Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Dere har helt klart noen poenger. Det er fordeler og ulemper ved begge alternativer. Etter mitt syn handler det om hva man vil at andrelaget skal være: En utviklingsarena for talenter eller et oppholdsrom for a-lagsspillere som ikke får spilletid på førstelaget. Hvis hovedmålet skal være å utvikle juniorene, tror jeg tredjedivisjonsspill i kombinasjon med junior interkrets er vel så bra som andredivisjon. Andredivisjonsfotball blir tøffere å kombinere med interkretsserien for juniorene og det medfører et større behov for å bruke flere eldre spillere for i det hele tatt å holde seg i divisjonen. Hvis primærfunksjonen til andrelaget skal være å opprettholde en viss kampform på spiller nummer 15 og videre nedover i køen for spill på førstelaget, er andredivisjon å foretrekke.

 

Min mening er at hovedfokus bør ligge på talentutviklingen, spesielt nå som vi skal basere oss på nettopp utvikling av talenter fremfor innkjøp av 15-20 etablerte spillere mellom 22 og 35 år. Jeg tenker at den beste treningen for de a-lagsspillerne som er et stykke unna spilletid foregår uansett på treningsfeltet og at det dessuten finnes, som nevnt, en uutnyttet mulighet i å samarbeide bedre med Asker og Bærum SK. I tillegg er det mulig å rotere mer på førstelaget og gi flere spillere mer spilletid på den måten. Lag som er gode til å rotere på førsteelleveren sin, har like mye suksess med det som de som velger å bruke de samme elleve hver kamp. Jeg tror ikke det er noen kvalitetsforskjell på disse to filosofiene; det viktigste er å se det i sammenheng med hvordan resten av klubben drives og skape en gjennomtenkt helhet i det man gjør.

 

Det ville forsåvidt være feil ikke å satse på opprykk - man skal alltid strekke seg etter best mulig resultater - men jeg tror altså at det sportslig sett ligger vel så gode muligheter i å kombinere junior interkrets med 3. divisjon og mer metodisk samarbeid omkring utlån til Asker og/eller Bærum SK.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


2-laget har 8 poeng ned til 2-plass, og 10 poeng ned til 3-plass. 7 kamper igjen å spill, neste kamp er mot Flisa Fotball - laget som nå ligger på 2-plass. Vinner vi den er serien så godt som vunnet! Møt opp og støtt gutta mandag!

 

Runde 20 09.09.2013 mandag 20:15 Stabæk 2 : Flisa Fotball Nadderud kunstgress 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Solide 5-0 mot Flisa. Ganske så imponerende, kan ikke skjønne annet enn at de blir klare vinnere av serien. Dette laget fortjener å rykke opp.

 

http://www.stabak.no/news/article/13nwlsghhgg7j1g12s7aecijsi/title/stabaek-2-knuste-tabelltoer-flisa-

 

ikke dårlig nei. nå må bare A-laget holde fokus fremover, så blire dobbelt opprykk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slo Fjellhamar bort 4-2 i dag. 9 poeng + 20 i bedre målforskjell enn Flisa på 2. plass. Intet behov for å toppe det laget mot slutten i hvert fall.

 

Nå er det alle kluter til for å få gjort unna vikariatet vårt og tre tilbake i fast stilling hos TL der vi hører hjemme!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Trist, leit og litt flaut at Stabæk.no ikke følger opp Stabæk2 på hjemmesiden. Absolutt ingen forhåndsomtale før et spennende og morsomt oppgjør mot Lyn på Nadderud. Så langt er det heller ikke et sammendrag å oppdrive fra Lyn kampen, ei heller fra første seriekamp mot Vidar…..jobber det i det hele tatt noen i Stabæk-media ? Og er det sånn at arbeidspresset er så stort på den avdelingen finnes det en mengde kompetente folk i og rundt klubben som kan bidra. Men har skjønt at de blir "kappet hånden av" og ikke får bidra…….. hva skjer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trist, leit og litt flaut at Stabæk.no ikke følger opp Stabæk2 på hjemmesiden. Absolutt ingen forhåndsomtale før et spennende og morsomt oppgjør mot Lyn på Nadderud. Så langt er det heller ikke et sammendrag å oppdrive fra Lyn kampen, ei heller fra første seriekamp mot Vidar…..jobber det i det hele tatt noen i Stabæk-media ? Og er det sånn at arbeidspresset er så stort på den avdelingen finnes det en mengde kompetente folk i og rundt klubben som kan bidra. Men har skjønt at de blir "kappet hånden av" og ikke får bidra…….. hva skjer?

 

Andre har informasjon om gårsdagens kamp Stabæk 2 - Lyn på Nadderud.

 

Forhåndsomtale Lyn hjemmeside:

 

http://www.lyn1896.no/2014/2-divisjon/for-kampen-stabaek-2-lyn

 

 

Laginformasjon m.m. fra fotball.no:

 

Video og omtale fra dittOslo.no:

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er enig i at kvaliteten på stabak.no ikke er bra nok. Jeg er enig i at behandlingen av velvillige frivillig (les: Sandboe-brødrene) er svært kritikkverdig.

 

Men å henge dem for ikke å omtale en 2.lagskamp er litt voldsomt. Jeg ser de journalistiske poengene. Men om vi møter Oslokameratene eller vrakrestene etter Lyn er egentlig ikke særlig spennende for oss.

 

Men det er selvsagt sesongens høydepunkt for Lyn og de der nede å møte vårt reservelag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Stabæk stilte nesten med et rent juniorlag, kun forsterket med Stian Sortevik, Erik Haugsdal og Emil Dahle fra A-lags stallen."

 

Nicolai Næss da? han var da på banen i 2. omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Stabæk stilte nesten med et rent juniorlag, kun forsterket med Stian Sortevik, Erik Haugsdal og Emil Dahle fra A-lags stallen."

 

Nicolai Næss da? han var da på banen i 2. omgang.

Noe som kanskje er enda mer oppsiktsvekkende her er at det skrives Erik Haugsdal, når han egentlig heter Eirik Haugstad

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...