Gå til innhold

Kamptråd: Viking - Stabæk


 Del

Anbefalte innlegg


Fy faen i svarte helvete så dårlig.

Og det var vel mer Stabæk som var dårlige enn Viking som var gode. Med alle mann på plass burde ikke Viking ha vært noen umulighet. Viking skapte ikke mange målsjanser de heller.

 

Heldigvis 8 dager til neste kamp, med håp om at Stabæk igjen kan stille alle mann alle.

 

Til slutt lurer jeg på hvorfor motstanderne alltid skal score pene mål mot Stabæk, kan det ha sammenheng med at de får for mye rom og tid utenfor vår 16m?

 

 

På tide å få på plass høyere effektivitet, større aggresivitet og mer flaks. Årets første fortjente tap etter min mening. Som du også insinuerer: jeg er drittlei av å se motstandere score på oss på grunn manglende aggressivitet i det defensive. Javel, scoringa til Danielsen går inn 1 av 100 ganger, men med større aggressivitet ville det blitt vanskeligere.

Endret av enda en jævla islending
Det er ingen grunn til å utheve hele innlegget.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til slutt lurer jeg på hvorfor motstanderne alltid skal score pene mål mot Stabæk, kan det ha sammenheng med at de får for mye rom og tid utenfor vår 16m?

 

Vi skal ikke se bort i fra det. Når vi er så elendige på å avslutte angrep får vi mye brudd imot. Vi ser det gang på gang. Mister vi ballen er det bare får motstanderen å løpe med ballen opp til vår 16 meter før vi slutter å rygge. Vinner vi ballen derimot roer vi ned tempoet med noen støttepasninger før vi endelig kan angripe mot etablert forsvar.

 

Vi har en spillestil som er morsom å se på når det fungerer, men som i bunn og grunn egentlig kan kalles naiv og lite effektiv. Spillestilen utvikler gode ballspillere, men gjør oss ikke noe spesielt mye bedre til å score mål eller til å forhindre mål imot. Vi har mer enn gode nok fotballspillere i stallen til å kjempe om medaljer, så det er ingen tvil om at vi ikke er i nærheten av å få ut potensialet som ligger der. Det må nok noen nye ideer/lederskikkelser/holdningsskapere inn før vi ser en real forbedring/forandring.

 

Dette har vært typisk for Stabæk så langt i år - og det gjør meg litt forundret, ettersom nettopp hurtige angrep når motstanderen er i ubalanse er en av bærebjelkene i Jönssons filosofi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens opptur er:

Morten spiller jo ball, synes han nærmer seg 2008-sesongen i denne kampen.

Gromstad kommer inn og har den tenningen vi trenger. Håper vi ser mer til ham.

Jan Banan er 10 ganger bedre enn Hulsker det lille vi får se av ham (hvorfor i h.. har vi prioriert en sakteløpenden gammel leiesoldat framfor egne, relativt unge spillere?)

Veigar spiller igjen, selv om han er rusten foreløpig. Blir nok er helt annen Veigar om 8 dager (Han får kanskje litt spilletid på mandag også)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens opptur er:

Morten spiller jo ball, synes han nærmer seg 2008-sesongen i denne kampen.

 

 

Enig med deg i dette. Synes han har vært veldig positiv de siste kampene! Håper virkelig trenden fortsetter.

Når Vegar er tilbake, er det ikke Morten som skal ut av forsvarsfireren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hulsker er et kapittel for seg selv. Han gjør at for mange feil, bruker hundre år med ballen og rett og slett hindrer mye av spillet vårt.

Er vel ikke annet å vente når man er på fylla titt og ofte. Han ser ut til å ha dårligere kondis enn Luton Shelton - da er det kritisk.

 

Ellers fantasiløst - tamt og fantasiløst.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens opptur er:

Morten spiller jo ball, synes han nærmer seg 2008-sesongen i denne kampen.

 

 

Enig med deg i dette. Synes han har vært veldig positiv de siste kampene! Håper virkelig trenden fortsetter.

Når Vegar er tilbake, er det ikke Morten som skal ut av forsvarsfireren.

riktig, det er kfo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens opptur er:

Morten spiller jo ball, synes han nærmer seg 2008-sesongen i denne kampen.

Gromstad kommer inn og har den tenningen vi trenger. Håper vi ser mer til ham.

Jan Banan er 10 ganger bedre enn Hulsker det lille vi får se av ham (hvorfor i h.. har vi prioriert en sakteløpenden gammel leiesoldat framfor egne, relativt unge spillere?)

Veigar spiller igjen, selv om han er rusten foreløpig. Blir nok er helt annen Veigar om 8 dager (Han får kanskje litt spilletid på mandag også)?

 

 

I dag får Morten en Viking assist sammen med Palmi.

JJ driter nok en gang på draget når han bytter ut Hoff i stedenfor John barnes =(Mix)!

Tror at vi setter opp jente laget i neste kamp, dette begynner å ligne en farse...

Greit å tape, men når du ikke evner å skape et eneste angrep er det et hån mot supporterne...!

Regner med at det blir en oppvask etter denne kampen!

La hodene rulle de tjener millioner men evner ikke å lage Stabæk underholdning!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens opptur er:

Morten spiller jo ball, synes han nærmer seg 2008-sesongen i denne kampen.

Gromstad kommer inn og har den tenningen vi trenger. Håper vi ser mer til ham.

Jan Banan er 10 ganger bedre enn Hulsker det lille vi får se av ham (hvorfor i h.. har vi prioriert en sakteløpenden gammel leiesoldat framfor egne, relativt unge spillere?)

Veigar spiller igjen, selv om han er rusten foreløpig. Blir nok er helt annen Veigar om 8 dager (Han får kanskje litt spilletid på mandag også)?

 

 

Dæven du trenger briller, Jan Banan er ikke med i spilet i det hele tatt gi ham bort til Asker fort!

Morten spiller en grei kamp, men er nok en gang skyld i baklengsmål!!

Morten ut Hedenstad inn, Gromstad inn for en elendig Onstad. Mix = John Branes tør aldri å drible, ut ut ut.

JJ har taktikk som en gammel alkis han evner ikke å se hvem som må ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

I dag får Morten en Viking assist sammen med Palmi.

JJ driter nok en gang på draget når han bytter ut Hoff i stedenfor John barnes =(Mix)!

Tror at vi setter opp jente laget i neste kamp, dette begynner å ligne en farse...

Greit å tape, men når du ikke evner å skape et eneste angrep er det et hån mot supporterne...!

Regner med at det blir en oppvask etter denne kampen!

La hodene rulle de tjener millioner men evner ikke å lage Stabæk underholdning!

 

Hvorfor i alle dager mener du at Mix burde vært byttet ut?? Han viser i alle fall tegn på kreativitet, i motsetning til Palmi som burde vært byttet ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 spillere skuffa i dag og burde ikke starte neste match:

 

Onstad: nå har vel han fått nok sjanser? la Gromstad få spille, virka pigg de siste minuttene av kampen

 

Palmi: hva gjorde han i dag? svake dueller, pasninger og så ut som han hadde gått seg vill på stadion...

 

Hulsker: Som folk har nevnt før, ingen 90 min mann og ei heller 45. Skal han brukes så la han få de siste 10-15! Til han har fått trent opp kondisen så er Tømmernes klart bedre etter de få minuttene han fikk spille.

 

Ellers enig med de som mener at vi tapte fortjent... synd det er lenge til noen TA hjemmekamper. Men desto mer kan vi bevise at Stabæk kan spille på naturgress. Haugesund på Ulevaal blir ikke lett etter det de har vist i TL i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

I dag får Morten en Viking assist sammen med Palmi.

JJ driter nok en gang på draget når han bytter ut Hoff i stedenfor John barnes =(Mix)!

Tror at vi setter opp jente laget i neste kamp, dette begynner å ligne en farse...

Greit å tape, men når du ikke evner å skape et eneste angrep er det et hån mot supporterne...!

Regner med at det blir en oppvask etter denne kampen!

La hodene rulle de tjener millioner men evner ikke å lage Stabæk underholdning!

 

Hvorfor i alle dager mener du at Mix burde vært byttet ut?? Han viser i alle fall tegn på kreativitet, i motsetning til Palmi som burde vært byttet ut.

 

 

Mix er en lovende ung spiller som blir god, men når han ikke tør drible av en mann og spiller ballen safe hele tiden er han ikke god nok for startellveren desverre. Palmi er ikke i nærheten av å gjøre noe fornufig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må få ballen raskere framover. Det blir flaut å se på alle støttepassninger når vi ikke klarer å gjøre noe konstruktivt framover på banen. Jeg kan ikke skjønne at vi må vente på at motstander laget må komme med alle mann i forsvar før vi angriper. Her gjør vi en stor feil etter min menig.

Når jeg ser alle "kule" passninger i angrip som er helt uten mål å mening blir jeg litt flau.

 

Neste kamp vil jeg se et tent lag som stormer framover når vi får ballen. Mister vi ballen så skal vi jobbe for å få den tilbake slik som Valencia gjorde mot oss. Haugesund bør være slakt men sånn som vi spiller nå så taper vi.

 

La oss få tilbake gløden i laget.

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Palmi er ikke i nærheten av å gjøre noe fornufig!

 

Omtrent som dine bidrag på forumet? Du har ikke et eneste positivt innlegg om klubben vår. Fullstendig unyansert negativt. Kan du ikke være så snill å bruke vgdebatt i stedet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens opptur er:

Morten spiller jo ball, synes han nærmer seg 2008-sesongen i denne kampen.

 

Dette slo meg også som dagens virkelig positive beholdning etter en ny trist og pinlig forestilling. Morten kriga skikkelig. Klart Stabæks beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å trekke fram det negative overlater jeg til Akersgata og Morten, men prøver vi å se litt framover, har vi vel ikke akkurat en skadeliste fra helvete (hvertfall ikke langvarig):

 

Veigar er på vei tilbake - starter neste kamp

Daniel hadde bare litt slitasje, hvile litt og så tilbake neste kamp

Pontus er vel, såvidt jeg har forstått også tilbake til neste kamp?

Vegar var litt småsjuk, men er garantert klar om en uke.

Dersom vi satser på at det kun var noe smårusk med JA også, har vi faktisk kun Torstein på skadelista.

 

Da har vi hvertfall ikke skadesituasjonen å stresse over.

 

Dette snur snart, men for oss på sidelinja er det seff frust å ikke vite når, eller kunne gjøre noe med det, annet enn å møte opp på kamp og synge/hyle som faen.

 

For meg har april vært en dritmåned først og fremst fordi jeg ikke har kommet meg på endel kamper, ikke fordi det har gått såpass dårlig - det er en del av gamet. Har nå forhåpentligvis lært at ting må planlegges litt lenger i forveien, slik at det går opp med å få kommet meg på de kampene som er.

 

Nå er det hjemmekamp på åkeren på Ullevaal om åtte dager, før det blir artig bortekamp på TV'en i midtuka, og toppkamp på nadderud lørdag om to uker. Det blir bra, så får vi håpe at begge lagene snart begynner å innfri, og ikke bare det ene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette snur snart, men for oss på sidelinja er det seff frust å ikke vite når, eller kunne gjøre noe med det, annet enn å møte opp på kamp og synge/hyle som faen.

 

Du har rundet 30, Geir. Godta det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det var veldig rart at Diogo "Diego ifølge Scheie" startet som Spiss i denne kampen, utrettet ikke mye å så rett og slett utilpass ut i denne plassen på banen, var ikke han Høyre back i brasil?

 

Synes Tømmernes utgjorde en mye mer farlig spiss en Hulsker som ikke hadde kontroll på ballen en eneste gang i løpet av kampen, tømmernes, jaktet i bakrom og var nære å putte når det var en slurvete passning til Jarstein..

 

Synes fortsatt Hulsker ikke har det som skal til for å spille i blått, synes heller man skal satse på de "unge" vi har i troppen, Tømmernes puttet tross alt 3 mål i første kamp for 2 laget, og puttet i forsesongen, så kunne gjerne tenkt å sett litt mer av han isteden for hulsker eller Diogo på topp...

 

Ellers var det en kamp som bar preg av at vi manglet 5 sentrale spillere i troppen, og som viser at vi ikke har den bredden som f.eks RævBK men sånn er fotball, prestasjoner er svingende desverre..

 

Alltid. Uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle lag vil merke at 5 sentrale spillere en ute av laget, men jeg synes ikke at vi skal klage når vi kan sette inn Hulsker, Diogo, Hoff, Palmi og Skjønsberg for Nannskog, Gunnarsson, Andersson, Farnerud og Hedenstad. Fjerner man Prica, Iversen, Skjelbred, Annan og Dorsin fra Rosenborg vil antakeligvis Bakenga, Sellin, T.Olsen, Aasen/Henriksen og Traore komme inn.

 

Laget vi sendte utpå Viking Stadion igår burde vi forventet mer av enn de faktisk viste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke det virke som om Jan Banan ville vise seg frem noe særlig. Han var knapt borti ballen, og bommet regelrett når han var alene mot Jarstein. Hulsker var ikke mye bedre, men han var ihvertfall involvert i spillet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle lag vil merke at 5 sentrale spillere en ute av laget, men jeg synes ikke at vi skal klage når vi kan sette inn Hulsker, Diogo, Hoff, Palmi og Skjønsberg for Nannskog, Gunnarsson, Andersson, Farnerud og Hedenstad. Fjerner man Prica, Iversen, Skjelbred, Annan og Dorsin fra Rosenborg vil antakeligvis Bakenga, Sellin, T.Olsen, Aasen/Henriksen og Traore komme inn.

 

Laget vi sendte utpå Viking Stadion igår burde vi forventet mer av enn de faktisk viste.

Enig, men vi kan fortsatt forvente innsats. Og antydninger til spill. I går var alt fraværende. Men hadde som sagt ikke forventet tre poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke det virke som om Jan Banan ville vise seg frem noe særlig. Han var knapt borti ballen, og bommet regelrett når han var alene mot Jarstein. Hulsker var ikke mye bedre, men han var ihvertfall involvert i spillet.

Han skapte en sjanse ut av lite mot Jarstein, med litt flaks hadde den gått inn. Ellers er det ikke så lett for å en spiss å vise seg fram når ballen stort sett er rundt egen 16-meter, det er ikke der han skal score mål... Man kan ikke dra de store slutningene verken den ene eller andre veien etter dette innhoppet, bortsatt fra at han er klart bedre enn Hulsker - hvilker sier mest om sistnevnte som ALDRI bør starte en kamp i den formen han er nå, knapt nok sitte på benken spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Innsats eller ikke innsats - vi rullerer ekstremt mye på plassene fremover i år, både fra kamp til kamp, og underveis i kampene. Når vi får tre forfall mellom onsdagskamp og lørdagskamp, så sier det seg selv at det laget som går på banen er ekstremt lite samspilt. Hadde laget hatt en uke på seg, så kunne en kanskje spilt inn noe som kunne fungert ok, men dette ble rett og slett for ekstremt. At Johan forsvinner rett før start, gjør ting enda verre. Hans kloke hode, kunne vært godt å ha med seg mot Viking.

 

At gutta ikke er nok på, er en helt annen sak. Men når har vi egentlig vært et pønsje-lag? Vi var det kanskje delvis i første divisjon, med Jokke og Jesper, men siden den gang har det stort sett dreid seg om å vinne kamper gjennom godt spill, og helst da ta ledelsen i kampen for å vinne. Da vi hadde Alanzinho og Somen, stilte dette seg litt annerledes, for med de to på banen, kunne vi snu en hver kamp. Vi klarer fortsatt å snu kamper, men så fort det blir krig, så sliter vi som regel. Nå tror jeg ikke nødvendigvis dette alltid har noe med innstilling å gjøre, men heller hvilke spillertyper vi har på banen, og hva slags filosofi treneren har. Verken Daniel, Johan, Espen, Mix, Pontus, Palmi, eller til dels Veigar (som kan kjempe bra på en god dag), har kriger-DNA'et i seg.

 

Når det er sagt, se på et lag som Barcelona, og deres evne til å gjenvinne ballen. De er til tider ekstreme på det, og det gjelder alt fra Messi, via Xavi, til Puyol. Der har Stabæk, som liker å spille med mye ballinnehav, mye å lære. Om det er mentaliteten til Jønnsson, eller spillerene selv (ikke godt nok trent?), er vanskelig å si, men det kan være ekstremt frustrerende å se hvordan Johan og Pontus småjogger hjemover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens opptur er:

Morten spiller jo ball, synes han nærmer seg 2008-sesongen i denne kampen.

Gromstad kommer inn og har den tenningen vi trenger. Håper vi ser mer til ham.

Jan Banan er 10 ganger bedre enn Hulsker det lille vi får se av ham (hvorfor i h.. har vi prioriert en sakteløpenden gammel leiesoldat framfor egne, relativt unge spillere?)

Veigar spiller igjen, selv om han er rusten foreløpig. Blir nok er helt annen Veigar om 8 dager (Han får kanskje litt spilletid på mandag også)?

 

 

 

Kan grunnen til at Morten gjør det ok være at han ikke er like komfortabel med kunstgress? Enig i at han gjør det bedre på (humpete) naturgress, i hverftall sammenlignet med resten av gjengen.

 

Ellers er det vel bare å håpe at vi ikke er toalt hengt av etter "hjemme"kampene på et humpete Ullevaal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan grunnen til at Morten gjør det ok være at han ikke er like komfortabel med kunstgress? Enig i at han gjør det bedre på (humpete) naturgress, i hverftall sammenlignet med resten av gjengen.

 

 

 

Tror ikke det er underlaget som gjør at Morten spiller bra. Han spiller bra fordi han går tidlig inn i taklinger og spiller røft og presist. Han står ikke 2-3 meter unna og ser på, slik noen driver med på venstrekanten...

 

Morten lager heller et frispark enn å rygge helt inn i eget mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke det virke som om Jan Banan ville vise seg frem noe særlig. Han var knapt borti ballen, og bommet regelrett når han var alene mot Jarstein. Hulsker var ikke mye bedre, men han var ihvertfall involvert i spillet.

Han skapte en sjanse ut av lite mot Jarstein, med litt flaks hadde den gått inn. Ellers er det ikke så lett for å en spiss å vise seg fram når ballen stort sett er rundt egen 16-meter, det er ikke der han skal score mål... Man kan ikke dra de store slutningene verken den ene eller andre veien etter dette innhoppet, bortsatt fra at han er klart bedre enn Hulsker - hvilker sier mest om sistnevnte som ALDRI bør starte en kamp i den formen han er nå, knapt nok sitte på benken spør du meg.

 

Jeg tviler på om noen kommer til å spørre deg om Bernt Hulsker. Svaret virker ganske opplagt uansett hva spørsmålet måtte være.

 

Jeg synes imidlertid du bør klare å legge det bak deg at Hulsker drepte katta di bare fordi den hadde pissa på Harleyen hans.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan grunnen til at Morten gjør det ok være at han ikke er like komfortabel med kunstgress? Enig i at han gjør det bedre på (humpete) naturgress, i hverftall sammenlignet med resten av gjengen.

 

 

 

Tror ikke det er underlaget som gjør at Morten spiller bra. Han spiller bra fordi han går tidlig inn i taklinger og spiller røft og presist. Han står ikke 2-3 meter unna og ser på, slik noen driver med på venstrekanten...

 

Morten lager heller et frispark enn å rygge helt inn i eget mål.

 

Morten har en fin tendens til å slenge ut beinet litt i seneste laget ja, og dermed gi motstandern frispark. Sånn er det når man er for treig.

Og hans pasningsspill er jo fantastisk! han er drit flink til å sentre, til motstander....

Joda, han spilte nok sin beste kamp så langt i år mot viking og det syns jeg sier alt! for det var ikke veldig bra det heller!

La oss håpe han våkner opp og får stabla beina riktig, det ene forran det andre osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Viking - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...