Gå til innhold

Stabæk - Start


Posse
 Del

Anbefalte innlegg


Clarence Goodson mangler for Start, det er jo ganske ålreit. Er forresten litt søtt at en bruker på menighedens forum regner med at vi er "relativt friskmeldte med han jappsen, pal og sjønsberg." Jah....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LSK stiller med supportere på damekampen som starter kl 13:00 på Nadderud.

 

Jeg håper derfor at flest mulig som skal på herrekampen drar på Nadderud først.

 

Blaa åpner 11:00

SFK- LSK 13:00 (Nadderud)

buss direkte fra Nadderud til Ullevaal (gi beskjed i Stabæk butikken så de stiller nok busser).

 

Beklager å skrive i feil tråd, men ønsker også å nå de som ikke normalt er på SFK forumet.

 

Hjelp oss å vinne kampen på tribunen

 

Setefritt ståflet under tak, fishermands i kiosken. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem er klare mot Start? Sitter i møter hele dagen så kan kun se intervjuene men ikke høre dem rolleyes.gif

 

 

Ikke Pontus (kanskje mot Sandefjord), Diogo (klar til Sandefjord) eller Morten (kanskje klar til Molde?).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem er klare mot Start? Sitter i møter hele dagen så kan kun se intervjuene, men ikke høre dem.

 

Klare mot Start: Palmason og Nannskog (meget sannsynlig). Diogo: Tilbake mot Sandefjord (meget sannsynlig). Farnerud: Muligens tilbake mot Sandefjord. Meget sannsynlig tilbake etter VM-pausen. Skjønsberg: Langtidsskadet. Aase: Aner ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne våren har vel vist at vi har ok erstattere for de fleste andre enn Veigar (og mulig JIH), forutsatt at de som er utpå gir jernet og har full innsats.

 

Synes Johan har blomstret på topp med VPG ved siden av seg, og Mix gjør at det ikke svir veldig at Pontus er ute.

 

Får vi to seire til før VM-pausen (noe som er ganske sannsynlig) henger vi ok med på tabellen, og når Daniel og Veigar endelig får spilt sammen igjen er det bare å se oppover på tabelen.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si at de som har imponert meg kanskje mest i de siste kampene er Mix og Jørgen.

 

Vi kan vel trygt si at disse gutta har tatt ansvar i en tøff periode, og selv om vi vel visste at Mix var kapabel til det, så var jeg mer usikker på Jørgen. Jeg synes han gradvis har blitt tryggere, og nå er han på god vei mot å etablere seg skikkelig. Moro!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si at de som har imponert meg kanskje mest i de siste kampene er Mix og Jørgen.

 

Vi kan vel trygt si at disse gutta har tatt ansvar i en tøff periode, og selv om vi vel visste at Mix var kapabel til det, så var jeg mer usikker på Jørgen. Jeg synes han gradvis har blitt tryggere, og nå er han på god vei mot å etablere seg skikkelig. Moro!

Ikke glem Gromstad...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si at de som har imponert meg kanskje mest i de siste kampene er Mix og Jørgen.

 

Vi kan vel trygt si at disse gutta har tatt ansvar i en tøff periode, og selv om vi vel visste at Mix var kapabel til det, så var jeg mer usikker på Jørgen. Jeg synes han gradvis har blitt tryggere, og nå er han på god vei mot å etablere seg skikkelig. Moro!

Sorry Anders, jeg ønsker ikke å slakte en unggutt som Skjelvik, men han har en lang vei å gå. Jeg tror dessverre at farten hans har vært hans bane, av den enkle grunn at han har kunnet stole på den altfor lenge, og ikke utvikle andre sider av spillet sitt. Det er en del elementære ting som det skorter litt på, som førstetouch, plasseringsevne, og for en spiller av hans type; nærteknikk/finte-ferdigheter. I tillegg er han ekstremt enkelt å passere en-mot-en defensivt, og det spruter ikke akkurat av han når det skal jobbes bakover.

 

Han skal selvfølgelig ha ros for at han går utpå matta, og gjør sitt beste (bortsett fra litt laber jobbing defensivt), og til sitt forsvar har han ikke spilt like mye tidligere som resten av unggutta. Mulig jeg tar helt feil, men mindre han utvikler resten spillet sitt, så tror jeg han skal få slite med å etablere seg i TL. Det holder ikke med et raid eller to i løpet av en kamp, det har vi ihvertfall ikke råd til i lengden.

 

Edit: Selvfølgelig helt enig vurderingen av MIX. Han er stor.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egentlig imponert over Jørgen jeg også. Han har ikke mange kamper enda men synes han vokser for hver match. Det at han ikke har så mange raid pr match tror jeg har mye med redselen for å gjøre feil. Han kommer til å vokse utover sesongen og jeg tror snart vi får se han score også. MIX har faktisk vært utrolig bra. Bare han slutter med den jævla berøringen med hælen så fort muligheten byr seg så blir det bra.

 

Gromstad? Hvem var Thomas Rogne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si at de som har imponert meg kanskje mest i de siste kampene er Mix og Jørgen.

 

Vi kan vel trygt si at disse gutta har tatt ansvar i en tøff periode, og selv om vi vel visste at Mix var kapabel til det, så var jeg mer usikker på Jørgen. Jeg synes han gradvis har blitt tryggere, og nå er han på god vei mot å etablere seg skikkelig. Moro!

Sorry Anders, jeg ønsker ikke å slakte en unggutt som Skjelvik, men han har en lang vei å gå. Jeg tror dessverre at farten hans har vært hans bane, av den enkle grunn at han har kunnet stole på den altfor lenge, og ikke utvikle andre sider av spillet sitt. Det er en del elementære ting som det skorter litt på, som førstetouch, plasseringsevne, og for en spiller av hans type; nærteknikk/finte-ferdigheter. I tillegg er han ekstremt enkelt å passere en-mot-en defensivt, og det spruter ikke akkurat av han når det skal jobbes bakover.

 

Han skal selvfølgelig ha ros for at han går utpå matta, og gjør sitt beste (bortsett fra litt laber jobbing defensivt), og til sitt forsvar har han ikke spilt like mye tidligere som resten av unggutta. Mulig jeg tar helt feil, men mindre han utvikler resten spillet sitt, så tror jeg han skal få slite med å etablere seg i TL. Det holder ikke med et raid eller to i løpet av en kamp, det har vi ihvertfall ikke råd til i lengden.

 

Edit: Selvfølgelig helt enig vurderingen av MIX. Han er stor.

 

Jada, jeg er enig i at han har en vei å gå fortsatt. Men om vi ser på de siste kampene hans i forhold til innhoppet hans mot RBK i fjor, så mener jeg han viser klar fremgang. Og da er det bare å håpe at fremgangen fortsetter.

 

Når det er sagt så er jeg enig i at raske spillere gjerne sliter når de kommer på et høyere nivå, og ikke har de resterende ferdighetene til å klare seg. Men med den treningsiveren og innsatsen Jørgen har, tror og håper jeg han kan utvikle andre ferdigheter enn bare farten:-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Janne fyller 50 på mandag. Det er vel verd å markere?

 

Han bør vel først fortelle Stabæk hva han har tenkt til å gjøre 01/01/11.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han bør vel først fortelle Stabæk hva han har tenkt til å gjøre 01/01/11.

Det er vel unødvendig!? Da ligger han med buken opp i dressen sin, med slipset som pannebånd, og med en huepine av de sjeldne, og med fyllenerver utenpå huden... Gjør vi ikke alle det første nyttårsdag?

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før Stabæk-Start

Rykk forbi Start må bli oppfordringen til gutta før denne kampen. Med seier klatrer vi forbi Start på tabellen. Er vi heldige klatrer vi opp til øvre halvdel av tabellen, på en 7. plass. Start snudde en dårlig trend med 3 tap på rad med seier på hjemmebane forrige runde, men borteformen skremmer nesten ingen. Når vi i tillegg et godt tak på de på hjemmebane, har scoret 5 mål mot de i 3 av 7 tidligere hjemmekamper og får friskmeldt(?) Nannskog som har scoret i 4 av 6 seriekamper mot Start, burde det være lov å tro på seier. Gutta er tross alt ubeseiret på Ullevaal i år...

 

Tabeller

 

Tabellen

7. Start 5-3-4, 24-20, 18p

9. Stabæk 4-4-4, 15-15, 16p

 

Hjemmetabell:

12. Stabæk 2-2-2, 7-6, 8p

 

Bortetabell:

10. Start1-1-3, 8-12, 4p

 

Formtabell:

1. Viking 14 (3 3 1 3 3 1)

2. TIL 14 (3 3 1 3 3 1)

3. LSK 12 (1 1 3 3 3 1)

---

9. Stabæk 7 (0 0 1 0 3 3)

---

14. Start 6 (0 3 0 0 0 3)

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 3-3-1, 16-9

Borte: 2-3-2, 12-12

Totalt: 5-6-3, 28-21

 

Fjorårets resultater:

Telenor Arena: 5-0 (Kobayashi 2, Nannskog 2, Berglund)

Sør Arena: 2-2 (Rogne, Palmason)

 

Største seier:

5-0 (TelenorArena, juni 09)

Største tap:

1-4 (Kristiansand stadion april 95)

Tilskuerrekord:

9423 (2009)

 

Nåværende Stabækspillere som har scoret mot Start

Nannskog 5 (har scoret i 4 av 6 kamper mot Start)

Palmason 1

Gunnarson 1

 

Mål og sjanser

Stabæk har produsert 56 sjanser på 12 kamper, snitt 4.67

Stabæk har scorert på 15 av 56 sjanser, utnyttelse på 26.5%

Start har produsert 50 sjanser på 12 kamper, snitt 4.17

Start har scorert på 24 av 50 sjanser, utnyttelse på 48% og best i klassen

 

Stabæk har sluppet motstanderene til 50 sjanser på 12 kamper, snitt 4.17

Motstanderen har scoret på 15 av 50 sjanser, utnyttelse på 30%

Start har sluppet motstanderen til 45 sjanser på 12 kamper, snitt 3.75

Motstanderen har scoret på 20 av 45 sjanser, utnyttelse på 45.4% hvilket plasserer Start-forsvaret som nest dårligste gutt i klassen, kun slått av et Brannforsvar i full oppløsning

 

Det er klart for ny hjemmekamp på Ullevaal, og mye tilsier at vi skal ta vår 3. seier og 2. hjemmeseier på rad og med det klatre videre oppover på tabellen. Statistisk har vi et godt hjemmegrep på Start, og Nannskog er svært glad i å score mot Start. Ser vi på årets sesong, har Start vært svært effektive og best i klassen med en sjanseutnyttelse på hele 48%, hvilket vil si at de har overprestert fremover på banen. Videre har de nok underprestert bakover, ved å la motstanderen score på nesten hver 2. målsjanse. Om godværet holder seg, kan vi forhåpentligvis se frem til både blaa sambafotball og mange blaa scoringer mandag ettermiddag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er på gang, og denne kampen håper jeg gir oss forsterket tro på en fin høstsesong.

 

Noen grunn til at treningen er lukket for pressen i dag? Kan ikke erindre at treninger har vært lukket foran en TL-kamp, eller skjer det ofte?

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får nok PallSkog fra start idag. Hadde vært topp å få heng på formlagene over, men Årst har et skummelt tak på Stabæk......

Ikke noe som ikke en saftig tofotstakling med strake knotter kan kurere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får nok PallSkog fra start idag. Hadde vært topp å få heng på formlagene over, men Årst har et skummelt tak på Stabæk......

 

 

Han kan få score trøstemålet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Goodson er det eneste som er brukbart i Start-forsvaret, og han spiller ikke idag. Et allerede lekk Start-forsvar har blitt vidåpent, hvilket jeg tror Pallskog vet å utnytte

Lenke til innlegg
Del på andre sider


God seier! Likte veldig godt det jeg så. Først og fremst er det innsatsen som har kommet tilbake. Henning gjør en kanonjobb, Mix løper hele kampen og Hoff gjør også en god profil.

 

Det jeg syns var trist var hvordan Johan virket veldig passiv gjennom kampen. Han glimtet forsåvidt til i blant, men jeg syns at han er for passiv. Det var veldig gøy at Jan fikk en assist, men han også syns jeg virket litt passiv. Er det en ting han må gjøre, så er det å løpe og gjør alt man kan, det er slik du kan vise deg frem når du kun spiller 10 minutter. Det kan hende det bare er meg, hva mener resten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Start
×
×
  • Opprett ny...