Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Hønefoss


Daigo nr 10
 Del

Anbefalte innlegg


Bare et ord man trenger på en dag som denne:

 

"Skuffa"

 

Vet at dette sikkert er som å kaste bensin i helvete, men er det lov å stille et ørlite spørsmålstegn ved Jannes motivasjon?

 

En "mett" trener gir historisk sett ikke sultne spillere.

 

Virker ihvertfall ikke som han ikke bruker mye tid på analyse etter kamp. Nå fulgte jeg denne kampen via live-update, men det virker som denne kampen var preget av nøyaktig det samme vi har sett i alle kamper hittil i år:

-Ubesluttsomhet foran motstanderens mål, altfor mange trekk før avslutningen kommer, og spillerene vegrer seg for å avslutte selv. Det ender med at angrepet ebber ut med en avsluting fra en dårligere posisjon enn man hadde ved tidligere trekk

-Ubesluttsomhet foran eget mål. Vi operer med sovende forsvarsspillere. Å se Onstad stoppe helt opp og nøye seg med å betrakte på avstand at Angan avslutter to ganger gir meg magesmerter. Det handler om å fullføre alt man gjør. Greit nok at Angan rykker ifra, men hadde Onstad fullført løpet sitt kunne han vært oppi Angan når han avsluttet for annen gang-

-Begredelig tempo når vi har muligheten til å kontre

-Elendig press på ballfører utenfor egen sekstenmeter og ved balltap høyere opp på banen. Her er det på sin plass å vise Barcelonavideoer for å se hvordan det skal jobbes.

 

Alt dette har vi har vi vært flinke på tidligere, det må det være mulig å jobbe litt med dette på trening, evt gjøre noen spillerbyttter? Å skylde på uflaks og marginer når tendensene har vært så tydelige i alle kamper skal ikke være lov for en oppegående person!

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og en ting til: Kan vi slutte opp med slappe lomper inn i 16-meteren?? Stabæk + Lange høye slappe baller = Motgang.

 

Helt enig.

Rart at "norges beste trener" ikke har skjønt det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og en ting til: Kan vi slutte opp med slappe lomper inn i 16-meteren?? Stabæk + Lange høye slappe baller = Motgang.

 

Helt enig.

Rart at "norges beste trener" ikke har skjønt det.

 

Glemte dette i oppsumeringen min ovenfor. Spar disse ballene til vi spiller med en kriger på topp. Altså ikke Nanne, Pall eller Johan. Jeg liker alle tre, men finnes vel få spillere på toppnivå som er så veike som spesielt de to svenskene i dueller. Unntaket er det ene målet til Daniel mot Kongsvinger, da dukket krigeren opp i ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare et ord man trenger på en dag som denne:

 

"Skuffa"

 

Vet at dette sikkert er som å kaste bensin i helvete, men er det lov å stille et ørlite spørsmålstegn ved Jannes motivasjon?

 

En "mett" trener gir historisk sett ikke sultne spillere.

 

Selvfølgelig lov å stille spørsmålstegn, men må vel nesten anta at han er profesjonell nok til å gjøre en skikkelig jobb når han er under kontrakt, som han har gjort i alle år, og sånn tror jeg han kommer til å avslutte også, selv om det kanskje ikke ser sånn ut nå..jeg må si at jeg stoler 100 % på JJ og motivasjonen hans. Etter idag kan man vel nesten heller stille et spørsmålstegn ved de taktiske kunnskapene hans, fremfor motivasjonen. Ingen fotballtrenere/spillere liker å tape, uansett om de ser for seg en fremtid i klubben eller ikke! synes også man ser på reasksjonene til JJ på sidelinja at han fortsatt bryr seg og er motivert, føler ikke at det er der problemet ligger..men noe må gjøres, det er helt klart

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et par kommentarer:

 

- Hvorfor spiller ikke Diogo fra start? Han (og Hoff) er jo de eneste som løper hele tiden og skaper uro og kvalme for motstanderen.

 

- Hvorfor i h..... trenger vi 20 sjanser for å score?

 

- Johan er ikke spiss.

 

- Jeg håper virkelig ikke Gromstad er dårligere enn Onstad.

 

- Hulk skuffer mer og mer.

 

- Hvorfor bruker vi bare kantspillere som trekker inn i banen?

 

- Noen må klare å slå et hardt innlegg som ikke går rett til keeper eller rett i hodet på nærmeste motspiller.

 

Ja ja, trøsten får være at det ikke er mulig med mer ufortjente tap.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


De som stiller spørsmåltegn til Jannes motivasjon er vel noe ute å kjøre....

Tror ikke motivasjonen hans har noe med at vi vinner sjansestatistikken ca 13-1 og taper 0-1.

Motivasjon kan ikke endre fotballens gode og dårlige egenskaper. Nemlig tilfeldigheter, flyt, flaks, uflaks.

Det som er sinnsykt surt er at nå har vi 2 slike hjemmekamper der vi taper svært ufortjent. Med 6 poeng i de hadde vi vært der oppe hvor vi hører hjemme.

 

Men enig at Janne taktisk sett ikke er norges beste trener. Det har mange (inkl megselv) ment siden 2005.

Men det er IKKE årsaken til tapet i går.

 

Forøvrig, Bernt kan vel sendes hjem igjen. Han ser jo direkte utrent ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne kampen beviser jo bare det vi har sett i hele år. Vi vinner ikke fotballkamper med KUN godt samhandlingsmønster, vi trenger spillere som har ekstraordinære egenskaper eller "god foter" som en viss trønder kaller det.

 

Savner virkelig at vi dyrker spesialegenskapene til spillerne litt mer mer. Hvem kan slå meget gode innlegg fra kant, jo Diogo! Hvem gå inn i banen å skyte ballen i krøsset! Jo Hoff! Hvem har ekstrem fart fremover, jo Skjelvik. Hva Veigar og Nannskog kan vet vi alle.

 

Vi kan ikke ha bare like spillere på banen hvor alle er gode på smarte løp og samhandling. Vi trenger noen spesialister også.

 

Hønefoss har INGEN samhandling i forhold til Stabæk, men de har noen spillere som har ekstra ferdigheter som tok ansvar. Vi tapte de vant.

 

Ja vi hadde %¤#¤ uflaks, men gode lag har flaks!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke JJ har hodet/fokuset hverken i Trondheim eller Køben, det er han for profesjonell til, men han har et seriøst problem vedr. kampene.

Han klarer faktisk ikke å motivere spillerne til kampstart.

Det er for sent å vente til motstanderen har putta.

I går startet vi å spille i 2. omgang, det er også for sent. Hønefoss hadde vel ca 8 avslutninger på mål i 1. omgangen, ingen store sjanser, men hvorfor slipper vi dem til?

VI SKAL VÆRE KONGER PÅ TA.

Da nytter det ikke å sende ut en gjeng med umotiverte spillere.

 

Få inn Jesper Jansson i garderoben, han vet hva innstilling, profesjonalitet og blø for drakta betyr.

 

2. omg er bra. Da viser vi at vi vil vinne. Trist vi ikke har ferdighetene og marginene til å avgjøre, men det kan jeg leve med så lenge gutta gir alt for klubben. Vi prøver i 2. omgang om ikke annet.

 

Hadde gutta hatt innstillingen "Denne kampen skal vi punktere de første 10 minuttene", "vi skal kjøre over dem" hadde kampen vært vunnet, med mange mål.

 

Ellers:

Enig med Slum at vi var bra på tribunen. Det er i motgang vi viser hva som bor i oss.

Det er i motgang spillerne trenger støtten mest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke dette ekstreme fokuset på bli værende igjen etter kamp og støtte gutta etter de viser en slik opptreden. Det er jo ingenting å synge eller klappe for, men definitivt noe å klage/protestere mot. Det opplever du ikke noe sted i fotball europa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke dette ekstreme fokuset på bli værende igjen etter kamp og støtte gutta etter de viser en slik opptreden. Det er jo ingenting å synge eller klappe for, men definitivt noe å klage/protestere mot. Det opplever du ikke noe sted i fotball europa.

Som nevnt i forrige innlegg, det er i motgang spillerne trenger støtte.

Vedr. etter kampen. Vi vinner sammen og vi taper sammen. Det er med på å knytte båndene mellom supporterne og spillerne.

Det har også en effekt til.

Hvis spillerne går i dusjen 20 minutter etter kampslutt og hører SS synge Blø for drakt Stabekkgutta heyyy heyyy, så vil det bli oppfattet som at vi krever at de ofrer mer. Jeg tror også det vil gå en faen i dem som sier neste gang, neste gang skal vi faen meg vise at vi offrer alt.

Synger vi "Vi vil alltid elske de Blaa", gir det også et tydelig signal om at vi er der og vil alltid være der for å støtte klubben vår.

 

I går sto vi igjen (en mini gjeng) og sang

Bakom skyene

Vi er de blaa, og mørke blaa

Vi står i snø og regn og solskinn sånn som nå

Og vi skal stå

Og aldri gå

For bakom skyene er himmelen alltid blaa

 

Det å alltid støtte laget er litt av forskjellen mellom å være tilskuer/tilhenger og det å være en Supporter

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tilfeldigheter, uflaks, innstilling, manglende spesialister, dårlige spillerbytter, manglende motivasjon, dårlig effektivitet.

 

Dette virker å være gjennomgangsmelodien vår etter denne kampen. Fra oss supportere, vel å merke.

Det er ikke uflaks når ting gjentar seg gang på gang. Ingemar Stenmark sa det glimrende da han en gang på 70-tallet, etter å ha vunnet sin verdenscupseier nummer ørten, ble intervjuet av svensk TV. Han ble servert følgende: "Ja, nå hadde du vel tur, Ingemar?" Og sindige Ingemar svarte "jo, det hadde jeg nok. Men det rare er at jo mer jeg trener, jo mer tur har jeg." Food for thought.

 

Vi kan ikke la ordet uflaks bli vårt mantra. Vi må slutte å se etter unnskyldninger, og heller stikke fingeren i jorda. Vi ligger på niende plass etter 7 serierunder, og fasit sier ett fattig plussmål. Vel har vi ikke vært bunnsolide i forsvar, men den største utfordringen ligger helt klart i det siste, avgjørende trekket, som skyver kula over krittlinja og sender oss på tribunen ut i vill, ekstatisk og hemningsløs jubel.

 

Tidligere i år har vi følt oss ekstremt urettferdig behandlet av dommere. Dette var heldigvis ikke tilfellet i går. Derimot fulgte dommeren reglene til punkt og prikke da han sendte en av våre motstandere avgårde for en prematur dusj. Selv dette hjalp ikke. Og vårt fokus fra sidelinjen skiftet fra "dommerjævel" til "uflaks".

 

Jeg er stolt over å være Stabæksupporter. Jeg er stolt over tidligere meritter. Jeg er stolt over vår evne til å støtte laget minst like mye i motgang som i de mer gylne stunder vi har vært så priviligerte å få oppleve med laget vårt. Men først og fremst er jeg stolt over klubbens motto. Det er det som gjør at jeg kan gå på jobben og få allverdens tyn fra VIF- og Lillestrømsupportere, og allikevel holde hodet hevet, for jeg vet at det er vi som har de beste verdiene. Alltid. Uansett.

 

Og jeg er stolt av å synge for spillerne våre i motgang, for jeg vet at det ikke - som noen vil hevde - sender signaler om at vi er fornøyde selv om vi taper. Den sportslige delen av klubben er såpass profesjonelle, og de viser en såpass sterk vinnervilje, at jeg vet at hver bidige tone som kommer fra feltet vårt oppleves støttende, ikke ironisk. Og fordi vi fortsetter med dette, alltid og uansett, vet jeg at fasiten vil se annerledes ut ved sesongens slutt. Når vi gjør vår jobb, vil spillerne gjøre sin jobb. For vi er Stabækfans. Og blir vi pissa på, så blir vi bare enda sterkere neste gang. Sånn er det bare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tilfeldigheter, uflaks, innstilling, manglende spesialister, dårlige spillerbytter, manglende motivasjon, dårlig effektivitet.

 

Dette virker å være gjennomgangsmelodien vår etter denne kampen. Fra oss supportere, vel å merke.

Det er ikke uflaks når ting gjentar seg gang på gang. Ingemar Stenmark sa det glimrende da han en gang på 70-tallet, etter å ha vunnet sin verdenscupseier nummer ørten, ble intervjuet av svensk TV. Han ble servert følgende: "Ja, nå hadde du vel tur, Ingemar?" Og sindige Ingemar svarte "jo, det hadde jeg nok. Men det rare er at jo mer jeg trener, jo mer tur har jeg." Food for thought.

 

Vi kan ikke la ordet uflaks bli vårt mantra. Vi må slutte å se etter unnskyldninger, og heller stikke fingeren i jorda. Vi ligger på niende plass etter 7 serierunder, og fasit sier ett fattig plussmål. Vel har vi ikke vært bunnsolide i forsvar, men den største utfordringen ligger helt klart i det siste, avgjørende trekket, som skyver kula over krittlinja og sender oss på tribunen ut i vill, ekstatisk og hemningsløs jubel.

 

Tidligere i år har vi følt oss ekstremt urettferdig behandlet av dommere. Dette var heldigvis ikke tilfellet i går. Derimot fulgte dommeren reglene til punkt og prikke da han sendte en av våre motstandere avgårde for en prematur dusj. Selv dette hjalp ikke. Og vårt fokus fra sidelinjen skiftet fra "dommerjævel" til "uflaks".

 

Jeg er stolt over å være Stabæksupporter. Jeg er stolt over tidligere meritter. Jeg er stolt over vår evne til å støtte laget minst like mye i motgang som i de mer gylne stunder vi har vært så priviligerte å få oppleve med laget vårt. Men først og fremst er jeg stolt over klubbens motto. Det er det som gjør at jeg kan gå på jobben og få allverdens tyn fra VIF- og Lillestrømsupportere, og allikevel holde hodet hevet, for jeg vet at det er vi som har de beste verdiene. Alltid. Uansett.

 

Og jeg er stolt av å synge for spillerne våre i motgang, for jeg vet at det ikke - som noen vil hevde - sender signaler om at vi er fornøyde selv om vi taper. Den sportslige delen av klubben er såpass profesjonelle, og de viser en såpass sterk vinnervilje, at jeg vet at hver bidige tone som kommer fra feltet vårt oppleves støttende, ikke ironisk. Og fordi vi fortsetter med dette, alltid og uansett, vet jeg at fasiten vil se annerledes ut ved sesongens slutt. Når vi gjør vår jobb, vil spillerne gjøre sin jobb. For vi er Stabækfans. Og blir vi pissa på, så blir vi bare enda sterkere neste gang. Sånn er det bare.

 

word!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tilfeldigheter, uflaks, innstilling, manglende spesialister, dårlige spillerbytter, manglende motivasjon, dårlig effektivitet.

 

Dette virker å være gjennomgangsmelodien vår etter denne kampen. Fra oss supportere, vel å merke.

Det er ikke uflaks når ting gjentar seg gang på gang. Ingemar Stenmark sa det glimrende da han en gang på 70-tallet, etter å ha vunnet sin verdenscupseier nummer ørten, ble intervjuet av svensk TV. Han ble servert følgende: "Ja, nå hadde du vel tur, Ingemar?" Og sindige Ingemar svarte "jo, det hadde jeg nok. Men det rare er at jo mer jeg trener, jo mer tur har jeg." Food for thought.

 

Vi kan ikke la ordet uflaks bli vårt mantra. Vi må slutte å se etter unnskyldninger, og heller stikke fingeren i jorda. Vi ligger på niende plass etter 7 serierunder, og fasit sier ett fattig plussmål. Vel har vi ikke vært bunnsolide i forsvar, men den største utfordringen ligger helt klart i det siste, avgjørende trekket, som skyver kula over krittlinja og sender oss på tribunen ut i vill, ekstatisk og hemningsløs jubel.

 

Tidligere i år har vi følt oss ekstremt urettferdig behandlet av dommere. Dette var heldigvis ikke tilfellet i går. Derimot fulgte dommeren reglene til punkt og prikke da han sendte en av våre motstandere avgårde for en prematur dusj. Selv dette hjalp ikke. Og vårt fokus fra sidelinjen skiftet fra "dommerjævel" til "uflaks".

 

Jeg er stolt over å være Stabæksupporter. Jeg er stolt over tidligere meritter. Jeg er stolt over vår evne til å støtte laget minst like mye i motgang som i de mer gylne stunder vi har vært så priviligerte å få oppleve med laget vårt. Men først og fremst er jeg stolt over klubbens motto. Det er det som gjør at jeg kan gå på jobben og få allverdens tyn fra VIF- og Lillestrømsupportere, og allikevel holde hodet hevet, for jeg vet at det er vi som har de beste verdiene. Alltid. Uansett.

 

Og jeg er stolt av å synge for spillerne våre i motgang, for jeg vet at det ikke - som noen vil hevde - sender signaler om at vi er fornøyde selv om vi taper. Den sportslige delen av klubben er såpass profesjonelle, og de viser en såpass sterk vinnervilje, at jeg vet at hver bidige tone som kommer fra feltet vårt oppleves støttende, ikke ironisk. Og fordi vi fortsetter med dette, alltid og uansett, vet jeg at fasiten vil se annerledes ut ved sesongens slutt. Når vi gjør vår jobb, vil spillerne gjøre sin jobb. For vi er Stabækfans. Og blir vi pissa på, så blir vi bare enda sterkere neste gang. Sånn er det bare.

 

Fantastisk skrevet! La oss ALDRI bli supportere som piper på egne spillere!!

Alltid - uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke JJ har hodet/fokuset hverken i Trondheim eller Køben, det er han for profesjonell til, men han har et seriøst problem vedr. kampene.

Han klarer faktisk ikke å motivere spillerne

 

Hadde gutta hatt innstillingen "Denne kampen skal vi punktere de første 10 minuttene", "vi skal kjøre over dem" hadde kampen vært vunnet, med mange mål.

 

Ellers:

Enig med Slum at vi var bra på tribunen. Det er i motgang vi viser hva som bor i oss.

Det er i motgang spillerne trenger støtten mest.

 

Dine poeng her er gullkantede. Spesielt det i midten. For med slik innstilling har jeg nemlig aldri sett dette laget frenstå. Selv ikke mot Vestfossen.

Det virker verken som trener, kaptein eller rutinespillerne er i KAMP-modus så lenge resultattavla viser: 0 - 0 !!

Kampen begynner liksom ikke før scoring har kommet den ene eller andre veien, eller etter at Janne eller dommer'n har begynt å se på klokka.

 

"Gjør bare sånn og sånn så kommer resultatene av seg selv sier enkelte", vel, - jeg tror dem ikke lenger. Resultatene må nemlig komme i løpet av 90minutter, og da må vi kaste bort færrest mulig av disse minuttene HVER GANG VI TROR VI ER DET BESTE LAGET.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eiko: - Hvorfor spiller ikke Diogo fra start? Han (og Hoff) er jo de eneste som løper hele tiden og skaper uro og kvalme for motstanderen.

 

Så vi samme kamp?? Hoff bare små jogget nesten hele kampen og får ikke til ett eneste bra innlegg.. Han løp litt de siste 15, da det skal han ha. Men han og Palmi bremset alt spillet i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke helt forstå hvorfor Diogo ikke starter. I nesten alle årets kamper synes jeg det begynner å skje ting så fort han kommer inn. Det blir mere fart, og det er det vi trenger. Så og si alle overgangsmuligheter i gårsdagens 1 omgang gikk til h..... fordi det går for tregt. Det stoppes opp, og så kommer støttepasningen bakover. 2 omgang gikk langt bedre, og spesielt etter at Diogo kom innpå. I tillegg til at Diogo skaper mange situasjoner på høyre kant, blir det mere variasjon i spillet og Hoff får mere rom.

 

Det defensive er jo til tider horribelt. I nesten alle situasjoner der vi mister ball i midtbane leddet kommer motstander i høy fart, og nesten alltid blir det farlige situasjoner av det. Virker ikke som Hulk og Onstad har helt kontrollen. Kudos til Jon Inge som jeg synes er stor, og jeg synes faktisk Morten også er bedre nå enn i starten av sesongen.

 

Det som irriterer meg mest er at Stabæk er inne i en ond sirkel, der man skal leie inn folk, som blir mest stallfyll (Hulsker) i mangel av noe annet. Da er det bedre å senke ambisjonsnivået litt, og heller satse på å utvikle egne spillere fra Jr stallen. Disse innleide får vi jo aldri noe igjen for og de tar opp plassen til våre egne talenter, og er vi riktig uheldige blomstrer de opp hos oss, for så å bli kjøpt opp av andre klubber (jfr Annan bl annet). Håper vi snart ser Jørgen, Aase og Gromstad på banen. Så får vi heller sikte oss inn på midten av tabellen ett år eller to. Før vi vet ordet av det, er vi i Adecco med den utviklingen som er nå.

 

$$ er det heldigvis ikke noe å si på. For en gjeng! I går var vi rett og slett fantastiske, og beviser nok en gang at vi spiller på lag med gutta, Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

først og fremst er jeg stolt over klubbens motto. Det er det som gjør at jeg kan gå på jobben og få allverdens tyn fra VIF- og Lillestrømsupportere, og allikevel holde hodet hevet, for jeg vet at det er vi som har de beste verdiene. Alltid. Uansett.

 

 

Jeg har fått et nytt favorittsitat

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er uenig med de som vi ha Diogo fra start.

Han holder ikke 90 minutter med kjøret sitt, og da er det bedre at han kommer inn i 2. omgang, og rundspiller slitne motspillere.

Skulle bare ønske JJ turte å gjøre dette grepet noe tidligere.

Det samme synest jeg er tilfelle for Espen, selv om han løper til "the bitter end" i dag.

 

Vi mangler VEH idag, som gir oss trygghet bakover samtidig som han styrker det offensive spilet vårt. Håper han er tilbake mot Viking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi mangler VEH idag, som gir oss trygghet bakover samtidig som han styrker det offensive spilet vårt. Håper han er tilbake mot Viking.

 

syntes ikke vi skal skylde på mangel av spillere, Hønefoss skal være 3P omtrent uansett hvem som mangler..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eiko: - Hvorfor spiller ikke Diogo fra start? Han (og Hoff) er jo de eneste som løper hele tiden og skaper uro og kvalme for motstanderen.

 

Så vi samme kamp?? Hoff bare små jogget nesten hele kampen og får ikke til ett eneste bra innlegg.. Han løp litt de siste 15, da det skal han ha. Men han og Palmi bremset alt spillet i går.

 

Helt enig i at Hoff har en del å gå på mht innlegg. Arbeidsmoralen synes jeg imidlertid er meget bra - også hjemover. Alt for mange bare rusler hjem når vi mister ballen, og satser på at HH/JIH rydder opp.

 

Jeg skulle ønske vi hadde litt av arbeidsmoralen til f eks Aafk, der alle jobber som piska skinn hele kampen. Får vi mer bevegelse og intensitet, blir det jo litt lettere å få pasningsspillet til å sitte - og ikke bare satse på langballer som vi taper 95 % av gangene.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Helt enig i at Hoff har en del å gå på mht innlegg. Arbeidsmoralen synes jeg imidlertid er meget bra - også hjemover. Alt for mange bare rusler hjem når vi mister ballen, og satser på at HH/JIH rydder opp.

 

Jeg skulle ønske vi hadde litt av arbeidsmoralen til f eks Aafk, der alle jobber som piska skinn hele kampen. Får vi mer bevegelse og intensitet, blir det jo litt lettere å få pasningsspillet til å sitte - og ikke bare satse på langballer som vi taper 95 % av gangene.

 

 

Sorry, vi slår for få langpasninger, ikke for mange. Problemet er at de blir slått fra backene våre når vi har trykket hele saueflokken inn i 16-meteren, hvor vi er i undertall med tre mann og hvor vi sjelden har utpregede hodespillere.

 

Men langpasninger -medløps- a la den Mix sendte til Johan (men hvor Johan dessverre ikke ga full pupp men sakket av på tempo og ble presset til å passe til Diogo) -den type langpasninger ("løpeballer") trenger vi mere av. Hoff ønsker seg slike baller å jobbe på. Diogo klarer dem. Daniel. Sikkert flere. (Skjelvik blir ikke engang god uten dem.)

De kan komme vinklet, eller rett bakfra, langs midten, eller langs kanten. Poenget er kun, at de må times, og at de må slås før motstander er i balanse, og før "etablert forsvar" har blitt skapt. De evinnelige støttepasningene våre kommer fordi det sitter så langt inne å slå en noe lenger pasning fremover som krever noe annet enn stillestående mottak, med ditto mer av det samme.

 

Å få dette også inn i spillet vårt ville ha skapt større variasjon, og mindre grad av forutsigbarhet. Vi var forutsigbare i går. Det var vi mot Tromsø, og mot Lillestrøm.

Har ballen i 75% av 2.omgang. Ballen er 60% av tiden på deres halvdel, og når den er på vår halvdel er det vi som kontrollerer den 80% av tiden.

 

Hallo, hvor mange skudd på mål hadde vi da? Skudd?

Hvor mange ganger kom vi rundt på kantene?

 

I forhold til ballinnehav antar jeg det var et historisk lavmål for et lag som ikke leder kampen. I går angrep vi ett punkt. Straffemerket. Der stod det en forsvarer (Lafton), og etterhvert to. Vi vant kampen om straffemerket 3 av 50 ganger. Synd at det å vinne ballen på straffemerket ikke er ensbetydende med 100%'s målsjanse!!

Det er det som kjent ikke. Spesielt når vi viser at det er dette som utgjør mer enn halve angrepsstrategien vår.

 

Jeg er lei meg. Men masse honnør til de av $ som blør og aldri dør. Det ga gårsdagen mening allikevel.

.,

Endret av Slum
fikset quoten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var et ran vi gjorde på Telenor Arena, men slik er fotballen noen ganger. Hønefoss BK kommer, vent å se.

 

Forza hønsa

 

 

 

Yes, vi skal vente å vente, gleder meg til den dagen dere cummer, blir historisk!ph34r.gif

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var et ran vi gjorde på Telenor Arena, men slik er fotballen noen ganger. Hønefoss BK kommer, vent å se.

 

Forza hønsa

 

Ingen lag står med 0 poeng etter sesongen, men to (tre) lag rykker allikevel ned hvert år. Vent og se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var et ran vi gjorde på Telenor Arena, men slik er fotballen noen ganger. Hønefoss BK kommer, vent å se.

 

Forza hønsa

 

Ingen lag står med 0 poeng etter sesongen, men to (tre) lag rykker allikevel ned hvert år. Vent og se.

 

...og med litt stang ut kan det ene laget være blaastripet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Hønefoss
×
×
  • Opprett ny...