for å belemre internett?

Hvis du kan trekke ut hovedpoenget mitt istedet så mener jeg at vi bør fortsette med, så godt det lar seg gjøre, samme lag som vi har gjort i det siste. I tillegg la jeg til at jeg synes det var litt flåsete forslag å foreslå JIH på topp, noe de fleste sikkert er enig i.

 

Jeg valgte også å markere ut poenget mitt så det blir helt tydelig for deg :)

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ikke helt poenget med at vi skal endre noe særlig på startelleveren vår. Begynner å bli mye mange rare forslag her nå. Det topper seg vel ganske greit et par poster tilbake når geirti foreslår JIH som et reelt alternativ på spissplass og EH som forsvarspiller... JJ vet helt sikkert hvilke elleve han har troa på og hvem han ønsker å satse på. Nå har det lugget litt for oss i de siste kampene og da finnes det vel ingen bedre mulighet til å spille inn de elleve han ønsker å satse på videre i sesongen enn akkurat nå. For all del, det kan godt hende det blir et par justeringer, men JIH på topp og EH bakerst tror jeg neppe vi får se.

 

 

Får vel nesten prøve å forsvare meg her: Høiland på topp er vel selvfølgelig ikke et alternativ til de to spissene, men et mulig supplement - husker selv for en del år tilbake at vi i enkelte kamper hvor vi presset voldsomt på men ikke fikk hull på byllen sendte Flem opp som spiss nummer tre (eller var det spiss nummer fire?). Men slik jeg skrev det kunne det lett misforstås som at han kanskje kunne gå opp som spiss hvis f.eks. Daniel ble sliten, det var altså ikke det jeg mente. Høiland er en fantastisk duellspiller, og er målfarlig hvis alt skal foregå inne i boksen til Kongsvinger mot slutten av kampen. Men noe mer enn ti siste desperate minutter for få et ledermål mente jeg altså ikke. Ditto med Hoff. Rett og slett dumt av meg å skrive dem opp.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på god gammeldags rævkjøring her. Spillet vårt har stort sett vært bra, og i denne kampen tror jeg gutta er så gira på å vinne at total dominans ligger i luften. Tror Thomas Myhre vil få en utakknemlig dag på kontoret førstkommende søndag med å plukke ballen ut av fiskegarnet endel ganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Kongsvinger
×
×
  • Opprett ny...