Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Bra greier!

 

Gjenstår for oss:
Korsvoll hjemme
Tynset borte
Raufoss 2 hjemme
Eidsvold Turn borte
Redalen hjemme

Burde bli tre hjemmeseire, men begge bortekampene er vriene.

Lyn har:
Flisa hjemme
Gjøvik-Lyn borte
Lillehammer hjemme
Frigg borte
Korsvoll hjemme

Alle poengtap her er vel en overraskelse.

Lyn går nok opp. Det er helt greit for min del. Vi er vel det eneste 2. laget i 3. divisjon som fortsatt er med i opprykkskamp, mens 2. lagene i divisjonen over begge ligger an til nedrykk. Tydelig at spissingen av 2. og 3. div har funka som NFF ønsket så langt, nivået er hevet og Lyn kommer ikke til å få det lett i 2. neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er vel det eneste 2. laget i 3. divisjon som fortsatt er med i opprykkskamp, mens 2. lagene i divisjonen over begge ligger an til nedrykk. Tydelig at spissingen av 2. og 3. div har funka som NFF ønsket så langt, nivået er hevet og Lyn kommer ikke til å få det lett i 2. neste år.

Vålerenga 2 ligger fortsatt 3 poeng over nedrykksstreken (selv etter tap for Asker i går), mens Odd 2 ligger 5 poeng under i sin avdeling (3 dårligste rykker ned).

Jeg er ikke helt enig med meg selv om det er best å rykke opp eller ikke. Gutta får jo fortsatt god matching i 3.divisjon, og det er jo aldri feil å vinne mange kamper. Det kan bli værre i 2. divisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er heller ikke sikker på om det er best å rykke opp. 2.divisjon innebærer også mye mer reising og utgifter, men det hadde sikkert vært morsomt for juniorgutta å prøve seg der. En spiller som Seb Pedersen bør leies ut dersom han ikke får spille mer på a-lager og 2.laget ikke rykker opp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bedre motstand gir bedre matching og kortere steg opp til A-lags spill, om vi ikke klarer å rykke opp mener jeg det er prekært med en sammarbeidsklubb i 2 eller 1 divisjon hvor spillere kan lånes ut for å ta nivået fortere i EL, men må igjen være i nærheten slik at de kan fortsette skolegangen på f.eks NTG eller andre skoler de er tilknyttet per nå.

 

Lyn, asker o.l.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er heller ikke sikker på om det er best å rykke opp. 2.divisjon innebærer også mye mer reising og utgifter, men det hadde sikkert vært morsomt for juniorgutta å prøve seg der. En spiller som Seb Pedersen bør leies ut dersom han ikke får spille mer på a-lager og 2.laget ikke rykker opp

Matching på høyest mulig nivå er selvsagt å foretrekke. Det er vel flere av de unge som bør leies ut om det ikke blir opprykk: Bohinen og Pedersens avtaler utløper til sommeren. Olsen bør helt klart matches høyere enn 3. div. Børkeeiet, Johansen og Brynhildsen også.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man har vel også en utfordring i forbindelse med skole som ikke gjør det like lett å bare leie ut til hvem som helst heller.

Nja - disse gutta er ferdig på gymnaset i mai. Bør la seg kombinere greit. Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel ikke lov til å leie ut spillere siste 6 måneder av kontraktstiden? Da må vi i så fall forlenge først. Oppfølging og spilletid på høyest mulig nivå er uansett alltid en utfordring

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel ikke lov til å leie ut spillere siste 6 måneder av kontraktstiden? Da må vi i så fall forlenge først. Oppfølging og spilletid på høyest mulig nivå er uansett alltid en utfordring

Mener du har lov, men det er sjeldent ansett som klokt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det ikke litt vel sært å hevde at sportslig kan det være en fordel å ikke rykke opp? Her må vi bestemme oss: skal juniorene våre lære seg å vinne "enkle" kamper, eller vokse på å møte noe bedre motstand (som fortsatt er langt under ES-nivå)?

 

Tror man virkelig at de hadde blitt så pissa på i 2. divisjon at hadde vært best å unngå opprykk? Jeg tillater meg å tvile på det. Og jeg tror ikke de hadde tatt skade av det, selv om de kanskje hadde tapt et par kamper flere enn de vant.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asker begynner å nærme seg opprykksplayoff til førstedivisjon. Interessant å se at forskjellen mellom AFH og Bærum har blitt så store utover sesongen.

 

Skulle Asker rykke opp til første så blir det et enda mer aktuelt sted å dra for våre rekrutter. Dermed vil et opprykk for andrelaget bli ekstra kjærkomment. Forskjellen på matching i tredje og første divisjon er stor. Forhåpentligvis har vi et like godt samarbeid med nabokommunens stolthet som tidligere og kan få til en Ok dialog rundt dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asker begynner å nærme seg opprykksplayoff til førstedivisjon. Interessant å se at forskjellen mellom AFH og Bærum har blitt så store utover sesongen.

 

Skulle Asker rykke opp til første så blir det et enda mer aktuelt sted å dra for våre rekrutter. Dermed vil et opprykk for andrelaget bli ekstra kjærkomment. Forskjellen på matching i tredje og første divisjon er stor. Forhåpentligvis har vi et like godt samarbeid med nabokommunens stolthet som tidligere og kan få til en Ok dialog rundt dette.

Tapte hjemme mot KFUM, og er 5 poeng og dårligere målforskjell bak Alta på playoff-plass, så jeg tviler på at det går i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før denne kampen hadde vi 80 scoringer. Det virker som vi sliter med å hente inn de 4 poengene vi ligger bak Lyn på de siste tre rundene. Men målforskjellen er helt vill. Klarer vi hundre scoringer? 15 mål igjen og drøyt tre kamper. Det kan gå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...