Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Sondre Johansen spiller vel på Lyn nå, gjør han ikke? Tror det var Timmi som scoret

 

Jepp, er det som står oppført på altomfotball.no. Sløvt av den andre liveoppdateringen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er sesongen over, plassen i 2. divisjon er forlangst berget, i motsetning til for Branns andrelag som rykket ned i dag, tross en ganske ok poengfangst. Slik gikk det for alle andrelagene (legg merke til at hele 9 av tippeligalagene ikke har hatt andrelag på dette nivået i år) som er i 2. divisjon:

 

Odd 37p
VIF 36p
STB 34p
Bra 32p - rykker ned
SIF 29p
MFK 26p
RBK 19p - rykker ned

 

For egen del vil jeg konkludere med at det var de to riktige lagene som rykket ned. RBK har jo egentlig andrelaget sitt relativt høyt i 1. divisjon (under navnet Ranheim), men det er en annen diskusjon...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har jo egentlig andrelaget sitt relativt høyt i 1. divisjon (under navnet Ranheim), men det er en annen diskusjon...

 

Det kunne vi hatt og, under navnet Bærum SK (eventuelt Asker), hadde vi opptrått litt klokere... Det er åpenbart riktig å kritisere enkelte sider av samarbeidet mellom Rosenborg og Ranheim, men det er enda større grunn til å kritisere klubber som ikke har klart å skape noe lignende i sitt lokale fotballmiljø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kunne vi hatt og, under navnet Bærum SK (eventuelt Asker), hadde vi opptrått litt klokere... Det er åpenbart riktig å kritisere enkelte sider av samarbeidet mellom Rosenborg og Ranheim, men det er enda større grunn til å kritisere klubber som ikke har klart å skape noe lignende i sitt lokale fotballmiljø.

 

Uenig. Samarbeidet mellom RBK og Ranheim er usexy og på kant med regelverket. Dette er naturligvis "riktigere" å kritisere enn at Stabæk ikke samarbeider med mindreverdighetskompleksklubben Bærum.

 

I tillegg tolker jeg det som at du mener det er "mer Stabæk enn Bærum" sin skyld at dette samarbeidet ikke eksisterer, jeg mener derimot dette går begge veier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skrev "noe lignende" fordi det åpenbart ikke er alle sider ved samarbeidet mellom Rosenborg og Ranheim som bør kopieres. Jeg vet ikke om det er mer Stabæk enn Bærum sin skyld, men registrerer at begge parter er mer opptatt av å peke på hverandre som et problem enn selv å finne frem til de gode løsningene til felles beste. Den eneste måten Stabæk kan endre Bærums holdning på er å endre holdning selv, derfor er jeg mest opptatt av hva Stabæk har gjort eller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I 2015 blir Stabæk 2 å finne i avdeling med:

 

Tromsdalen
Finnsnes
Harstad
Grorud
Holmen
KFUM
Lyn
Kjelsås
Skeid
Vålerenga 2
Ullern
Mjølner
Senja

 

Alle lagene fra Oslo fotballkrets i samme avdeling. Aldri trodd jeg skulle se det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asker rykka ned, et år etter å ha fulgt Bærum til døra om opprykk. Sånn kan det gå...

 

Edit: Forøvrig usikker på hvor store favoritter Tromsdalen er. De har visstnok totalt ni spillere under kontrakt.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da hadde jeg tenkt at KFUM ville være store favoritter, men hadde jo en svak sesong i år. Kjelsås ble nummer to i år, og kan kanskje komme opp mot gamle høyder. Eller kan de gamle storhetene Lyn og Skeid hevde seg. De øvrige lagene fra nord skal vel ikke være i toppen, og det skal heller ikke Grorud, Holmen eller Ullern.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var en periode det var flere gode spillere som dro fra Holmen til Stabæk, ingen av de klarte desverre ikke å slå igjennom.

Var også kaldt mellom klubbene en periode da noen mente overgangene ikke var helt riktig utført!

Men det er historie, vi snakker 84,85,86 kullet til Holmen.

 

Men Holmen har bra anlegg for yngre spillere med flere kunstgressbaner og stor rekruttering av spillere til klubben, sånn sett en ideel sammarbeidsklubb mtp talenter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Greit nok, men hvordan kommer KIL til å gjøre det i Oddsen-ligaen?

Optimismen er stor blant de KIL supportere jeg kjenner iallefall. Men den er som regel ganske stor uansett hvordan tingenes tilstand er..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser at 2. lagets kamper er lagt til kunstgressbanen i år (ref. Speaker.no).

Hadde sett frem til hyggelige kamper i kveldsola med en is på Nadderud.

Er det noen som vet noe mer om dette? Håper det er feil i terminlisten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...